Hihetetlen, hogy mindig van valami. Most a kardántengelyen volt a sor. Sebességváltáskor mindig egy jó nagyot csattant, még kis sebességnél is. Először a keresztre gondoltunk, de aztán kiderült, hogy a a ricnis összeillesztésnél volt a hiba. Szétszedéskor egyszerűen csak szétcsúszott, pedig szorosan kellene illeszkedniük egymásba, van, hogy szétkalapálni is alig lehet. Erről a két részről a netről csentem a képeket. Szóval itt megoldották a problémát, legyártották a kérdéses részt ugyan, de nem kevés pénzért. Kicentírozták és már mehetett is vissza a helyére. Közben előjött még egy anomália, izzításkor elkezdett villogni az izzítás piktogram a műszerfalon. Kiderült, hogy az izzító "relé" rakoncátlanodik, plusz ki lettek mérve az izzítógyertyák is és az egyik már hibás volt, szóval ezek is miond cserélve lettek. Elegem van... kari aji meg van... idén már nem költök rá többet... majd januárban. :-DDD
költségeim:
- kardántengely: 165.000 HUF
- Bosch izzító "relé": 25.000 HUF
- Bosch izzítógyertya: 6500 HUF/db
- gyertya kiszedés: 10.000 HUF/db (félő, hogy beleszakad)
- munkadíj: 34.000 HUF
És még mindig csak viszi a pénzt a ribanc. A korábbi teljesítmény növelésből adódóan nagyobb gyorsításoknál megcsúszott a kuplung. De nem hisztizek, én akartam. Elindulásnál és váltáskor nagyon rázott és remegett az autó, kiderült, hogy a kettőstömegű miatt. Érdekes, mert leállításkor nem volt hangja. Szóval kuplung csere. Eddig mindig ki kellett venni a motort is ehhez a művelethez, de most egy másik, professzionálisabb szerelőhöz mentem, és itt kiderült, hogy nem kell kivenni a motort. Jól sikerült a művelet, az ár is barátibb volt, úgyhogy megtartom ezt a szerelőt. :-D
Természetesen futóművet is állíttattam mindezek után. ;-)
Költségeim:
- LUK kettőstömegű (ami Valeo, mert csak a doboz volt LUK) - 179.255 HUF
- kuplungtárcsa kevlározása, megerősítése + szerkezet megerősítése - 55.000 HUF
- Sachs kinyomó csapágy - 25.850 HUF
- első stab.szilentek - 7383 HUF
- kipuff. középdob tömítés - 617 HUF
- munkadíj - 180.000 HUF
- futómű állítás - 20.000 HUF
Eljött egy újabb olajcsere ideje.
Költségeim:
- 5L Motul 8100 X-Power 10W 60 motorolaj: 18990 HUF
- Filtron OP520/1 olajszűrő: 1487 HUF
Km óra állása: 153692 Miles
Régi óra szerinti állás: 288776 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 137901 Km (85688 Miles)
Következő olajcsere: 159906 Miles óra állásnál.
Már egy ideje folyamatosan világított a légzsák visszajelző. Elvittem ide, kiolvasták és kiderült, hogy a jobb első ülés oldallégzsák kábelében volt szakadás. Cserélték.
Kaptak a felnik új közepet is.
Költségeim:
- hibakód kiolvasás: 5000 HUF
- javítás: 15000 HUF
- felni közép: 2850 HUF/db
Nagyon gatyák voltak már a gumik, muszáj volt őket lecserélni, ráadásul téliek voltak. Mindenképpen négyévszakos gumit kerestem. Választásom a Kumho-ra esett. Megvettem, 2023-as 28. heti abroncsokat kaptam. Foglaltam időpontot és pikk-pakk feldobálták a gumikat. Erről is le van a gond.
Költségek:
- Kumho HA 32 XL gumi: 40.890 HUF/db
- szerelés: 5550 HUF/kerék
Elkezdett folyni a bal első lengéscsillapítóm, már egy ideje figyelgettem, de most elérkezettnek láttam a cserét. Volt egy pár bontott lengéscsillapítóm, amit felújíttattam a Vizner-nél. Fiatalkatrészek-nél vettem új porvédőket a lengéscsillapítókhoz + rugó alá azt a kis gumi bizbaszt is. Cseréni kellett még a felső lengőkarokat is + a jobb alu toronycsapágy házban lévő kettő csavar mindegyikén elnyalódott a menet, szóval ez is kukázva lett. Bal hátsó diffi szimeringnél is folyt az olaj, ez is cserélve lett és új olaj is került a diffibe.
Költségeim:
- lengéscsillapító felújítás: 50.000 HUF/pár
- lengéscsillapító porvédő: 7500 HUF/pár
- rugó gumi tányér: 3400 HUF/ db
- FAST felső lengőkar: 9990 HUF/ db
- Corteco diffi szimering + tömítés: 9120 HUF
- Tutela Transmission Cross 75W-85 diffi olaj: 25.790 HUF/ 2L
- Munkadíj: 90.000 HUF
Még nem volt itt az ideje az olajcserének, de 1-2 ezer kilométeren már nem múlik.
Költségeim:
- Motul 8100 X-cess 5W40 motorolaj: 14290 HUF/ 5L
- Filtron OP537/2 olajszűrő: 2490 HUF
- M18x1,5 olajleeresztő csavar: 1758 HUF
Elérkezett az akku csere is. Párszor lemerült, főleg a télen. Töltögettem, aztán meguntam. Vettem egy újat. Ahogy a 155-be, ebbe is magyar akksi került a Jász-Plasztiktól. 77Ah és 730A. Remélem sokáig bírni fogja. :-)
A szelepfedél tömítés elfáradt, engedte az olajat, cseréltem. Viktor Reinz lett. Cseréltem a gyertyákat is, ugyanúgy NGK BCP7ET került bele, ami volt is benne. Az olajnyomásmérő gomba már elég régen behalt, így azt is cseréltem. :-)
Költségeim:
- Victor Reinz szelepfedél tömítés: 13784 HUF
- NGK gyújtógyertya: 1635 HUF/db
- FAE olajnyomásmérő gomba: 15123 HUF
A tavalyi váltó átnézés sajnos nem úgy alakult, ahogy kellett volna. Ugyanis nem lett rendesen tömítve, így folyt belőle az olaj. Most újra tömítve mindenhol + kulisszánál lévő tömítések kicserélve. Közben hál' Istennek megint előjöttek plusz javítandó dolgok. Kiderült, hogy az önindítón lévő egyik csatlakkozó fül el volt törve, már csak a szentlélek tartotta. Ha már villamosságisnál volt fel lett újítva az egész. A tolatólámpa kapcsoló el volt rohadva, cserélve lett. Kuplung kezdett csúszni, cserélve lett.
Költségeim:
- váltó: 45000 HUF
- 3L Tutela Technyx 75W-85 váltóolaj: 4240 HUF/L
- tolatólámpa kapcsoló: 5169 HUF
- Sachs kuplung szett: 132989 HUF (D=235mm)
- önindító felújítás: 35000 HUF
- munkadíj: 120000 HUF