Blog >> szerviz

>> SzervizSomez // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2013-09-12

165000 km

Olajcsere és műszakivizsga Csörinél

Már az autó megvételekor éreztük, hogy rángat. A Check-Engine (húsdaráló) égett a műszerfalon, néhány visszajelző ki volt égve és jobb elöl a futómű is kopogott picit.

A computert még ott a kereskedőnél kiolvastam, vezérmű tengely szenzor hiba, ami a leírás szerint akkor bukkan fel, ha 2 másodpecen keresztül nem kap jelet a szenzortól, de erről bővebben később.

Az egész vásárlás legnagyobb poénja talán a vezetőülés volt. Mikor hazafele feljebb szerettem volna állítani az ülést, kiderült, hogy a jobb oldali mechanika törött... na ilyet még nem láttam egy autón se. Vagy bálnák párzottak az ülésen, vagy jól ítéltem meg a javításkor, hogy a 3-as lemezt nem ponthegeszteni kellene a rudazatra... :)) Vicces...

Az első ugyebár az, hogy lecseréljük az olajat, olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt (ez nem is volt benne), fékolajat, átnézzük a fékeket és természetesen nem szabad elhagyni a vezérműszíj szett cserét sem.
Olaj 2011-ben volt a matrica szerint cserélve, állaga is ezt támasztotta alá, viszont abszolút a felső nívón állt, így vagy figyeltek rá és töltögették szorgalmasan, vagy nem eszi még az olajat. Mindkét eset jobb, mint mikor nincs benne... azt nincs mivel magyarázni. Nekem nem volt tapasztalatom a Selenia-val, így vettem bele olyan olajat, ami már az előző autóimon bevált (Eneos 10W40).
A vezérműszíj szett ROUVILLE-re lett cserélve, ez szintén bevált már korábban, ebben megbízok.

A vezérmű tengely szenzor hiba javításának ügyében először is kitakarítottuk a vezérlés módosító rendszer Solenoid-ját (mágnesszelep), ami erősen olajsáros volt. Ezt igen egyszerűen 2db. csavar kitekerésével ki lehet szedni, majd benzinbe lógatva 12V-ra meghúz és feszmentes környezetben ereszt. Ezt kapcsolgatva a tengely melletti kis furaton -amin úgy hiszem olajjal keni magát- szépen átmosta saját magát benzinnel.
Sok dzsuva jött ki belőle, utána látványosan könnyebben kapcsolt.
Ezután még párszor felugrott a hiba, amit szorgalmasan törölgettem, zavar a sárga fény :).
A probléma nem hagyott nyugodni, a ludas már csak a vezérlés módosító mechanika,
vagy ténylegesen a szenzor lehet. A szenzor kábelén feltűnt, hogy az egyik rögzítő bolha ki van ugorva és a kábel szabadon leng. Ez bár nem tűnik nagy problémának,
de munkámból kifolyólag tudom, hogy ha egy kábel mozogni tud, az számára a legveszélyesebb. Láttam már sor erű szuperflexibilis robotkábelt fél év alatt megszakadni (nem eltörni). Szóval szépen rögzítettem, azóta nincs hiba. Ha ez így marad huzamosabb ideig, akkor szedhetem szét, mert sajnos valahol tényleg kontaktos a kábel. De legalább nem a szenzor...

Ha már a motortérben turkálunk Édesapámmal, akkor már a gyertyákat is átnézzük.
Én ilyet még életemben nem láttam, de komolyan. Platina-iridium gyertyákat ennyire gatya állapotban... soha nem gondoltam volna. A gyertyapipából kettő törött, a gyertyák mindegyike kvázi kuka. Nincs mit tenni, a listára felkerült 8db. gyertya is.
A kisebbek még istenesek, de a dupla elektródás nagyok, hát... no mindegy.
Ilyenkor a jól bevált trükköket alkalmazuk, alaposan megtisztítottam őket benzinben,
a pipa csatlakozót polír papírral fémtisztára megpucoltam, az elektródákat alaposan ledrótkeféztem. Ezután a hézagot beállítottuk azokon, amelyeken már nagyon el voltak égve az elektródák. Láss csodát, motor egyenletesen jár, rángatás huszadjára csökkent, de sajnos a gyertyák ettől még sokat futottak, a pipák meg töröttek.
Sebaj, következő alkatrészcsomagban jönnek ezek is. Elvégre nem megy minden egyszerre.

A diagnosztikával szépen végignézegettem a szenzorokat is. Sajnos az egyik Lambda szondám halott, így ez is felkerült a szükséges alkatrészek listájára, viszont a légtömegmérő szépen funkcionál és a hőmérőkkel sincs baj.
Apropó hőmérő... a termosztátom is kuka. A hőgörbéből gyönyörűen látszik, hogy
valamilyen állásban nyitva van a termosztát, de nem szabályoz. Ugrál a hő +-10 fokot.
Ha ráindítok egy fűtést, leesik a hő. Drasztikusan.

A riasztó is néha pityorog valami hibakódot, fogalmam sincs mit, a legnagyobb baj,
hogy még nem tudtam beazonosítani a típusát. Addig meg akármit is jelenthet...

A két fényszóró mattsága miatt télen kénytelen leszek azokat is lecserélni, szerencsére
az állítómotorok működnek, így ezt utángyártottból viszonylag olcsón meg lehet oldani.

>> SzervizDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2013-08-03

Akkor jártam utoljára szervízben, amikor az előző bejegyzést írtam:) lekopogom, nagyon jó is így, hogy nem megy szét Lia alattam:) Nyilván olajcsere megvolt.

Most viszont Zé kollégához elvittem, mert a bal hátsó csapágyam nagyon búgott, és mivel a 200ezer km-t lassan elérem, időszerű volt egy nagyobb szerelés.

Elhatároztam, hogy műszaki és esztétikai javítgatásokkal ajándékozom meg magamat.
Zé kollégánál az alábbi javítások voltak meg eddig:

- vezérműszíj, feszítőgörgők, és ami még ehhez tartozik
- olajcsere, szűrőcserék stb.
- kézifékkötelek cseréje
- hátsó féktárcsák, betétek,
- műszerfal háttérvilágításának cseréje, már volt pár, ami kiégett
- légzsák visszajelző kiüttetése

A lengőkarok rendben vannak, a lengéscsillapítók még jól bírják.

Ami még hátra van, az inkább már esztétikai javítgatás, szépségápolás:
- első embléma csere
- első szélvédő csere
- ablaktörlők cseréje
- kormány, sebváltó és kézifékkar újra bőrözése
- polírozás
- kárpittisztítás
- új szőnyegek, mert a meglévők már elszakadtak nagyon
- kavicsfelverődések eltüntetése
- és esetleg új felnik:)

a legfontosabb persze a műszaki rész volt. Az már rendben van, remélem, hogy újabb 80000 km-t tudok majd menni vele minden különösebb probléma nélkül:)

Újra Várpalotát vettük célba, ahol is Csöri ambulánsan műtéteket hajtott végre a Párducon.
Cserélve lett:
- Gázolajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Motorolaj
- Olajszűrő
- Vezérműszíj + görgők
- Vízpumpa
- Hosszbordás szíj

>> SzervizNociii // Alfa 147 1.6 TS // 2013-04-20

133.000 km: olajcsere (Selénia K20), olajszűrő csere, légszűrő csere.

>> SzervizGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2013-04-19

Megvolt a nagyszervíz ( Bartos Motorsport, Nógrádkövesd )

Cserélve : komplett vezérlés szíjakkal, görgőkkel, balanszszíjak stb. ( Gates )
Összes folyadék fék - szervo ( Agip ) fagyálló ( Agip ) váltó ( Agip ) és e-hátsó diffiolaj ( Agip ) motorolaj - Agip Racing 10w60
Összes fékbetét : Ferrodo Premium
E.féktárcsák felszabályozva
Cserélve ( állítólag...) : klímakompresszornál tömítés ,és
motortömítések ( paszta nélkül!!! ) osztómű szimering, főtengely szimering
A Q4 alatt porszárazság, semmi pötty, semmi egyéb izzadás, stb. ezáltal már nincs.

Nagyon nagy dolog...Viszont: kértem, hogy mindent fotózzon és majd 1 CD-n átadja, na ezt még ma sem kaptam meg...(2013-10-10)
Határidőt nem ismeri, fél éve nem képes a kért CD-t átadni, állítólag nem találja....ha-ha.....nem ajánlom senkinek!!!!

A gyári rugókat visszatesszük ( majd ) még ezáltal feljebb kerül a gép mert sajnos ezen az utakon ez a kombó ami alatta van nem műx...

>> SzervizDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-04-10

Ma reggel 8-ra időpontom volt Csöri mesternél egy vásárlás utáni átvizsgálásra. Mivel útközben egy elöregedett lengéscsillapító megadta magát, így kénytelen voltam ott hagyni a kicsikémet, és ha már lúd, legyen kövér, még pár apróság javítását is megrendeltem.

>> SzervizJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-04-02

Itt a tavasz ideje költeni a pénzt :-)

- kettőstömegű lendkerék (ez fájt a legjobban...)
- kuplungszett
- termosztát
- 2db felső lengőkar
- bal oldali kormányösszekötő gömbfej
- kuplungmunkahenger felújító készlet
- jobb-bal hátsó hosszkitámasztó szilent
- 1db hátsó lengőkar
- 1db féltengely gumiharang
- Eibach -30mm ültetőrugó

km: 197.500

>> SzervizDacu // Alfa 145 1.4 // 2013-02-22

Első felfedezések : Nincs kézifék. Két hátsó féknyereg halott volt.
Légtelenítő csavarok bele szakadva, munkahengerek beállva, fékpofák leégve.
Javítva : bontott féknyergek, új fékpofák.
Rapszodikus lefulladások, hibajelentés nincs, új gyertyákkal és a kilazult vezetékekkel megigazításával javítva.
- fékpofák
- gyertyák,
- féknyergek,
- munkadíj,

>> SzervizBFMSE // Alfa 147 1.9 Mjet Black Line // 2013-01-19

Eljött a kötelező szerviz ideje, ki lett cserélve a teljes vezérlés (vezető, feszítő, szíj) + a vízpumpa, a hosszbordás szíj vezető és feszítő görgője, az összes szűrő (gázolaj, pollen, levegő olaj), olaj (4,5 liter, Mobil1), egy turbócső valamint a bal első tompított izzója. Km: 67600