Blog >> alfa

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2018-04-29

Régi vágyam vált valóra RB cartárs jóvoltából. Eladta a 156-osát, a Supersprint rendszert pedig külön árulta. Hengerfejtől a végéig. Minden passzolt a gyári helyekre, semmit nem kellett mókolni. Ki lett cserélve a sortömítés, Reinzet kértem.
A képeken a gyári rendszer mellett látható a Supersprint.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2018-04-29

Ismét Castrol Edge Professional 10W60 került bele Mann Filter szűrővel. Kapott új leeresztő csavart is új alátéttel. Spontán jött egy ózonos klíma tisztítás is.
Km: 182.225

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-04-24

Úgy néz ki, hogy a sebváltó oldali tartó bak feszülése miatt volt jelen bizonyos fordulaton érezhető vibráció a motor felől a karosszérián. Sokan cserélik a bakokat, pedig csak tehermentesíteni kell őket csere helyett az esetek nagy százalékában. Ez már a dízelnél is kiderült és tibinél is eredményre vezetett.

Két tartó és két támasztó bak van elöl. Ha a tartókat oldalanként a kocsi felemelt állapotában (ezáltal a motor nem "nyugalmi" állapotában) rögzítjük, akkor előfordulhat, hogy leeresztve feszülnek egymás ellen.

Tibinél is megszűnt a vibráció miután leszerelt keréknél, de üzemi magasságra eresztve oldottam a bak csavarjait, majd ahogy lazán adta magát, újra meghúztam majd fél centivel arrébb. Ez ugye úgy lehetséges, hogy a konzolon jóval nagyobb furatok vannak mint amilyen a rögzítő csavar átmérője. Lássunk csodát teljesen megszűnt a bódéra átadott rezgés.

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-04-20

Elég jól ráálltam a felújításhoz összeszedni minden apróságot. A Fiat Alfa Alkatrész Centrumnál akadtam igen komoly akcióban pár eredeti, gyári alkatrészre. A külső megújuláshoz egy gyári eredeti antenna és egy vadonatúj pajzs (emblémával) érkezett. Ezen kívül hatalmas szerencse, de pont TD-hez volt igen akciós áron eredeti kuplung szett. Mivel az autó jelen állás szerint örökre nálunk ragadt, ebből is rendeltem egyet.
Ma megérkezett a csomag. Nagy élmény kézbe venni ki tudja hány éve raktáron porosodó, eredeti alkatrészeket. A kuplungszett dobozán én vágtam át a kicsit sárgulófélben lévő zárócímkét. Kezdem érteni kicsit a veteránosokat.

A nyári gumikban nem kevés kilométer lehet, láthatóan még a FAM-tól származtak. Én még egy szezonnal megkínáltam tavaly, de ennyi, itt a vége. Egy szezont még ki lehetett volna szenvedni belőle. Viszont az autó bevált, pontosan tudom mi a tervem vele, kár ezt halogatni. Az én biztonságom minden méter amit jó gumikon gurulok.
Nem mellesleg hangja is volt már a Conti garnitúrának. Hogy anyagából adódóan, vagy már fűrészfogasra kopott kicsit, nem tudom. Az biztos, hogy az új Vredestein Ultrac Satin-ok kézzel tapogatva sokkal puhábbak.
A méret ugyanaz (235/40 zr19) mégis a Contik valahogy jobban összefeszültek rajta. Az új normálisabban áll a felnin. Eddig ennyi.
Remélem a puha párductappancsok autópályán is csendben suhannak majd.

