Buksi - főkép
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-04-13

A nagy futómű felújítás közepette szakítottam egy kis időt a kerékjáratok rozsdátlanítására is! Arra gondoltam, hogy egy kicsit megcsiszolgatom flexel, meg lefestem szépen, de sokkal nagyobb meló lett belőle! Ugyanis a bal oldalról elég nagy részt ki kellett vágnom a lemezből, mert már szépen ki volt rohadva! :-( Megcsiszoltam rendesen, aztán egy olyan anyaggal fedtem be a lyukat, amit nem tudom, hogy hívnak, de állítólag kisebb csónakokat is készítenek belőle! Az anyag egy szövet alapú valami (nevezzük "paplannak”) és ehhez van még a ragasztó és az edzője! Ezek hárman száradás után hihetetlen keménységet alkotnak! Na, ezzel a "paplannal” fedtem be a lyukat, aztán gittel kiegyengettem a felületet, majd festettem! De akkor már az egész kerékjáratot kifestettem, ha már csináltam! Minden nagyképűség nélkül mondhatom, hogy egész jó munkát végeztem! :-)) Legvégül pedig kapott egy réteg Perma Film nevezetű korróziógátlót (32 euro volt a két 1 literes tégely postaköltséggel együtt), amit hajókhoz fejlesztettek ki és GTPeti hozott nekem Németországból! Mégegyszer köszi neki! :-) D e ezzel a lendülettel már lekentem a hátsó kerékjáratokat és az egész alját is! Persze előtte még szépen lamostam mindenhonnét a koszt (zsírtalanítottam :-D) és csak ezután kentem fel a szert! Ha megszárad, akkor még egy réteget kenek rá és kész is! Reméljük, hogy beválik és most egy darabig nem kell foglalkoznom a rozsdával! ;-)

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-04-10

Amikor a 155-öt megvettem, még nem volt fontos, hogy legyen benne klíma! Most már az! :-)) Tehát az elgondolás már meg volt, hogy kell a légkondi! Aztán nem sokára valóság lett a dologból, mert százötvenötösösös-ös kollegának éppen volt egy eladó rendszere, amire én le is csaptam (40.000,-)! Most meg, hogy ennyire szét van kapva az autóm, "egyszerűen” be is lehet tenni a helyükre az elemeket! Először is a fűtésboxot kellett kicserélnem a klímás verzióra! De mindenek előtt a motortér felől lekötöttem a két vízcsövet, amik a boxra csatlakoznak és ezután nagy nehezen kiszereltem az utastérből! Hogy a másik bemenjen a helyére ki kellett cserélni a tűzfalon található "L” alakú tömítést, ahol a klímacsövek kijutnak a motortérbe! Ez nehéz volt, mert a kárpit alatt található és elég szűkös hozzáférni, de csak meglett ez is! Klímás fűtésbox be, kábelek csatlakoztatása és a box műxik! Következő művelet a feszítő csapágy és a klímakompresszor beszerelése! A csapágyhoz kellett vennem egy csavart (168,-), meg háromféle alátétet (75,-) (395,-) (822,-), mert ezek nem voltak! Az generátort tatró konzolt is át kellett cserélni a kompresszoroséra, mert ez tartja mindkét alkatrészt! Ezek helyére rakásával nem is volt gond, de amikor az előre típus szerint megvásárolt 1290 mm hosszűságú Gates szíjat a helyére raktam, akkor szomorúan konstatáltam, hogy jó 4-5 centivel hosszabb a szíj és még egy kicsit sem tudok rajta feszíteni! :-(( Még jó, hogy a helyi szervízben voltak olyan rendesek, hogy rendeltek nekem több méretben is szíjat és csak azt kellet kifizetnem és megvennem, amelyik jó! Így maradt az 1250 mm hosszúságú Continental szíj (4740,-), mert ez lett a jó! Nem is értem! Egyelőre itt tartok! :-) Folyt.köv.!

