Kristyon - főkép
>> Tuning és extraAlfa 147 Selespeed // 2021-01-24

Lecseréltem a negatív akku sarut, igazándiból semmi baja nem volt az eredetinek, de ez jobban is néz ki, meg gyorsoldós. Meg, ha már áramtalanítottam, nekileselkedtem újra a proxi rendezésnek, de valamiért még mindig nem akar összejönni.

>> AutóápolásAlfa 147 Selespeed // 2021-01-19

A Giuliettához rendeletm pár kütyüt, így pár apróságot még a csomagba rakattam a 47-hez is...
Egy kapaltartó patent szerencsére pont balosat rendeletem, amire szükségem volt a törött helyére. Idáig nem is figyeltem, hogy nem egyforma a két oldal...
Lehet rendelni az oldalról jobbosat is.
Egy kalaptartó betétet. Ez pedig a jobb oldalról hiányzott...

>> AutóápolásAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-01-19

Ősszeszedtem pár apróságot az autóhoz:
Egy antenna szárat, ami sajnos az én autómhoz még sem jó...
Négy darab motorháztető szigetelés patent, mert kettő hiányzott, kettőt tartaléknak.
Kettő kis kárpitrögzítő patentet, mind két balos ajtónál hiánnyzott.
Rendszámtábla tartó konzol, ezzel határozottan szebben áll rajta a rendszám.

>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2021-01-13

A sofőr oldali fűtőpanel, nagy valószínűséggel már újkora óta nem működhetett, mert odacsípték a fütőszalat a rögzítő bilinccsel, és letestelt. Ezt forrasztással lehetett javítani. Nem értem garanciába miért nem javítatták meg. Itt még a kapcsolót is javítani kellett, de itt csak igazgatni kellett egy kicsit az érintkezőkön, és már működik is. Az anyós oldalon csak kapcsoló baja volt, de sajnos itt már nem tudtam javítani a kapcsolót, de újat se nagyon volt kedvem venni, legalábbis gyárit. Egy 760ft-os kapcsólót raktam a helyére. Funkcióját teljesen jól ellátja.

>> SzervizAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-01-11

Beépítettem egy visszafolyás gátlót a hátsó ablakmosó körbe, mert nem volt ami megtartsa a folyadékot a rendszerben.

>> AutóápolásAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-01-02

Ma még kicseréltem a pollenszűrőt, mert korábban már nem volt energiám hozzá, Bár sokkal könyebb cserélni, mint az 56-ba volt.
Kiderítettem, hogy miért nem megy a hátsó ablakhoz a folyadék. A tömlő amit betoldottam, hogy véletlenül se csússzon ki belőle a gyári gumi cső, raktam rá egy bilincset. Túl szorosra sikerült húznom, és itt nem jutott át a folyadék. Még a szárnyat is lebontottam, hogy nem-e ott van eldugulva...
Meg kapott egy kis plusz szigetelést a motorháztető a gyárin fellül...
Még egy kép a végére, első alkalom, hogy lemostam.

>> SzervizAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2020-12-31

Megejtettem a vezérlés, olaj, és szűrők cseréjét, ehhez az alkatrészeket Erhard 242 intézte tegnap.
Kicseréltem még az ablakmosó szivazóttyút is, ezt pedig barátom intézte. Szélvédő mosás már van, de sajnos a hátsó fele valami dugulás lehet. Ezt már nem volt időm feltárni.
Vezérlést valamikor cserélhettek, de a vízpumpa szerintem még a gyári volt, elég jó válla volt már a görgőnek. A váltóból is lejött majdnem a 2L olaj. Lehet, hogy ezt még nem piszkálták előttem.
A Xenon jeladója elég bután állt a lengőkarnál, ezt megigazítottam. Ezek után jól felfele világított. Nem volt már lehetőségem újra kalibrálni, ezért csak igazítottam a konzolon, hogy jó helyre világítson. A korábbi állása szerint pont fordítva is szintezhetett...

>> AutóápolásAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2020-12-27

A nyári szélvédőmosó folyadékból kiindulva, ellenőriztem a hűtőfolyadékot. Ez -30 fokra van beállítva. A fékfolyadékot, a szint maxon, és teszterrel mintha új lenne. A motorolaj MES szerint 62%-os, bár már a szervízkönyvet nézve 1.5 éves. A légszűrő vatelin huzatját levettem, mert az elég koszosnak tűnik, úgy is hamarosan cserélem. A pollenszűrő meglepően tiszta volt, és a helyén sem volt különösebben sok kosz. A km óra állás az ecu-val tároltal tűréshatáron bellül van, és az itt tárolt olajcserék száma is megegyezik a szervízkönyvével. Az ecu-ban 2 hiba volt tárolva, engedte törölni. Este még kapott egy karbantartó töltést az akku, másnapra a start/stop rendszer is magáhoztért, bár nekem úgy tűnik a xenon annyira nem szereti (indításnál egy alig észrevehetőt pislant).

>> AutóápolásAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2020-12-26

Némi morajló hangot hallottam az autó bal elejéről. Csapágyra gyanakodtam, de úgy néz ki a féltengely hallatta magát. A belső oldalon szét csapta magából a zsírt. A gumiharang ép, viszont a bilincs hiányzott. Amennyire tudtam megtömtem grafitos zsírral, és gyorskötözővel rögzítettem a gumiharangot. Hiányzott egy kerékcsavar a bal első keréknél, végül is nem olyan nagy para, úgy is akartam kerékőrt rakni, így ezzel pótoltam.
Víszont azt felfedeztem, hogy a szélvédő mosó nem azért nem megy mert nincsen benne folyadék, hanem azért mert ennek a helyreállítását elsumákolták. Azért, hogy ne folyjon el a folyadék, összekötötte a két csöücsöt a szivattyún. A többit meg ott szabadon hagyták. Gondoltam márcsak annyira bekötőm, hogy legalább a szélvédőket tudjam mosni. Persze ahhoz, hogy a hátsó szélvédő tömlőjét rá tudjam kötni, majd fél méter tömlőt kellett betoldani. Az első szélvédőjé is csak épp, hogy elért a szivattyúig. Kötözgetés után teszt, a szivattyú felzúg, de sanos folyadékot nem szállít. Sem az egyik, sem a másik irányba. Igy most azt sem tudom, hogy egyáltalán jó helyre dugtam-e rá a tömlőket. A lámpamosó tömlőjét meg nincs is hova kötni, mert nem is lámpamosós tartály van beépítve. Ja és nyári szélvédőmosó folyadék volt a tartályban...
A lámpák, párátlanítás után, másnap délelőtt újra elkezdtek párásodni. A refi mögül levettem a takaró fedelet, hogy tudjon szellőzni. Este volt kiadós esső, amiben autóztunk, gondoltam na most rendesen tele lesz vízzel, de semmi, és azóta párának nyoma sincs. A kupakokat ezért nem is raktam vissza... (majd megpróbálok valami olyat gyártani oda aminél megmarad a szellőzés, és nem is megy tele porral.)

>> AutóápolásAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2020-12-23

Első alkalommal mikor voltunk megnézni az autót, akkor nem voltak bepárásodva a lámpái, elhozatalra viszont nagyon is durván. Ezt ma orvosoltam, legalább is páramentesítettem, de majd még meg kell keresni az okot, hogy miért jut be.
A start/stop rendszert nem vettem észre, hogy aktív lett volna, hibát ugyan nem jelez ezzel kapcsolatban, de elnézve az akkut, az nem start/stop-os, ahogy olvasgattam ezzel kapcsolatban, így nem is lesz aktív...