Blog >> 156
A katalizátor kicserélve, a kipufogó oldal is kész!
Olajcsere megtörtént... minden szűrővel, 6 liter Selénia racing +1 liter tartalék, bár nem eszi az olajat, kb negyedévente kell bele tölteni... Km: 215300
Még mindig emelkedett vérnyomással ülök bele... Nagy élmény vezetni!!!
Végre megszűnt a kezdetek óta fennálló idegesítő nyikorgás a kocsi bal elején amikor áthajtok egy kisebb bukkanón vagy fekvőrendőrön, köszöntetően Zének és egy általa végrehajtott felső lengőkar cserének! Kiderült azonban, hogy mindkét stabpálcát cserélni kell, de az már hétfői performansz lesz!
2015. július 31-én a nevemre került az autó 3 héttel a vásárlás után és nagyjából 3 hónappal az elhatározás megszületését követően, hogy nekem Alfa kell, abból is 156.
Mivel reálisan közelítek a használt autók felé, ezért nem voltak túl nagy elvárásaim. A kasztnin és a beltérben is "elnéző" voltam, ha az árhoz és futásteljesítményhez reális volt az állapot. Nagyon sok autót néztünk meg, ebből kettőt kvázi referenciának, mert azok bőven túl voltak az előre meghatározott kereten.
A feltételrendszer a következő volt:
-legyen faceliftes belsejű, ez a tempomat miatt fontos.
-ne kelljen kurblizni az ablakot.
-ellenőrizhető múlt, nagy csattanástól mentes előélet.
-1.8TS vagy 1.9JTD16V vagy 2.0JTS+selespeed vagy 2.4JTD vagy 2.5 V6 motor
-max 1M Ft vételár, amire nem kell azonnal százezreket költeni.
Ennek megfelelően az első autó, amit megnéztünk egy 2004-es teljes faceliftes 2,0JTS+selespeed szedán volt bőrrel és napfénytetővel. 100e km, szervizkönyv. Nagyon egyben volt az autó mechanikailag, de dobta a lakkot a frontrésze, szét volt dörzsölve a bőr és fix 1,2M volt. Ez az autó lett a referencia 1. Ezután jött sok lehajtott rom, majd egy 90ezer km-es, friss német import kombi. De nem csak az óraállása volt különleges ám! Ez a konkrét példány bizony egy 2,4 JTD 20V SW GQ darab volt, ami azt jelenti, hogy 150 ilyen autó létezik! (meg még 150 darab az 1.9-es 150 lovas dízellel). P.A.T.I.K.A. volt a gép, komolyan elgondolkoztam azon, hogy tulajdonképpen egy vesével is szép az élet, főleg egy ilyen autóban. Ja igen, merthogy másfél milliót kértek érte, amiért már pont fájt a lehajtott ülés miatti kárpitroggyanás és egy apró nyisszenés a fordulatszám alapjáratra ejtésekor. 1,3-ért azonnal elhoztam volna, bárhogy is kell megoldanom.
Szépen jöttek a hirdetésfigyelős e-mailek, mikor felbukkant egy autó Sopronban. Fekete metál, xenonos, régi kasztni, facelift belső, a kis sérülés ellenére jó kiállású gép. Telefon a kézbe, beszélgetés, képek kérése. Szépen kértem, mondja el, hogy milyen hibája van az autónak, mert nem szeretnék feleslegesen elcseszni egy napot és autózni 500km-t. Elég rövid volt a hibalista és elég hosszú a nemrégiben cserélt tételeké, ami az óraállás függvényében nem meglepő, de minden kopó-fogyó alkatrész volt.
Hibalista: jobbos xenon nem ég, bal első sárvédőn sérülés, ahogy a képen látszik, egyéb parkolási sérülések.
Ez számomra teljesen vállalhatónak tűnt, főleg az árat figyelembe véve, ami osztrák papírral 460ezer Ft volt.
