Szóval én is kicseréltem a rugókat, mert engem is utolért a végzet.
Határozott meggyőződésem, hogy a törések oka nem a rugók gyenge minősége, hanem a lengéscsillapító. Pontosabban annak alsó rugótányérja.
Ugyanis ez idővel mindenkinél elrohad és vastag rozsdaréteg képződik a palástján. Az alsó tányér gumibak/gumigyűrű bevezeti és meg is tartja ott a vizet. Szinte mindenkinek itt, az alsó menetnél törik el a rugó, ott ahol lefut a rugó a tányérról (gumibakról). A rozsda oldalanként 3-5 mm-rel, tehát átmérőben majd 1 cm megduzzasztja a rugó alsó menetét. Ezt és a fel le mozgásból adódó összetett igénybevételt nem tolerálja. Egy idővel elpattan.
Az okfejtésem, abból is ered, hogy az épp rugót nem kis küzdelem (több fajta síkosító) árán tudtam csak letornászni a rugótányérról/gumigyűrűről.
Szóval érdemes ezt kerékcserekor, preventív jelleggel, vagy rugócserekor rozsdamentesíteni, konzerválni és felülről tömítőanyaggal kitölteni. A gumi ápolásról se feledkezzünk meg.
Ja, és a csavar egy jóképű csapszeg kiütővel simán kiszedhető. Nem kell elvágni.
Beszéljenek a képek:
droberto2019-05-01 23:03:01 // 6146
droberto2019-05-01 22:27:51 // 6145
Mérj azért rá.
Láttad, hogy nálam, hogy mennyivel magasabb az újjal, mint a fáradt régivel?!? (Kb 20-25 mm).
Nekem most 695-705 közt mozog hátul, de ugye a tied az -20 mm. :)
Láttad, hogy nálam, hogy mennyivel magasabb az újjal, mint a fáradt régivel?!? (Kb 20-25 mm).
Nekem most 695-705 közt mozog hátul, de ugye a tied az -20 mm. :)
droberto2019-05-01 20:31:29 // 6144
Mennyi a két oldal között (régi és új rugó) a magasság különbség?
Nekem a régi fáradt rugóval kvarrogott nagy terheléssel kanyarokban.
Nekem a régi fáradt rugóval kvarrogott nagy terheléssel kanyarokban.
droberto2019-04-21 17:16:20 // 6143
Sok piros tojást a csajoknak meg vizes bugyit!
:)
:)
droberto2019-04-14 10:17:35 // 6142
Az ötvenkilenc első kerékkel téli játékszernek csapnivaló. Ezt már beszéltük.
Viszont ha nem csúszós az út és nem hirtelen szeded alá, inkább semleges, nagyobb tempónál felülkormányzott.
Persze nem akarlak meggyőzni, de anno mikor tesztelted még neked is tetszett.
De ha nem a te autód azt is tökre megértem.
Viszont ez a Baloccói lista Nekem tökre értelmezhetetlen
Viszont ha nem csúszós az út és nem hirtelen szeded alá, inkább semleges, nagyobb tempónál felülkormányzott.
Persze nem akarlak meggyőzni, de anno mikor tesztelted még neked is tetszett.
De ha nem a te autód azt is tökre megértem.
Viszont ez a Baloccói lista Nekem tökre értelmezhetetlen
droberto2019-04-14 09:03:27 // 6141
Akkoriban volt a Tomié 230-240 ló. Pécsi fehér tesztautó volt. Mentem vele a mecsekben egy kanyart dinamicban és hát vezetési élményben és teljesítményben a fasorban sem volt az 59-hez képest. Nem ment az rosszul, de én azt vártam, hogy az a -200 kg, 240 paci leszakítja a fejünket.
De akkortájt még te is, ezen az oldalon álltál. :)
De akkortájt még te is, ezen az oldalon álltál. :)
droberto2019-04-14 00:58:42 // 6140
Nem bírok aludni.
Rájöttem, hogy ezidáig átvert mindenki és tévhitben éltem.
