Szóval azért kellettek új féltengelyek, mert a Fiat Coupe 2.0 20V turbo csonkállványán az ABS jeladó és a 155 féltengelyén lévő ABS fogazás nem esik egybe. Viszont a Coupe külső csuklói nagyobbak, mint a 155-é és vastagabb tengely kell hozzájuk, de a Coupe belső csuklója meg nem fér el a nagyobb átmérője miatt a 155-ön. Szóval, hogy a Coupe komplett féltengelyét betegyem az felejtős, így marad a gyári belső csukló. Hogy mindkét csuklót fel tudjam tenni új féltengelyeket kellett gyártatnom. Nem volt egyszerű, nagyon sokáig kerestem mire rátaláltam egy tényleg szakemberre. Elvittem hozzá a gyári féltengelyt csuklóstól, és a Coupe csuklóját és elmondtam neki mit akarok. Osztott, szorzott és 2 hét alatt legyártotta nekem a féltengelyeket. Összeraktam őket és beszereltem. Minden frankó, meg volt már a tesztüzem is, tökéletesen sikerültek.
Annyi a különbség, hogy a bal oldali gyári tengelyen van egy "bumszli", amit az új tengelyre nem tettem rá. Egyébként menet közben nem érzem hiányát. Szóval most már teljes a futómű átalakítása. Minden passzol, minden gyári kinézetű. :-)
Jutott még idő a mocitető és a csomitető teleszkópok cseréjére is.
Az alkatrészekért ismét köszönet Coyote barátomnak! :)
Költségeim:
- féltengely: 50 000 HUF/db
- SKF belső féltengely csukló: 15 000 HUF/db
- motorháztető teleszkóp: 4000 HUF/db
- csomagtartó teleszkóp: 3000 HUF/db
Ma kíváncsiságból az autó alá pillantottam, hogy az olajcsere után minden rendben van-e a leengedőcsavarral, nem csöpög-e az olaj. De nem csöpöghet, mert rendesen meghúztam, ahogy kell. Viszont majdnem agyvérzést kaptam, amikor az autó alá néztem. Egy marha nagy olajfolt volt az autó alatt! Próbáltam meghúzni a csavart, de nem sikerült, elforgott. Na fasza! Tönkrement a menet! De hogy mehet tönkre, ha az olajcsere után senki nem nyúlt hozzá??? A csavart nem téptem meg, nem húztam túl... akkor??? Egy újabb X-akta. Na mindegy, valahogy orvosolni kellett a problémát, mégpedig gyorsan. Mivel nem volt kéznél egy másik olajdekni, ezért a legegyszerűbb és leggyorsabb módot választottam a javításhoz (illetve ez egyelőre csak tákolás). A csavart betekertem góccal és így tettem vissza a helyére. Tömít is és rendesen meg lehet húzni. Egyelőre jól funkcionál, nem csöpög az olaj. Szükségmegoldásnak jó, de nem maradhat így, ezért beszereztem (bartel) Marklartól egy bontott deknit. Sajnos ennek a menete sincs túl jó állapotban, így megy majd egy műhelybe menetcserére. De előtte még elvittem homokszóróhoz (3200,-), hogy teljesen tiszta legyen.
2019.01.28.
Úgy néz ki, hogy a gócos "tákolás" tartósabb, mint gondoltam. Egyáltalán nem csöpög. A következő olajcseréig nem nyúlok hozzá, feleslegesen nem engedem le az olajat addig. Közben elvittem a deknit a HÜLLŐ Kft.-hez, ahol először nem sikerült tökéletesen a műtét, de aztán másodszorra 100%-osan megoldották a menet cserét (8000,-). De gondolkodtam, lehet nem cserélem le a deknit, hanem felfúrom a menetet nagyobbra. A gyári menet M22x1,5, így M24x1,5-re fel lehetne fúrni. Még nem tudom, de olajcseréig kitalálom. :-)
Folyt.köv.
Megadok neki mindent, friss olajat, új alkatrészeket, fedett, őrzött garázst, erre fogja magát és minden előjel nélkül nem indul! Mondjuk volt már ilyen, de akkor az AC reléje volt a ludas! Igaz akkor tekert az önindító, de most nem. Lehet ez lesz a ludas. Biztos, ami biztos valahogy eljuttatom a villamosságis doktor bácsihoz!
2018.08.25.
