Blog >> olajcsere

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2020-04-30

Eljött az idei olajcsere ideje is. A kijárási korlátozásokra tekintettel, mivel az olaj- és szűrő cseréken kívül másra nem volt szükség, nem vittem le Várpalotára az autót. Ennyit a helyi Bosch szervizre is rá mertem bízni.

- olaj csere
- olajszűrő csere
- légszűrő csere
- pollenszűrő csere

>> SzervizGy.Attila // Alfa 159 SW // 2020-04-19

Megtörtént az első olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere. Kis szenvedés volt az olajleeresztő csavar kiszedése, mert roncsolódott volt a feje, helyette ment bele az új. Selenia 5W30 került bele és Mann filterek. Más akadály nem volt.
Költség: 311 RON
Km.:126190

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2020-04-09

Olaj + olajszűrő + légszűrő + pollenszűrőcsere. + 1 liter tarcsi olaj.


272.670 km

>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2019-07-30

Eljött az olajcsere ideje! SZIGORÚAN 10.000 KM-ként!

Amire cseréltem az olajat és a szűrőket:

Selenia Star 5W-40 5L + 1L --> olaj
Mann-Filter 6007 x --> olajszűrő
Mann-Filter 18003 --> levegőszűrő


Szép olaj jött le belőle, így ismét megnyugodtam, hogy jó autót választottam, gondos gazdája volt. Azt hittem bonyolultabb lesz az olajcsere, de hála nem. Jó helyre rakták a szűrőt, simán hozzáférhető.
A légszűrőről viszont ezt már nem mondanám el.... Amire én azt kivadásztam onnan, megőszültem. :)

Szép halkan jár a Seleniaval az autó. Következőleg Motul lesz belerakva, sokan mondják, hogy nagyon jó és még csendesebb lesz tőle a motor. 10.000 km múlva meglátjuk.

>> SzervizWilly // Alfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2019-04-06

Szezon kezdeti olajcsere

-motorolaj Motul 10w60
-olajszűrő Mann
-levegőszűrő
-pollenszűrő

Km: kb 80100

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2020-03-14

Januárban szereztem egy rendkívül fantáziadús névre keresztelt Proracing CR1 (CR, mint common rail) tuningboxot. Soha nem voltam híve az ilyesfajta teljesítménynövelésnek, hisz egy rendesen padon megírt szoftvernek ez a nyomába sem érhet, de mára a kettő közti árkülönbség, és a kíváncsiság miatt mégis úgy döntöttem teszek egy próbát.
Ennél megfelelőbb pillanat úgysem lesz a 156-os életében, hisz relatíve új a kuplung, a vezérlés, jó a befecskendező rendszer, és újak a hajtókarcsapágyak is. Adott tehát egy elég masszív, mára a hozott problémáktól egészen jól megszabadított hajtáslánc, így elméletben ezeknek bírniuk kell a "plusz lóerőket" (az ígéret 135Le, és 325Nm a gyári 116 és 275 helyett).
A fenntartásaim abból erednek, hogy ezek a plusz lóerők mindösszesen a ECU üzemanyagnyomás értékeivel történő játszadozásból fakadnak (ergo nyilván nem túl kifinomult), hisz tulajdonképp a gyári üzemanyagnyomás érzékelő jeleit módosítja a kütyü. Bekötése emiatt pofon egyszerű, a kapott vezetékköteg anyás végét az érzékelőre, az apásat pedig a motortéri kábelkötegbe kell csatlakoztatni (a kettő közt meg nyilván ott a tuningbox), s bár magam sem hittem, de valóban már az első méterek megtételénél érezhető, hogy jobban megy az autó, s ami miatt én elsődelgesen belevágtam, hogy alacsonyabb fordulatszámokról is sokkal finomabban indul meg, nincs remegés. Így kicsit több, mint 2000km tapasztalatával már bátran állítom, hogy működik a dolog. Persze nem ettől leszel a gyorsulási versenyek sztárja, de valamennyit valóban nőtt a teljesítmény, melynek következményeként sokat javult az autó vezethetősége is - a tartósságra meg majd úgyis csak az idő tudja megadni a választ - szóval egyelőre tetszik, marad a cucc (nem utolsó sorban ha az utód szintén 1.9, vagy esetleg 2.0 JTD lenne, úgy pillanatok alatt átszerelhető abba is).
Aztán ha már a hónap elején átléptük a 340 000-dik kilométert, a héten sort kerítettem az autó időszakos szervizére, melynek keretein belül kapott új olaj, üzemanyag, levegő és pollenszűrőket, valamint olajat. Eközben tűnt fel, hogy a már ragasztgatott levegőcső (a légszűrő és a turbó között) ismételten kilukadt, ahol könnyedén szűretlen levegőt (és falsot is, hisz a MAF után van a rendszerben) szív a motor.
A bontott valószínűleg pont ugyanolyan öreg már, mint ami benne van, utángyártott pedig nincs elérhető a hazai alkatrészboltokban, így Lengyelországból sikerült összevadászni egy új, kisipari darabot. Ebből kifolyólag annyira azért nem méretpontos a dolog, de még bőven a beszerelhető kategória.
Tegnap erőt vettem magamon, és nekiláttam a cserének, ami meglepően simán, és relatíve gyorsan ment. Ennek ismeretében kár volt eddig halogatnom dolgot, már rég kicserélhettem volna...

>> SzervizJanika // Alfa MiTo 1.3 JTDM-2 // 2020-03-04

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

Km. : 9 526 km

>> SzervizBettus // Alfa 147 1.9 JTDm 150LE // 2019-11-22

Szokásosan DZ-hez vittük. Ez történt: olaj-, olajszűrő-, levegőszűrő-, pollenszűrő csere történt.
Plusz egy termosztátot is cseréltünk.

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2019-12-22

Olajcsere (Motul), olajszűrő (Mann filter W 712/16) és levegőszűrő (Mann filter C 25 100) 13.500 km után. Most 180.500 km.

Kötöttem be egy mélynyomót zenei téren ami már megvolt csak kellett hozzá erősítő és annak kábelezése. Bármikor egyszerűen kikapcsolható a rádió menüben.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2019-12-12

A kevlározott kuplung meg lett égetve, azt rendbe kellett hozni, mert csúszott. Ezen kívül volt még olajcsere. A motorháztető zárja be volt rohadva, látszik, hogy nem nagyon kell nyitogatni. :-) Egy motortartó bak el volt törve, cserélve lett.
A xenon égők már az utolsókat rúgták, alig láttam velük, azt cserélni kellett. Kapott az autó új első ablaktörlőket is. Valamint felkerültek a téli kerekek.