Blog >> olajcsere
KM: 165774
Ma elgurultunk Csörihez, egy olajcserére. Mivel még mindig nem romlott el semmi, ezért javításra most (sem) volt szükség. :) Olaj, olajszűrő, átnézés.
Hazaérve mindig nullázom a szerviz számlálót, ott valahogy nincs kedvem pepecselni vele és Csörit sem akarom ilyennel baszkurálni. :) Nullázni pedig érdemes, mert különben tuti, hogy bőven elfelejteném a csereperiódust.
Túl az első olajcserén! Amióta átvettem szinte mindehová autóval mentem, néha inkább a kerülő utat választva. 3000km-nél szerettem volna ledobni az első olajat, de az ünnepek beleszóltak.
Olaj lecserélve, lelkem menyugodva! :-)
Köszönet Horváth Lacinak a Budaörsön, hogy bent lehettem a szervízben, ott állhattam az autó mellett végig a művelet alatt! :-)
Köszönöm Olasz Autük Háza! :-)
Eljött az ideje az első nagyobb szervíznek! Eddig semmi problémám nem volt az autóval, de így szervíz után már egyenesen szerelem. :)
A következők voltak cseréljve/javítva rajta:
-Olaj, szűrők
-Váltóolaj csere
-Kézifék kötél
-Parkolószenzor meg lett rajta javítva.
Az eddigi szervizeken kívül csak egy izzó ment ki. Szerencsére a shell kúton a munkásnak kicsi keze volt :D
Jelenlegi km állás kb 264.000
Szervízbe ugyanoda vittem ahova az előző tulaj, D.Z tuning pesterzsébet. Teljesen meg vagyok velük eddig elégedve :) Sose legyen rosszabb az autó!
Olaj + olajszűrő + légszűrő + pollenszűrő szett betárazva.
Folyt. köv. hamarosan...
Siker: 11.28.: 253.635 km
CSörgőautószervíz
Minden szűrő cserélve. (levegő,pollen,olaj,gázolaj)
Olaj cserélve.
Hátsó bal féklámpa és index izzó cserélve.
Átvizsgálták, nincs rendellenesség.
Km.állása: 259.934
A biztonsági olajcserét 3000 km futás körül szokták elvégezni, de pont egy nagyobb körúton voltam az autóval, így egy kicsit tolódott. Nagyrészt pályás km-ekről van szó, ezért szerintem jó ez így.
Az Olasz Autók Házánál csináltattam Budaörsön, természetesen a könyv szerinti Selénia Digitek Pure Energy 0W-30 került bele gyári szűrővel. Belestem az autó alá is - nincs túl sok látnivaló, szépen síkra van burkolva.
Minden olajcsere után úgy érzem, hogy az autó lelkesebben megy, ez az Alfánál sem maradt el - valószínűleg placebo. :)
Költségek: olaj + szűrő + munkadíj összesen 69141 Ft
Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
Futómű is utána be lett állítva.
A sebváltó olaj is után lett töltve.
Km. : 147 315
Eljött az ideje, hogy befejezzem a maradék vákumcsövek cseréjét. Illetve sort kerítettem a kartergáz szűrő és olajleválasztót is kipucoltam 1 flakon féktisztítóval. Ellenőriztem a mapot és az egr-t, vezérmű tengely jeladót, de 20000km után rongyal kitöröltem és tiszta volt. Csatolok egy képet is érdekesség gyanánt. Nemrég csináltam egy full olajcserét, xado motormosóval kb 400km-t mentem majd engedtem le az olajjal, mann szűrőkkel, motul 5w40et használok és kénytelen voltam képet csinálni a gázolajszűrőről mert még nem láttam ennyire tisztán(20.000km-t futott, 70%város 30%pálya). Csak omw maxxmotiont tankolok, minden szenzor patyolat. Átlagba városi 6.4literes fogyasztast mérek telitanktól telitankig.
Így, hogy elértük a 320 000 km-t, esedékessé vált az aktuális szerviz. Már rég beszereztem a szükséges alkatrészeket, így csak az időpontja volt kérdéses. Maradtam a már bevált márkáknál, így Bosch olajszűrő, és 5W-40-es Mobil Super 3000 olaj került a motorba egy új Febi leeresztőcsavar társaságában.
Az én fejemben kialakult karbantartási programja az autónak a tavaszi levegő, és pollenszűrő, valamint minden megtett 10 000 km után olaj, olajszűrő, és gázolajszűrő csere. Ez utóbbit biztos van aki feleslegesnek tartja, de nem egy nagy összeg, a cseréje sem tart 15 percnél tovább, s ismerve a magyar gázolaj nem létező minőségét inkább így, mint ritkábban. Természetesen ebből is Bosch-t kapott.
Aztán ha már csápon volt az autó, ismét elfújtam egy flakon alvázvédőt ügyelve a kényesebb pontokra, hisz idén kezdeti terveimmel ellentétben biztos nem fogok odaérni a lakatoshoz, így ki kéne bírja jelentősebb romlás nélkül a jövő tavasszal esedékes műszaki vizsgáig.
Bár mindig a tél a kérdéses, de egyáltalán nem romlott az állapota a legutóbbi beavatkozás óta.
Ma végre sikerült megejteni az olajcserét is, erre az évre ez is letudva. :)
Ha már olajcsere, akkor a váltóban is esedékes volt a frissités, plusz még kapott egy üzemanyag szűrőt is újat a járgány. A nivó pálcám gumi gyűrűjét is elérte a vég, cseréltük gyárira, élt 22 évet... :)
Költségeim:
-Motul 8100 X-power 10w60 5L 15000 Ft
-Fuchs Titan 75w80 váltó olaj 2 L 6000 Ft
-Olajszűrő Gyári ricambi 2500 Ft
-Üzemanyag szűrő UFI 3000 Ft
-Nivó pálca gumi gyűrű FCA 1000 Ft
-Munkadij 8000 Ft
Összesen: 35500 Ft
Km állás: 162850, következő csere 173000-nél :)
0
448