Kristyon - főkép
>> AutóápolásAlfa 147 Selespeed // 2021-04-23

Kevertettem ki festéket az autóhoz. A terv az volt, hogy spektrométerrel megállapítják a színt, és az alapján lesz kikeverve. Sajnos a spektrométer nem tudta beazonosítani, mint kiderült elég összetett, és két rétegben kell felvinni a színt. Szinkód alapján lett megállapítva, persze a kód alapján is két félét hozott, egy kékesebb, és egy zöldes árnyalatot. Nekem a zöldesre volt szükségem. Majd kíváncsi leszek, milyen lesz mikor lejavítom a küszöb végeket vele.

>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2021-04-20

Már korábban vettem egy flakon fékolajat, így most fel is használtam.
Ráfért. A hátsó fékeknél, nagyon sötét olaj indult meg, de aztán szépen kitisztult. Az elsőknél, alapból elég tisztán indult meg.
óra állás: 148800Km

 
>> EgyébAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-04-07

Szégyenszemre, a hajnali minuszok miatt inkbb visszapakoltam a télikerekeket.
Leginkább azért, mert többnyire páraom hajtja, aránylag friss jogsival...
óra állás: 130914km
Nyári gumikban: 154km

>> AutóápolásAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-04-02

A téli gumikban nem tudom, mennyi kilóméter lehet, de a dot szám és az állapotát nézve, egy, maximum kettő szezont futhattak. Nálam kb 3000km ment bele.
Szépen egyenletesen vannak kopva.
Fékeket ellenőriztem és kompresszorral kifújattam a fékport.
Az autóban 130760km van.

>> AutóápolásAlfa 147 Selespeed // 2021-04-02

A kerekek cseréjét egybekötöttem az első fékbetét/tárcsa cseréjével. A betétekben még bőven lett volna, de a tárcsák már kopáshatár alatt voltak (19,5mm mértem). Felfedeztem, hogy ezeken a betéteken is van jelölve forgásirány (A Textárokon nem volt). Még egyúttal ledrótkeféztem a kerékagyat, meg a féknyergeket. Illetve egy kis grafitos zsírt kaptak a csúszkák.
A nyári kerekeket korábban úgy raktam el, hogy jelőlés szerint ugyan így kerüljenek vissza, mert átforgatásig még 2000km van bennük.
nyári gumikban: 22368km (2szezont futott)
Az autóban jelenleg 148721Km van

>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2021-03-31

Az egyik első lambda szonda elfáradt, és erre behisztizett. Már korábban volt tárolva lambda hiba, de most párosult check engine lápával, és sipolással. Első képen a kiolvasott hiba. Gyertyákat átnézve, kiderült, hogy a balos lambda dobta el magát, mert az egyes és négyes hengernél szép tiszták voltak, míg a kettes, hármas hengernél, fekete korommal voltak bevonva a gyertyák. A kettes képen már a lehuzott csatlakozóval produkált betárolt hiba. Hármas négyes képnél, diagnmosztika az új lambdákkal.
Nem gyári csatlakozóval, de Bosch szondát vettem. Így olyan, mintha az univerzális Bosch szondát vettem volna, csak majdnem fele annyi pénzért...
Egy szondát nem sok értelme lett volna cserélni, mert lehet hamarosan a másik is megadta volna magát, tekintettel, hogy eleve 160ezer kilómétterre vannak tervezve. Az autóban meg lassan 150ezer lesz.
A régi szondák nagyon könnyen kijöttek, pedig már rákészültem, hogy kell majd valami spéci kulcs, de egy sima 22-es villással megindultak.

>> Tuning és extraAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-03-31

Rendeltem kipufogó véget (60-101mm), és lecseréltem.
Nekem nagyon bejövős :)
A terv az volt, hogy szegecselem, mint a gyárit, de mivel mostanáig nem szereztem be szegecset, így maradt a bilincses megoldás...

>> AutóápolásAlfa 147 Selespeed // 2021-03-27

Rendeltem az első szélvédőre egy dizájnos napvédőt.
(A Giuliettába is rendeltem, de abba sajnos nem lett jó...)

>> AutóápolásAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-03-27

Raktam egy gumi vízelvezetőt a hátsó szélvédő alá.
A cél az, hogy a kosz ne rakodjon be oda a résbe, és ne follyon ki onnan a dzsuvás lé. Idővel majd elválik, hogy ez egy hasznos dolog, vagy éppen elzártam egy természetes vízelvezetést.
D profil szigetelést kapott a motortér szinte körbe. Így utólag ezeket egy kicsit másképp vágtam volna. Illetve Z profilt az első ajtók első élei. (A D és Z profilú szigeteléseket már két hónapja felragasztottam, nagyon jól bírják...)
Cseréltem a biztonsági öv csat lecsúszás gátlóját, mert el volt törve. Pont mint a gyári.

>> AutóápolásAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-03-26

Nem volt valami szép a hátsó embléma, és ha már faceliftesre cserélték az elejét, csak jobban mutat, ha hátul is olyan. Itt a blogok között már találni leírást, hogyan lehet kicserélni a komplett gombot. Én pedig azt írom le, hogyan lehet ezen a fajta gombon lecserélni a logót. Nagyon egyszerű.
Ha a gomb már kint van, a mozgó részt első sorban egy zegergyűrű fogja a mikrokapcsoló előtt, majd öt vezető tüske, ami pici karmokban végződik. A kapcsoló alján hagytak lyukat, ahol belehet nyúlni kicsit szét feszíteni a kapcsolót, hogy a karmok összenyomkodásával szét ugorhasson. Majd erről a fekete műanyagrol, le lehet fejteni a kétoldalú ragasztóval rögzített logót, és jöhet az új a helyére. Az enyémet tömítő ragasztóval raktam fel, mert ez már egy visszafejtett embléma, és hiányzott róla a kétoldalú ragasztó. Innentől már csak össze kell rakni, én még megkentem szilikonzsírral surlódó részeket, meg a tömítő gumit.
Az új logó, az a 74mm-es Ali-rol rendelt fajta.