Blog >> olaj
Sziasztok!
Megtörtént az autó átnézése a szentbalázsi Alfákra szakosodott szerelőnél.
Első körben a kötelező dolgok egy része le lett cserélve. Bal első alsó lengőkar, olaj- olajszűrő, turbónyomás mérő szerkezet.
Ezek után, mivel a turbónyomásmérő rossz volt, egy turbótisztításra lesz szükség, illetve egy légszűrő, egy porlasztó (hideg motornál nem működik, inkább kicseréljük) lesz cserélve, szintén olyan költségre számítok, mint a mostani szervizelésnél.
Márciusra pedig patent lesz az autó , akkora marad a jobb első alsó lengőkar, ill. az első féktárcsák, fékbetétek cseréje, szintén jelenlegi költség körülire számítok, de ezek után hálára számítok majd a kocsitól. :)
Folyt. köv. nemsokára.
Bence
Ma este végre kicseréltem az olajat, olajszűrőt, légszűrőt, pollen szűrőt. Castrol Edge 0w40 olaj került bele Erhard ajánlására. Vettem egy méter 8-as átlátszó műanyag csövet amit a szűrőház alján lévő kis olajkivezető csonkra dugtam. Így a szűrő fedél meglazítása (kb10mm-re) után a szűrőben lévő olajat szépen kivezeti és nem a féltengely/lengőkar szilent/bölcső kombót áztatja meg a fáradt olaj. A légszűrő ház mellé beesve találtam egy tompított izzó rögzítő kampót. (ami jól jöhet még a későbbiekben) A haspáncél 18db rögzítő csavarjából 5db hiányzott, azokat is pótoltam. Még jó hogy az exhez vettem többet így volt mihez nyúlni. Az összes csavarját bekentem rézpasztával hogy a későbbiekben is úgy jöjjenek ki mint most.









Eltelt a vásárlás óta 10 ezer ezért megérett a kicsike egy olaj cserére természetesen seleniat kapott légszűrővel olajszűrővel pollenszűrőt most nem cseréltem mert azt nyáron megtettem nincs fél éves.
Következő csere:203500km-nél


Egy idő óta egyre hangosabb lett a vezérlésmódosító, illetve kiderült, hogy amikor átvettem az autót csak vezérműszíj volt cserélve, a görgőkben ahhoz képest +40ezer volt, így akkor már megtörtént a komplett vezérléscsere is mindenestül balansszal, olajcsere is aktuális lett szűrőkkel együtt ( ez utóbbiakkal kicsit túlszaladtam közbejött egyebek miatt :( ). Vezmód most már semmit nem karran, pár ló is mintha visszatért volna a ménesbe, bár lehet ez csak placebo...
A lista:
- vezérlés szett (Dayco)
- balansz szett (INA)
- vízpumpa (Dolz)
- szelepfedél tömítés (Victor Reinz)
- vezérműtengely szimeringek (Corteco)
- vezérlésmódosító (gyári ricambi originali)
- olaj (Selénia Racing 10w60)
- olajszűrő (Sofima)
- légszűrő (Sofima)
- pollenszűrő (Kristal)
A munkáért köszönet eAtis155 cartársnak, bátran ajánlom. :)
km óra: 254500



Olaj(Selenia WR P.E. 5w30)
Szűrők cserélje (pollen-, olaj-, üzemanyag-, levegőszűrő)
Kilométeróra állása: 136.900 km
Rendes olajcsere, 15 ezer km-re, mindenféle szűrők cseréjével együtt.
Placebo, vagy sem, a múlt hétvégén történt kuplung olajcsere óta, a korábban jelzett kattogás folyamatosan "halványult". Említettem is a kollégámnak már szerdán. Persze vigyorgott. Ma reggel már egyáltalán nem jelentkezett a kattogás!!! Nem tartom kizártnak, hogy csak a kinyomó volt a gong.
Továbbá fél tankja van benne az üzemanyagban és a motor olajban is a XADO EX120.
Lőjetek le de sokkal halkabb lett!
Korrekció mérve lesz hamarosan.
Köszönjük Neked XADO!
Idiotizmus, placebo, kényszerképzet nem kizárt, mindenki saját felelősségre vonjon konzekvenciát :-)



Mai nap ki lett cserélve az olaj, olajszűrő, levegőszűrő. Felkerült az ùj főtengely - ékszíjtárcsa is. A gázolajszűrő cseréje még várat magára, mivel nem volt kedvem sötétben mószerolni vele garázs hiányában.
Km állás : 216015 km

Mivel hogy mazochista vagyok lecseréltem a fékfolyadékot a rendszerben. A fék nem gond ugyan úgy működik mint korábban.
A kuplung már kevésbé :-( Az 1.9-ben a kuplungharangnál egy konkrét légtelenítő csavar volt a toldó elemben. A 2.0-ban az csak egy légtelenítő szem, nem csavar, Mintha zsírzó tüske lenne.
Az olajcsere menete ebben az esetben:
- a kis szelepről le kell szedni a gumi kupakot
- majd a cső csatlakozás zéger gyűrűjét oldjuk
- a kuplung pedálhoz nem nyúlunk, kinti helyzetben hagyjuk!
- csövet ki kell húzni és a végét betenni egy gyűjtő edénybe
- hagyni kifolyni az olajat, gravitációs úton, majd utántölteni a tartályt
- feltöltés után tartály kupakot be kell zárni
- csövet visszatoljuk a helyére, de nem rögzítjük még
- kell plusz egy ember a következő művelethez,
- kézzel lassan lekezdi betolni a kuplung pedált, de óvatosan!
- eközben elöl hagyjuk a nyomástól kinyomni a csövet, tartva azt rendesen, hogy teljesen ne csússzon ki.
- ha jól csináljuk, akkor a kis "zsírzógombán" távozik a levegő
- addig csináljuk míg van benne levegő
- utána a csövet vissza toljuk és rögzítjük a zégerrel
- visszatesszük a gumi védőt.
Kb. ennyi. Egyszerűbb mint leírva.
Selénia 20K for AR, pollen, levegő és olajszűrő csere.