Masodik biciklipedal huzast kaptam az automra, valoszinu a haz elott. Persze gazdaja nincs.
Csunya volt, szerencsere minimalizalni tudtam finom csiszolassal es polirozassal.
Balatonrol hazajovet beteritett egy szaguldo platos auto kovel (nem volt letakaritva a plato)
Megalltam, par pottyon a szelvedon kivul nem lattam semmit. Mivel se tores, se repedes nem lett, nem mentem utana. Otthon lattam,hogy az indexem nem uszta meg. Ujan 13-18 kozott van.
Szerencsere talaltam egy bontottat.
Vegul raktam fel egy uj emblemat,mert kezdett csunyulni a masik.
Kicseréltem az ablakmosó motorját, mert elhalálozott.
Rendeltem egy újat, majd kivettem a régit, és nem egyezett, sokkal szűkebb volt a szívó része,így nem tömített volna. Gondoltam remek, nem jó bele. Nem hagyott nyugodni ,szétszedtem mégegyszer, és akkor vettem észre,hogy egy gumi köpeny van ráhúzva, ami átszerelhető. Így is lett, most működik. Rakok majd rá 2 ablaktörlő lapátot újat, és át akarom variálni a mosó fúvókákat, mert ez elég trógerül néz ki.
Mivel a hetvegenek vege, ment garazsba :)
Kaposújlak eléggé megviselte a féknyergek optikai kinézetét, ezért újrafényeztem őket.
Illetve a betéteket kicsit megcsiszoltam, és megkentem rézpasztával, mert nem tetszik ahogy kopik a tárcsa. Probléma nincs vele, fog rendesen, nem szorul, szóval igazából nem tudom miért kopik csíkosra. Most majd kiderül ,hogy javul-e, (kétlem) ha nem ,kipróbálom másik betéttel.
Nagyon sok készülődés előzte meg Alfacityt, kicsit ki is égtem.
Főként Réku kocsija vitte az időt, mert telifényes lett cityre, illetve még az esemény elött 2nappal 3 autót kellett megcsinálnom.
Elfáradtam.
Sajátjaimon csak takarítás volt jóformán, meg a nyomtávszélesítés.
A GTV-vel felállhattam a pályára kiállítóként.
Sok-sok dicséret, minimális kritika övezte a kocsit, és engem.
Sok matricát kapott, amin meg is lepődtem, de persze jól esett.
Gonosztevő lehozta a GT-m is ,bár az eső miatt az már retkesen a porba kapott helyett, dehát ez van. A rendezvény színvonalas volt, tetszett is, bár a tavalyi évet űberelni nem tudtam ,de meg sem közelítettem, továbbá szerintem a rengeteg készülés, és túlzott várás miatt elmaradt számomra az átütő élmény.
A "csapatom" , barátok feldobták azért !!
Kicsereltem azt a turbocsovet (?) , ami a turbot es a legszurot koti ossze. Elegge tipus betegseg a 147/156/GT kombonal. Kirepednek. Az enyem nem volt kirepedve, de ugy meg volt kemenyedve,hogy a vege szo szerint tort,mint a muanyag. Kicsereltem egy jo allapotura, amit egy baratomek bontott 147-esebol kaptam. Ez jo puha.
Kicserelni nem veszes kiveve ha a bilicset nem forgatjak el lehetetlen helyre,mint nalam.
Csak azert irok rola blogot, mert persze jol megszivatott a kocsi.
Kiakartam cserelni a kodlampa izzot,mert egyik kiegett. Kivettem,kijott foglalotostol,mindenestol... Kivalo...
Vehettem ki a lampakat, amihez persze a lokost is le kellett venni.
Korbetomitettem a lampakat ,mert neha parasodik, de ez nem oldodott meg sajna.
Ma megkaptam a nyomtávszélesítőket, melyeket 20mm-es szélességben készíttettem el. Új ,hosszabb csavarokat is rendeltem hozzá.
Felpattintottam. A gumi elég frankón beleér a kaszniba, szóval lesz vele még egy kis matekom.
Update :
Nem ér már bele a kerék, illetve 15mm-re cseréltem a 20-ast.
...Hát ez lett a történet vége.
Nem lett volna rossz ezzel kezdeni, direkt elvittem futóműveshez,hogy mondja meg mi a baja, és kicserélem ,vagy kicseréltetem. Erre kaptam egy tök fals infót, hogy axiál csere, és futómű állítás , az autó persze nem lett jó.
Mintha pékhez vittem volna, hogy nézzél már rá ,mi lehet a baja... Érdekesek. Na mindegy.
Bontott kormánymű 147ből, friss szervóolaj, új bilincsek, új réz tömítők lettek cserélve.
Jobb oldalon külső féltengely gumiharang cserélve lett ,mert volt rajta egy pici repedés.
Szerelőtöl jött sok dicséret a kocsi állapotát ,és kinézetét tekintve :)
Másnap újra futómű állítás (bölcső levétel miatt), aminek kvára örültem.
262.7xx km
u.i. A kocsi piszkosul fasza lett !
Észrevettem,hogy az utánfutás nem igazán van jelen az autómban.
Körforgalomban konkrétan körbe-körbe tudok menni,mert a kormány nem húzza vissza magát.Használható, de rohadt idegesítő.
Hamar kértem időpontot futómű állításra, ahol át is nézettem.
A diagnózis,hogy az axiál csuklók cserére szorulnának, a többi alkatrész jó.
Másnap megrendeltem, kicseréltem.
Ma átvittem állíttani. Minden jó, minden feszes, az autó ugyan úgy megy, semmi nem változott. Rohadt boldog voltam...
Folyt. köv...
(Ha valaki járt már így ,kérem írja meg. Kormányműre gyanakszom)
A hetveget az autoink alvazara forditottam, ha mar lett aknam.
Igy felmertem a tel okozta karokat.
A gt-n volt egy keves feluleti rozsda , azokat amennyire tudtam eltavolitottam. Korant festekkel 2 vastag retegben atfestettem. Hagytam 1 napot szaradni.
Vasarnapra szepen befeketedett mindenutt. Epoxyval a kritikusabb helyeket meg atfujtam, ugyanezt apa offos kocsijanal is. Majd jott a rücsi vegig az aljara. Szerintem jo lett. Parom 147-es Alfaja ujszeru, keresgetnem kellett a minimalis hibakat (2005) 2 evvel ezelottig olasz volt.
GTV-vel (1995) is ramentem aknara , az is ujszeru. GTV es a GT is kapott a kuszobokbe uregvedot is pluszban. Osszel a 147et is ki uregvedozom. Vegul lett egy csoportkep is :)