Ma elhoztam a gépet Schulek Bélától, pár dolog ki lett rajta cserélve, amit a nagy futóműfelújításkor sajna pénzmag hiányában már nem tudtam megejteni! De ezek is meg vannak és végre már technikailag 100%-os a kicsike! És hogy mik lettek cserélve? Féltengelyek + féltengely szimmeringek + kuplung szerkezet + főtengelyszimmering + lendkerék szabályozás (nem könnyítés) + váltó olaj! De nem volt ilyen egyszerű! A felújított féltengelyekkel (26600,-), amiket vittem nem volt gond, de a török gyártmányú Valeo kuplungszettből csak a kinyomócsapágyat lehetett felhasználni, ami meg ráadásul francia gyártmány volt! A szerkezetet alapból nem rakta be Béla, mert járt már úgy hogy eltörtek a villák és szedhette szét mégegyszer! A tárcsával meg nem volt 2-es és rükverc! Ennyit a törökökről! Jól megszívtam! :-/ Úgyhogy Béla szerzett másik Valeo szerkezetet (45000,-), meg Schneider tárcsát (14629,-) és azzal már jó lett! Még szép, hiszen ez már mind olasz! ;-))
És most egy jó darabig KUSS!!!!! :-DD
Km óra állása: 102860 Miles
Régi óra szerinti km állás: 206667 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 55794 Km (34669 Miles)
Ma kicseréltem a fűtéscsapot, mert elkezdett csöpögni! Mikor SD-től elhoztam a klímaboxot, mondta, hogy már nála is csöpögött! Ezért berakás előtt bekentem egy kis szigetelőanyaggal, de eddig bírta! BIRTH fűtéscsap lett a régi helyett és frankón megszűnt a csöpögés! :-) Kiszedni és az újat visszarakni nem volt különösebben nehéz, bár elég kicsi hely van a kormány alatt a lábtérben! :-/ Két csavar és két bilincs kilazít! Ennyi! Viszont nem árt leteríteni pár rongy- és újságpapír darabot mielőtt nekifogunk a műveletnek, ha nem akarjuk összekenni a szőnyeget! Viszont a csapot zárt állapotában kell levenni és a csőről lehúzva gyorsan be is kell fogni azt, hogy a víz ne folyjon ki! Ugyan így gyorsan és zárt állapotában kell feltenni az újat is! Azért egy tálkát is érdemes odakészíteni az esetlegesen kifolyó víznek! :-))
Így néz ki a gép teljs egészében! Naon tetszik! :-)))
Teljes egészében összeállt a gép! AlbertoGrande-tól szereztem egy pár 145 QV küszöbspoilert (15000,-)! Egy kicsi műanyagos meló volt velük, mert az oldaluk ki volt furkálva és így voltak csavarral felfogatva, de végül nagyon szépek lettek és nagyon jól állnak a 155-nek! Már régebbről is tetszettek ezek a küszöbök, több 155-ön is láttam már és elhatároztam, hogy ilyenek nekem is kellenek! És itt vannak! Igaz, két lóherét (5576,-/db) még kellett rá venni, mert az egyiken már nem volt meg, a másik meg nagyon ronda volt! De megérte! A látvány önmagáért beszél! :-))
Közben kész lett az első lökös is, megkapta a fényezést és az alumínium tuningrácsot (3250,-) is! Ebből jutott még a pajzsra is! Erhard-tól beszerzésre került még egy első és hátsó embléma (6400,- és 8500,-) is! Köszönet értük! :-))
Ma visszarakattam a korábban kiszedett riasztómat a verdába! Először akartam venni másikat, de úgy gondoltam válság van és jó lesz ez nekem, persze egy-két plusszal megspékelve! Először is 12K-ért rakták vissza a riasztót ütésérzékelőstől, aztán kértem hozzá 2db új távirányítót (2800,-/db) is a régi ütött-kopottak (törött) helyett! Már nagyon régóta szerettem volna, ha az autó bezárásakor magától felhúzódnak az ablakok! Na most ez a kívánságom is teljesült, ugyanis beszerelésre került 2 db abalkfelhúzó modul is, meg a hozzá tartozó relék, meg még mit tudom én, hogy mik (17000,- beszereléssel együtt)! A másik vágyam, hogy a távirányítóról nyithassam a csomitartót is! Ezt is megoldották a srácok, valami relé ide is kellett (2500,-)! Beélesített riasztónál ha kinyitom a csomagtartót, akkor attól még az utastér beriasztva marad és ahogy lecsukom a csomitetőt visszaélesedik a raktér védelme is! Nagyon szép munkát végeztek, semmi felesleges kábelezést, kötözgetést nem csináltak, bár eléggé hosszasan kacskaringóznak még a két első ülés közti box alatt is! Igaz kb. 4 órát kellett várnom, amíg elkészültek, de megérte! Jah, és ennél a cégnél jártam: C + G Automatika Kft.
