Buksi - főkép
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-04-30

Mióta nálam van az autó, azóta még nem volt cserélve a benzinszűrő, ezért jobbnak láttam kicserélni! Ma meg is történt a csere! Igazából akkor láttam, hogy jól döntöttem, mikor a régi szűrőből kiöntöttem a benne maradt benzint és vele a sok dzsuvát! Sztem még az eredeti Bosch szűrő lehetett benne, amit még gyárilag raktak bele! FIAAM szűrő (4784,-) került a helyére kisebb "faragással"! Nem kell nagy dologra gondolni, annyi csak, hogy az OUT oldalon a gyári szűrőnél a csavar és a filter közé tettek egy közdarabot! Ezt kellett csak kihagyni, mert az új szűrőnek kisebb volt a menete, így csak a csavar passzolt! Na de most már erről is le van a gond! :-) Meg a régi üzemanyagszint jelzőről is, mert azt is kidobtam, mert össze-vissza jelzett már! Néha menet közben elkezdett ugrálni a mutató! FISPA (8550,-) márkájú lett helyette és most már ez is jó! ;-))

Km óra állása: 100304 Miles
Régi óra szerinti km állás: 202554 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 51681 Km (32116 Miles)

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-04-30

Szóval bekerült a szűrő is és bekötöttem a klímacsöveket is! Mivel ez nem gyári klíma, ezért kicsit meg is keveredtem a manual ábrái és a rendelkezésemre álló csövek láttán! Ugyan is a csövek hosszúsága és végződései miatt nem tudtam úgy kötni, ahogy az a manual-ban szerepelt! Végül is százötvenötösösös-ös kollega segítségével sikerült a helyére tenni minden csövet! Aztán már csak a klíma hűtő beszerelése volt hátra, amitől egy kicsit tartottam! De aztán nem volt gond vele, mert csak a zárhidat kellett levenni és a hűtőn található műanyag "kereten” a gyárilag bejelölt kis részt kivágni a csöveknek! Majd klíma hűtő be a helyére (pont elfért a másik hűtő előtt), aztán a csövek bekötése! Zárhíd visszarak és már kész is! :-) Most már csak az elektromos része van vissza, amiben sajna nem vagyok járatos! Remélem ez a probléma is hamar megoldódik! :-)

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-04-28

Nem gondoltam volna, hogy tovább fogom fejleszteni a muzsikát az autóban, de hát mégis így lett! Történt ugyanis, hogy GT kollega korábban meghírdette az eladó sorba került 140w-os 16,5 cm-es Magnat hangszóróit és hozzá 1 pár magassugárzót és hangváltót! Persze kábelekkel együtt (10.000,-)! Először nem akartam megvenni, de aztán elhatalmasodott rajtam a vágy, hogy kell ez nekem és alkudtam egy picit az árból, aztán már itt is volt nálam a csomag! Mivel gyárilag az ajtóban nincs kialakítás hangszórónak, ezért ki kellett vágnom a kárpitot, meg egy kis darabot az ablakemelő szerkezetet tartó lemezből! Egyik sem volt nagy meló! A csipogókat úgy döntöttem nem teszem be a műszerfalban található kétutas hangszórók helyére, hanem majd azokat cserélem le egy másik szettre! Annyi szépséghibája volt a dolognak, hogy GT nem tudott takarórácsot adni a hangszórókhoz, ezért vettem egy párat a TeszVesz-en potom 1000 ft.-ért! Természetesen ez is Magnat! Az első tapasztalataim nagyon jók! Rettentő furcsa, hogy most az ajtók felől is szól a muzsika, ráadásul nagyon szépen! Jól döntöttem, hogy beépítettem ezeket a hangszórókat! Aztán meg elkezdtem fejegységet kereseni a mostani ezer éves Clarion helyett! A kikötésem csak annyi volt, hogy mindenféleképpen zöldnek kell lennie a megvilágításának, mert a műszerfal többi kijelzője is mind zölden világít! Már régóta szeretnék egy Alpine-t, de nekem egyenlőre túl drága! Viszont kapva-kaptam az alkalmon, amikor knoxx kollega szólt, hogy megválna a Sony CDX-GT410U (22.000,-) típusú fejegységétől, ami természetesen tudja a zöld megvilágítást! Külön királyság, hogy USB-s a fejegység és távirányító is van hozzá! ;-) Úgyhogy megköttetett az üzlet! Bitang jól szól! De valahogy hírtelen az az érzésem támadt, hogy itt nem fejeződött be a hangtechnika fejlesztése! ;-)) Mégegyszer köszönöm GT és knoxx Cartárs! ;-)