Beszéltem a villamossági szerelőmmel és arra jutottunk, hogy több, mint valószínű, hogy az önindító adta meg magát! Reggel Marklar segítségével megpróbáltuk betolni és láss csodát beindult! Akkor az önindító! Elgurultam a szakimhoz, aki gyors felmérést végzett. Diagnózis: letört a behúzó tekercs csatija! Na de ez hogy???? Hétfőn neki áll megcsinálni!
2018.08.31.
Kész! Hiba elhárítva!
+ ha már szét lett szedve az önindító, fel is lett újítva! Kapott új behúzó tekercset, új szénkeféket, a forgórész fel lett szabályozva.
2022.02.18.
Forgó rész zárlatos lett. ??? Volt egy bontott önindítóm, abból átpakolta a szerelő a forgó részt + új szénkeféket tett be.
Munkadíj: 10 000 HUF
Itt volt az ideje az újabb olajcserének! Váltani akartam! A szokásos Selenia 10W40 Alfa Romeo helyett ki akartam próbálni a Selenia 10W60 Racing-et! Szépen el is határoztam magam és elmentem az olajwebshop-ba, ahol jó áron találtam is 5 literes kiszerelésben! Nem mellesleg nagyon közel is van hozzánk! Be is mentem az üzletbe és amikor mondtam a srácnak, hogy mit szeretnék majdhogy nem kiröhögött! Azt mondta, hogy ajánl helyette kettő sokkal jobb olajat. Az egyik a Motul, a másik Pedig a Liqui Molly. Azt mondta, mindkettő sokkal jobb olaj, mint a Selenia. Persze mondta, hogy nem akar lebeszélni róla, ad Selenia-t, ha azt kérek, de sajnos ezek a tények! Állítólag a Selenia már nem fejleszt annyit mióta a Petronas-hoz tartozik! Kb. 10 percet beszélgettünk és döntöttem! A Motul-t választottam! Rövidesen eldől, hogy jól tettem-e! :-)
Egyúttal cserélve lett a levegőszűrő is és a pollenszűrő is! Ráfért már mindegyikre a csere!
Költségeim:
- Motul 8100 X-Power motorolaj: 16490,-
- Filtron olajszűrő: 1010,-
- Levegő- és pollenszűrő: Marklartól kaptam még anno :-)
Km óra állása: 146951 Miles
Régi óra szerinti állás: 277927 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 127053 Km (78947 Miles)
Következő olajcsere: 153164 Miles óra állásnál.
A hülyeség határtalan... jön egy újabb ötlet és nem tudod kiverni a fejedből. Meg volt már a nagy Brembo nyereg a 166-ról, de nem volt elég jó, mert konzollal lehet csak feltenni. Kell valami olyan fék, ami Brembo is és nem kell hozzá konzol, hogy a műszakin ne kössenek bele. Persze eddig sem kötöttek bele! De hát az a kósza kis ötlet nem hagy nyugodni! Szóval akkor mi is legyen? Hát persze... Fiat Coupe 2.0 20V turbo... Nem kell sok mindent cserélni, csak a fél futóművet! :-D Jó, akkor legyen ez, mert mazochista vagyok! Kb. egy évvel ezelőtt pattant ki ez az ötlet, azóta tartott (anyagi okok miatt) az alkatrészek beszerzése! Azt tudni kell, hogy Fiat Coupe alkatrészeket (gondolok itt a csonkállványra és a Brembo nyergekre) égen-földön lehetetlen beszerezni. Vagy csak horribilis áron vagy nagy szerencse kell hozzá. Na, nekem volt egyetlen egy szerencsém, amikor rábukkantam az eBay-en egy eladóra Angliában, aki éppen egy 20V turbót bontott! Gyorsan le is csaptam a nyergekre és a csonkállványokra! Nem volt olcsó... rohadtul nem volt olcsó... de megvettem! Szintén az eBay-en lőttem a fúrt és vágott féktárcsákat az MTEC-től! Aztán kellett még másik lengéscsillapító is, mert a Coupe csonkállványa szélesebb! Jó, ez is meglett. Újat vettem belőle, Bilstein B4-et, amit még vm kollégától szereztem be. Mivel a csonkállvány bontott volt, kellett bele új csapágy is. A külső kormányösszekötő gömbfejről és a külső féltengely csuklóról már nem is beszélve (a csuklóért köszönet Coyote barátomnak)! Utóbbit nem sikerült még beépítenem, mert nem vettem figyelembe, hogy a Coupe-nak vastagabb a féltengelye! Ja, a féltengely csuklót azért kell cserélni, mert a fogazása nem oda esik, ahol az ABS jeladó van! Aztán úgy döntöttem, hogy a nyergeket is felújítom, mert eléggé viharvertek voltak. Ismét eBay-ről rendeltem felújító készletet és légtelenítő csavarokat!
