Határozott meggyőződésem, hogy a törések oka nem a rugók gyenge minősége, hanem a lengéscsillapító. Pontosabban annak alsó rugótányérja.
Ugyanis ez idővel mindenkinél elrohad és vastag rozsdaréteg képződik a palástján. Az alsó tányér gumibak/gumigyűrű bevezeti és meg is tartja ott a vizet. Szinte mindenkinek itt, az alsó menetnél törik el a rugó, ott ahol lefut a rugó a tányérról (gumibakról). A rozsda oldalanként 3-5 mm-rel, tehát átmérőben majd 1 cm megduzzasztja a rugó alsó menetét. Ezt és a fel le mozgásból adódó összetett igénybevételt nem tolerálja. Egy idővel elpattan.
Az okfejtésem, abból is ered, hogy az épp rugót nem kis küzdelem (több fajta síkosító) árán tudtam csak letornászni a rugótányérról/gumigyűrűről.
Szóval érdemes ezt kerékcserekor, preventív jelleggel, vagy rugócserekor rozsdamentesíteni, konzerválni és felülről tömítőanyaggal kitölteni. A gumi ápolásról se feledkezzünk meg.
Ja, és a csavar egy jóképű csapszeg kiütővel simán kiszedhető. Nem kell elvágni.
Beszéljenek a képek:

