Szerintem veszek egy F Astra 1.4 Ecotec-et.
Vagy legalább egy Pug 207-et.
Nem mehet így ez tovább.
Szeretnék megtanulni gyorsan fordulni.
Rájöttem, hogy ezidáig átvert mindenki és tévhitben éltem.
Szerintem veszek egy F Astra 1.4 Ecotec-et.
Vagy legalább egy Pug 207-et.
Nem mehet így ez tovább.
Szeretnék megtanulni gyorsan fordulni.
droberto2019-04-14 00:48:20 // 6139
Ez milyen adatbázis? Kik vezettek, milyen körülmények közt, melyik nyomvonalon?
Hagyjuk már ezt. Ezt te sem hiszed el....
Az 1.9 Bravo megveri az 1.9 Alfát haha. Vicc, barátomnak volt Squadrával. Menni ment, csak fékezni és kanyarodni nem tudott. 200 kg ide vagy oda.
Nézd meg, hogy a QV Giut, mik megverték. Ez egy nagy vicchalmaz.
Nehogy már egy mcphersonos 150 lovas Opel Astralin gyorsabb legyen az 59-nél.
A 2.4 59 egyenesben is gyorsabb, kigyorsításkor és kanyarban is, mint egy 1.9 GT.
Én mentem tBi M-Air QV Giuval és egyáltalán nem hozta azt a menős érzést, mint a 2.4. Pedig én igazából benzin párti vagyok.
Gyuri kérdezhetek? Csúsztál te már kanyarban négy kerékkel? Mentél már kilinccsel előre? Pördültél már meg vizes úton? Ha igen és mégsem jön a lényeg, akkor ez nem a te autód. Minél gyorsabban add el és vegyél valami újat!
Hagyjuk már ezt. Ezt te sem hiszed el....
Az 1.9 Bravo megveri az 1.9 Alfát haha. Vicc, barátomnak volt Squadrával. Menni ment, csak fékezni és kanyarodni nem tudott. 200 kg ide vagy oda.
Nézd meg, hogy a QV Giut, mik megverték. Ez egy nagy vicchalmaz.
Nehogy már egy mcphersonos 150 lovas Opel Astralin gyorsabb legyen az 59-nél.
A 2.4 59 egyenesben is gyorsabb, kigyorsításkor és kanyarban is, mint egy 1.9 GT.
Én mentem tBi M-Air QV Giuval és egyáltalán nem hozta azt a menős érzést, mint a 2.4. Pedig én igazából benzin párti vagyok.
Gyuri kérdezhetek? Csúsztál te már kanyarban négy kerékkel? Mentél már kilinccsel előre? Pördültél már meg vizes úton? Ha igen és mégsem jön a lényeg, akkor ez nem a te autód. Minél gyorsabban add el és vegyél valami újat!
droberto2019-04-12 12:32:34 // 6138
Bocs félreértettem. Azt hittem, (hogy csak) maga a léte és működési tulajdonsága zavar.
Ha csak, ennyi, akkor tegyél be egy bontottam és újra jó lesz. :)
Egyébként biztos, hogy a szenzor a rossz? Van szenzor hibakód? Ha megcseréled viszi a hibkódot (ha van), illetve a rendllenes működést?
Vigasztalás:
Nem tudom, te szedtél már le haspáncél, de én a lököst sokkal szívesebben szedem le mint azt. :)
(Jó a krovás megoldásod, én kormányeltekeréssel férkőzök a dobbetéthez egy marokcsavarhúzó segítségével).
Ha csak, ennyi, akkor tegyél be egy bontottam és újra jó lesz. :)
Egyébként biztos, hogy a szenzor a rossz? Van szenzor hibakód? Ha megcseréled viszi a hibkódot (ha van), illetve a rendllenes működést?