A kinézett vonat indulása előtt -merthogy a Toyotát sikerült KETTŐ ÓRA alatt eladni- egy órával telefonálok, hogy "heló, mennék az Alfáért, ki tudsz-e jönni az állomásra?" kérdésre pedig egy "tegnap elvitték" válasz érkezett. Ekkor csak azért nem esett ki a telefon a kezemből, mert az sokba került volna. Oké, akkor gyorsan vegyünk egy bérletet, de rég volt ilyen utoljára, hogy nincs autóm... Semmi pánik (dehogynem), túrjuk tovább a hahut, csak beesik valami jó hamarosan, most már csakazértis Alfám lesz. Elkezdtem nézegetni a 147-est is, de abból nagyon kevés vállalható darab volt, adott pénzért általában gatyábbak voltak az azonos árú 156-oknál. Csütörtök este a hirdetésfigyelő e-mailt megelőző hadműveletként végigfutottam újra kínálatot, hogy lett-e új narancspöttyös, amit még nem láttam. Hát lett. Sopron, fekete metál, osztrák papírokkal, bal első sárvédőn horpadással. Két elég gyenge kép volt fent a kocsiról, de azért az elég magabiztosan kijelenthető volt, hogy ez bizony az az autó, amit az orrom elől adtak el. Szívdobbanás. Jó nagy. Telefon. "Jóestét, remélem nem zavarok. Ugye ez az az autó?" Igen. "Akkor ha az igaz, amit az előző eladó mondott, hétfőn megyek érte és kifizetem, múltkor lecsúsztam róla..." és egyéb szívhez szóló szöveg. Hétfőn elmentem, kipróbáltam, megegyeztem a maxikorrekt és maxikedves eladóval, aki átmeneti autónak vette volna, mert közel volt és jó volt, amíg befut a tuti, de időközben befutott. Egy ML Merci, 5,5millióért, sztori alátámasztva, mivel azzal jött értem a vonathoz. Fizetés, némi izgulás, majd 3 hét múlva a papírok és az autó átvétele. Eufória, mi más :) Azóta is töretlen a szerelem, bár szeptember óta munkaváltás miatt alig használom az autót legnagyobb bánatomra. Ennek az lett az eredménye, hogy az akku megadta magát (Magnetti Marelli, az osztrák nem viccel), még egy Mondialról se tudtuk bebikázni, annyira gémóver volt neki, 4,7V-ot mutatott a multiméter, amivel egy RC autó még ellenne, csak a 20kilós akku valószínűleg kilapítaná.
Megvolt az akkucsere, Exide lett a befutó, mert az vót a' akkubótba'. Node amíg eljutottam odáig, hogy a Magnetti kikerüljön, hohó! Ugye drága talján mérnökbarátaink terveztek nekünk egy akkurögzítőt, amit egy 13-as anya tart egy menetes száron. De mekkora száron, hát atyavilág!!! Sima 13-as fejjel leszedni esélytelen, még csak a szélét se tudja elnyalni az anyának az a drága csavarkulcs, szomorodik is belé a lelke. Ilyenkor az ember tesz egy gyenge próbálkozást egy sima hatlapfejű villáskulccsal is, mert hát mé'ne... Nőgyógyászok és kígyóbűvölők -lehetőleg egyszerre- előnyben, szűk hely van benyúlni a motortakaró miatt, de a kulcs se tud sokat mozogni a motor miatt. Ekkor egy segédmunkás terminus technicus szélnek eresztése (*szomat beleverem az egészbe máááá') után felcsapjaja azember a guglit, hogy segítsen megfelelő szerszám beszerzésében, lehetőleg az akkumulátorbót és a lakóhely közötti legrövidebb útvonal vonzáskörzetében. Mit ad ég, PONT útba esik egy Praktiker. Szakszemélyzetnek probléma felvázolva, a háromféle jó megoldás közül egyik sem volt a birtokukban (csőkulcs, hosszított dugókulcs fej és racsnis+csuklós villáskulcs). Ezután néhány sötét gondolat merülhet fel az emberben, például, hogy egyáltalán miért létezik az a szar, érdemes lenne felgyújtani és még a helyét is sóval hinteni. Folytassuk utunkat az akkubót felé, aztán hátha gugli barátunk tud segíteni. Na a gugli nem tudott, de a jószerencse pont egy szerszámboltot sodort elénk, ahol nagyon készségesen segítettek és még hosszított fejet is tudtak adni, foglalják imába a nevüket! Az akkuboltban már ment minden, mint az ágybaszarás, mivelhogy a kinézett és honlap szerint raktáron levő négy típusból kettő volt készleten, ebből a drágábbik volt a rosszabb minőségű. Ez ugye eléggé leegyszerűsítette a választást, mind józanJóskák, mind mazoMarcik kedvükre választhatnak - attól az apróságtól most tekintsünk el, hogy ha a mazochistának rossz, akkor az jó, de mivel az jó, az rossz. Ezután nagy boldogan neki lehetett volna állni a cserének, ha... nem csak a 3/8"-os készletet találom meg, hanem a fél colost is, mert ahhoz kaptam a fejet. Némi Micimackós fejvakarás után némi kreativitást és szakbarbarizmust vegyítve a szent hosszúfej és egy kombináltfogó segítségével sikerült kiszenvedni az anyát, innentől kezdve gyerekjáték volt a csere. Azért gyereknek még ne adjátok oda az akkut játszani. Nem azért, mert veszélyes, hanem mert húsz kiló és hát az nem annyira az ő súlycsoportjuk. Kivéve Benőkének, de ő a kőkorszakban meghalt már.
