Blog >> olaj

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2014-06-02

Elvittem az autómat leszervizeltetni.

Kapott:
- Selenia 20K olaj,
- gyári olajszűrő és levegőszűrő,
- utángyártott pollenszűrő.

Egyéb munkafolyamat:
- fényszóró állítás
- futóműbeállítás
- klímafertőtlenítés.
km: 86.689

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2014-05-12

Ismét eljött egy nagyobb szerviz ideje. Amik cserélve lettek:
- vezérlés (gyári került bele), kivétel a hosszbordás szíj és annak feszítője, mivel azok tavaly cserélve lettek.
- vízpumpa (gyári)
- termosztát (Wahler)
- vízhűtő (Nissens)
- fékbetét előre (Textar)
- hűtőfolyadék (3 liter Praflu Up)
- olaj (5 liter Selénia Racing)
- olajszűrő (gyári)
- légszűrő (gyári)
- pollenszűrő
- 1 pár ablaktörlő (gyári)
- 1 db csavartakaró műanyag patent szerű izé a jobb1 előtti műanyag fedélbe
- 28 db gyári patent a 4 ajtókárpithoz, mindkét oldali (ezeket majd magam kicserélgetem)

A munkálatokat ismét a Csörgő Autószerviz végezte.

Km: 141472

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-05-12

Direkt írtam idézőjelbe :/
Több mint egy hete ott volt 2 liter szervóolaj a csomagtartóban, végre eljutottam odáig, hogy csere. Muszáj volt, mert néha hideg reggeleken volt olyan, hogy nehezen indult meg a kormány indítás után, és utána is fél percig darabosan mozgott. Azért kettő litert vettem (1,1 liter a kapacitás), mert így ki is "öblítem" a rendszert a lerakódásoktól valamennyire.
Persze nem volt minden olyan egyszerű, mint én hittem. A szervóolaj hűtőcső (vízhűtő mögött van) csövét akartam lehúzni, hogy majd ott kifolyatom az olajat (vagy inkább iszapot), de bilincs szanaszét volt rohadva, rozsdásodva. Csomagtartóban találtam egy méretre passzoló bilincset, de amikor a fent lévőt megpróbáltam meglazítani, elforgott a csavarhúzó feje a csavarban a rozsda miatt. Szerszám persze nem volt hogy levágjam, így a kiegyenlítő tartályból szívtam le az olajat amennyit tudtam. Persze ott max. 1 deci jött ki egyszerre, így minden "szívás" után rátöltöttem annyit, hogy ne szívhasson levegőt a rendszer, majd megjárattam járó motorral és kormányzással, aztán megint leszívás. Ezért írtam idézőjelek közé a cserét. Így csak a bent lévő olajsár egy része jött ki új olajjal higítva, és bent is maradt új olajjal kevert olajsár. Igénytelen munka :( Nem is marad így sokáig. Kiváncsi leszek az eredményre a következő reggeli hideg indításnál.

A költségem a 2 liter olaj: 3.500 ft

>> SzervizBal0229 // Alfa 166 2.0 TS // 2014-05-07

Első olajcsere még BeczA barátomnál 279,000 km nél megtörtént., utána szaladt nem egész 1000 km-t, és újra olaj csere. Fő az óvatosság. Most jött el a 3. olajcsere ideje a motor csere után 5,000 km-el. Olaj ugyanaz, Total x. Bevalljuk őszintén megevett pár decit a 4,000 km alatt, de ez ilyenkor normálisnak mondható.

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2014-04-19

Megtörtént a vásárlás utáni első szervizelés saját kezűleg:
- motorolaj
- légszűrő
- olajszűrő
- aktívszenes pollenszűrő csere

A cuccokat az Unixban sikerült 40 % kedvezménnyel beszereznünk.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-04-11

Igazából 159ezer valamennyi, de lényegében 160ezer. Olajcsere szűrővel, gázolajszűrő csere, légszűrő csere. Pár kérésem megvalósítása elmaradt, így vegyesek az érzelmeim a szervizzel kapcsolatban (szándékosan nem nevesítem a műhelyt). A lényeg megvan, a többi meg majd pótolva lesz.
Az olajat én vittem.