Vigasztalás:
Nem tudom, te szedtél már le haspáncél, de én a lököst sokkal szívesebben szedem le mint azt. :)
(Jó a krovás megoldásod, én kormányeltekeréssel férkőzök a dobbetéthez egy marokcsavarhúzó segítségével).
droberto2019-04-12 11:20:20 // 6137
Megint hullámvölgybe kerültetek? :)
Ha bármi 30 cm-nél közelebb kerül hozzá sípol. Lefele is.
Mi a baj vele? Ez a dolga.
Én szeretem, pl. lejtőn lemenetkor. Nagyon hasznos az alacsony hasmagasság és hosszú orr/túlnyúlás miatt. Nagy ritkán ha orral állok be a padkát is nagyjából jól jelzi, ha bekapcsolom.
Anno a Tipónál 2x is felakadtam, úgyhogy igencsak tudom értékelni a fejlődést.
S teszem ezt úgy, hogy pontosan tudom, hogy az AM radarok milyen ostobák. :)
Javaslom, hogy engedd el magad és élvezd a modern technika nyújtotta kényelmet, biztonságot. :)
Ha bármi 30 cm-nél közelebb kerül hozzá sípol. Lefele is.
Mi a baj vele? Ez a dolga.
Én szeretem, pl. lejtőn lemenetkor. Nagyon hasznos az alacsony hasmagasság és hosszú orr/túlnyúlás miatt. Nagy ritkán ha orral állok be a padkát is nagyjából jól jelzi, ha bekapcsolom.
Anno a Tipónál 2x is felakadtam, úgyhogy igencsak tudom értékelni a fejlődést.
S teszem ezt úgy, hogy pontosan tudom, hogy az AM radarok milyen ostobák. :)
Javaslom, hogy engedd el magad és élvezd a modern technika nyújtotta kényelmet, biztonságot. :)
droberto2019-03-25 23:41:01 // 6135
A poén az az, hogy a 3 éve még 27% volt az ÁFA, most meg már csak 5, aztán valahogy mégse olcsóbb. Sőt. Sertés dettó.
droberto2019-03-25 21:49:03 // 6134
Durva. Ez csaknem 40%-emelés kb. egy éve amióta utoljára néztem.
Még, hogy 2,8% az infláció. Bruhaha...
Még, hogy 2,8% az infláció. Bruhaha...
droberto2019-03-25 21:37:16 // 6133
Lehet, de ha nincs akció itt tényleg 946k.
Ez nem Wishcc!
Ez nem Wi
droberto2019-03-25 21:35:33 // 6132
Jó de albérletből tényleg nincs 60-ezres, lengőkarból a gyári meg pont ennyi. :)
Mi tök történt az alkatrészpiacon, titokban ti is sztrájkoltatok és kiharcoltatok egy 18%-os emelést?!? :)
Mi tök történt az alkatrészpiacon, titokban ti is sztrájkoltatok és kiharcoltatok egy 18%-os emelést?!? :)
droberto2019-03-25 21:23:59 // 6131
Húhh ez jó. Kb féláras és nem is cseredarabos.
droberto2019-03-25 19:47:50 // 6130
Srácok, lányok!
Mitől lett az 50 kevés ezres lengőkar 70 kevés ezres. A főbb AM márkák legalábbis durván drágultak.
Fura ez, 10-15 éves modelciklusnál, még olcsósodni szokott.
Mitől lett az 50 kevés ezres lengőkar 70 kevés ezres. A főbb AM márkák legalábbis durván drágultak.
Fura ez, 10-15 éves modelciklusnál, még olcsósodni szokott.
droberto2019-03-18 21:31:20 // 6129
Csak a gyárit AM-ben. :)
Itt van info.
Itt van info.
droberto2019-03-14 12:52:52 // 6128
:)))
Én sem, semmivel. :)
Én sem, semmivel. :)
droberto2019-03-14 11:18:06 // 6127
Tegnap pont Jorjie-val beszélgettük, hogy ezeket igazán férfias vezetni.
