Tegnap este kicseréltem a vezérlést, simábban ment mint azt előtte gondoltam.
Pár képet csatoltam, van benne előtte/utána. Terveim között szerepelt,hogy a vezérmű, és a főtengely szimeringet is cserélem, de ezeket kihagytam, mivel szivárgásnak nem volt semmi jele. Úgy volt, hogy hosszbordás főtengely szíjtárcsát is kicserélem, de látszólag köszöni szépen még nagyon jól van, így ezt raktam vissza, az új meg elfér a polcon...
A vezérlésben 73000Km volt, kiszerelésnél az alkatrészek teljesen jó állapotúnak tűntek, bár a feszítás egy kissé elgyengült, vagy a szíj nyúlott meg.
Korábban mikor cseréltem a jobbos féknyereg gumiharangját a balossal nem foglalkoztam.
Viszon nemrégiben arra lettem figyelmes, hogy valamelyik fék kiengedés után lassú menetben sikongat. Hamar ki is sikerült deríteni, hogy a bal hátsó. Ennek a javítása hamar meg volt, csak a belső fékbetét szorult egy kicsit. A fészkét kellett rozsdátlanítani, hogy kényelmesebben elférjen benne az a lemez csúszka.
Még az tűnt fel, hogy a féknyeregnél megint megszűnt az utánállítás. Így szét szedtem kitakarítottam majd kicseréltem a karmantyút és a porvédőt, de már az összeszerelésnél furcsa volt, hogy elég volt tekerni a munkahengert, és nem kellett nyomni közben. Ezért újra szétszedtem... A munkahenger belseje nem forgott el. Teljesen össze volt rohadva. Miután sikerült szétszedni, kitakarítottam, megzsíroztam, összeraktam. Most úgy néz ki jól működik. Most sokkal rövidebb út is elég a kézifék karnak, hogy fogjon, és a sikongatás is megszűnt :)
A jövő hónapban már esedékessé válik a vezérlés csere, egyuttal akor már az olajat és a szűrőket is lecserélem... Az alaktrészek az Albaautó-tól érkeztek.
Gyári vezérlés szett vízpumpával. cikk szám:71771582
Olajcsere szett. cikk szám: 71765312
Eltelt három-ezer kilóméter pontosabban 3395km, és ismét átcseréltem a kerekeket.
Tulajdonképpen visszacseréltem az eredeti állapotba.
Óra állás: 327335km
Csak röviden,
Könyöklő felújítás (bőr csere),
Lakk felület ápolás,
Menetrögzítő kamera...
Nem szoktam ilyet csinálni, de most a gumis ajánlására, átcseráltem a kerekeket.
A jobb első helyet cserélt a bal hátsóval, a bal első pedig a jobb hátsóval.
A gumis azt mondta három-ezer kilóméterenként kellene megcsinálni. Egy kicsit sikerült megcsúsznom vele, három-ezernyolcszázötven kilóméter lett belőle...
Óra állás: 323940km
A múlt héten el voltunk plázában, és mikor megkaptam a parkolójegyet sikeresen lent felejtettem a sofőr oldali ablakot. Majd egész nap leengedett ablakkal állt a parkolóban az autó, és csak mikor indultunk hazafele vettem észre, hogy lent maradt.
Szerencsére másnak ez nem tűnt fel, és nem hiányzott semmi sem az autóból.
Sajnos, nem tudom, hogyan lehetne a gyári vezérlőt felokosítani, így egy plusz modult építettem az autóba, ami a riasztó élesedésére felhúzza az ablakokat. A modul valamikor az előző autómban is bent volt, a bekötése nem túl bonyolult, a gyári modul mellé kötöttem be, ott megtaláltam minden vezetéket ami az üzemeléséhez szükséges. Volt egy kis bakim, és kilövettem vele az ablakemelő 30A biztijét. Jelenleg ez volt az össz költségem...
Ugyan csak két ablakot tud vezérelni, de nekem éppen elég.
Most már véletlenül nem marad lent ablak :)
Ismét egy kis DRL fejlesztés, mostmár olyat raktam be ami minden szempontból megfelel.
Ebben benne van az összes megfelelősségi tanusítvány, és még jól is néz ki. Kicsit fura, hogy közelről nem tűnik valami nagy fényerejűnek, ugyan akkor távolról meg nagyon élesen látni.
Plussz kicseréltem az ablaktörlő lapátokat is, meg kapott egy klímafertőtlenítést is.
Már így is mókolva volt az egyik csatlakozó, most telehugyozta a motorteret gázolajjal. Ugyan már nem a csatlakozó miatt, hanem a gumicső fáradt el. Ezért komplett csere lett..
Persze csere közben az egyik rögzítő peceknek el kellett ugrania. Azt hittem, hogy a motortérbe esett le, így ott kezdtem el keresni. A pecket nem, de egy leszakadt tőcsavart találtam a motorvédő burkolaton a vezérlés vonalában, de szerencsére, csak a kipufogócsonk egyik rögzítő csavarja. Még nem fúj ki, de orvosolni kell ezt is hamarosan.
A pecket az autó orra előtt találtam meg a fal tövénél.
Jobb oldali féltengely csillagot cseréltem a gumiharangal együtt. Kicsit úgy néz ki mintha beázott volna. Az egyik görgő volt berágódva. Alatta némi rozsda, meg a gumiharangon mutatkoztak az öregedés nyomai, de nem volt kiszakadva, még is szórta a zsírt. Elég kevéske is maradt benne és folyós állagú. Szerelés közben feltűnt, hogy a felső lengőkar szilentjei nagyon szorulnak, így ezeket is újra zsíroztam. Képet sajna nem sokat csináltam mert szorított az idő...