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-04-20

Szóval megint szívtam egyet! Azt történt, hogy felraktam a Zimmermenn féktárcsákat a helyükre és mikor a nyergeket is fel akartam tenni nem sikerült, mert már a tartókonzol nekifeszült a tárcsának! Még a két rögzítő csavart sem tudtam betekerni! Kb. fél centin múlt, hogy nem ment a helyére! Hatalmas szívás!!! Na de ilyenkor most akkor mi van?? Miért nem fér el?? Minden alkatrész a 16V-s 155-höz valósi és még sem passzolnak! Elkeseredésemben arra gondoltam, hogy kellene valami alátét szerűséget faragni a tárcsa alá és akkor a nyerget is fel tudnám rakni! Na de azért mégiscsak fékről van szó és azzal meg nem lehet viccelni, meg hát a gányolás is távol áll tőlem! És akkor most mitévő legyek?? Elkezdtem méricskélni a régi 8V-s és 16V-s féktárcsákat, megmértem az új tárcsát is és kiderült, hogy kétféle tárcsa létezik! Az egyik szélesebb és én pont ilyet szereztem be pechemre! Konkrétabban a tárcsa belső fele a szélesebb az egyiknél 1 centivel (lsd. képek)! Gyorsan rendeltem másik tárcsákat már a megfelelő szélességben, LPR márkájút (20.400,-)! Újabb érvágás ez a pénztárcámnak és egyúttal bosszantó is, mert már csak ezen múlt, hogy a saját lábára álljon az autó! Szerencsére a másikakat eltudtam üzletelni a mindenes Marklar-al! :-))

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-04-19

Már ránézésre sem volt olyan egyszerű szét- és összeszerelni, mint a hátsó futóművet! Hát még megcsinálni! Először le kellett szednem a kipufogó katalizátor előtti részét a leömlővel együtt! Aztán a váltót alá kellett bakolnom (biztos, ami biztos), mert a tartó konzolját is le kellett szedni, hogy a bölcső lejöjjön a helyéről, ami csúnyán szétrohadt és eltört! De előtte még leszedtem a lengéscsillapítókat, kikötöttem a kormányösszekötő gömbfejeket, leszedtem a lengőkarokat (az egyiket csak dr. flex segítségével tudtam), majd levettem a féltengelyeket is! A bölcsővel együtt lejött a kormánymű is, mert ez is cserés! A bölcső csavarjaival megszenvedtem, mert nagyon be voltak rozsdásodva, de sikerült őket kiszedni! Miután minden régi alkatrészt kiszereltem, fordított sorrendben mehettek helyükre az újak! Persze közben még beszerelésre kerültek a klíma alkatrészei is, de erről külön blogot írtam! A bölcső és a stab.rúd bontott volt, így természetesen kaptak egy csiszolást és festést! A kormánymű egy 2,5 TD 155-ből valósi, ez ment a régi helyére! Vettem új szervócsövet (3000,-) is a kormányműhöz, ez is cserélve lett és kapott fincsi 1L Tutela olajat (1880,-) is! Bölcső vissza… Na ez nem volt ilyen egyszerű, ugyan is, amit először hoztam Marklar-tól az nem lett jó, mert nem illeszkedett a helyén! Pedig ránézésre a kutya nem mondta volna meg, hogy meg van nyekkenve! Így lett másik bontott bölcső és ez végre jó lett! Aztán a váltó tartója is vissza és jöhetett a többi "sallang”, úgy mint az új lengőkarok, 16V axiális csuklók (Ezek végéből egy-egy centit le kellett vágnom, mert teljesen betekert gömbfejekkel is nagyon összetartott a két kerék!), kormányösszekötő gömbfejek, kerékcsapágyak (csere munkadíja 3000,-), "kutyacsontok”, bontott féltengelyek! A gyári gátlók helyére itt is Bilstein sportgátlók kerültek, hogy még sportosabb legyen a gép! ;-) Elöl is lecseréltem az összes rozsdás fém fékcsövet réz (1000,-) csövekre és lettek új gumi fékcsövek is! Ami a fék többi részét illeti az egy kisebb-nagyobb átalakításon ment keresztül! Illetve nem is átalakítva lettek, hanem nagyobbra cserélve! A 16V-nek első fékei nagyobbak, mint a 8V-nek, így ha már úgy is cserélni kellett pár dolgot, akkor ezeket már miért ne!? :-)) Szóval a 257mm átmérőjű tárcsák helyett kapott 284mm-eseket, persze újat a Zimmermann-tól! Ehhez viszont nagyobb féknyergek is és csonkállvány kell, ami szintén egy 16V-ből lett átrakva! (De nem eszik azt olyan forrón! Ugyan is nem ment fel a helyére! lsd. következő post) Úgy gondolom, hogy nevezhetjük ezt egy kisebb fék tuningnak is! Így viszont 15”-osnál kisebb felnit nem tudok az autóra tenni! Jah, és természetesen előről sem hiányozhatnak a Textar betétek! Ezek után, hogy végre minden a helyére került, visszaraktam a kipuff. rendszert, de előtte még kicseréltem a Lambda-szondát is új Bosch-ra! Ezzel remélem már nem lesz gondom! De még mindig nem fejeztem be a munkát, mert a főfékhengert is ki kellett cserélnem, mert csak többszöri pumpálásra keményedett fel a pedál már menet közben is! Az meg ugye nem olyan jó! Ebben megint Thomika Cartárs sietett a segítségemre és rendelte meg nekem az új főfékhengert (16.981,-). Megint köszi neki a segítséget! ;-) Így van ez, ha egyszer el kezd szerelni az ember, nem tudja abbahagyni! :-D Ja, de most még egy futómű állításra és műszakira el kell ugranom a helyi szervízbe! :-))

