Blog >> olaj
Eljött ismét a kötelező szerviz ideje. Már 14.-én illő lett volna megejtenem akkor volt pont egy évvel ezelőtt az előző, a kilométer állás is majdnem 20 ezerrel lett több.
A cumót HpeDave kolléga szerezte be nekem, innen is köszönet érte ;)
Ami lett:
olaj: Selenia WR
olajszűrő: Champion
Üzemanyagszűrő: Champion
Légszűrő: Sofima
Pollenszűrő: Kristal (aktív szénnel)
Egy balos kézifékkötél: Cofle
Egy ködlámpa: Depo
Egy kuplung oldali főtengely szimering: Corteco
Egy vezérlés oldali szimering: Corteco
És amit már ki is cseréltem az az olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, légszűrő és a ködlámpa. A pollenszűrőre és a kézifékkötélre még alszom egyet. A főtengely szimering meg majd ha sor kerül a kettős tömegű cseréjére.
Eltelt újabb 10 ezer km-er így hát eljött az olajcsere ideje plusz kapott egy motor öblítő adalékot olaj csere elött.
Km óra állása :203000 km
Következő csere :213000 km
Ismét olajfolt keletkezett az autó alatt, ami bő 1 hét alatt 200ft-os méretről, Bő A4-esre nőtt. Az olajszűrő-ház tömítése eresztett.
A szokásos jövök-megyek helyett egy hosszú hétvégét vendégeskedett az Alfa Várpalotán. A menü egy adag olajból és egy kazal szűrőből (olaj, levegő, pollen) állt.
Csöri, a soros szervizen túl, az elhalt távirányítókba is életet lehelt.
Kilométeróra állása: 166 295
@186.000km
- Termosztát csere - Behr.
- Friss fagyálló.
- Elrepedt gumicső cseréje a termosztátnál.
- Szervó olaj csere - Mannol Dex3
- Porlasztók felújítása.
- Jobb első felső lengőkar cseréje - TRW (alig 1 évet bírt az előző....)
Ennek is eljött az ideje... Trélerre került a kis drága...
Kis égett szagot éreztem, amikor álltam volna be az udvarra, gyorsan leállítottam az autót, rövid keresgélés után megtaláltam a füst forrását. A vezérműszíj elkezdett lemászni. Nem mertem egyáltalán beindítani, úgyhogy betoltam az udvarba.
Tréler Zé-ékhez, szétszedték, és elvileg a vízpumpa adta meg magát, gyári hibás volt (bő 30.000 km-t bírt ki)
Kapott egy teljesen új vezérlés szettet, új főtengely szíjtárcsát, olajcserét, meg motorbakot, mert eléggé tropa volt.
Ja, a felső turbócső is ramaty állapotban volt, cserélve lett az is.
A motorbak csere miatt finomabban jár, a turbócső miatt pedig jobban húz, mint eddig. Ha ezt tudom, hamarabb kicseréltetem ezeket. :)
307900
Régi olajhütő cserére szorult, elkezdett szivárogni a hűtőbordák között, tehát eljött ennek is az ideje mint ahogy az olaj teknő tömítésnek is. Szervízelés 10.000 km elteltével: Kapott Friss Olajat -olajszűrőt-üzemanyag szűrőt-levegő szűrőt és hogy szépen töröljön kapott új Bosh első ablaktörlő lapátokat ;)
Sokat gondolkodtam és kérdezősködtem, hogy milyen olajat tegyek a gépbe. Végül győzött a Selenia. Megrendelve 7 liter. Jövő hét közepén csere.
Olajcsere, szűrő és első betétek (nyikorogtak már) cseréje megtörtént. Valamikor nyáron a műszaki is frissítve lett. Arra nem emlékszem, de a forgalmiban benne van. :P
Pár apróság cserélve lesz még...
244.342 km
Első-felső lengőkarok
Szűrők cseréje
Olajcsere
Részecskeszűrő tisztító adalék