Blog >> olaj
Túl vagyunk a harmadik olaj és szűrő cserén, a tárcsákat, betéteket és fékcsöveket is illő volt már cserélni, illetve ezzel együtt váltó és fékolajat is kapott, és 1-2 apróságot is, itt a lista. :)
-Xado 10w60 Rally Sport 5x1L motorolaj
-Tutela ZC75 2x1L váltóolaj
-Liqui Moly DOT4 - 0.5L fékolaj
-Elől Juratek tárcsa + Juratek betétek
-Hátul Brembo Max tárcsa + Mintex betétek
-Alco olajszűrő
-Alco levegőszűrő
-Bárdi saját márkás fékcsövek
Előző olajcsere: 147.346km
Jelenlegi olajcsere: 157.771km
Megtett út: 10.425km
Hátsó-első rendszámkeretet is cseréltem, fémre, a krómhatású műanyag hamar elpattant. Ali-Expresszről pedig rendeltem 4db alfás szelepsapkát, imbusz csavaros, lopásbiztos. :)
Költségek:
85-90k között, 46-50%-os kedvezményekkel.
A hátsó tárcsákkal először sikerült befürödni, nem az autóhoz valót kaptam, valahogy nem egyezett az osztókör. De jó fejek voltak és rossz szó nélkül cserélték a bárdiban.
Ma olajat és szűrőket cseréltem. Selenia WR PE motorolaj, Mann szűrők ill. Mahle levegő szűrő került bele.
Olajszűrő: MANN: HU711/4x 2368ft
Gázolaj szűrő: MANN: WK853/21 (gyári szám:77363657) 14003ft
Légszűrő: MAHLE-KNECHT: LX2790 5351ft
Pollenszűrő: MANN: CUK2232 (szenes) 7707ft
Motorolaj: SELENIA WR PE 5l 13507ft
A végén pedig lemostam szeretett vasam :-)
Friss olajat kapott a motor, 10W40-es Seléniát.
Az óraállás: 226.393
Szamosiéknál kapott az Alfa friss Seléniát és szűrőket.
Kilométeróra állása: 197 030
Olajcsere, filtron olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő.
Elvittem az autómat leszervizeltetni.
Kapott:
- Selenia 20K olaj,
- gyári olajszűrő és levegőszűrő,
- utángyártott pollenszűrő.
Egyéb munkafolyamat:
- fényszóró állítás
- futóműbeállítás
- klímafertőtlenítés.
km: 86.689
Ismét eljött egy nagyobb szerviz ideje. Amik cserélve lettek:
- vezérlés (gyári került bele), kivétel a hosszbordás szíj és annak feszítője, mivel azok tavaly cserélve lettek.
- vízpumpa (gyári)
- termosztát (Wahler)
- vízhűtő (Nissens)
- fékbetét előre (Textar)
- hűtőfolyadék (3 liter Praflu Up)
- olaj (5 liter Selénia Racing)
- olajszűrő (gyári)
- légszűrő (gyári)
- pollenszűrő
- 1 pár ablaktörlő (gyári)
- 1 db csavartakaró műanyag patent szerű izé a jobb1 előtti műanyag fedélbe
- 28 db gyári patent a 4 ajtókárpithoz, mindkét oldali (ezeket majd magam kicserélgetem)
A munkálatokat ismét a Csörgő Autószerviz végezte.
Km: 141472
Direkt írtam idézőjelbe :/
Több mint egy hete ott volt 2 liter szervóolaj a csomagtartóban, végre eljutottam odáig, hogy csere. Muszáj volt, mert néha hideg reggeleken volt olyan, hogy nehezen indult meg a kormány indítás után, és utána is fél percig darabosan mozgott. Azért kettő litert vettem (1,1 liter a kapacitás), mert így ki is "öblítem" a rendszert a lerakódásoktól valamennyire.
Persze nem volt minden olyan egyszerű, mint én hittem. A szervóolaj hűtőcső (vízhűtő mögött van) csövét akartam lehúzni, hogy majd ott kifolyatom az olajat (vagy inkább iszapot), de bilincs szanaszét volt rohadva, rozsdásodva. Csomagtartóban találtam egy méretre passzoló bilincset, de amikor a fent lévőt megpróbáltam meglazítani, elforgott a csavarhúzó feje a csavarban a rozsda miatt. Szerszám persze nem volt hogy levágjam, így a kiegyenlítő tartályból szívtam le az olajat amennyit tudtam. Persze ott max. 1 deci jött ki egyszerre, így minden "szívás" után rátöltöttem annyit, hogy ne szívhasson levegőt a rendszer, majd megjárattam járó motorral és kormányzással, aztán megint leszívás. Ezért írtam idézőjelek közé a cserét. Így csak a bent lévő olajsár egy része jött ki új olajjal higítva, és bent is maradt új olajjal kevert olajsár. Igénytelen munka :( Nem is marad így sokáig. Kiváncsi leszek az eredményre a következő reggeli hideg indításnál.
A költségem a 2 liter olaj: 3.500 ft
Első olajcsere még BeczA barátomnál 279,000 km nél megtörtént., utána szaladt nem egész 1000 km-t, és újra olaj csere. Fő az óvatosság. Most jött el a 3. olajcsere ideje a motor csere után 5,000 km-el. Olaj ugyanaz, Total x. Bevalljuk őszintén megevett pár decit a 4,000 km alatt, de ez ilyenkor normálisnak mondható.