Km óra állása 100304 Miles
Régi óra szerinti km állás: 202554 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 51681 Km (32116 Miles)

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-04-13

A nagy futómű felújítás közepette szakítottam egy kis időt a kerékjáratok rozsdátlanítására is! Arra gondoltam, hogy egy kicsit megcsiszolgatom flexel, meg lefestem szépen, de sokkal nagyobb meló lett belőle! Ugyanis a bal oldalról elég nagy részt ki kellett vágnom a lemezből, mert már szépen ki volt rohadva! :-( Megcsiszoltam rendesen, aztán egy olyan anyaggal fedtem be a lyukat, amit nem tudom, hogy hívnak, de állítólag kisebb csónakokat is készítenek belőle! Az anyag egy szövet alapú valami (nevezzük "paplannak”) és ehhez van még a ragasztó és az edzője! Ezek hárman száradás után hihetetlen keménységet alkotnak! Na, ezzel a "paplannal” fedtem be a lyukat, aztán gittel kiegyengettem a felületet, majd festettem! De akkor már az egész kerékjáratot kifestettem, ha már csináltam! Minden nagyképűség nélkül mondhatom, hogy egész jó munkát végeztem! :-)) Legvégül pedig kapott egy réteg Perma Film nevezetű korróziógátlót (32 euro volt a két 1 literes tégely postaköltséggel együtt), amit hajókhoz fejlesztettek ki és GTPeti hozott nekem Németországból! Mégegyszer köszi neki! :-) D e ezzel a lendülettel már lekentem a hátsó kerékjáratokat és az egész alját is! Persze előtte még szépen lamostam mindenhonnét a koszt (zsírtalanítottam :-D) és csak ezután kentem fel a szert! Ha megszárad, akkor még egy réteget kenek rá és kész is! Reméljük, hogy beválik és most egy darabig nem kell foglalkoznom a rozsdával! ;-)

