Buksi - főkép
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2007-07-17

Ma megejtettem a kipuff. sor tömítések cseréjét! Hát nem volt olyan egyszerű, mint amilyennek kinézett! Sajna már a legelső tőcsavar kivételénél szembesülnöm kellett a legnagyobb problémával, ami ilyenkor előfordulhat: elment a menet a blokkban! :-(( Persze aztán orvosoltam a hibát, de nem volt egyszerű, mert nagyon kicsi volt a hely a menetfúrónak meg a többi különleges szerszámnak! Előzör levettem a leömlőt, aztán kifúrtam a régi menetet (már ami maradt belőle) és jöhetett az új, majd betekertem a menetmentőnek nevezett kis bizgentyűt, aztán mehetett vissza a tőcsavar! Majd a helyükre kerültek az új tömítések is! Nagy menet volt, de kész lett! :-)

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2007-06-20

Megérkeztek az internetről, pontosabban a gumik.hu-ról rendelt FALKEN ZE 512 új gumik 215/40 R16-os méretben! Nagyon korrektek voltak, pár napot kellett csak várnom a gumikra! Még egy kis felnijavítás (padkázás) van hátra és fel is lehet őket tenni a helyükre! :-)

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2007-06-06

Ma kicseréltem az ablaktörlőmotort a verdában a törlőlapátokat mozgató mechanikával együtt, mert a régi akadozott valamiért! De most már nagyon frankón töröl! :-)
Az alkatrészt Rich1 kollegának köszönhetem! :-)
De aztán egy porszem kerülhetett a gépezetbe, mert nagy bánatomra ez is elkezdett akadozva törölni! Nem volt hát mit tenni, szétszedtem az egész motort, hátha ott nem stimmel valami! Fairlane kollega a segítségemre sietett pár angol Cartárs által készített fotóval, és így már valamivel egyszerűbb volt a dolog! Kiderült, hogy nagyon elkoszolódtak (tiszta zsír volt minden) belül az érzékelők és ezért törölt akadozva! Tisztításuk megtörtént és azóta tökéletes minden, egy panaszom sincs az ablaktörlőre! :-)) Végre... :-)

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2007-05-28

Az ültetőrugók beszerelésével együtt megejtettük a toronycsapágyak és szilentek cseréjét is! Össze már könnyebben ment minden! :-)

 
>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2007-05-28

Itt az Amore-n hírdette egy srác ezt az FK ültetőrugó szettet, amit sikerült is megszereznem (15.000,-)! Aztán hosszú várakozás után beszerelésre kerültek végre! Elbíbelődtünk vele egy darabig, mert nagyon össze voltak gyógyulva az elemek! Segítségül is kellett hívnunk a jó öreg flexet, mert a régi toronyszilent nem akarta az igazságot, de aztán jobb belátásra bírtuk! :-)))) Nagyon megérte az erőfeszítéseket! Most sokkal jobban tetszik a gép, ahogy mégjobban hozzásimul az úthoz! És hát menet közben, kanyarban sem gyenge, élvezetesebb vezetni! Nagyon király! :-)

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2007-02-24

Történt, hogy Rich1 kollega gyönyörű 155-e egyik pillanatról a másikra elhalálozott! :-(( Így elkezdett bontódni szegény! Nekem még a régi csúnyácska fekete kulcsok voltak az autóhoz, de sokkal jobban tetszettek a piros színűek! El is boltoltam Rich-el gyorsan a kulcsokat, meg a hozzá tartozó gyújtáskapcsolót, ajtózárakat és csomitartó zárat! Voltak, akik azt mondták, hogy ez így nem fog működni, mert immos autóból valósiak, az enyém meg nem az és ezért nem fog indulni a verda, meg hogy immosítani kell az enyémet is és úgy majd jó lesz! És láss csodát, nem kellett, csak az indításgátló részét (asszem a gyújtáskapcsoló köré van pattintva és egy kábel lóg ki belőle) kell kihagyni a rendszerből! A zárakat nem volt nehéz kicserélni, viszont a gyk.-val már kellett dolgozni! Ugyanis ezt 2 nagy csavar fogatja fel a kormányoszlopra, viszont ezeknek a csavaroknak nincs feje! Ill. van, csak teljesen sima, olyan, mint amilyenek a csomitrató zárat fogatják fel! Ezeket csak úgy tudtam kiszedni, hogy vasfűrésszel belevágtam a közepükbe és egy sima csavarhúzóval kitekertem őket! Persze nem volt ilyen egyszerű, mert elég nehéz volt odaférni a fűrésszel, de csak kitartás és türelem kellett hozzá! :-) Átcseréltem a másikra és azóta tökéletesen működik a piros kulcsos cucc! ;-))

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2006-07-12

Végre elkészültünk a géppel, most már tökéletes az alja is és a kerékjáratok is rendben vannak! Szépen kiheggesztettünk minden apró hibát! Most már nem ázik be sehol sem!

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2006-06-17

Elvittem a gépet egy karosszériás ismerősömhöz, hogy tegye rendbe a kerékjáratokat, mert egy kicsit már elkezdte zabálni a rozsda! Meg nézze át az alját is! Hát meg is csinálta, ill. majdnem! :-( Annyira jól dolgozott, hogy beázott a csomagtartó a sárvédő íveknél! :-(( Na innentől átvettem az irányítást és az egyik ismerősömmel (aki nem karosszériás és én sem) elkezdtük előről az egészet!

 
>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2006-03-25

Mszabika-tól vettem egy direktszűrőt (3.000,-), gondoltam én is kipróbálom! Viszont először kellett a szűrő és a LMM közé egy csövet aplikálni! Igazából nem nagyon akartam ezért pénzt kiadni, így hát maradt a "csináld magad" verzió! Egyik ismerősömmel nekiláttunk és 2"-os csőből "faragtunk" egyet! De ahol a szűrő a csőhoz csatlakozik, ott egy szélesebb részt kellett kialakítani, mert a szűrő csatlakozása 70mm átmérőjű! Megoldva! Aztán felszereltem, és az a hang... vááááááááááá... teljesen libabőrös lettem! Isteni hangja van! :-))
Aztán ezt a szűrőt lecseréltem egy SIMOTA-ra, amit Willy-től szereztem (2.000,-)! Még mindig nagyon jó hangja van! Imádom! :-)))


Közben már eladva!

 
>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2006-03-10

E-bay-ről rendelve! :-)