Ja és a lényeg: akkucsere után pöccröff, ahogy illik.
Tanulság: nem jó az, ha sietni kell, mert másnap megy az ember a haverját is belerángatni a fertőbe. Vagyis Alfát venni ;)
Újabb pár nap pihenő után a kocsi kárpit mögötti szigetelése 100%-os végre valahára. Ezen kívül a jobb oldali tükör fekete laprésze is ki lett cserélve egy vadonatújra, erősebb gázrugók kerültek a csomagtartóba és már csak két közepes terhelésű rugó választ el attól, hogy a csomagtartó varázsütésre nyíljon ki, magától. Ezen kívül átesett az első tuningolásán is a gép, mégpedig a szelep ellenállást szüntették meg, így a kocsi most már sziszeg a váltásnál és új króm véges kipufogóvéget is kapott!
A következő nagyobb tuningra egy ideig még gyűjteni kell, de a jövő héten tervezem berakni a csomagtartó rugókat,egy szett új H1-es nightbreakert és befejezni a belső ledesítést, azaz a csomagtartóban lévő lámpákat kicserélni és a kesztyűtartóban lévőt életre hívni.
Lengéscsillapító csere elől, de akkor már hátul is kicseréltettem, plusz Eibach Pro Kit from Ebay.
Gátlók: Magneti Marelli első
Monroe hátsó
Rugók: Eibach Pro KIT; 32K
Egyéb:
-Kézifék kötelek
-Axiál bal első
-Ködlámpa (egyik repedt volt)
-futóműállítás
Alkatrészek~100K
Support: 65k (ebben benne van a ködlámpa és a f.mű állítás is)
155385km







Kicsit lemaradtam a blogírásban úgyhogy leírom mi történt eddig,,,
Jóáron szereztem egy nagyon ritka Zender első lököst.
Szereztem egy tökéletes állapotú légszűrőházat(a régi repedt volt) és egy szívócsövet ami fojtószelepházra csatlakozik(na ezt nem lehet rendelni sehol),ez is szinte tökéletes állapotú!
Vettem egy hibátlan gyári végdobot(kapott új krómvéget) és egy középrészt(középdob nélkül).....már csak a katalizátort kel cserélni(már az is megvan) mert az enyém totál üres és ettől kicsit repedtfazék hangja van.
Alfisti.net-ről kaptam egy tipusspecifikus váltógombot...igazi alu,közepén egy nagy alfa jellel...iszonyat tetszik!