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-04-10

Amikor a 155-öt megvettem, még nem volt fontos, hogy legyen benne klíma! Most már az! :-)) Tehát az elgondolás már meg volt, hogy kell a légkondi! Aztán nem sokára valóság lett a dologból, mert százötvenötösösös-ös kollegának éppen volt egy eladó rendszere, amire én le is csaptam (40.000,-)! Most meg, hogy ennyire szét van kapva az autóm, "egyszerűen” be is lehet tenni a helyükre az elemeket! Először is a fűtésboxot kellett kicserélnem a klímás verzióra! De mindenek előtt a motortér felől lekötöttem a két vízcsövet, amik a boxra csatlakoznak és ezután nagy nehezen kiszereltem az utastérből! Hogy a másik bemenjen a helyére ki kellett cserélni a tűzfalon található "L” alakú tömítést, ahol a klímacsövek kijutnak a motortérbe! Ez nehéz volt, mert a kárpit alatt található és elég szűkös hozzáférni, de csak meglett ez is! Klímás fűtésbox be, kábelek csatlakoztatása és a box műxik! Következő művelet a feszítő csapágy és a klímakompresszor beszerelése! A csapágyhoz kellett vennem egy csavart (168,-), meg háromféle alátétet (75,-) (395,-) (822,-), mert ezek nem voltak! Az generátort tatró konzolt is át kellett cserélni a kompresszoroséra, mert ez tartja mindkét alkatrészt! Ezek helyére rakásával nem is volt gond, de amikor az előre típus szerint megvásárolt 1290 mm hosszűságú Gates szíjat a helyére raktam, akkor szomorúan konstatáltam, hogy jó 4-5 centivel hosszabb a szíj és még egy kicsit sem tudok rajta feszíteni! :-(( Még jó, hogy a helyi szervízben voltak olyan rendesek, hogy rendeltek nekem több méretben is szíjat és csak azt kellet kifizetnem és megvennem, amelyik jó! Így maradt az 1250 mm hosszúságú Continental szíj (4740,-), mert ez lett a jó! Nem is értem! Egyelőre itt tartok! :-) Folyt.köv.!

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-03-26

Most, hogy már végre itthon van a gép, neki tudtam állni felújítani a futóművet! Először a hátsónak „estem” neki, de előtte ugye le kellett vennem a kipuff. rendszert, meg a benzintankot is! A következő lépés az volt, hogy kiszivattyúztam a fékolajtartályból az összes olajat, hogy ne csöpögjön mind a nyakamba! Így is maradt elég a csövekben! Aztán leugrottak a helyükről a féknyergek, féktárcsák, lengéscsillapítók, rugók, lengőkarok, stab.rúd és végül a híd is! Persze, nem volt ennyire egyszerű, mert azért a csavarokkal meg kellett szenvedni, de végül én nyertem! És ez mind-mind újra cserélődik a híd kivételével, mert azt Marklartól vettem használtan! De ez is szépen le lett csiszolva, aztán festve és most úgy néz ki, mintha új lenne! Mehetnek a helyükre az új alkatrészek! A régi hídról átszereltem az újra a fékerőszabályozót, majd a lengőkarokat, de ezekben még a csapágyak is ki lettek cserélve! Helyükre kerültek az új kerékcsapágyak is az aggyal együtt! Aztán vissza a stab.rúd (szintén csiszolva és festve), és az ültetőrúgók mellé már a Bilstein sportgátlók kerültek (ez itt a tyuning helye) a gyáriak helyett! Kapott vadi zsír QH féktárcsákat, Textar betéteket, 16V féknyergeket (állítólag ezek kézifék része nem rohad be, mint a 8v-é) és gumi fékcsöveket is! Egy fém fékcsövet kellett csináltatnom (500,-) gyorsan, mert leszedéskor kitekerődött a nyaka! A többi fém fékcső már egy korábbi projektnél ki lett cserélve! Aztán már csak a kézifék bowdenek voltak vissza és a kézifék beállítása! De ha már úgy is lent volt a benzintank, kicseréltem a benzinszűrőt is! Ahogy elnéztem ez még soha nem volt cserélve, épp itt volt az ideje! Aztán tank vissza és jöhet az első futómű! Persze a csúnya lemezfelnik helyett már felkerültek az aluk a nyári gumikkal és az új kerékcsavarokkal (4800,-/16db)! A kipuff.-t még nem raktam vissza, mert az első részét is le kell majd szedni! :-)

>> EgyébAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-03-18

Ma elkészült a gép végre! Röpke 2 hónapot és 13 napot töltött a festő gyereknél, szinte egy örökkévalóság volt, mert hát valljuk be ez egy kicsit sokkal tovább tartott a megbeszélt időnél! Vagyis két hétnél! :-(( Mint utólag kiderült sérült volt az autó jobb oldala, vagyis az első és hátsó ajtó! Rengeteg gitt volt rajtuk és többek között ezek javításával ment el az idő! Fémig leszedte a srác a gittet és rendesen kikalapálta az előző "mester” által otthagyott horpadásokat! A lényeg, hogy itt van és szebb, mint újkorában! Mondhatnám profi munka, alaposan végignéztem az egész kasztnit és sehol egy hiba! Még egy apró sem! Megérte a várakozást! Nagyon tetszik, bár most még össze kell raknom kívül-belül, de így is gyönyörű! Most már sejtem, hogy mit érezhetnek a tulajok Chip Foose műsorában, amikor átadják nekik az átépített autójukat! Igaz az enyém "csak” egy telifényt kapott, de rettentő jó érzés volt újra látni! Nagyon szép munkát végzett a srác, de amikor fizetni kellett, na az fájt egy kicsit! Viszont öröm az ürömben, hogy a nagy csúszásra való tekintettel kaptam egy ajándék teljes polírt a gépre, meg alkudni is tudtam az előre megbeszélt árból! Nna, ez is valami! :-) Sajna trélerrel kellett hazahozni (10.000,-), mert egyrészt lejárt közben a műszakija és nem akartam megkockáztatni egy lehetséges igazoltatást! Másrészt meg nagyon ki van az első futóműve, pontosabban eltört (szétrohadt) a bölcső pont a lengőkart felfogató csavarnál! Most már lehet ennek is nekiállni!