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-03-26

Most, hogy már végre itthon van a gép, neki tudtam állni felújítani a futóművet! Először a hátsónak „estem” neki, de előtte ugye le kellett vennem a kipuff. rendszert, meg a benzintankot is! A következő lépés az volt, hogy kiszivattyúztam a fékolajtartályból az összes olajat, hogy ne csöpögjön mind a nyakamba! Így is maradt elég a csövekben! Aztán leugrottak a helyükről a féknyergek, féktárcsák, lengéscsillapítók, rugók, lengőkarok, stab.rúd és végül a híd is! Persze, nem volt ennyire egyszerű, mert azért a csavarokkal meg kellett szenvedni, de végül én nyertem! És ez mind-mind újra cserélődik a híd kivételével, mert azt Marklartól vettem használtan! De ez is szépen le lett csiszolva, aztán festve és most úgy néz ki, mintha új lenne! Mehetnek a helyükre az új alkatrészek! A régi hídról átszereltem az újra a fékerőszabályozót, majd a lengőkarokat, de ezekben még a csapágyak is ki lettek cserélve! Helyükre kerültek az új kerékcsapágyak is az aggyal együtt! Aztán vissza a stab.rúd (szintén csiszolva és festve), és az ültetőrúgók mellé már a Bilstein sportgátlók kerültek (ez itt a tyuning helye) a gyáriak helyett! Kapott vadi zsír QH féktárcsákat, Textar betéteket, 16V féknyergeket (állítólag ezek kézifék része nem rohad be, mint a 8v-é) és gumi fékcsöveket is! Egy fém fékcsövet kellett csináltatnom (500,-) gyorsan, mert leszedéskor kitekerődött a nyaka! A többi fém fékcső már egy korábbi projektnél ki lett cserélve! Aztán már csak a kézifék bowdenek voltak vissza és a kézifék beállítása! De ha már úgy is lent volt a benzintank, kicseréltem a benzinszűrőt is! Ahogy elnéztem ez még soha nem volt cserélve, épp itt volt az ideje! Aztán tank vissza és jöhet az első futómű! Persze a csúnya lemezfelnik helyett már felkerültek az aluk a nyári gumikkal és az új kerékcsavarokkal (4800,-/16db)! A kipuff.-t még nem raktam vissza, mert az első részét is le kell majd szedni! :-)

>> EgyébAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-03-18

Ma elkészült a gép végre! Röpke 2 hónapot és 13 napot töltött a festő gyereknél, szinte egy örökkévalóság volt, mert hát valljuk be ez egy kicsit sokkal tovább tartott a megbeszélt időnél! Vagyis két hétnél! :-(( Mint utólag kiderült sérült volt az autó jobb oldala, vagyis az első és hátsó ajtó! Rengeteg gitt volt rajtuk és többek között ezek javításával ment el az idő! Fémig leszedte a srác a gittet és rendesen kikalapálta az előző "mester” által otthagyott horpadásokat! A lényeg, hogy itt van és szebb, mint újkorában! Mondhatnám profi munka, alaposan végignéztem az egész kasztnit és sehol egy hiba! Még egy apró sem! Megérte a várakozást! Nagyon tetszik, bár most még össze kell raknom kívül-belül, de így is gyönyörű! Most már sejtem, hogy mit érezhetnek a tulajok Chip Foose műsorában, amikor átadják nekik az átépített autójukat! Igaz az enyém "csak” egy telifényt kapott, de rettentő jó érzés volt újra látni! Nagyon szép munkát végzett a srác, de amikor fizetni kellett, na az fájt egy kicsit! Viszont öröm az ürömben, hogy a nagy csúszásra való tekintettel kaptam egy ajándék teljes polírt a gépre, meg alkudni is tudtam az előre megbeszélt árból! Nna, ez is valami! :-) Sajna trélerrel kellett hazahozni (10.000,-), mert egyrészt lejárt közben a műszakija és nem akartam megkockáztatni egy lehetséges igazoltatást! Másrészt meg nagyon ki van az első futóműve, pontosabban eltört (szétrohadt) a bölcső pont a lengőkart felfogató csavarnál! Most már lehet ennek is nekiállni!

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-02-07

Jó előre elkezdtem megvásárolni az első és hátsó futóműhöz az alkatrészeket, hogy egyszerre ki tudjak mindent cserélni és ne kelljen állandóan megbontani a "rendszert” ha valami felmondja a szolgálatot! Meg ahogy elnéztem az előző tulaj nem sok mindent cserélt rajta (semmit), úgyhogy nem árt renberakni az egészet! Plussz még egy-két dolog beszerzésre került, ami nem a futóműhöz tartozik, de szintén megérett a cserére! És végre eljött a pillanat, amikor meg van minden! :-)
Jah, az első fékeknél lesz egy kis tuning! ;-)))

