Leengedtem a bal hátsó ablakot, de csak kb. félig ment le. Aztán vissza akartam húzni, de már meg sem moccant. Szétszedtem és a bowden "szőrösödött" ki és amiatt akadt meg. Érdi bontóból szereztem bontott emelőt motor nélkül. Most jó. :-)
Cserélve a következő alkatrészek:
- Vezérlés szett Gates (35000,-)
- Hosszbordás szíj készlet Gates (13380,-)
- Vízpumpa Dolz (8050,-)
- Termosztát (9404,-) - vízhőfok nem ment fel, csak 70 fokig
- Fagyálló
- Szűrőkészlet (levegő-, olaj-, gázolaj-, pollenszűrő) (7430,-) - ahogy a képen is látszik, még jó hogy ki lett cserélve a pollenszűrő is. Egyrészt elég koszos volt már, másrészt meg nem is a belevaló volt benne és szerintem csak begyűrték a helyére.
- 5L Selenia WR 5W40 (12990,-)
- Tutela ZC 75 Synt (6100,-/2L)
- Első ablaktörlő lapátok (3235,-/2db)
- EGR szelepet és hőcserélőt összekötő bontott cső (3000,-)
- Munkadíj: 45000,-
A cuccokat az AutoDoc-ról rendeltem.
Kilométer óra állása: 236000 km
Ahogy a 155-ömben is, így a 156-ban is lecseréltem a szivargyújtót egy usb-s töltőre. Itt sem volt semmi extra a beszerelésnél. Az egész lenyitható hamutálca ki, szivargyújtó ki, usb-s töltő be, csati rá és már kész is. Az egészben annyi a szépséghiba, hogy itt is csak akkor tölt, ha legalább a helyzetjelző be van kapcsolva. De ez így teljesen megfelel nekem. Piros színűt vettem, mert az 56-ban minden pirosan világít. :-)
Kicsit furán kezdődött a kapcsolatunk, majdhogynem nem is kezdődött el. De aztán mégis... nagy örömömre. :-) Az autót elcseréltem az én OFF-osomra így csak a különbözetet kellett fizetnem. Az előző tulaj eladás előtt kicseréltetett pár alkatrészt:
- generátor
- lyukas szervócső
- jobb első axiális csukló + külső kormányösszekötő gömbfej
- kardántengely csapágy
- első lengéscsillapítók
- hátsó lengéscsillapítók felújítva
Amiket én cseréltem ki még melegében:
- Champion hátsó ablaktörlő lapát (8395,-)
- 2 db hátsódob tartó Bosal gumi (785,-/db)
- 2 db csomiajtó teleszkóp (6645,-/db)
Összességében nagyon tetszik az autó, bár egy kicsit fél(ek)tem a négykerék hajtástól a ritkább és nehezebben hozzájutható alkatrészek miatt, de remélem nem lesznek álmatlan éjszakáim emiatt. :-DD
Km óra állása: 233183km
Amik cserélve lettek:
olaj + szűrő - Motul 8100 X-Power 10W60 (16 750 HUF)
felújított kormánymű (65 000 HUF) + olaj (Itt újíttattam fel)
2 db fém vízcső
kipuff. tömítések (650 HUF/db)
olajdekni + leeresztő csavar
hűtőtartó konzol
munkadíj: 40 000 HUF
Km óra állása: 150482 Miles
Régi óra szerinti állás: 283610 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 132736 Km (82478 Miles)
Már régebb óta tetszett ez a spoiler, de eddig csak nézegettem... egészen idáig. Elszántam magam és megvettem. Bár ne tettem volna, csak a szívás volt vele. Ez egy üvegszálas másolat, de jóformán csak ilyeneket lehet kapni, viszont legalább nem olcsó. Nagyon ritka a gyári spoiler, ami műanyagból van és csak úgy rásimul a lökhárító aljára, ezek viszont a másolatok duplájába kerülnek. De ezt még felpróbálni is alig tudtam, gondoltam azért mert egyedül voltam. Aztán levettem a lököst és neki álltam felrakni. De ez csak leírva ilyen egyszerű. Sajnos sehol nem passzolt a lökhárítóhoz, mindenhol elállt. Ha az egyik oldala passzolt, akkor a másik nem. De végül nagy nehézségek árán sikerült felfogatni, de sajnos így sem tökéletes. Mindegy, készen van, irány a próbaút. És ekkor jött a fekete leves, szinte majdnem mindenhol leért. Nagyon közel volt a földhöz, ahogy a 3. képen is látszik 7,5cm. Ez nagyon kevés. Már egy kisebb fekvőrendőrben és emelkedőben is elakadt. Qrva jó... így nem maradhat. Leszedni nem akartam, ha már ennyit szívtam a felrakással. Így hát levágtam kb. a felét ügyelve arra, hogy megtartsam az eredeti vonalait, kinézetét. Annyira jól sikerült, hogy már nem ér le nagyjából sehol. Sőt, így talán még jobban is tetszik, mint az eredeti formájában. Hogy még egyszer belevágnék-e ebbe a projektbe? Hát persze, hogy nem.
