Nem volt benne. Mióta megvettem az autót így használtam. Egyedül az tűnt fel, hogy nem volt egy vonalban a fékpedállal. Most már van benne, Marklar-tól szereztem. :-)
Az 56 után az 55-ön is megejtettem a pollenszűrő cserét és a klíma tisztítást.
Ma kicseréltem a pollenszűrőt és kitisztítottam a klímát. Vagyis befújtam klímatisztítóval a klíma hőcserélőt és a legbefúvókat is. Elég sok dzsuvát üsszegyűjtött a szűrő.
Remélhetőleg ez volt az utolsó nagy szerviz, szinte az egész autó ki lett már cserélve. Most már szeretném használni is. :-)
Szóval turbó felújítással indult, mert elég hangosan huhogott már. A Wizard Turbo-nál felújíttatva. Cserélve lettek az olajhűtő radiátor csöve is, mert szivárogtak. A HÉFAL Kft. gyártotta az új csöveket. Az olajhűtőt el kellett vinni esztergályoshoz, mert az egyik csövet rögzítő csavar beletört az alu házba. Aztán... elinduláskor és váltáskor kattant a kardántengelyen valami, így az is fel lett újítva. GEORGE bratyómnak köszönhetően kicseréltem az első fényszórókat, mert belülről elkezdtek sárgulni és repedezni. Az új lámpák az Elaforg-tól érkeztek, majd kaptak kavicsfelverődés elleni fóliát is. És ha már ott volt az autó a szerelőnél akkor olaj + szűrő csere, gázolajszűrő csere, légszűrő csere.
Úgy érzem valamit kihagytam...
Költségeim:
- Turbó felújítás + tömítéskészlet: 108000 HUF
- olajhűtő csövek: 27000 HUF / 2db
- Kardántengely felújítás: 60000 HUF
- TYC fényszórók: 53875 HUF / pár
- Fényszóró fóliázás: 20000 HUF / 2 db
- Motul 8100 X-cess 5L motorolaj: 16820 HUF
- Szűrők: korábban vettem őket, már nem tudom mennyiért
- Munkadíj: 90000 HUF
Iszonyatosan elkezdett visítani a kardán csapágy. Nem csoda, hiszen teljesen szét volt hullva. Fura, mert 3 éve volt cserélve. Remélem ez a mostani tovább bírja.
Váltóból folyt valahol az olaj, ezért elvittem átnézetni. Átnézték, kipucolták, pasztázták, a váltó tökéletes állapotban van. Az olajdekninél is folyt egy kicsit az olaj, ez is újra lett tömítve. + elkezdett nyüsszögni a kinyomó csapágy is, ami szintén 3 éve volt cserélve.
Költségek:
- kardán csapágy: 22500 HUF
- alsó kuplung munkahenger: korábban vettem nem tudom mennyiért
- felső kuplung munkahenger: 33279 HUF
- Coram kinyomó csapágy (amúgy húzó csapágy): 12797 HUF
- váltó átnézés: 60000 HUF
Amikor kicseréltem a kipuff.leömlő tömítéseket, kíváncsiságból alánéztem az autónak. Akkor láttam, hogy a jobb féltengely belső porvédője teljesen körbe szakadt. Ma eljött az ideje a cserének. Érden, Marklarnál kiviteleztem a dolgot. Köszi neki a segítséget. :-)
Porvédőt szerencsére találtam itthon egy másik féltengelyen és szinte új állapotban volt, így nem kellett vennem. Az a fura, hogy kb. 2 évet bírt csak.
Az leömlők alsó csatlakozásánál elfáradtak a tömítések, kifújt. Cseréltem. A felső tömítések jónak tűntek szétszedéskor, de cseréltem azokat is.
Költségeim:
- Ajusa felső tömítések: 3520HUF / 4 db
- Bosal alsó tömítések: 2796 HUF / 2 db
Ha már ott van az autó a karosszériásnál, akkor megcsináltattam a jobb hátsó sárvédőt is. Kívülről csak egy körömnyi rozsdafolt volt látható, belülről viszont már kicsit rosszabb volt a helyzet. Ez is kész, mehet a fényezőhöz.
2023.01.28.:
Végre kész. Elhoztam.
Költségek:
- karosszéria munka + sárvédő ívek + fényezés: 480 000 HUF
Valami nagyon kopogott jobb elöl. A felső lengőkar volt az, cserélve lett + jobb, bal első stabpálca is. Meg elkezdett kifújni az egyik befecskendező szelepnél, gyűlt megint a fekete trutyi, mert átégett a tömítés. Mind a 4 cserélve. A befecskendező szelepek be is lettek vizsgálva, szerencsére mindegyik rendben van.
Költségek:
- lengőkar: 8003 HUF
- stabpálca: 1920 HUF/db
- befecskendező szelep tűzkarika: 575 HUF/db
- befecskendező szelepek bevizsgálása: 8000 HUF/db
- munkadíj: 50000 HUF
Megtörték... villogó sárga lámpák a kereszteződésben... elsőbbségadás kötelező tábla, de nem adták meg az elsőbbséget... egy Toyota Yaris... a bal hátsó ajtónál kapott el... baleseti bejelentőt megírtuk, kárszakértő kint volt felmérni a kárt.
2022.08.04.:
Nagyon jó áron tudtam venni egy komplett színazonos bal hátsó ajtót + jobb oldali küszöbspoilert (igaz nem ez kellett).
2022.08.25.:
A biztosító utalta a pénzt.
2022.09.01.:
Futómű ellenőrzés, futóműállítás. Szerencsére a futómű nem ment el bal hátul, de kellett állítani.
2022.12.17.:
Karosszéria munka kész, mehet a fényezőhöz. Rohadtul elhúzódik ez az egész, már nagyon unom.
Költségek:
- bal hátsó ajtó: 15000 HUF
- futóműállítás: 12900 HUF