A Brembo feliratokért nagy köszönet GT kollegának! :-)
Hát röviden ennyi! :-DD
De a hab a tortán, a fényképeken látható zöld fékbetétek, és a fémhálós fékcsövek!
A betétek az EBC Greenstuff betétjei, amik ugyan csak nem olcsók, de állítólag nagyon nagyot fognak (kíváncsi leszek).
A fékcsöveket illetően pedig a Goodridge-re esett a választásom (örök élet garanciát adtak rá)! Ezeket a régi gumi fékcsövek méretei alapján gyártattam le!
Szóval a lényeg, hogy ezzel a fék projektel most konkrétan több lóvét b.sztam el, mint amennyibe az autó valójában kerül!
Fiat Coupe 2.0 20V turbo alkatrészek:
- Brembo nyergek
- csonkállványok
- Brembo féknyereg felújító készlet
- Brembo légtelenítő csavarok
- SKF első kerékcsapágyak (VKBA 1488 - 42mm x 80mm x 37mm)
- Bilstein B4 első lengéscsillapítók
- külső kormányösszekötő gömbfejek (kónusz 13mm)
- SKF külső féltengely csuklók
- EBC Greenstuff első és hátsó fékbetétek
- MTEC első és hátsó féktárcsák
- 6 db Goodridge fémhálós fékcső
Km óra állása: 146144 Miles
Régi óra szerinti állás: 276628 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 125754 Km (78140 Miles)
Hát, eljött ennek is az ideje! A küszöbök már korábban voltak javítva, de eddig bírták! Viszont én azt gondolom, hogy ez inkább a "mesterember" számlájára írható! Szóval elég ramaty állapotban voltak már a küszöbök is és a doblemezek is, így ismét elvittem haveromhoz a gépet, aki anno a hátsó sárvédőket is rendbe tette! Marklar éppen bontott egy 155-öt, aminek full rozsdamentes (tényleg!!) volt az alja, így kivágtam azokat a részeket, amikre nekem szükségem volt, haverom pedig ezekkel pótolta a megfáradt részeket! Ismét nagyon profin dolgozott, megcsinálta, ma lett kész! Nem csalódtam benne most sem! A jobb hozzáférhetőség miatt ki lett szedve az egész futómű, és ha már kint volt, akkor ki lettek még cserélve a belső féltengely gumiharangok is, mert ki voltak szakadva! Örülök! Vagyis mikor kimondta a végösszeget, azóta nem örülök! Kurva sok lett a vége! Sokkal több, mint amennyiért a hátulját csinálta! Na, mindegy... legalább most patika az egész alja!
Az a baj, hogy csak pár képet lehet feltenni! :-(
Indítani akartam, de nem jött össze! :-( Furcsa volt már, ahogy a központi zár is nyitott, vagyis éppen hogy csak nyitott! Szóval hét év után behalt az akksim! Nem panaszkodom, szép teljesítmény! Most is ugyanezt a Bosch-t vettem (26600,-), 63Ah, 610A indítóáram! Remélem ez is kibír majd hét évet! :-)
2017.12.25.