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-04-13

A tavaly nyári hengerfej javítás óta téma, hogy hogyan tovább. Próbáltam a racionalitást képviselni és győzködni Kingát, hogy talán ideje a cserének. És én nagyon az új autó felé próbáltam terelni. Próba ültem egy Vitara-t, pont ilyen felhasználásra termett, elérhető árú, városi utakra való, normálisan felszerelt és tűrhetően összerakott autó. Szívó 1.6-os motor, pont elég erős, jól fogyaszt, nagyon csendes, némi jelenléte is van a méretéből adódóan. Nekem ez tűnt és tűnik a mai napig logikus döntésnek.
Csakhogy az ész a szívvel ne vitázzon :-) 8 hónapja születik a döntés, és elfogytak az érveim. Amikor bármilyen észérvre annyi a válasz, hogy "de én ezt az autót nagyon szeretem" akkor nincs tovább. Megvan az időpont a kasznishoz.

Az autó még nagyon egyben van, megemelve szépen tartja magát, nem csavarodik, nyílnak-csukódnak az ajtók. De kezdi enni itt ott a rozsda, ezt most meg kell csinálni, ha tényleg az a cél, hogy 6-8 vagy kitudja hány évig még szép, egészséges autó legyen. Így aztán elkezdtük. Szép lassan nekiálltam alkatrészeket gyűjteni. Amit lehet elemcserével oldunk meg, mert ami egyszer toldva volt, ott nem áll meg a rozsda, újra beleáll.
Ha csináljuk, akkor jól és alaposan. Ha jól belegondolok, egy Vitara árának még így is töredéke lesz a költség. Lehet ezt így is nézni, nem csak úgy, hogy a piaci értékének dupláját költjük rá. Szóval ez a terv most, meglátjuk mit hoz a jövő.

Az első alkatrészek megérkeztek. Köszönet GTPetinek, aki németországból juttatott el nekem egy "Linea Accessori"-t. Egyelőre dobozában várja a helyét.
Ezen kívül egy sárvédő is érkezett. Színhelyes, javításmentes, rozsdamentes. Kicsit matt, kicsit kavics felverődéses, de a kritikus helyeken ép.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-04-07

Új guminak párja nincs!
Felkerültek az Uniroyal RainSport 3 gumik gyári méretben. Első benyomás, hogy komfortos, jó az iránytartása, taknyos aszfalton próbáltam ahol a tapadása meggyőző. Ez utóbbi simán lehet h bármilyen új gumi esetében is jelentkezne.

Viszont a felni peremvédőnek nevezett izé az nem védi a felni peremét semmitől. Kijjebb van a felni nem úgy mint a korábbi Good Year esetében. Első útján le is zúztam a felnit. ősszel felni felújítás :-(

Szereléssel együtt 186k. 5 nap alatt érkeztek meg Németországból DPD-vel.

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-02-22

Ennyi. Passz hogy mitől. Foglalkozni kellett vele. Nincs kaszni rázó remegés reggel akkor se, ha nem fűtöm elő a vizét.
A hűtővíz csövek viszont kemények voltak megint kicsit, visszavittem hengerfej csavar utánhúzásra. Mondta is a srác, hogy ezt ne hanyagoljuk el, csináljuk meg. Kicsit sokáig halogattam, de ez is rendben, jelenség megszűnt.

Dolgaim végeztével aztán elvittem ápolgatni kicsit, alaposan lemostam a mosóban. Alul, a küszöböknél, kerékdoboknál. Megérdemli, jó kis autó.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-02-13

A hengerfejezés óta hallok egy fura hangot, ami eddig nem volt. Én porlasztó hibára tippeltem, ezért is vittem át a múltkor a négy porlasztót, ma pedig az autót Józsibá'hoz a dízelszakihoz. Itt lakik négy háznyira, igazán nincs messze.
Eddig két szerelőnek mutattam azt, amit szerintem hallok. Olyan fura kis csörgés szerű hang túl kemény járással keveredve. Mindkét szerelő kb legyintett, hogy ez ilyen. Fiat dízel, keményebben jár.

