Buksi - főkép
>> SzervizAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2022-07-17

Elérkezett a motorolaj csere ideje. Ismét Motul került bele.
Pápáról sikerült szereznem jó állapotú bontott első sárvédő betéteket. Csak az egyiken van egy kis hiányzó darab, de még így sokkal jobb állapotban vannak, mint az előzőek. Ugyan innét szereztem még 3 gyári alupedált és egy lábpihentetőt, amiket Poló kolléga felpolíroztatott. És nem mellesleg ezt mind el is hozta nekem AlfaCitybe. Nagyon köszönöm itt is a segítségét. :-)

Költségeim:
- Motul 8100 X-cess motorolaj (15 890 HUF / 5L)
- olajszűrő (1260 HUF)
- első dobbetétek (2000 HUF)
- alu pedálok (6000 HUF)

 
>> SzervizAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2022-06-28

Volt egy kis szabadidőm, így felújítottam a Brembo nyergeket. Teljesen szétszedtem őket és cseréltem az összes tömítő és porvédő gumit, mert szinte mindegyik lyukas volt már. Ebay-en rendeltem egy javító készletet(17725 HUF postával). A dugattyúkat nem cseréltem, mert azoknak szerencsére semmi bajuk sem volt. Elbíbelődtem velük egy darabig, de nem volt ismeretlen a téma, mert a 155-nél már egyszer végijártam ezt az utat. A végén újra lefestettem a nyergeket. Ezt megkoronázandó GT kolléga matricái fognak felkerülni. :-)

>> SzervizAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2021-10-23

Alig, hogy kész lett az osztómű és elkezdtem használni az autót, előjött egy újabb hiba. Megadta magát az egyik szervócső. Jobb lett volna akkor kicserélni, amikor még kint volt a motor... egyszerűbb lett volna. De ugye akkor még nem volt semmi baja. Na mindegy, ez van. Kiszedettem mindkettő csövet, hogy nézzék meg. Jó ötlet volt, mert már az is a végét járta, sőt, egyszer már javítva is volt. Szóval mindkét cső legyártatva itt 40000 HUF/db. Nem olcsó. :-(
Korábban elkezdett kifújni az egyik befecskendező szelepnél. Csomó kokszott nyomott ki, ami kőkeményre keményedett. Azt mondta a szerelő, hogy nem biztos, hogy kitudja szedni, lehet hogy specialistát kell majd hívni, ami nem olcsó. És ha sérült a szelep, akkor fel kell újítani, ami kb. 60K. Szerencsére kitudta szedni a szelepet és nem lett semmi baja. Tűzkarika (vagy hogy a túróba hívják, vagy tömítés) cserélve.
Most már a fél autó ki lett cserélve, úgyhogy nagyon remélem, hogy végre használni is tudom. :-DD

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2021-10-22

Elérkezett az idő a kormány és a fényszórók felújítására. A kormányon a három küllőn lévő kopott bőrt kellett cserélni, mert már elég kopottak voltak. A felújítást a Rendes kormány végezte (10 000 HUF). Nagyon szép lett. A duda piktogramok és a MOMO felirat is rákerültek, ahogy gyárilag is volt.
A fényszórók felújítása már régóta tervben volt, de egyszerűen nem találtam megfelelő, jó állapotú foncsort, amit fel lehetett volna újítani, mert a helyzetjelző izzónál a műanyag annyira megolvadt mindegyiknél, hogy nem lehetett felújítani. Aztán egyszer Marklarnál egész véletlenül rábukkantam egy pár tökéletes állapotban lévő foncsorra. A tökéletes állapot a műanyag házra vonatkozik, a foncsor része megfakult és matt volt. A felújítást itt végezték (38 100 HUF). A végeredmény gyönyörű lett.:-)

 
>> SzervizAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2021-09-24

Folyt az olaj az osztóműből. Naívan elvittem egy osztóművekkel foglalkozó szervizbe, de ott azt mondták, hogy Alfa... ááá, olyat mi nem csinálunk. Legalább korrektek voltak, mert megmondták, hogy nem foglalkoznak vele. Elvittem a következő helyre, ahol azt mondták, hogy ne aggódjak 2 nap alatt meg van. Aha... már ez gyanús volt. Egy hétig volt náluk az autó, felemelték, nézegették, és aztán felhívtak azzal, hogy nem lehet hozzá alkatrészt találni. Kérdeztem mihez? Hát az osztóműhöz. Szétszedtétek? Nem, mert feleslegesen nem szedjük szét. Akkor milyen alkatrészt nem találtatok hozzá, ha azt sem tudjátok mi a szar benne?... Inkább elhoztam. Elkeseredettségemben felhívtam a szerelő haveromat, hogy ő mit mond rá. Azt mondta vigyem el hozzá, szétszedi és megpróbál hozzá alkatrészt szerezni. Elvittem, szétszedte, beszerezte hozzá az alkatrészeket, összerakta és kész. Nagy vonalakban ennyi. Persze nem volt ennyire egyszerű. Ahhoz, hogy az osztóművet le lehessen venni ki kell venni a motort váltóstól, mert az osztómű levételkor mindig beleütközik valamibe, szóval csak egyben jön ki a motorral. Nagyon sok minden ki lett még cserélve, ha már egyszer ennyire szét lett szedve, pl. motorolaj, kuplung szett stb., de íme a felsorolás:

Osztómű:
- szimering: 2135,- (Corteco)
- féltengely szimering: 1431,- (Corteco)
- diffi "O" tömítő gyűrű: 1000,-
- diffi csapágy: 5000,-
- réz alátét: 946,-
- 2 db osztómű tartó szilent: 10000,-/db Itt gyártattam
- váltó + osztómű olaj: 16880,-/4L (Tutela Technyx 75W-85)