A hidraulikus rásegítés minimális mind a féknél illetve a kormánynál. A féket taposni, kell, a kuplung is hosszú úton jár és az átlagnál nagyobb erő kell hozzá + ami neked nincs az a váltó. Na azt is erőt, határozottságot kíván. A váltóút nem túl hosszú, de az igazi a Novitec Sport Shifterrel.
A hidraulikus rásegítés minimális mind a féknél illetve a kormánynál. A féket taposni, kell, a kuplung is hosszú úton jár és az átlagnál nagyobb erő kell hozzá + ami neked nincs az a váltó. Na azt is erőt, határozottságot kíván. A váltóút nem túl hosszú, de az igazi a Novitec Sport Shifterrel.
droberto2019-03-11 21:46:58 // 6126
Gratula az új Alfásoknak! :)
Javaslom én is, hogy a jelenlegi télikereket messzire gurítsák el az autótól. :)
Javaslom én is, hogy a jelenlegi télikereket messzire gurítsák el az autótól. :)
droberto2019-03-10 21:06:20 // 6125
Világ egyik legnagyobb gumigyártó szakértőjének szavában nem kételkednék. :)
Nem úgy mint nagyjából bármilyen gumisnak (tisztelet a kivételnek), akik azt mondják, amit az üzleti érdekük diktál.
Nem úgy mint nagyjából bármilyen gumisnak (tisztelet a kivételnek), akik azt mondják, amit az üzleti érdekük diktál.
droberto2019-03-10 17:42:19 // 6124
Nekem elöl kb fele annyira eszi belül, mint a TI.
Hátul meg kívül meg fele annyira mint elöl.
Én is az első hátsó kerékcserét alkalmazom.
Hátul meg kívül meg fele annyira mint elöl.
Én is az első hátsó kerékcserét alkalmazom.
droberto2019-03-10 17:22:21 // 6123
Jó kérdés.
Az átmérő változás elvileg nem befolyásolhatja.
A szélesség változtatás befolyásáról már nem vagyok meggyőződve. Ha tippelnem kéne, akkor hatással van rá. A szélesebb gumit jobban eszi belül.
Tudod mi jutott még eszembe?
Ha asszimetrikus gumit vennél, tudnád X-ben cserélni.
"Hogyan tudom növelni a gumik élettartamát?
Cserélgetni kell őket minden szezonban. Az aszimmetrikus gumiknál a forgásirányt is meg lehet változtatni. Minden szezonban az úgynevezett X-átszerelést kell megcsinálni. A bal első kerék ilyenkor jobb hátulra kerül, és így tovább. Városi legenda, hogy nem szabad forgatni az aszimmetrikus gumikat. Pont az ilyen átszereléssel fognak egyenletesebben kopni.
Ezekkel a szezononkénti cserélgetésekkel elkerülhető az úgynevezett fűrészfogkopás, amikor a lamellák blokkjain a szélek lekopnak, ezáltal pedig az abroncsok zajossá válnak."
Mert ugye mondtad, hogy hátul a ti nem eszi a külsejét mint nálam a nem ti.
Az átmérő változás elvileg nem befolyásolhatja.
A szélesség változtatás befolyásáról már nem vagyok meggyőződve. Ha tippelnem kéne, akkor hatással van rá. A szélesebb gumit jobban eszi belül.
Tudod mi jutott még eszembe?
Ha asszimetrikus gumit vennél, tudnád X-ben cserélni.
"Hogyan tudom növelni a gumik élettartamát?
Cserélgetni kell őket minden szezonban. Az aszimmetrikus gumiknál a forgásirányt is meg lehet változtatni. Minden szezonban az úgynevezett X-átszerelést kell megcsinálni. A bal első kerék ilyenkor jobb hátulra kerül, és így tovább. Városi legenda, hogy nem szabad forgatni az aszimmetrikus gumikat. Pont az ilyen átszereléssel fognak egyenletesebben kopni.
Ezekkel a szezononkénti cserélgetésekkel elkerülhető az úgynevezett fűrészfogkopás, amikor a lamellák blokkjain a szélek lekopnak, ezáltal pedig az abroncsok zajossá válnak."
