GT-nek és a 147-nek is lett végre garázsa.
Az alapot profi kőművesekre bíztam, a betont mixer hozta 6.5m3 ,C20, 6-os betonhalóval vasalva.
Az udvaron emelni kellett egy 30cm-t ez 12 teherautó földet ,és egy kamionnyi mészkövet jelentett.
Kapu elött 12 mèteren begyűrüztem az árkot teljesen ide is sok anyag kellett a befedèshez.
A garázs miatt 3 fát ki kellett vágni, és a kerítést elötte elbontani. Sok idő, munka, idegeskedés, szervezés, és pénz árán végre garázsban állnak a kocsik. A kapuk motorosan nyílnak. A kerítés egyelőre még ideiglenes, tavasszal jön az a project.
A garázs 7x6m Konstal Superline+ , +ajtóval +2db kapunyitó motorral szerelve.
Leköltöztettem a házhoz a GTV-t a bérelt garázsból ,így akár minden nap tudom nézegetni :D
Dzsumbuj írtással kezdődött a történet, amit az előző tulaj ránkhagyott, aztán új kerítéssel folytatódott hátul (Ide jön majd még belátás gátló)
Betonalap öntést mi csináltuk,nyilván nem egy profi munka, de vasalva, 15cm vastagságban lett csinálva.Arra,hogy ráálljon a kocsi, tökéletes. :D
Egy rámpát kell még tavasszal önteni elé, mert most igen körülményes a bejárás.
Az ünnepek miatt ,vagy 1.5hónap volt mire hozták a garázsokat.
A GTV garázsa amúgy semmi extra, max annyi ,hogy erősített horganyzott szerkezettel kértem ,és az eleje feketére van festve,hogy ne virítson egy bádog az udvar végén.
Téli álom vége : 2020.03.01.
Szerettem volna kicsit lejjebb szigetelni a külvilágra és utastérbe szűrődő hangokat ,ezért kibéleltem a géptető belsejét zártcellás hangszigetelő szivaccsal, külsején alumínium borítással. Igazából időtöltésnek jó volt, mert semmi különbséget nem vettem észre. :D
Lecsereltem az olajat, igaz nem egeszen 7000km-t mentem vele, de sokat varosoztam, keveset hasznalom manapsag hosszu tavra, es igy lattam jonak.
Illetve kapott 2db bosch ablaktorlo lapatot is.
A bal fényszóróm xenonja nem kívánt világítani. Lebontottam az elejét ,és feltártam,hogy hány darab 10ezresbe fog ez nekem kerülni. A trafót kivettem a lámpa alján, pár láb nedvességet kaphatott, már elvolt zöldülve. Kontaktspray mindenhova, levegővel kifújattam és jó lett. A másik probléma a rohadt ledes helyzetjelzők, emiatt majd bonthatom le az elejét mégegyszer.
Továbbá a párásodással nem tudok mit kezdeni a fényszórón...
Ezután még volt egy pár órám, lemostam, fényesítő pasztával átfutottam rajta (durvázásra nem volt szükség) ,azután pedig átwaxoltam a tél elött.
Kivonattam a forgalomból. Forgalomba visszahelyeződés automatikusan : 2020.03.01.
A téli felkészítést még nem kezdtem el, mert a GTV garázsa még kicsit zsufi, addig a műhelyben pihen.
update: kipakoltuk a garazst, gumikat tulfujtam kicsit, ablakmosot kinyomattam, es bealltam a garazsba. 3 hetente azert beinditom.
Ma végre nem szakadt az eső, így ki lett cserélve a kerék szett.
Ki tudtam próbálni az új Lidl-ös kerékkulcsom, igen frankón vizsgázott.
Hozzátenném ,hogy én mindig nyomatékra húzom a kerekeket, amiket a gumis rátép, vagy a régivágású tulaj ugrál a kerékkulcson azt nem tudom ,hogy venné le, valszeg sehogy.
Gumikat leápoltam, felfújtam, nyomatékra lehúztam a csavarokat és kész.
Kormánymű cserekor a szerelő azt mondta,hogy a főtengely szíjtárcsámat közeljövőben jó lenne kicserélni. Erre ma sort kerítettem. Kibontva nagyon rendellenességet nem éreztem, a gumi picit be volt repedezve, de szerintem nem vészes. Sajna még valamelyik görgő ,vagy csapágy hallat valami hangot, szóval annak még utánajárok.
Mai nap meg beugrott Totokid barátom olaj és szűrők cseréjère, és Réku 147-esen is kerestünk javítani valót (hatsó ablakmosó javítás 3 perc alatt) :)
A történet egyszerű, 100km/h fölött picit búgott a jobbos kerékcsapágy, mondom majd a következő szezonra kicserélem idén úgyis kb. 150 km megy bele. Állt 2 hetet az autó, majd hétvégén elővettem, és hát katasztrófa lett :D
Gondolom a 15mm-es nyomtávokat sem köszönték meg.
30km/h-nál elnyomta már a kipuffogó hangját. Kiváló, rendeltem egy csapágyat, kicseréltem. Csere közben ellenőriztem a bal oldalt, nem vészesen ,de annak is volt hangja. Mondjuk ha elötte megemelem és ellenőrzöm akkor nem kell 2x rendelnem alkatrészt. Mindegy, mai nappal az is ki lett cserélve.
Nagyon könnyen szétjött amúgy minden, csapágylehúzó alkalmazása sem kellett.
Rézpasztát használtam minden csavarra, és nyomatékkulcsal húztam le a kerekeket.
U.i. Az állást az ablaktörlők is megsínylik, konkrétan meghülyül tőle. 1-es fokozatban rendszerint megáll a szélvédő közepén. Többi fokozatban működik... Ha van használva, "bejáródik" . Ha valakinek van erre "orvossága" írja meg. Köszönöm. :)
Update 2020.04.16. A kerékcsapágyak megint búgnak nagyjából 1000km után. Vicc... Próbálkozunk a garanciával...
Ki lett cserélve a kézifék kötél ,mert beton volt ,és fogni is minimálisan fogott. Most patent.
Kivettem a gumi dugókat és sikaflex üregvédővel kifújtam a küszöböket.