- 16V első féknyergek és csonkállványok (19.000,-)
- 16V hátsó féknyergek (10.000,-)
- Zimmermann 284mm-es első féktárcsa 2db (30.500,-)
- QH hátsó féktárcsa 2db (6852,-)
- első fékbetét garnitúra TEXTAR (18.000,-)
- hátsó fékbetét garnitúra TEXTAR (7.900,-)
- első gumifékcső 2db (3.360,-)
- hátsó gumifékcső 4db (4.780,-)
- lengőkar 2db (24.000,-)
- "kutyacsont" 2db (7.000,-)
- gyári fém fékcső 2db (6.467,-)
- 16V kormányösszekötő gömbfej 2 db (7.000,-)
- 16V axiál csukló 2db (5.000,-)
- 16V első kerékcsapágy 2db (15.600,-)
- hátsó kerékcsapágy aggyal 2db (15.100,-)
- 16V féktárcsa védő lemez 2db (5.600,-)
- féltengelyek (bontott) (20.000,-)
- bölcső + kormányszervó + stab.rúd (bontott) (10.000,-) csiszolva és festve
- hátsó híd + hátsó lengőkarok + stab.rúd (bontott) (10.000,-) csiszolva és festve
- hátsó lengőkar csapágy SKF 4db (6.000,-)
- csonkállvány rögzítő csavarok 5db (3.400,-)
- első Bilstein sportgátlók 1 pár (49.900,-)
- hátsó Bilstein sportgátlók 1 pár (25.500,-)
- első lengéscsillapítókhoz porvédő 2db (1.800,-)
- hátsó lengéscsillapító ütköző gumibak 2db (1.266,-)
- első rugókhoz gumibak 2db (1.800,-)
- hátsó rugókhoz gumibak 2db (6.000,-)
- kézifék bowden 2db (5.200,-)
- szervószivattyú hosszbordás szíj GATES (3.217,-)
- klíma hosszbordás szíj GATES (4.758,-)
- klíma szíj feszítő görgő SKF (6.703,-)
- üzemanyagszűrő (4.784,-)
- üzemanyagszint jelző (8.550,-)

Eddig nem mertem összeszámolni, hogy mennyinél járok, de most kénytelen voltam! Majdnem lefordúltam a székről, ez rengeteg lóvé! :-O Mondjuk az is igaz, hogy egyszerre nem tudtam volna megvenni mindent! Még jó, hogy elkezdtem apránként összegyűjteni a cuccot! Ennyi pénzért nagyon f@szának kell majd lennie a megújuló futóműnek! :-)
Végül köszönet Thomika, Erhard, Longman, Marklar és Edyboy kollegáknak és végül, de nem utolsó sorban Schulek Bélának az alkatrészek beszerzésében nyújtott segítségükért! :-)) KÖSZI SRÁCOK!!!

('97 Alfa Romeo 155 2.0 TS 16V AR67204)

>> EgyébAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-01-05

Ma végre a festőhöz került a gép három hónap várakozás után! Emiatt nem vagyok boldog, de legalább most már ott van! Elvileg két hét múlva már kész is lesz! Erre mondjuk kíváncsi leszek, de reméljük a legjobbakat! Lesz mit csinálnia a gyereknek, karcolások, horpadások a jobb első sárvédőn és a tetőn (tetőcsomagtartó miatt), első lökhárító, a kilincsek mellett a zárak helyének lefalazása... stb. De hát dolgozzon meg a pénzéért! :-)))) Vagyis hogy nem egészen, mert hogy a végösszeg ne szökjön az egekbe, elkezdtem szétbontani sajátkezűleg a verdát! Minden műanyag és fényezésre nem kerülő "sallangot" leszedtem! A srác azt mondta, hogy leszedi az ajtókat, a csomi- és motorháztetőt, mert így könnyebb vele dolgozni és szebb lesz a végeredmény! Ezért még a belső kárpitok is "kiugrottak" a helyükről, hadd koncentráljon a srác csak a fényezésre! ;-)) Egyébként minden színre lesz fújva, kivéve a tükör talpak és a lökhárítók felső szegélye! Naon szép lesz, alig várom már, hogy elkészüljön! :-))