Mert ugye mondtad, hogy hátul a ti nem eszi a külsejét mint nálam a nem ti.
droberto2019-03-10 16:42:08 // 6122
A nyomaték növekedés egyenesen arányos az ET csökenéssel (erőkar növekedéssel).
A csapány és egyéb futóműalkatrészek élettartam csökkenése meg exponenciális.
A csapány és egyéb futóműalkatrészek élettartam csökkenése meg exponenciális.
droberto2019-03-06 13:31:09 // 6121
Így van.
Illetve amit tegnap is írtam, hogy ahogy kopik nem veszít úgy a tulajdonságaiból, mint egy közép vagy alsó kategóriás, valamint lassabban is öregszik.
Csodák nincsenek. Amennyivel olcsóbb annyival kevesebbet bír.
Nálam három dolog billenti a prémium felé a mérleget:
1. Maximális teljesítmény. Itt nem az ár/tapadás elvet követem. Sok múlhat ezen.
2. A (futásteljesítmény és futásidő)/ár aránya nem rosszabb mint az olcsóbb gumiknak.
3. Az élettartama szinte egészében a jobb tapadást hoz mint a többi abroncs.
Illetve amit tegnap is írtam, hogy ahogy kopik nem veszít úgy a tulajdonságaiból, mint egy közép vagy alsó kategóriás, valamint lassabban is öregszik.
Csodák nincsenek. Amennyivel olcsóbb annyival kevesebbet bír.
Nálam három dolog billenti a prémium felé a mérleget:
1. Maximális teljesítmény. Itt nem az ár/tapadás elvet követem. Sok múlhat ezen.
2. A (futásteljesítmény és futásidő)/ár aránya nem rosszabb mint az olcsóbb gumiknak.
3. Az élettartama szinte egészében a jobb tapadást hoz mint a többi abroncs.
droberto2019-03-06 13:15:08 // 6120
Köszi!
Így van. Mindet tudó abroncs nincs. Egy paraméter javításáért egy vagy több más paramétert kell beáldozni.
Így van. Mindet tudó abroncs nincs. Egy paraméter javításáért egy vagy több más paramétert kell beáldozni.
droberto2019-03-06 12:52:06 // 6119
Igen, ezt néztük Domboriban.
droberto2019-03-06 12:50:54 // 6118
Segíts már meg egy linkel Cartárs. :)
droberto2019-03-06 12:50:12 // 6117
Na ne már. Ha van valakiknek akinek hiszek, azok pont a Brittek. Sokan vannak és értenek az autókhoz és a gumikhoz. Tudnak és szoktak gyorsan vezetni. És a legfontosabb, hogy nem elfogultak. Ami a németekről (az ADAC-ról, Bildről) már nem elmondható. Sokszor csalnak is.
A nagy értékelésszám miatt pedig igencsak reprezentatív. :)
A gumi értékelés mindig szubjektív dolog. De ugye nem vagyunk egyformák. Mindenki máshogy vezet. Az emberek 95 % max csak vészhelyzetben él a gumi tartalékaival és egészen más szempontok alapján alkot véleményt.
Pirelli:
Káosz van az tény. Amolyan olaszos sajátosság.
Érdemes lenne megkérdezni a Pirelli Hungáriát erről.
A nagy értékelésszám miatt pedig igencsak reprezentatív. :)
A gumi értékelés mindig szubjektív dolog. De ugye nem vagyunk egyformák. Mindenki máshogy vezet. Az emberek 95 % max csak vészhelyzetben él a gumi tartalékaival és egészen más szempontok alapján alkot véleményt.
Pirelli:
Káosz van az tény. Amolyan olaszos sajátosság.
Érdemes lenne megkérdezni a Pirelli Hungáriát erről.
droberto2019-03-06 12:39:42 // 6116
"A MICHELIN PILOT SPORT 4 S egy rendkívül nagy teljesítményű gumiabroncs, amely a MICHELIN Pilot Super Sportot váltja fel a francia gyártó kiváló gumiabroncsaiban."