2020.09.06.
Leszedtem... idegesített, hogy mindenhol leért... meguntam. Ez egy szar projekt volt. :-(
2022.07.08.
Eladva Forró kollégának. (35000HUF)
Legmerészebb álmomban sem mertem volna gondolni, hogy valaha lecserélem a gyári elektromos üléseket, amik amúgy is elég ritkák. Megtettem... lecseréltem őket. Ugyanis belefutottam egy szett Lancia Recaro-ba (40 000 HUF), amit vétek lett volna kihagyni. Régebb óta tetszenek már ezek a típusú ülések, de szintén ritkák vagy horror áron lehet találni. Szerencsém volt, bár a két első ülés elég ramaty állapotban volt, de még így is megérte. Miután megvettem őket elkezdtem kárpitost keresni. Bőrt nem akartam, bőr és szövet kombót sem akartam, mert nem tetszik. Alcantara-t szerettem volna, de Pesten és környékén olyan árakat mondtak, hogy nem hittem a fülemnek. Itt el is keseredtem egy kicsit, de aztán William barátom talált egy kárpitost Kaposvár mellett, aki nagyságrendekkel kevesebbért elvégezné a kért feladatot. Rengeteg telefonálás és képküldözgetés után sikerült hozzá levinni az üléseket. Az alcantara-ról lemondtam, így maradt a sima szövet, de elég jó minőségű és kopásállóságú. Nem akartam nagy színbeli eltérést az ülések és a beltér között, szerencsémre sikerült ugyanolyan világos szürke szövetet találni, mint a beltéré. Az üléseket piros varrással kértem, hogy valamennyire harmonizáljon a piros biztonsági övekkel. Nagyon jó munkát végzett a srác, gyönyörűek lettek az ülések, nekem nagyon tetszenek. "Úton" vannak még a váltó és kézifék szoknya, A,B,C oszlop takaró műanyagok és az ajtókárpit betétek. Ugyanezzel a világos szürke szövettel lesznek behúzva és piros cérnával varrva. Az ülések oldalára való műanyagok festve lesznek. :-)
2020.04.04.
Elkészültek az A,B,C oszlop takaró műanyagok, váltó- és kézifékszoknya is, egyből be is raktam őket. Az ajtókárpit betétek is készen vannak, de azokat majd egy műanyagossal kell berakatnom még.
2020.04.18.
A műanyagos átcserélte az ajtókárpit betéteket.
2020.07.11.
Az ülések műanyag elemei színre fújva. Köszönöm William Barátom. :-) Kész, összeállt az utastér. :-) Végre olyan, mint amilyennek megálmodtam. :-)
Utálok az autó alatt "nézelődni", mert tuti, hogy mindig észreveszek valami apró javítani valót. Így történt ez most is, csak most nem apró volt, amit észrevettem. Illetve utólag derült ki, hogy nem apró. A lényeg, hogy a jobb hátsó kerékdob is és a csomitartó szellőzője is rendben van most már. A bal hátulja elvileg tökéletes. Lassan 100%-os lesz az autó karosszéria ügyileg. :-)
Nyomtávot szélesítettem:
- elöl: 10mm: 12080 HUF/2db
- hátul:15mm: 11430 HUF/2db
Kellettek tehermentesítő gyűrűk is:
63,4 - 58,1 mm (1500 HUF/4db)
nyomtávsz.: 10mm
kerékagy: 12mm
féktárcsa: 7mm
felni: 5mm
Csavarok hossza:
- elöl: 30mm (a menetes rész) - 370 HUF/db
- hátul: 35mm (a menetes rész) - 410 HUF/db
Már nagyon esedékes volt a cseréjük. Egy darabig megint le van a gond. Az alkatrészekért megint köszönet Coyote barátomnak. :-)
Költségeim:
- Lengőkar (Rouville): 14 000 HUF/db
- Toronyszilent (Birth): 6500 HUF/db
Km óra állása: 148482 Miles
Régi óra szerinti állás: 280391 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 129517 Km (80478 Miles)