Ezt a gyönyörű szőnyegszettet viszont feleségemtől kaptam karácsonyra! Nagyon tetszik! Egy kis segítséggel rendelte a Főnix autószőnyeg-től! :-) Gyárilag nincsenek a 155-ben patentok, de mivel állandóan elcsúsznak a szőnyegek a lábaink alatt, ezért patentokat is kértünk! Így nem kell többet mérgelődnöm, hogy elcsúsznak a szőnyegek! :-) A patentokat egyszerűen csak bele kellett tekerni a szőnyegbe, semmi extra! Majd ha bent van a szőnyeg is, akkor a patent tetején lévő kis pöcköt elfordítani és kész! Szőnyeg rögzítve! :-)
Egyre többek blogjában olvasom, hogy kicserélik az autójukban a szivargyújtót USB-s töltőre! Kapva-kaptam én is az ötleten, mert sokszor jó lett volna, ha tudom tölteni a telefonom az autóban is. Szóval eBay-en rendeltem egyet én is! Vízálló és motorcsónakhoz hirdetik. Gyorsan meg is érkezett és már szereltem is be. Nem kellett mást csinálnom, mint kiszedni a szivargyújtót és a helyére betenni a töltőt. Semmi fúrás-faragás, még a szivargyújtó csatija is passzolt! Mivel a csatin 3 érintkező van a töltőn meg csak 2, így csak akkor tölt, ha a helyzetjelző felkapcsolt állapotban van. De igazából ez nem is probléma! Természetesen zöld megvilágításút választottam, hogy passzoljon az összképhez! :-)
Ismét volt GEORGE bratyómnak egy ötlete! :-) Mégpedig a címben szereplő biztonsági öv piros színben! Egyből megtetszett nekem is, és úgy döntöttem, hogy nekem is kell! Azt gondoltam megnézek egy pár hirdetést, kiválasztom a nekem legjobban tetszőt, megveszem és itthon meg beszerelem! Aha... csak egyetlen egy apró dolgot nem vettem figyelembe, hogy nagyon ritka a szép, jó állapotú szett! Külföldi oldalakon lehet találni 200 euro körül vagy a felett, de néhány így is hagy kívánnivalót maga után! Na itt elkeseredtem, de aztán végül mégis egy magyar oldalon találtam egy bontásra kínált Cinquecento-t, amiben piros öv volt! Gyorsan fel is hívtam a tulajt, akivel meg is egyeztünk. Nem mondom, hogy átbasztam, inkább ő nem volt tisztában szerintem az árakkal, így 14000 magyar forintért sikerült megvennem! Nagyon örültem, majd kiugrottam a bőrömből! :-) Amikor viszont átvettem a csomagot, akkor már nem volt ekkora az örömöm! Ugyanis sajnos nagyon koszosak voltak az övek, nem is koszosak, inkább retkesek (por, olaj, meg még ki tudja)! Szóval felvonultattam a tisztítószerek és zsíroldók hadát és jó néhány súrolókefés tisztítás és mosógépes mosás után végre úgy néztek ki, ahogy kell! :-) De az egész csere műveletnek a tisztítás volt a legnehezebb része, mire minden szutyok kijött az övekből! Még mosás előtt letekertem őket a Fiat feszítőről, mert a felfogatása nem egyezik a 155-ével! Miután átcseréltem a feszítőket beraktam az 55-be, és már kész is! :-) Most gyönyörködöm, nagyon jól néz ki így a beltér, sokat dob az utastéren! :-)
Az egész ott kezdődött, hogy olajfoltokat találtam az autó alatt. Aztán mikor jobban alánéztem láttam, hogy a vezető ülés alatti részen is olajos, szóval eléggé dől belőle az olaj. Alánéztünk TSiga kollégával, hogy vajon hol eresztheti az olajat. Először a féltengely szimmeringekre gyanakodtunk, de hamar kiderült, hogy egészen máshol szökik a lé. Méghozzá ott, ahol a váltókulissza rácsatlakozik a váltóra, ott van egy "O" gyűrű tömítés. Na de ezt nem lehet csak úgy kicserélni, mert a tengelyt nem lehet kihúzni, csak ha szétszedjük az egész váltót! Szóval kerestem és találtam is egy váltó gurut, akit itt az Amore-n is favorizálnak, szóval felkerestem. Szerettem volna, ha AlfaCity-re elkészül az autó, de nem tudott előbbre időpontot adni. De mondta, ha kint van a váltó, akkor pár napon belül megtudja csinálni. Akkor legyen ez a verzió. Még régebben bontottam Marklar-nál egy 8V váltót, és ezt vittem el hozzá, hogy nézzen rá. Ránézett nem kevés pénzért, de szerencsére nem volt semmi baja egy nyelestengely szimmeringen kívül. Én még azért kicseréltettem vele a féltengely szimmeringeket is, amiket előzőleg vm kollegánál szereztem be. Pechemre így sem készült el AlfaCity-re az autó. :-( Aztán ismét TSiga segítségét kértem egy jó váltó cserére. Megszenvedtünk vele, de végül is kész lett. Aztán nem indult el, semmi nem történt, se AC hang, se önindító. Kiderült, hogy az önindító azért nem moccant meg, mert nem dugtuk vissz rá az egyik kábelt. De AC még mindig nem volt. De meglett a bűnös egy relé személyében. Csere és pöcc-röff. Boldogság van! :-)
Költségeim:
- bontott váltó: 20000,-
- váltó guru: 40000,-
- Corteco jobb féltengely szimmering: 705,-
- Corteco bal féltengely szimmering: 741,-
- Castrol 80W90 GL-4 váltóolaj: 3500,- / 2L
Km óra állása: 143611 Miles
Régi óra szerinti állás: 272552 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 121678 Km (75607 Miles)