Érdemes a tesztgyűjteményeknél az adott teszt eredményekbe is belekattintani. Nagyon klassz.
Jelenleg szerintem ezt venném.
A kopást kéne még kideríteni. Ha jól emlékszem a Tyretest.com-on régen sok-sok felhasználó megadta, hogy mennyit ment az adott típussal, de most nem találom ezt.
Érdemes a tesztgyűjteményeknél az adott teszt eredményekbe is belekattintani. Nagyon klassz.
Jelenleg szerintem ezt venném.
A kopást kéne még kideríteni. Ha jól emlékszem a Tyretest.com-on régen sok-sok felhasználó megadta, hogy mennyit ment az adott típussal, de most nem találom ezt.
droberto2019-03-06 12:21:05 // 6115
Látom, bocsi. Az S001 az utód.
De akkor miért az előd drágább?
Mert gyengébb valamiben?
Bár a Tyre Reviewen jobb az S..
Nehéz ügy ez na.
De akkor miért az előd drágább?
Mert gyengébb valamiben?
Bár a Tyre Reviewen jobb az S..
Nehéz ügy ez na.
droberto2019-03-06 12:18:36 // 6114
Azt tudod, hogy mi a különbség a Potenza RE050A és az S001 közt?
droberto2019-03-06 12:17:51 // 6113
droberto2019-03-06 12:16:38 // 6112
Szerintem adj hálát az égnek, hogy nem 2012-őt írunk.
Akkor ugyanis ezek a most 50-70k-es prémium gumik. 90-120k Ft-os ársávban mozogtak. :)
Akkor ugyanis ezek a most 50-70k-es prémium gumik. 90-120k Ft-os ársávban mozogtak. :)
droberto2019-03-06 12:13:37 // 6111
droberto2019-03-06 11:52:40 // 6110
Szia!
Elvégeztem neked a kutatómunkát. :)
Itt van az öt prémiummárka gyári méretű kínálata.
Nekem a Bridgestone RE50A nagyon bejött, de lehet, hogy jövőre CSC6 vagy valamelyik szuper Michelin Pilot Sport lesz. Nálam a tapadás mellett a tartósság, és öregedési hajlam lesz a mérvadó, mivel meglehetősen keveset megyek.
Ha nagyon akarsz okoskodni, és esetleg tudsz eurót középárfolyamon, rendelj Ausztriából, ott talán kicsivel még olcsóbb.
Tirendo.at
S001
148€
Elvégeztem neked a kutatómunkát. :)
Itt van az öt prémiummárka gyári méretű kínálata.
Nekem a Bridgestone RE50A nagyon bejött, de lehet, hogy jövőre CSC6 vagy valamelyik szuper Michelin Pilot Sport lesz. Nálam a tapadás mellett a tartósság, és öregedési hajlam lesz a mérvadó, mivel meglehetősen keveset megyek.
Ha nagyon akarsz okoskodni, és esetleg tudsz eurót középárfolyamon, rendelj Ausztriából, ott talán kicsivel még olcsóbb.
Tirendo.at
S001
148€
droberto2019-03-05 16:55:38 // 6108
Ettől félek én is, hogy úgy lenne, ahogy az akksiknál is van. Az ugyanolyan AM már nem hozza azt a teljesítményt és tartósságot mint az első szerelésű gyári.
Egyébként meg tényleg bevált, de nagyon szívesen kipróbálnám a többi prémiumot. Csak sok pénz és idő és közben minden megváltozik.
Egyébként meg tényleg bevált, de nagyon szívesen kipróbálnám a többi prémiumot. Csak sok pénz és idő és közben minden megváltozik.
droberto2019-03-05 16:51:07 // 6107
Feri. Csak egy kérdés. Volt már neked használt prémium gumid? :)))
De most komolyan.
Nekem nincs szükség mérésekre, én 10 éve csak ilyeneket használok. Hidd el, nem csökken azok teljesítménye olyan mértékben, mint ahogyan azt állítod/képzeled.
