Fórum >> Típusok >> 159

droberto2019-03-05 11:56:18 // 6096
Miért lenne az? Nézd meg a gyári QV-k tapadását (Pirelli P-Zero Corsa (Assimetrico)). Egy Nero, ehhez képest jóval gyengébb.
droberto2019-03-05 11:53:57 // 6095
Egy ilyen etap a korábbi injektorokkal 5,8-5,9-nél sosem volt kevesebb.
Ez a lényege a hsz-nak.
droberto2019-03-05 11:52:13 // 6094
Persze ez nyilvánvaló, de ez mindenkinél így van, aki ilyen kis cipőben jár. 100-nál, csak 90-el megyek.
droberto2019-03-05 11:50:35 // 6093
Nevezd ahogy akarod, de a lényeg, hogy a paraméter sokszög nem a tapadás és a teljesítmény felé van eltolva. :)
Én még nem hallotam ezt, hogy túra abroncs egy autónál, mi ez valami bakancs? Jó kis marketing duma. :)
droberto2019-03-05 11:47:51 // 6092
Mert a fenntartják a magassabb katagóriás P-Zeroknak a jobb teljesítményt.
Nem túl szép, ahogy az olaszok csinálják.
Volt már két Pirellim is. (P6000 és Sottozero 1). Mindegyik nagy csalódás volt.
droberto2019-03-05 08:32:38 // 6091
Szívem szerint már én is cserélném. Egyrészt amit írtàl, másrészt a kora miatt is. Sőt én már 4 éve cseréltem volna amikor kockásra kézifékeztem. Ez a vibráció sem tett jót a a szerkezetének.
Egyébként a két széle kb egyforma, mert cserélgetem és ugye hátul meg kívül eszi.
Hogy a gumis mit mond az is egy dolog.
A tavalyi tapadása még mindig zseniális. Arra a 6-7 k km-re még remélem jó lesz. Majd pályán meg vizes úton óvatosabb leszek.
droberto2019-03-05 00:28:27 // 6090
Jó kis tréning lehetett.
A kocsiban fekvőknek, fájós derekúaknak, kötelező olvasmány. :)
droberto2019-03-04 23:58:08 // 6089
Ma is meglepett az új befecs/kiskerék kombó.
Pécs oda-vissza:

Volt benne itthon és Pécsen is mászkálás, várakozás, mekizés.
35% pálya 140 (GPS130)
55% főút (100 (GPS90))
10% város

A nagy átlagom meg ilyen:

