A cím nem keveset sejtet.
1mm-es lemezből hajtott küszöböket a helyére hegesztettük. Mindkét oldalt kompletten, nem akartam toldozni-foltozni. Kívül belül 2k epoxy, ha már csáposon volt, akkor levettük a kipuff dobot, mert felette picit felületi korrózió volt, plusz ahol még volt egy pici felcsiszoltam , epoxy után rücsizve lett mindenhol. Kerékjáratokból kivettem a dobbetéteket, szintén ki lett fújva, sterimobbal kimostam a dobbetéteket.
Az új küszöbbe beletoltam 1l sika üregvédőt (5napja meglehet pusztulni a vegyszerszagtól a kocsiban :D) Újra lett fényezve, az új küszöb alját is megrücsiztem fényezés elött. Aztán a végére kapott egy teli polírt a kocsi végén waxal, és egy belső takarítást, bőrápolást. Ilyen ez a karantén :)
Bal oldalt külső-belső féltengely gumiharang SKF, új váltóolaj
Dobtunk bele egy izzítógyertyát is, mert az egyik meghalt, és idegesített az error felirat indításkor.
270110km
Nem először, nem másodszor, újra felkerült a koptató.
Nyilván eltörve és lenyúzva várta a sorsát , de megjavitottam , újra fényeztem, és vissza raktam. Középen elvágtam, és csináltam így egy törést. Sokkal jobban követi a lökhárító ívet, bár képen annyira nem látszik.
Ja és a tükörborításokat is visszafújtam kékre.
Betáraztam műanyagra való kerámiából, így felaplikálltam a sajátomra is. Kíváncsian várom a tartósságot. :)
Kerámiázás
Ez már a 2.0 verzió, ugyanis rendeltem már mindkettőből. Előre amit küldtek nem volt jó hozzá, a hátsó amit vettem (Magneti Marelli) nem tartotta meg az ajtót. Vicces. Visszaküldtem őket. Most rendeltem előre Magnetti Marellit, véégre működik, hátra pedig 156-os géptető teleszkópot, többek tanácsára. Így olyan erős,hogy magától felnyitja, tök frankó :)
Csak a szokásos típushiba, gondolom nem először olvastok ilyen blogot.
Nincs ínyemre,hogy a biztonsági rendszerek nem működnek megfelelően az autóban, szóval valamit akartam kezdeni az ideiglenes megoldással.
Nagyjából kéthetente fújtam kontaktsprayvel, mára nagyon meguntam.
Elvágtam ,megforrasztottam, zsugorcsöveztem örültem magamnak (nem sokáig) ugyanis még mindig világított a lufi. Hazajöttem, kiolvastam, kontaktos a vezető oldali is. Remek, ma azt is megforrasztottam. A hiba eltűnt.
Kicseréltem a felső vízcsövet, mert nem volt abban az állapotban amiben bíztam volna. Gyárival megegyező csövet nem találtam ,így rendeltem külföldről szilikont, ami hajlítható.
Megjött, beszereltem, nagyon örültem. Majd hazaértem ,és másnapra tócsa a kocsi alatt. Ezt eljátszottam 4x . (ilyenkor mindig víz leenged stb...) Műhelyben sosem szivárgott. Meguntam a gagyi awab bilincseket, "sajnos" olyan vastag ez a szilikon cső, hogy nem lehet akkora erővel meghúzni, hogy fogjon rendesen, mert hamar megszakad. Ezért teherautó bilincsekre cseréltem, most pengének tűnik.
Továbbá beszereltem a vízhőfok jeladót a vízkörbe. Még be kell vezetékelni az utastérbe, és nem feltűnő helyre eltenni ,vagy megpróbálni a gyári órára rákötni. Csak teszteltem egyelőre, nagyon frankón működik.
1-es fokozatban az ablaktörlő nem igazán akart működni, és utána visszaállni sem nagyon szeretett volna a megfelelő pozícióba, sokszor a szélvédő közepén megállt.
Piritu_blogja alapján abszolváltam a javítást.
Köszi!
Illetve közben eltört egy gumicső ami nyomja a balos ablaktörlőre a mosó folyadékot, ki volt már keményedve. Annak cseréjére is sort kerítettem.
23 évig Olaszország megőrizte az alját ,így továbbra is fent szeretném tartani ezt az állapotot. Leghátul találtam néhány minimális felületi rozsdát ahol nem volt gyárilag alvázvédő. Drótkorong, kémiai rozsdaátalakító, cinkspray, alvázvédő volt a recept. Ha már felbontottam egy dobozzal átfújtam az egészet.
Közben összeszereltem az átfényezett GTV-t :D
Az autót visszahelyeztem a forgalomba, és elvittem szervízre
Cserélve lett:
Olaj (Total racing 10w50)
Olajszűrő Filtron
Elötte motoröblítő
Karter csere, javítás, új csavar új tömítés (A régit rosszul hegesztették meg és folyatott)
Hajtókarcsapágyak (Glyco)
Szelepfedéltömítés (Elring)
Vezérműszíj szett vízpumpával (Gyári Original Ricambi)
Balansszíj, és annak a csapágya (dayco)
Kopogásérzékelő mivel törött volt, így cserélték (Bosch)
Kipuffogó Y tömítés
J.E. féltengely gumiharang
G12 fagyálló
Váltóolaj (Tutela ZC75) 2L
Vezérműtengely jeladó (attól függetlenül a hibakód továbbra is fentáll :( viszont az autón semmit nem kehet észre venni)
Ezzel kapcsolatban tippet elfogadok hátha találkozott ilyennel valaki...
+Munkadíj
KM állás 159.100