A történet egyszerű, 100km/h fölött picit búgott a jobbos kerékcsapágy, mondom majd a következő szezonra kicserélem idén úgyis kb. 150 km megy bele. Állt 2 hetet az autó, majd hétvégén elővettem, és hát katasztrófa lett :D
Gondolom a 15mm-es nyomtávokat sem köszönték meg.
30km/h-nál elnyomta már a kipuffogó hangját. Kiváló, rendeltem egy csapágyat, kicseréltem. Csere közben ellenőriztem a bal oldalt, nem vészesen ,de annak is volt hangja. Mondjuk ha elötte megemelem és ellenőrzöm akkor nem kell 2x rendelnem alkatrészt. Mindegy, mai nappal az is ki lett cserélve.
Nagyon könnyen szétjött amúgy minden, csapágylehúzó alkalmazása sem kellett.
Rézpasztát használtam minden csavarra, és nyomatékkulcsal húztam le a kerekeket.
U.i. Az állást az ablaktörlők is megsínylik, konkrétan meghülyül tőle. 1-es fokozatban rendszerint megáll a szélvédő közepén. Többi fokozatban működik... Ha van használva, "bejáródik" . Ha valakinek van erre "orvossága" írja meg. Köszönöm. :)
Update 2020.04.16. A kerékcsapágyak megint búgnak nagyjából 1000km után. Vicc... Próbálkozunk a garanciával...






Ki lett cserélve a kézifék kötél ,mert beton volt ,és fogni is minimálisan fogott. Most patent.
Kivettem a gumi dugókat és sikaflex üregvédővel kifújtam a küszöböket.




Masodik biciklipedal huzast kaptam az automra, valoszinu a haz elott. Persze gazdaja nincs.
Csunya volt, szerencsere minimalizalni tudtam finom csiszolassal es polirozassal.
Balatonrol hazajovet beteritett egy szaguldo platos auto kovel (nem volt letakaritva a plato)
Megalltam, par pottyon a szelvedon kivul nem lattam semmit. Mivel se tores, se repedes nem lett, nem mentem utana. Otthon lattam,hogy az indexem nem uszta meg. Ujan 13-18 kozott van.
Szerencsere talaltam egy bontottat.
Vegul raktam fel egy uj emblemat,mert kezdett csunyulni a masik.







Kicseréltem az ablakmosó motorját, mert elhalálozott.
Rendeltem egy újat, majd kivettem a régit, és nem egyezett, sokkal szűkebb volt a szívó része,így nem tömített volna. Gondoltam remek, nem jó bele. Nem hagyott nyugodni ,szétszedtem mégegyszer, és akkor vettem észre,hogy egy gumi köpeny van ráhúzva, ami átszerelhető. Így is lett, most működik. Rakok majd rá 2 ablaktörlő lapátot újat, és át akarom variálni a mosó fúvókákat, mert ez elég trógerül néz ki.
Mivel a hetvegenek vege, ment garazsba :)



Kaposújlak eléggé megviselte a féknyergek optikai kinézetét, ezért újrafényeztem őket.
Illetve a betéteket kicsit megcsiszoltam, és megkentem rézpasztával, mert nem tetszik ahogy kopik a tárcsa. Probléma nincs vele, fog rendesen, nem szorul, szóval igazából nem tudom miért kopik csíkosra. Most majd kiderül ,hogy javul-e, (kétlem) ha nem ,kipróbálom másik betéttel.



Nagyon sok készülődés előzte meg Alfacityt, kicsit ki is égtem.
Főként Réku kocsija vitte az időt, mert telifényes lett cityre, illetve még az esemény elött 2nappal 3 autót kellett megcsinálnom.
Elfáradtam.
Sajátjaimon csak takarítás volt jóformán, meg a nyomtávszélesítés.
A GTV-vel felállhattam a pályára kiállítóként.
Sok-sok dicséret, minimális kritika övezte a kocsit, és engem.
Sok matricát kapott, amin meg is lepődtem, de persze jól esett.
Gonosztevő lehozta a GT-m is ,bár az eső miatt az már retkesen a porba kapott helyett, dehát ez van. A rendezvény színvonalas volt, tetszett is, bár a tavalyi évet űberelni nem tudtam ,de meg sem közelítettem, továbbá szerintem a rengeteg készülés, és túlzott várás miatt elmaradt számomra az átütő élmény.
A "csapatom" , barátok feldobták azért !!








Kicsereltem azt a turbocsovet (?) , ami a turbot es a legszurot koti ossze. Elegge tipus betegseg a 147/156/GT kombonal. Kirepednek. Az enyem nem volt kirepedve, de ugy meg volt kemenyedve,hogy a vege szo szerint tort,mint a muanyag. Kicsereltem egy jo allapotura, amit egy baratomek bontott 147-esebol kaptam. Ez jo puha.
Kicserelni nem veszes kiveve ha a bilicset nem forgatjak el lehetetlen helyre,mint nalam.


Csak azert irok rola blogot, mert persze jol megszivatott a kocsi.
Kiakartam cserelni a kodlampa izzot,mert egyik kiegett. Kivettem,kijott foglalotostol,mindenestol... Kivalo...
Vehettem ki a lampakat, amihez persze a lokost is le kellett venni.
Korbetomitettem a lampakat ,mert neha parasodik, de ez nem oldodott meg sajna.


Ma megkaptam a nyomtávszélesítőket, melyeket 20mm-es szélességben készíttettem el. Új ,hosszabb csavarokat is rendeltem hozzá.
Felpattintottam. A gumi elég frankón beleér a kaszniba, szóval lesz vele még egy kis matekom.
Update :
Nem ér már bele a kerék, illetve 15mm-re cseréltem a 20-ast.






...Hát ez lett a történet vége.
Nem lett volna rossz ezzel kezdeni, direkt elvittem futóműveshez,hogy mondja meg mi a baja, és kicserélem ,vagy kicseréltetem. Erre kaptam egy tök fals infót, hogy axiál csere, és futómű állítás , az autó persze nem lett jó.
Mintha pékhez vittem volna, hogy nézzél már rá ,mi lehet a baja... Érdekesek. Na mindegy.
Bontott kormánymű 147ből, friss szervóolaj, új bilincsek, új réz tömítők lettek cserélve.
Jobb oldalon külső féltengely gumiharang cserélve lett ,mert volt rajta egy pici repedés.
Szerelőtöl jött sok dicséret a kocsi állapotát ,és kinézetét tekintve :)
Másnap újra futómű állítás (bölcső levétel miatt), aminek kvára örültem.
262.7xx km
u.i. A kocsi piszkosul fasza lett !