40% pálya 140 (GPS130)
45% főút (100 (GPS90))
15% város

Nem tudom mi van az autómmal? :)
droberto2019-03-04 23:46:20 // 6088
Kíváncsi leszek én is a véleményedre.
Pirelli P Zero család.
Gumik terén is szeretnék "haza" térni.
droberto2019-03-04 23:34:42 // 6087
A Cinturato energiatakarékos (EnergiSaver és társai) gumi. Felejtős.
P-Zero, meg csak Neroban van, ebben a méretben. Az is gyengusz.
droberto2019-03-04 23:32:46 // 6086
Basszus lehet maradok a Bridgestone-nnál (Potenza RE050A). Az enyém 2010-es, de még mindig van rajta 2-4 mm minta. 2 évet állt 2012 óta használom. Eddig 30k km van benne, még az idei szezont kihúzza. Mindig cserélgettem, így együtt kopott a két oldala. Rendszeresen ápolom. Tavaly jelentek meg rajta az első pici repedések az oldalfal és a futófelületnél.
Hogy használjátok, hogy ilyen gyorsan elkopik?
Én:
10% város (nem lassan)
30% autópálya (GPS 130-140, a lehajtókban nem lassan)
60% főút (GPS 95-105)
A BS egy remek gumi. Ajánlom mindenkinek. Az akkori tesztek alapján szárazon jobb mint a CSC X. Egyedül az Aquaplanningja gyengébb kicsit. Ezért lett második.
Nagyon szívesen kipróbálnék egy Pirelli P Zero Rossot, ha lenne ebben a méretben, vagy egy Michelin Pilot Super Sport-ot, vagy egy Continental SportContact 6-ot. Sajna az abroncs drága (bár már nem 100k, mint 2012-ben) az élet meg rövid ehhez. :)
droberto2019-03-04 23:16:46 // 6085
Anno próbáltam valamelyik i-Ceptet. Az egész meggyűző volt újként szárazon.
Ezt a havon-jégen képességet mihez mérted? Mert ez elég soktényezős ám. :)
droberto2019-03-04 23:15:14 // 6084
Akkor a TD jobb állapotú, kevesebb méteres volt.
Értem és megértem így.
droberto2019-03-04 00:16:41 // 6083
Ez jó. :)
Köszi a hasznos adatokat.
droberto2019-03-04 00:15:09 // 6082
De miért? :)
Miért a kamrás zöld, és miért nem kultúrált FL-es Unijet? Nem értem. Az felszereltebb és újabb is volt.
droberto2019-03-03 20:47:04 // 6081
Ha kikaszniztad volna, az is 350-be lett volna. :)
droberto2019-03-03 20:37:30 // 6080
Ha megtartanád, 3 év alatt visszamenne 300-ra. :)
droberto2019-03-03 20:35:31 // 6079
170k-210k km. (40 k km)
droberto2019-03-03 20:33:14 // 6078
380.000,-Ft/év (7,5 év átlaga)
Ebben nincs semmi adminisztrációs-, adó-, úthasználati-, mosási-, üzemanyag és egyéb költség.
droberto2019-03-03 19:21:05 // 6077
Sőt, ha blogodban mindet vezetsz, akkor most is 400k Ft/év alatt vagy bőven.
droberto2019-03-03 19:17:24 // 6076
Szedd le az akkusarut 1 percre. Tedd ki-be az elemet. Próbáld a másik kulccsal.
Mennie kell.
droberto2019-03-03 19:12:33 // 6075
Akkor kb ugyanezt mondjuk: 500 x 3 év = 1,5 M. (Mert ugye már '19 van.)
Egyébként nálam voltak nyugodt évek is, amikor bőven 100 alatt volt a költés (2014-2017). Sajna a 19-es gumi, drága olaj és szűrők igen megdobják a fenntartást.
10 éves távlatban, ha csak ilyen keveset mész átlagban azért szerintem nálad lemenne 300-350k-ra az éves fenntartás.
droberto2019-03-03 18:31:20 // 6074
Én nem aggódom. Pont ezért cseréltem ki a segédberendezéseket.
Tisztában vagyok vele, hogy a Userek 95% bele se akar/tud gondolni a műszaki dolgokban, de sajnos ettől még kopnak/használódnak a dolgok.
(Sz@pni viszont ettől függetlenül ők sem szeretnek, ezért ülnek ők a levetett használt prémium dízeleikből, új, egyszerű (nem prémium-tömegmodell), lehetőleg szívó benzinbe.)
Az meg, hogy én gondolok rá, nevezzük hobbinak. :)
droberto2019-03-03 18:05:36 // 6073
Mi van neked a 2M-ban 21'-ig?

Én addig max.1,5-et költök rá kb, így:

- 150 nedv és szűrőcsere
- 250 kuplung + DMF
- 150 fény, polír, fólia
- 250 nyári gumi
- 200 új téli kerék
- 250 futómű
- 200 extra

Ennek a felét egy új autóra is rá költeném én és szerintem te is. Ha nem többet. :)
És akkor, ilyenekről, hogy biztosítás, Casco, ne is beszéljünk.
Ezt is vedd figyelembe.
droberto2019-03-03 17:50:33 // 6072
Én a 2. sorra tippelek.
droberto2019-03-03 17:49:18 // 6071
Gondolom sok szerelőnek van E18-as csillag cserélhető fejű nyomatékkulcsa...
Illetve biztosan sokan tudják a meghúzási nyomatékot.
Ez az E18 fejű csavar M12-es vagy M14-es?

Melyik sor lehet ez?
Ti be tudjátok azonosítani?