Ha nem megy, én feladtam. :)
De most komolyan.
Nekem nincs szükség mérésekre, én 10 éve csak ilyeneket használok. Hidd el, nem csökken azok teljesítménye olyan mértékben, mint ahogyan azt állítod/képzeled.
Ha nem megy, én feladtam. :)
droberto2019-03-05 16:36:56 // 6106
Pontosan ezekre a tapasztalataimra támaszkodva próbáltam érvelni.
Szóval remélem ezzel lezárhatjuk a vitát.
Ahogy a Ferinek is említettem, idén még kész vagyok ezeket a tulajdonságokt összehasonlítani bárkivel más gumikkal. Szívesen részt veszek ilyen tesztben.
Szóval remélem ezzel lezárhatjuk a vitát.
Ahogy a Ferinek is említettem, idén még kész vagyok ezeket a tulajdonságokt összehasonlítani bárkivel más gumikkal. Szívesen részt veszek ilyen tesztben.
droberto2019-03-05 15:59:30 // 6105
droberto2019-03-05 13:13:55 // 6104
droberto2019-03-05 13:05:07 // 6103
Kirepedezés és kirepedezés közt is van különbség. Sajnos a magyar autók nagy részén ilyen rossz gumiabroncs van. (Lásd, Karotta Multipla)
Nem mindegy a tárolás. Autón - napsugárzás, hőingás. (Amikor a garázst újítottam fel jó néhány éve augusztusba, kb. egy hónapot kint állt a ponyva alatt és brutálisan kivilágosodott az abroncs) Illetve levéve se mindegy hol és hogy van, milyen állapotában. Illetve a rendszeres ápolás jóféle szerrel nagyon sokat számít. Nem mindegy a keréknyomás se ugye. Meg kismilló más dolog.
Ezért írtam, hogy hiba általánosítani.
"A prémium gumi is simán veszít 20%-ot a teljesítményéből 5 év használat után. Pl. 100 km/h-ról 30 méter helyett 36-on áll meg." - Jóhogynem 46. :)
Nem mindegy a tárolás. Autón - napsugárzás, hőingás. (Amikor a garázst újítottam fel jó néhány éve augusztusba, kb. egy hónapot kint állt a ponyva alatt és brutálisan kivilágosodott az abroncs) Illetve levéve se mindegy hol és hogy van, milyen állapotában. Illetve a rendszeres ápolás jóféle szerrel nagyon sokat számít. Nem mindegy a keréknyomás se ugye. Meg kismilló más dolog.
Ezért írtam, hogy hiba általánosítani.
"A prémium gumi is simán veszít 20%-ot a teljesítményéből 5 év használat után. Pl. 100 km/h-ról 30 méter helyett 36-on áll meg." - Jóhogynem 46. :)
droberto2019-03-05 12:53:51 // 6102
Persze, hogy veszít. De sokkal kevesebbet, mint egy kínai, alsó vagy középkategóriás.
Mutassátok már meg, hogy ez a kihordási időt a gyártó hol írja le?
Mert mindenki ezt a cseréljük sűrűn az abroncsot dolgot szajkózza. Persze tudom, hogy itt sokan addigra tényleg el is koptatják.
Én egyedül, csak a linkelt Michelines szakértől hallottam ennek az ellenkezőjét, de ő legalább a gyártót képviseli. Számomra ez hitelesebb információ.
Mutassátok már meg, hogy ez a kihordási időt a gyártó hol írja le?
Mert mindenki ezt a cseréljük sűrűn az abroncsot dolgot szajkózza. Persze tudom, hogy itt sokan addigra tényleg el is koptatják.
