Buksi - főkép
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2007-05-28

Az ültetőrugók beszerelésével együtt megejtettük a toronycsapágyak és szilentek cseréjét is! Össze már könnyebben ment minden! :-)

 
>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2007-05-28

Itt az Amore-n hírdette egy srác ezt az FK ültetőrugó szettet, amit sikerült is megszereznem (15.000,-)! Aztán hosszú várakozás után beszerelésre kerültek végre! Elbíbelődtünk vele egy darabig, mert nagyon össze voltak gyógyulva az elemek! Segítségül is kellett hívnunk a jó öreg flexet, mert a régi toronyszilent nem akarta az igazságot, de aztán jobb belátásra bírtuk! :-)))) Nagyon megérte az erőfeszítéseket! Most sokkal jobban tetszik a gép, ahogy mégjobban hozzásimul az úthoz! És hát menet közben, kanyarban sem gyenge, élvezetesebb vezetni! Nagyon király! :-)

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2007-02-24

Történt, hogy Rich1 kollega gyönyörű 155-e egyik pillanatról a másikra elhalálozott! :-(( Így elkezdett bontódni szegény! Nekem még a régi csúnyácska fekete kulcsok voltak az autóhoz, de sokkal jobban tetszettek a piros színűek! El is boltoltam Rich-el gyorsan a kulcsokat, meg a hozzá tartozó gyújtáskapcsolót, ajtózárakat és csomitartó zárat! Voltak, akik azt mondták, hogy ez így nem fog működni, mert immos autóból valósiak, az enyém meg nem az és ezért nem fog indulni a verda, meg hogy immosítani kell az enyémet is és úgy majd jó lesz! És láss csodát, nem kellett, csak az indításgátló részét (asszem a gyújtáskapcsoló köré van pattintva és egy kábel lóg ki belőle) kell kihagyni a rendszerből! A zárakat nem volt nehéz kicserélni, viszont a gyk.-val már kellett dolgozni! Ugyanis ezt 2 nagy csavar fogatja fel a kormányoszlopra, viszont ezeknek a csavaroknak nincs feje! Ill. van, csak teljesen sima, olyan, mint amilyenek a csomitrató zárat fogatják fel! Ezeket csak úgy tudtam kiszedni, hogy vasfűrésszel belevágtam a közepükbe és egy sima csavarhúzóval kitekertem őket! Persze nem volt ilyen egyszerű, mert elég nehéz volt odaférni a fűrésszel, de csak kitartás és türelem kellett hozzá! :-) Átcseréltem a másikra és azóta tökéletesen működik a piros kulcsos cucc! ;-))

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2006-07-12

Végre elkészültünk a géppel, most már tökéletes az alja is és a kerékjáratok is rendben vannak! Szépen kiheggesztettünk minden apró hibát! Most már nem ázik be sehol sem!

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2006-06-17

Elvittem a gépet egy karosszériás ismerősömhöz, hogy tegye rendbe a kerékjáratokat, mert egy kicsit már elkezdte zabálni a rozsda! Meg nézze át az alját is! Hát meg is csinálta, ill. majdnem! :-( Annyira jól dolgozott, hogy beázott a csomagtartó a sárvédő íveknél! :-(( Na innentől átvettem az irányítást és az egyik ismerősömmel (aki nem karosszériás és én sem) elkezdtük előről az egészet!

 
>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2006-03-25

Mszabika-tól vettem egy direktszűrőt (3.000,-), gondoltam én is kipróbálom! Viszont először kellett a szűrő és a LMM közé egy csövet aplikálni! Igazából nem nagyon akartam ezért pénzt kiadni, így hát maradt a "csináld magad" verzió! Egyik ismerősömmel nekiláttunk és 2"-os csőből "faragtunk" egyet! De ahol a szűrő a csőhoz csatlakozik, ott egy szélesebb részt kellett kialakítani, mert a szűrő csatlakozása 70mm átmérőjű! Megoldva! Aztán felszereltem, és az a hang... vááááááááááá... teljesen libabőrös lettem! Isteni hangja van! :-))
Aztán ezt a szűrőt lecseréltem egy SIMOTA-ra, amit Willy-től szereztem (2.000,-)! Még mindig nagyon jó hangja van! Imádom! :-)))


Közben már eladva!

 
>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2006-03-10

E-bay-ről rendelve! :-)

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2005-07-20

Katalizátor (25.000,-) és mindkét kuplung munkahenger cseréje! A katalizátor belseje teljesen szét volt hullva! Az egyik munkahengert meg vissza kellett vinnem az autósboltba, mert nem jót adtak! Nem olyan volt a felfogatása, mint amilyen kellett volna! :-(( Pedig alvázszám alapján rendelték meg!

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2004-06-08

Az előző tulaj hanyagsága miatt kapott egy motorgenerált 150873 km óra állásnál, mert kb. 500km alatt megevett a drága 1 liter olajat! A nagy műtétet Schulek Béla végezte Pusztaszabolcson, az Alfa szerelők námbörvanja! :-)) Nagyon jó lett! Egyetlen tömítésnél sem szivárog az olaj és még erő is van a mociban! :-)

Cserélve lettek:
- hüvelyek
- gyűrűk
- hajtókar csapágyak
- főtengely szimeringek
- hengerfejtömítés
- meg a többi...

Az első 500-600 kilométerre valami óccsó Agip olajat rakott bele, de utána ez az olaj leenged és fincsi Selenia ment a helyére! :-)
Aztán ha már a Bélánál volt a drága, akkor ki lett cserélve az önindító is, mert indítózáskor nagyon kerregő hangja volt! Meg ki lett még cserélve a Lambda-szonda is.

>> EseményAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2004-02-28

Megláttam a neten és egyből beleszerettem! Másnap elmentem megnézni ide és már együtt jöttünk haza Kispestről! Persze azért egy kis alkudozás is volt az árból, mert 990-ért akarták adni! Így maradt az átíratásra is! ;-) Azt mondják, az első mindig nagyon emlékezetes... az is... mármint az első út! ;-)) (IS)