Mióta megvan a kocsi azóta bosszant az a tény, hogy a szivargyújtóba dugható kis USB adapter(ami a crosswagonomban kifogástalanul működött) nem volt képes rendesen működni. Amikor tölteni akartam a telefont szinte egy rituális áldozást kellet lenyomnom ahhoz, hogy végre olyan pozíciót találjon a kis szörnyeteg amikor rendesen érintkezik. Persze ez gyakran az első-második gödörig tartott, úgyhogy ha nem akartam, hogy a telefonom lemerüljön mire beérek Pestre akkor bűvészkedhettem a kis szeméttel vezetés közben, ami nem a legbiztonságosabb dolog. Mivel naponta használom a "Waze"t a telefonomon, hogy legalább halvány elképzelésem legyen róla merre van nagyobb dugó/traffipax, ezért megoldást kellett találnom, mert sajna a waze nem éppen az az energiatakarékos fajta alkalmazás.
HÁTTÉRSZTORI VÉGE/LÉNYEG
Vettem tehát ebayröl egy ilyen kis eszközt(már elfogyott, de egy ehhez hasonló is megteszi), mely kiutat jelenthet a szenvedéseimből. Viszont fogalmam se volt, hogy kell kiszedni a szivargyújtót mindenestül, mert a neten meg egy ilyen tutorialt sem találtam. Így hát próba szerencse alapon megkezdtem a hadműveletet és csak remélni tudtam, hogy nem lesz annyira nehéz. Hááááát....
Az első képen lévő, felül meglelhető két kis csavart leszedve már ki is tudtam húzni a foglalatot, és hátulról a kábelt kihúzva már a kezemben is volt az egész "fiók". A neheze csak ezután jött, mert ki kellett varázsolni a szivargyújtó világítását és magát a foglalatot. Ehhez szét kellett pattintanom a tálca lenyíló részét, és kihúzni minden kábelt. Amikor azonban megpróbáltam simán kihúzni a foglalatot, persze, hogy nem jött ki..mit is vártam. Kb 15 perc szenvedés után, kicsit meghajlítva az egyik kis műanyag fognál található fémablakot sikerült kihúznom a foglalatot, aztán a lámpát és a színes műanyag karikát is. Ezután már csak rá kellett jönnöm, hogy melyik két kábelt kell a háromból az új szerkezetre húzni, aztán visszaszerelni az egészet. És ha már ott voltam, kicseréltem a hamutartó izzóját is mert az se égett már a kezdetek óta.
AZ EREDMÉNY:
Most már hihetetlen könnyedséggel tudom tölteni a telefonomat ÉS akár a tabletemet is, mivel 2 USB nyílás van a kis szerkezeten, és az egyik tablet töltésére is alkalmas feszültséggel működik.(Van ám egy lehajtatható, gumi teteje is, csak arról nem csináltam képet) És már a hamutartó is fényárban úszik!
SZÜKSÉGELTETIK:
-Türelem
-Még több türelem
-Egy éles, keskeny fejű lapos csavarhúzó(a műanyag kampók ideiglenes felemeléséhez)
-Csillagcsavarhúzó(a tálca levételéhez)
-Sok fény
-Kb fél óra szabadidő




Sok keresgélés után 06.03-án megnéztük és megvettük a "pápairémet". A kocsi egy alfa rajongó srácé volt, műszakilag tökéletesen rendben, javíttatások olaj vezérlés fékek futómű rendben. Futott kilométer stimmelt, német eredet stimmelt.
Egy pici bibi volt a kocsival, amit az eladó közölt a telefonban is, de igazából a helyszínen látszott nagyon. A bal hátsó sárvédőt törték és "javították". Nos a javítás az gányolás kendács és teljes szakértelem nélküli gittelés hegesztés, festés. /Nem fényezés, mert ezt majdnem ecsettel kenték a jó öreg LADA2107es tinta kékre./ Így a csomagtérnél 1 cm-rel kisebb a kocsi hossza...
Plusz a jobb hátsó sárvédő ívet is "lakatolták gittel kézzel hullámosra.../
Ezeket leszámítva a gép pöpec és megbízható, de csúnya.
folyt.köv.



Gondoltam ha már a külső lámpákat nem piszkálom, akkor legalább a belteret dobom fel kicsit. Ledesítettem hát az utastéri lámpákat, 4db Osram LED izzóval.
Hozzátenném, hogy én hideg fényű izzókat tettem be, de akinek a klasszikusok meleg fénye jobban bejön, annak itt a link ugyan ehhez a LED izzóhóz, csak melegebb fénnyel.