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-02-07

Jó előre elkezdtem megvásárolni az első és hátsó futóműhöz az alkatrészeket, hogy egyszerre ki tudjak mindent cserélni és ne kelljen állandóan megbontani a "rendszert” ha valami felmondja a szolgálatot! Meg ahogy elnéztem az előző tulaj nem sok mindent cserélt rajta (semmit), úgyhogy nem árt renberakni az egészet! Plussz még egy-két dolog beszerzésre került, ami nem a futóműhöz tartozik, de szintén megérett a cserére! És végre eljött a pillanat, amikor meg van minden! :-)
Jah, az első fékeknél lesz egy kis tuning! ;-)))

- 16V első féknyergek és csonkállványok (19.000,-)
- 16V hátsó féknyergek (10.000,-)
- Zimmermann 284mm-es első féktárcsa 2db (30.500,-)
- QH hátsó féktárcsa 2db (6852,-)
- első fékbetét garnitúra TEXTAR (18.000,-)
- hátsó fékbetét garnitúra TEXTAR (7.900,-)
- első gumifékcső 2db (3.360,-)
- hátsó gumifékcső 4db (4.780,-)
- lengőkar 2db (24.000,-)
- "kutyacsont" 2db (7.000,-)
- gyári fém fékcső 2db (6.467,-)
- 16V kormányösszekötő gömbfej 2 db (7.000,-)
- 16V axiál csukló 2db (5.000,-)
- 16V első kerékcsapágy 2db (15.600,-)
- hátsó kerékcsapágy aggyal 2db (15.100,-)
- 16V féktárcsa védő lemez 2db (5.600,-)
- féltengelyek (bontott) (20.000,-)
- bölcső + kormányszervó + stab.rúd (bontott) (10.000,-) csiszolva és festve
- hátsó híd + hátsó lengőkarok + stab.rúd (bontott) (10.000,-) csiszolva és festve
- hátsó lengőkar csapágy SKF 4db (6.000,-)
- csonkállvány rögzítő csavarok 5db (3.400,-)
- első Bilstein sportgátlók 1 pár (49.900,-)
- hátsó Bilstein sportgátlók 1 pár (25.500,-)
- első lengéscsillapítókhoz porvédő 2db (1.800,-)
- hátsó lengéscsillapító ütköző gumibak 2db (1.266,-)
- első rugókhoz gumibak 2db (1.800,-)
- hátsó rugókhoz gumibak 2db (6.000,-)
- kézifék bowden 2db (5.200,-)
- szervószivattyú hosszbordás szíj GATES (3.217,-)
- klíma hosszbordás szíj GATES (4.758,-)
- klíma szíj feszítő görgő SKF (6.703,-)
- üzemanyagszűrő (4.784,-)
- üzemanyagszint jelző (8.550,-)

Eddig nem mertem összeszámolni, hogy mennyinél járok, de most kénytelen voltam! Majdnem lefordúltam a székről, ez rengeteg lóvé! :-O Mondjuk az is igaz, hogy egyszerre nem tudtam volna megvenni mindent! Még jó, hogy elkezdtem apránként összegyűjteni a cuccot! Ennyi pénzért nagyon f@szának kell majd lennie a megújuló futóműnek! :-)
Végül köszönet Thomika, Erhard, Longman, Marklar és Edyboy kollegáknak és végül, de nem utolsó sorban Schulek Bélának az alkatrészek beszerzésében nyújtott segítségükért! :-)) KÖSZI SRÁCOK!!!

('97 Alfa Romeo 155 2.0 TS 16V AR67204)