Én egyedül, csak a linkelt Michelines szakértől hallottam ennek az ellenkezőjét, de ő legalább a gyártót képviseli. Számomra ez hitelesebb információ.
droberto2019-03-05 12:46:25 // 6101
Nem láttam még, de el tudom képzelni. (A Tominak segítettem néhány hete ebben)
Ezek alapján vontam le azt a konklúziót, hogy a sima P Zero Nero gyenguszabb mint a Pirelli többi, illetve a más Prémium márkák legjobb gumijai:
- Pirelli által folytatott árképzési stratégia
- Árak
- Korábbi nem a legdrágább Pirelli abroncsokkal szerzett negatív tapasztalataim.
Ezektől függetlenül is írtam, hogy nagyon kíváncsi leszek a te tapasztalataidra.
(Egyébkéntmeg: Ismét beleásva magam a témába, illetve a Feri (GT-s) információja alapján még mindig nem látom át teljes mértékben a Pirelli P Zero család abroncsainak jellemzőit egzaktul. :))
Ezek alapján vontam le azt a konklúziót, hogy a sima P Zero Nero gyenguszabb mint a Pirelli többi, illetve a más Prémium márkák legjobb gumijai:
- Pirelli által folytatott árképzési stratégia
- Árak
- Korábbi nem a legdrágább Pirelli abroncsokkal szerzett negatív tapasztalataim.
Ezektől függetlenül is írtam, hogy nagyon kíváncsi leszek a te tapasztalataidra.
(Egyébkéntmeg: Ismét beleásva magam a témába, illetve a Feri (GT-s) információja alapján még mindig nem látom át teljes mértékben a Pirelli P Zero család abroncsainak jellemzőit egzaktul. :))
droberto2019-03-05 12:32:19 // 6100
Létezik valami jobbféle G senzoros app, ami logol is?
Mert addig, úgyis csak feleslegesen koptatjuk a billentyűzetet. :)
Mert addig, úgyis csak feleslegesen koptatjuk a billentyűzetet. :)
droberto2019-03-05 12:10:05 // 6099
:)))
Májusban a Velenceiek is rettegve várják az érkezésed. :)
Májusban a Velenceiek is rettegve várják az érkezésed. :)
droberto2019-03-05 12:08:46 // 6098
"A törvényi előírás szerint 1,6 mm-nek kell lenni a profilmélységnek, de 3 mm alatt már elkezd pl. vízen nagyon gyengén viselkedni." - Ez pontosan így van.
"A te abroncsaid már nagyon rég cserések, mert 5 év alatt egy jobb abroncs is elöregedik és sokat veszít a teljesítményéből." - Ez egy nettó f@szság. Ezt a hülyeséget csak a gumisok, kereskedők erőltetik. Ha egy gumi szerkezetileg ép, nincs kirepedezve, kikeményedve, tapadását nem veszítette el, akkor még 8-10 évesen is bátran használható. (Hozzáteszem, ezt csak a prémiun márkák tudják.)
Sztrányai Balázs 1
Sztrányai Balázs 2
"Nem hiába tudod úgy elrakni mindig a farát, nem tapad eléggé :D" - Ha gondolod mehetünk a tieddel is egyet. :)
"A te abroncsaid már nagyon rég cserések, mert 5 év alatt egy jobb abroncs is elöregedik és sokat veszít a teljesítményéből." - Ez egy nettó f@szság. Ezt a hülyeséget csak a gumisok, kereskedők erőltetik. Ha egy gumi szerkezetileg ép, nincs kirepedezve, kikeményedve, tapadását nem veszítette el, akkor még 8-10 évesen is bátran használható. (Hozzáteszem, ezt csak a prémiun márkák tudják.)
Sztrányai Balázs 1
Sztrányai Balázs 2
"Nem hiába tudod úgy elrakni mindig a farát, nem tapad eléggé :D" - Ha gondolod mehetünk a tieddel is egyet. :)
droberto2019-03-05 12:08:36 // 6097
Sottozero: Így van. Ennek a nedves út szinte olyan volt mint a Continak a hókásás.
P6000: Az meg a sima fényes aszfaltot nem bírta. Esőben viszont brillírozott.
P6000: Az meg a sima fényes aszfaltot nem bírta. Esőben viszont brillírozott.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.