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2014-04-01

Olaj és szűrők cserélve. 138000 km
Hamarosan cserélni kell a kuplungmunkahengert és egy hátsó kerékcsapágyat.

>> Egyébgelle // Alfa 156 SW // 2014-03-15

Hosszú hónapokig nézegettem az autókat japántól elkezdve németen át, mindent néztem, míg nem megláttam egy 156 SW-t, ami képek alapján nagyon megtetszett. Szerelem volt első látása, mondtam is, hogy Ő kell! :)

Elmentem megnézni. A kocsit Ausztriából hozták be, voltak hibái (nem működött a távirányító, csak jobb oldalról lehetett kinyitni a kp-i zárat, csomagtartót pedig csak belülről. A váltó karja nem ugrott be középre, csomagtérnél a roló is rossz volt. A bal hátsó féklámpa sem működött, de mint utólag kiderült, csak ki volt lazulva az izzó), egyébként szép állapotban volt, így megvettem március 7-én.

Sajnos már a hazafele úton feltűnt, hogy elég magasra szökik a hűtővíz hőmérséklete. 100-110 környékén járt, amikor jobban megerőltettem (emelkedőn felfele). Nem tudtam mit tenni, szép lassan hazavezettem, úgy nem volt gond, beállt 90-re a vízhőfok.

Amint tudtam, elvittem olajcserére (Selenia WR 5w40), illetve a szerelő ránézett a hűtőre is, az 1-es venti nem működött, ezért emelkedett fel a hőmérséklet.

Következő szerviz alkalmával üzemanyag-, lég-, pollenszűrő cserét tervezek, illetve a ventit megcsináltatom. A többi apróságot meg ahogy pénzem engedi.

ui: a váltó egyre gördülékenyebben működik :)

255000km

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-03-13

Természetesen Seléniát akartam beleönteni, de egész Dunaújvárosban nem találtam (mellesleg neten rendelhettem volna, nem is tudom miért nem tettem, utólag már mindegy), helyette vettem Mobil Super 2000-t (több Alfás és Fiatos ezt használja a kereskedő szerint...), 10W40-eset, és ehhez való szűrőt.
Találtam egy teljesen alkalmas helyet haverom háza előtt. Egy árok, szépen fölé álltam, kényelmesen be tudtam feküdni a kocsi alá.
Imbusz kulcs szerzés. A csavar persze úgy rátépve, hogy meg se mozdult. Egy méteres cső rátevés erőkarnak, elfordítás 90 fokkal, imbusz fej megtekeredés, majd beleszakadás, oké akkor mégis szervízbe menés, persze másik csavar vevés 1600 forintért. Szervízben ékkel ütögetve ki tudták tekerni, mondtam is, hogy "meg volt lazítva" :D
Olaj+szűrő+csavar=12.000, munkadíj nemtudom mennyi, mert kuplung hidraulikával együtt csináltatva fizettem 10.000-et (de oda kellett a fékolaj is).

>> SzervizChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-01-26

Elérkeztünk a második olaj és szűrő cseréhez, kicsit későbbre terveztem, de úgy döntöttem megejtem. Gyári szűrők (Ufi) és gyári olaj (Selénia Racing 10W60) került bele. Az szettet Albáéktól rendeltem.

Előző olajcsere: 138.000km
Jelenlegi olajcsere: 147.346km
Megtett út: 9.346km

Ez bőven az előírt 20e km alatt van. A jövőben próbálom tartani a 12-14e km-es csereperiódust.

Költségek:
Selenia Racing 10W60 5L: 16990.-
Selenia Racing 10W60 2x1L (tartaléknak, utántöltéshez): 7780.-
Levegőszűrő: 2990.-
Pollenszűrő: 2990.-
Olajszűrő: 1990.-

Összesen: 32.740.-

Mindent magamnak cseréltem, így nem volt szervizdíj.