Nagyon örültem, hogy végre elkészültem az első és hátsó futómű felújításával! Bár az örömöm nem tartott sokáig, mert amikor be akartam indítani a vasat, az nem indult, megmakacsolta magát! Vagyis az AC, mert valamiért nem kapott áramot! Akkor villanyászhoz áthúztuk a gépet, ő pedig fél nap múlva telefonált, hogy jár a moci, de legközelebb ne szívassam meg, hogy nem dugok össze egy csatit! Ugyan is ezért nem ment az AC! Mondtam neki, hogy sorry! :-D Hazafelé viszont elég nyögve nyelősen ment a szekér, rángatott, fulladozott! Másnap már el sem indult, viszont jó jel volt, hogy az AC megy! Gondoltam egyet és a tuning céljából beszerelt 2.5 TD LMM-et visszacseréltem a régi, belevalósi LMM-re! És láss csodát, szépen "ketyereg”, ahogy kell! Aztán meg olajtócsát találtam az autó alatt! Nah, mondom faxa! Kiderült, hogy a kormányműre csatlakozó csövek egyikénél folyott! Csavaron húztam párat és a folyás elállt! Közben meg mikor hoztam haza a gépet, éreztem hogy alig van fék! Vagyis a pedált majdnem tövig tudtam nyomni és még így is alig lassult! Itthon kiderült, hogy a jobb első féknyereg légtelenítő csavarja nem akarta az igazságot! Ugyan is a rendszer feltöltése után szivárgott mellette az olaj! Meghúztam amennyire csak bírtam, aztán úgy tűnt, hogy jó lesz! De a légtelenítés után már húzhattam akármennyire, nem segített rajta! Mindig folyik! Kicseréltem a légtelenítő csavart egy másikra! Ez már valamivel jobb, de még így is "könnyezett” egy kicsit! Nem maradt más hátra, mint előre, féknyereg csere! Ismét Marklar-tól szereztem 155-be valósi 16V-s nyerget, na ezzel már minden oké! VAN FÉÉÉK! :-)) Illetve még sincs! :-(( Vagyis van, de az kevésnek bizonyult 05.15-én a műszakin! Hátul nagyon kevés volt a fékerő, elöl meg 28%-os volt a két oldal közti eltérés a max. 20% helyett! A pedál mondjuk furcsa volt, mert rengeteg légtelenítés után sem volt az a nagyon kemény! Ezért Megint Marklar-tól szereztem egy ABS-es 155-ből valósi főfékhengert (ennek nagyobb a belső átmérője) és ezzel tuti lett a fék! :-) Apró kis bosszúságok ezek, de nagyon idegesítenek! Miért nem lehet jó minden már elsőre?? :-)
Végre május 29-én a műszaki vizsga (17000,-) is meg lett! El sem hiszem, hogy kiértem az alagútból! :-))))
Jah, az első kerekek közt az eltérés 2%-os lett, teljesen tökéletes! A hátsókra már nem emlékszem, mert nagyon izgultam! :-DDD Arra még igen, hogy a kéziféknél egyszerre fogott minkét oldal! No Comment! ;-)))
Mióta nálam van az autó, azóta még nem volt cserélve a benzinszűrő, ezért jobbnak láttam kicserélni! Ma meg is történt a csere! Igazából akkor láttam, hogy jól döntöttem, mikor a régi szűrőből kiöntöttem a benne maradt benzint és vele a sok dzsuvát! Sztem még az eredeti Bosch szűrő lehetett benne, amit még gyárilag raktak bele! FIAAM szűrő (4784,-) került a helyére kisebb "faragással"! Nem kell nagy dologra gondolni, annyi csak, hogy az OUT oldalon a gyári szűrőnél a csavar és a filter közé tettek egy közdarabot! Ezt kellett csak kihagyni, mert az új szűrőnek kisebb volt a menete, így csak a csavar passzolt! Na de most már erről is le van a gond! :-) Meg a régi üzemanyagszint jelzőről is, mert azt is kidobtam, mert össze-vissza jelzett már! Néha menet közben elkezdett ugrálni a mutató! FISPA (8550,-) márkájú lett helyette és most már ez is jó! ;-))
Km óra állása: 100304 Miles
Régi óra szerinti km állás: 202554 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 51681 Km (32116 Miles)