Na most ehhez képest Józsi bácsi kinyitotta a kaput, betolattam és ezzel fogadott:
" Te, ezzel a motorral valami nincs rendben, nem jó a hangja".
Ez a mondat nekem már megérte. Él a Földön másik olyan ember, aki hallja :-D

Mondom ezért hoztam a porlasztókat, és be kéne mérni az autóban lévőket is.
Hallgatja, hallgatja... aztán megszólal. Ááá, ennek nem az a baja. De azért megnézi a porlasztókat. Megnézte, nem az a baja. Mind a négy teljesen hibátlan.

Kérdeztem mi lehet? Olyan kimerítő választ kaptam csak a hang alapján, hogy csak figyeltem. Ilyen szaki nincs már ma, aki fülre diagnosztizál. A mai autókkal biztos nem is működik a dolog. Volt szó káros térről és előtöltésről is, de a lényeg, hogy az első számú tipp, hogy egy foggal el van téve a vezérlés...

Úgyhogy pénteken átgurulok az autóval, ellenőrzi a vezérlést, illetve az adagoló beállítását is. Kiderítjük a hang okát, ugyanis Józsi bácsi szerint amint ez helyre kerül, nem fog ennyire remegni hidegen, mert ez sem normális dolog.

Na erre így kíváncsi leszek..

UPDATE: a vezérlés a helyén.
Az előtöltés nagyobb, mint a gyári érték, gondolom hengerfejezéskor tették hátrébb a szakik, mert észlelték, hogy előtöltés hiányos tünetekkel indul be (fehér füst).
A kicsit csörgősebb hang emiatt van, viszont a gyári értéket nem szereti a motor valamiért. Egyelőre nincs meg az oka.
Egy próbát tettünk, megemeltük az adagoló nyomását. Ettől kisimult a hideg alapjárat, viszont elment az autó egyébként elég jó nyomatéka és hát a hangja az szörnyű lett.
Úgyhogy adagolónyomás vissza gyári értékre, annyi trükkel, hogy nem a saját nyomásszabályzója lett visszaállítgatva (mert az hosszadalmasabb), hanem a Jorjie által küldött donor adagolóból tettük át a nyomásszabályzó szelepet.
Most lenne jó tudni, hogy milyen vastag tömítés került a hengerfejbe..
Mivel az autó igazából működik, csak óvatosan nyomozgatunk. Az egész inkább csak az általános "mi legyen az autóval hosszabb távon" dilemma része.

Még updétebb
Ma reggel indítottam, és bár volt előfűtés is, de stabil 950 körüli alapjárata volt az autónak. És nem ugrott lejjebb attól, hogy hozzáértem a gázpedálhoz. Tegnap a nyomásszabályzót én cseréltem vissza, aztán jól meghajtottam az autót, hogy átmelegedjen rendesen, majd belőttem az alapjáratot, mert azt is elpiszkáltuk. Érdekes volt, mert hiába vettem lejjebb egy idő után, az alapjárat ragaszkodott a 950 fölötti értékhez, onnan csak feljebb tudtam tenni. Úgyhogy azt csináltam, hogy forró motornál kitekertem addig, amíg ezt a 950-et elérte, ahonnan hatástalannak tűnt a tovább tekerés.
Hogy a rendesen meghajtás, vagy a csavar tekergetés, esetleg a nyomás szabályzó csere volt hatásos, azt nem tudom, de most jó. Áhhh. olasz.. :-)

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-02-12

Jorjie küldött nekem pár alkatrészt.
4 porlasztó csúcsot kaptam és egy sérült, de kevés km-es adagolót.
A porlasztókkal már átszaladtam Józsibá'hoz, holnap pedig az autót is utána szalasztom. Kiszedi az autóban lévő porlasztókat, bevizsgálja és csereberélgetünk, a 8-ból a legjobb négy fog tovább dolgozni a TD-ben.
Az adagolót egyelőre elteszem. Ki tudja 10 év múlva lehet e keríteni ehhez az autóhoz bármi ilyesmit... szenzorok, vákuum 'torony', nyomóelemek, bármi jól jöhet egyszer.
Köszönöm Jorjie!! :-)