Váltó:
- kuplung szett: 117867,- (Sachs) (D=235mm)
- féltengely szimering: 1316,-
- alsó munkahenger: 10507,- (Samko)
- alsó munkahenger tartó konzol: 3000,- (bontó)

Egyéb:
- 2 db külső féltengely porvédő: 6050,-/db (SKF)
- üzemanyagszűrő: 14989,- (Mahle)
- levegőszűrő: 5242,- (Filtron)
- olajszűrő: 1810,- (Filtron)
- motor olaj: 13690,- / 5L (Motul 8100 X-cess)
- váltó oldali főtengely szimering: 16178,- (Victor Reinz)
- bal első felső lengőkar: 21188,-
- jobb, bal első gumifékcső: 7841,-/db (WV Caddy hátsó)
- 0,5L fékfolyadék: 3000,- (Bosch)
- 1L szervó olaj: 2348,-
- 3L fagyálló: 7489,-
- hátsó diffi olaj: 5122,-/ 2L (Tutela W 90 M-DA 80W-90)
- kartergáz cső: 1000,- (bontó)
- jobb oldali üa. tartály tartó konzol: 2000,- (bontó)
- csomagtartóba háló: 5000,-
- Munkadíj: 150000,-

Km óra állása: 247687km

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2021-07-23

Egyik pillanatról a másikra berepedt az első szélvédőm. Nem tudom hogyan és mitől. Páran azt mondták, hogy biztos feszültség volt benne és ezért repedt el. Nem tudom. Az biztos, hogy egyik nap leparkoltam az autóval a garázsban és ekkor még semmi baja nem volt a szélvédőnek. Pár nap múlva mentem és akkor meg már be volt repedve. Mindegy, amúgy is karcos volt már, meg apró pöttyök voltak rajta amik miatt esőben és este már nagyon zavaró volt a szembe jövő fényszórója. Cserélve lett. Most szép és jó, de legalább nem volt olcsó. Sekurit márkájú lett bele.

Költségeim:
- szélvédő: 40 522 HUF
- ragasztó készlet: 5436 HUF
- munkadíj: 20 250 HUF

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2021-07-07

A legnagyobb melegben nem indult el a klíma. Frankó. Gondoltam megint elhalálozott a nyomástartó szelep és emiatt nem indul, legalább is legutóbb ez volt a baj. Fel is hívtam a villamosságis kontaktomat és ma el is gurultam hozzá, hogy nézzen rá mi lehet a probléma. Szerencsémre ot volt nála a mobil klímás haverja és még mielőtt bármit is mérhetett volna, a klímás srác rákötötte a mérőóráját... kevés volt a rendszerben a gáz, ezért nem indult. Meg is örültem, hogy "csak" ennyi a baj. Feltöltötte a rendszert, járattuk egy kicsit, de a de a srácnak nem volt őszinte a mosolya, ugyanis 20-25 bar volt a rendszerben a nyomás a 10-15 bar helyett. Mondta, hogy magasnyomású mosóval ki kellene mosni a hűtőt, mert valószínű, hogy tele van a lamellák és a két hűtő közt szutyokkal. Nagyon rendes volt, mert segített leszedni a lökhárítót meg a sallangokat és elmentünk egy kézi mosóba és jó alaposan kimostuk a hűtőt és a két hűtő közti részt. Jött is ki dzsuva rendesen, az ember nem is gondolná, hogy ennyire eltömődhetnek a hűtők lamellái. Szóval ezt is érdemes évenként elvégezni, mert emiatt is romolhat a klíma hatásfoka. Visszamentünk a műhelybe rákötötte a mérőórát, járattuk megint egy kicsit és láss csodát, a megfelelő nyomásértéket mutatta a műszer. Az utastérben érezhetően hidegebb levegőt fújt, mint az első próbálkozásnál. :-)

 
>> SzervizAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2021-05-29

Kicseréltem az első és hátsó féktárcsákat és fékbetéteket is. A fő ok, amiért cseréltem, hogy fékezéskor, már egy pici pedál mozdulatnál is eszméletlenül elkezdett visítani a fék. Első körben megpróbáltam tisztítással és zsírozással orvosolni a problémát, de nem jártam sikerrel. Szóval jöhetett a csere. Közben még lefestettem a nyergeket és a hátsó tárcsák mögött lévő védőlemezeket is. :-)
Alfa Romeo matricákért köszönet GT kollégának! :-)

Költségeim:
- első féktárcsák: 14397,-/db
- hátsó féktárcsák: 5782,-/db
- EBC fékbetétek: 19930,-

Km óra állása: 242024km

>> SzervizAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2021-04-29

Eléggé kopottak voltak már a gombok ezért rendeltem eBay-ről újakat. Törökországból jött és nagyon gyorsan, egy hét alatt ideért. Azonnal ki is cseréltem őket. Sokkal szebb így. :-)

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2021-04-14

Meghalt az akksim. Ez most nem bírta valami sokáig, pontosan három év 4 hónapig. Nem sokat variáltam vásárláskor, a legolcsóbbat vettem, amit hirtelen találtam. Magyar :-) Arra jó lesz, hogy a sok állásban tönkremenjen, mert hát sajnos nem sokat megyek az autóval. Azt hiszem be kellene szereznem egy jóféle akksi töltőt is. Na majd karácsonyra kérek a Jézuskától. :-D
Az akksi 18500ft-ba került, de 1600-ért beszámították a régit. Kíváncsi leszek meddig bírja.