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2008-10-23

Elérkezett ismét az olajcsere ideje! Igaz egy kicsit megcsúsztam vele, de ennyi még belefér! Ha már lúd, legyen kövér, megejtettem egyben a motor- és váltóolajak cseréjét! Most sikerült 6L 20K Alfa Romeo-s (2550,- /L) olajat vennem (legutóbb csak síma Selenia-t kaptam) a mociba, a váltóba pedig 2L fincsi Tutela Epyx-et (2085,- /L)! Viszont ahol eddig vettem ott egy ezressel megdrágultak az olajak, úgyhogy most a Selenia.hu-n rendeltem meg mindent! Lecseréltem még az olajleeresztő csavart (500,-) is, mert a régi már elég ramaty állapotban volt, lötyögött benne az imbuszkulcs! Hamar megvoltam mindennel, bár a váltóolaj leeresztése nem volt egyszerű, mert a leeresztőcsavarhoz egyáltalán nem lehet hozzáférni a váltótartó bak miatt! De nem estem kétségbe és kitekertem egy másik csavart, ahol szépen kifolydogált az oil! A betöltő csavar elég sok trutyit és fémreszeléket összeszedett, de egy tisztítás után (és persze az olaj betöltése után) ment is vissza a helyére! Asszem lesz még gondom a váltóval! :-( Viszont annak nagyon örülök, hogy a picivel több, mint 10.000 km alatt csak fél lityi Selenia-t kellett utántöltenem! :-))

Km óra állása: 99468 Miles
Régi óra szerinti km állás: 201208 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 50335 Km (31277 Miles)

Következő olajcsere 105682 Miles óra állásnál! :-)

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2008-09-14

Naaahhhh.... Nagy nehezen, de végre elkészültek az alufelnijeim! Odaadtam az egyik havernak, hogy csinosítsa ki az ütött kopott, padkázás nyomait magukon viselő felniket! El is vitte őket még februárban de előtte még költségcsökkentés céljából frankón lecsiszoltam mind a négyet! Aztán teltek-múltak a hónapok és végre tegnap nagy meglepit okozva beállított a gyönyörűen rendberakott pacskerokkal! Megérte ennyit várni, mert rájuk sem ismertem olyan jó munkát végzett a srác! Elmondta, hogy mind a négy kereket görgőzni kellett (8.000,-), mert elég szépen ütöttek hála a magyar utaknak! Aztán szórógitt, csiszolás, festés (15.000,-) és végül a régi gumiszelepeket felváltották a fémek! Gyönyörűek lettek nagyon örülök! De annak mégjobban, hogy elég baráti volt az összeg is, amit kért, holott sokkal többre számítottam! Jah, és fekerültek a 215/40 R16 Falken gumik is! Aztán egyből be is pattintottam a a felnik közepére az Alfa logós kupakokat és természetesen az Alfás szelepsapekok (750,-) is felkerültek a helyükre! Már alig várom, hogy feltehessem őket az autóra, de előbb még orvosolnom kell a futómű betegségét! Remélem az is hamar meg lesz! :-)

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2008-09-10

Ma bekerült a gépbe egy aktívszenes pollenszűrő (3.000,-)! Sajna gyárilag nem volt benne, igaz klíma sincs, de ha már egyszer lehet, akkor miért ne!? :-) Nem igényelt fúrást-faragást, mert a helye végü is ki volt alakítva, így csak egy a szűrőt tartó konzolt kellett Marklar155 kollegától beszereznem! Aztán már bent is volt a szűrő! De mindezekhez először is le kellett vennem a két ablaktörlő kart, aztán a szélvédő alján végigfutó műanyag takaró elemet! Ezt csak pár csavar tartja! Aztán még egy műanyagot ki kell szedni, ami a szűrőt takarja és ennyi! :-)
A másik gondom az volt, hogy már egy jó ideje nem működött az olajnyomás mérő műszerem, ezért az ehhez tartozó gombát (10.200,-) is kicseréltem! Igaz egy kicsit húzós volt az ára, de végre műkszik ez is! Köszönet érte Thomika-nak, aki segített beszerezni! :-)

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2008-08-27

Bekerült a gépbe egy kis muzsikát szolgáltató berendezés! Nem egy nagy és drága rendszerről van szó, de azért nagyon szépen szól és bőven elég az én bot füleimnek! :-))) Tehát egy mélyláda a csomitartóba [7.000,- köszi Alfaboy :-))], ami kb. 250W, egy Sony erősítő (6.000,-) a hátsó ülés alá, ami nagyjából akkora teljesítményű, mint a mélyláda! Jah, és persze a kábelszett (6.500,-), amit a vaterán vettem! Azt hittem, hogy nehéz lesz mindezt belevarázsolni az autóba, főleg a tápkábel tűzfalon való átvezetésétől féltem nagyon, de nem volt vészes! A gázbowden mellett húztam át az utastérbe, ami elég könnyű volt! Aztán igaz, hogy kérnem kellett GTVili kollega telefonos segítségét, mert nem tudtam, hogy az erősítő REMOTE kábelét a fejegység melyik kábelére kell kötni, de ezt leszámítva minden flottul ment! :-) Éljen a ducc-ducc zene! :-)))))