Szóval bekerült a szűrő is és bekötöttem a klímacsöveket is! Mivel ez nem gyári klíma, ezért kicsit meg is keveredtem a manual ábrái és a rendelkezésemre álló csövek láttán! Ugyan is a csövek hosszúsága és végződései miatt nem tudtam úgy kötni, ahogy az a manual-ban szerepelt! Végül is százötvenötösösös-ös kollega segítségével sikerült a helyére tenni minden csövet! Aztán már csak a klíma hűtő beszerelése volt hátra, amitől egy kicsit tartottam! De aztán nem volt gond vele, mert csak a zárhidat kellett levenni és a hűtőn található műanyag "kereten” a gyárilag bejelölt kis részt kivágni a csöveknek! Majd klíma hűtő be a helyére (pont elfért a másik hűtő előtt), aztán a csövek bekötése! Zárhíd visszarak és már kész is! :-) Most már csak az elektromos része van vissza, amiben sajna nem vagyok járatos! Remélem ez a probléma is hamar megoldódik! :-)
Nem gondoltam volna, hogy tovább fogom fejleszteni a muzsikát az autóban, de hát mégis így lett! Történt ugyanis, hogy GT kollega korábban meghírdette az eladó sorba került 140w-os 16,5 cm-es Magnat hangszóróit és hozzá 1 pár magassugárzót és hangváltót! Persze kábelekkel együtt (10.000,-)! Először nem akartam megvenni, de aztán elhatalmasodott rajtam a vágy, hogy kell ez nekem és alkudtam egy picit az árból, aztán már itt is volt nálam a csomag! Mivel gyárilag az ajtóban nincs kialakítás hangszórónak, ezért ki kellett vágnom a kárpitot, meg egy kis darabot az ablakemelő szerkezetet tartó lemezből! Egyik sem volt nagy meló! A csipogókat úgy döntöttem nem teszem be a műszerfalban található kétutas hangszórók helyére, hanem majd azokat cserélem le egy másik szettre! Annyi szépséghibája volt a dolognak, hogy GT nem tudott takarórácsot adni a hangszórókhoz, ezért vettem egy párat a TeszVesz-en potom 1000 ft.-ért! Természetesen ez is Magnat! Az első tapasztalataim nagyon jók! Rettentő furcsa, hogy most az ajtók felől is szól a muzsika, ráadásul nagyon szépen! Jól döntöttem, hogy beépítettem ezeket a hangszórókat! Aztán meg elkezdtem fejegységet kereseni a mostani ezer éves Clarion helyett! A kikötésem csak annyi volt, hogy mindenféleképpen zöldnek kell lennie a megvilágításának, mert a műszerfal többi kijelzője is mind zölden világít! Már régóta szeretnék egy Alpine-t, de nekem egyenlőre túl drága! Viszont kapva-kaptam az alkalmon, amikor knoxx kollega szólt, hogy megválna a Sony CDX-GT410U (22.000,-) típusú fejegységétől, ami természetesen tudja a zöld megvilágítást! Külön királyság, hogy USB-s a fejegység és távirányító is van hozzá! ;-) Úgyhogy megköttetett az üzlet! Bitang jól szól! De valahogy hírtelen az az érzésem támadt, hogy itt nem fejeződött be a hangtechnika fejlesztése! ;-)) Mégegyszer köszönöm GT és knoxx Cartárs! ;-)
Szóval megint szívtam egyet! Azt történt, hogy felraktam a Zimmermenn féktárcsákat a helyükre és mikor a nyergeket is fel akartam tenni nem sikerült, mert már a tartókonzol nekifeszült a tárcsának! Még a két rögzítő csavart sem tudtam betekerni! Kb. fél centin múlt, hogy nem ment a helyére! Hatalmas szívás!!! Na de ilyenkor most akkor mi van?? Miért nem fér el?? Minden alkatrész a 16V-s 155-höz valósi és még sem passzolnak! Elkeseredésemben arra gondoltam, hogy kellene valami alátét szerűséget faragni a tárcsa alá és akkor a nyerget is fel tudnám rakni! Na de azért mégiscsak fékről van szó és azzal meg nem lehet viccelni, meg hát a gányolás is távol áll tőlem! És akkor most mitévő legyek?? Elkezdtem méricskélni a régi 8V-s és 16V-s féktárcsákat, megmértem az új tárcsát is és kiderült, hogy kétféle tárcsa létezik! Az egyik szélesebb és én pont ilyet szereztem be pechemre! Konkrétabban a tárcsa belső fele a szélesebb az egyiknél 1 centivel (lsd. képek)! Gyorsan rendeltem másik tárcsákat már a megfelelő szélességben, LPR márkájút (20.400,-)! Újabb érvágás ez a pénztárcámnak és egyúttal bosszantó is, mert már csak ezen múlt, hogy a saját lábára álljon az autó! Szerencsére a másikakat eltudtam üzletelni a mindenes Marklar-al! :-))