Nem elképzelhetetlen, hogy cserélős nyúláscsavarral van dolgunk.
droberto2019-03-03 16:45:30 // 6070
Ja, 5 éves korában kapott egy igen becsületes Mike Sanders-es üreg és egy Permafilmes alvázvédelmet.
droberto2019-03-03 16:42:07 // 6069
Ezért nem veszünk 15+ éves prémiumautót. :)
Én 3,5 évesen vettem, persze minden eset más és más.
Tavaly cseréltem: turbót, porlasztót, szívósort MAP szenzorostul, a magasnyomású csöveket csak UH tisztítattam, EGR-t, vezérlést, izzítógyertyákat, szűrőket, kipuff szelepeket, minden tömítést, bilincseket, a többször használatos kötőelemeket galvanizáltattam, a kipufógórendszert korróziómentesítettem és preventív bevonattal láttam el.
A kuplung és vsz. a hajtás most fog jönni. Ezen kívül lassan elérnek a futómű alkatrészek és az új abroncsok.
Ja, hogy már több mint 6-ba van? Lehet, de nem érdekel, amikor egy olyan autóban ülök, amit imádok. És nincs olyan típus (mivel nincs Giulia SW), amire jobban vágynék.

És te szoktad, mondani, több évre vissza kell osztani a költségeket. Én 2011-től számolom legalább 2024-ig.
droberto2019-03-03 14:01:37 // 6068
A csőből - persze egy új mindig jobb és a hivatalos álláspont szerint is cserélni kell -, de lehet megpróbálnék egy bontottat, hiszen ez egy elég nagy keresztmetszetű cső és ennek tönkremenetele nem egy tömeges jelenség.
A tömítésből viszont vegyél újat.
Persze a rámenő olajcső már más tészta, azt nagyon ajánlott cserélni. A szűrőt pedig kötelező.
Sőt 150k km-enként én a UM-ba is beleírtam volna a szűrő cserét.
droberto2019-03-03 13:56:08 // 6067
Igen a felső lengőkart kevesen szerelik be szakszerűen. :(

Áhhh...
Légyszi a szilikont ne! Azt messzire vidd az autódtól.
Ezt hagyjuk meg a csajoknak. :)
droberto2019-03-03 13:52:24 // 6066
Én is csak a margóra jegyzem fel, de ez a karbantartási stratégia, amit az autóikkal végez az átlag magyar az katasztrófális.
(Bocsi, hogy nálad jött elő.)

Miért lenne szentségtörés, hosszútávon kicserélni az összes futóműalkatrészt, ha pontosan tudjuk, hogy 2-300k km között nagyjából minden megmurdel és hosszú távra tervezünk? Miért a következő tulajnak csináljuk meg, amikor magunk is élvezhetnénk újabb 8-10 év és a 2-300 k km-t a gyári új futómű adta mindennemű előnyét?
Miért kéne 70%-al előbb lecserélni a gumiabroncsainkat az elfáradt szilentek miatti félrekopás miatt? (Ne csak a statikusan beállított jóságra gondoljunk.)

És igen így van, a motor még eklatánsabb példa erre.
Miért ne érné meg egyszerre, ha már úgyis szétszeded valamilyen okból, minden belétható időn belül meghibásodó segédberendezést kicserélni?
Miért kelljen minden hosszabb úton azon agódnod, hogy mikor mi dobja be a kulcsot?
Tudom szembe szél, de miért kelljen minden hosszabb úton azon rettegni, hogy most mi fog vajon elromlani?
Miért kelljen több havi fizetést kifizetni egy külföldi autópályás lerobbanásos hazahozatalra?
Mikor tudjuk már az autóknál hibaelhárító karbantartást végleg elfelejteni?
droberto2019-03-03 13:32:17 // 6065
Ha valóban ennyi a méter és nem szar utakon ment 600-al akkor ez nem sok. Igaz már 13 éves.
Ha hosszútávon gondolkodsz, és idejekorán nem akarsz újbóli kopogásokat, szeretnéd, ha ugyanolyan hangja lenne, ugyanúgy tompítana, úgy állna a kerék, akkor gyárit vagy annak megfelelőt vegyél. (Lemförder, TRW)
droberto2019-03-03 13:28:00 // 6064
Fújd be szilikonmentes gumiápolóval.
Milyen márka?
droberto2019-03-03 13:27:18 // 6063
Biztos, hogy a cső repedt? Lett már a turbó piszkálva? Nem inkább tömítés?
Vigyázz az olajodra...
droberto2019-03-03 11:44:25 // 6062
Azt lehet, hogy közben kormánymű. :)))
droberto2019-03-03 11:43:45 // 6061
Ha ennyi mindent cserélnek és csak ennyi akkor vagy nem gyári vagy annak megfelelő AM, vagy nagyon olcsó.
Egyébként ha van rávaló pénzed, és sokáig megtartod és van már negyed/harmad millió km a vasban én kicserélnék egyszerre mindent a helyedben. Előbb utóbb úgy is minden tönkremegy.
Ha nincs akkor sincs nagy tragédia. Ebben az esetben egy aknán állva kézzel tapizva reprodukálnám a hibát. Ahonnan jön a kattogás csak azt cserélném ki. :)
droberto2019-03-03 10:01:15 // 6060
Leírtad: Turbó kenőolaj visszafolyó cső. :)

Mi a bajod vele?
droberto2019-03-02 21:21:21 // 6059
"Szerintem a fogyasztás csökkentés, és hatékonyság miatt tették előre." - Ez így van. Meg azért, hogy ne legyen annyi regenerállással összefüggő hiba. Az 1.9, 2,4-nél a szűrő túl messze van a motortól és a katalizátortól, sokkal több gázolaj kell a tisztításhoz. Sokkal nehezebben érhető el / tartható a szükséges T>620-630°C. Főleg városban.
droberto2019-03-02 20:29:33 // 6058
Attól, hogy mögötte ott van a motor, meg a többi berendezés. Szerintem sokkal kisebb ott a tömegáram és a sebesség, mint alul.
Múltkor mentünk Pestre, mínusz 5-ben, az M6-on. Mikor kezdett regenerálni?
Mikor beértem Budaörsre és bolyongtam a kis utcákban. :)
droberto2019-03-02 19:12:13 // 6056
Egyébként szerintem abban számít legtöbbet az eltérő elhelyezés, hogy a motortérben kisebb a menetszél hűtő hatása. Könnyebben eléri a kritikus hőmérsékletet.

Jelenleg ez az egyetlen teóriám arra is, hogy miért nem szeret nagyobb tempónál (V>100km/h) regenerálni.
Mindig autópályáról lehajtva, városba beérve kezdi el.
droberto2019-03-02 13:52:47 // 6055
Jesszus... még az Alfa is visszahúzodott, amikor meglátta. :)))
Egyébként Gratula.
droberto2019-03-02 13:50:02 // 6054
Annyiban azért butaságot beszélt, hogy elég a szűrőt kicserélni.
Ugyanis - mint ahogy itt sokan tudjuk - a szűrű hibák 90%-ában nem is a szűrő maga megy tönkre, hanem valami egészen más jóval a DPF előtt.
Sajnos nincs egy olyan megfelelő infrastruktárával - és mindennemű politika mentes - akarattal bíró szervezet aki tudná és akarná meg(fel)mérni, hogy a szállóport mi bocsájtotta ki.
Mert véleményem szerint a nagy kibocsájtók a fővárosban sem az autók, hanem az ipari üzemek és a fűtés.
Illetve sajnos tényleg felelős a sok herélt (swirl, EGR, DPF) és remapolt magasnyomású dízel és sok busz illetve teherautó. Sajnos ez is tény.
Ha lenne tömegből kiemelés, mérés és szigorúbb műszaki vizsga javulhatna a helyzet.

Sajnos a műszaki vizsgáztatók és a rendőrök is b@sznak rá. :(
Pedig tényleg milyen jó lenne...
droberto2019-02-25 11:27:20 // 6053
Kiszedni se nagy mutatvány, gondolat indítónak szántam. :)
droberto2019-02-24 21:23:34 // 6052
Én anno Alvikorrt tettem rá. Selyem fényű és azóta is szép. :)
droberto2019-02-24 00:15:17 // 6051
Nem Magyar volt? :)
droberto2019-02-23 13:54:23 // 6050
Ez óriási. :)
droberto2019-02-22 21:08:17 // 6049
A bontott lutri, a felújítás pedig szerintem nem éri meg.
Gyári alkatrész nincs, sokan meg a kínaikkal operálnak. Ha minden részt felújítasz normális megbízható helyen 120-130 a vége.
A gyári új Garett 150k.
Ha kell segítek a beszerzésben.
droberto2019-02-22 13:35:19 // 6048
A Sandero már várja nagyon az idei talit (is)! :)))
droberto2019-02-22 07:49:27 // 6047
Igen, a belseljéből. Láttam.
A helyedben felhívnék más gumisokat.
Biztos van aki megcsinálja.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.