Kristyon - főkép
>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2020-08-20

Tegnap már indíthatóvá vált, és este mentünk is egy próbakört. Egy mosást is kapott, mert megigértem neki, hogy az első út a mosóba lesz :)
Ma tettünk még egy karikát, és bebizonyosodott, hogy a donor motoron, nem jó a termosztát. Így a kivett motorról ma délután meg is kapta.
Megoldottam, hogy lehessen felfelé is váltani a kormányról. Tulajdonképpen csak egy réz lemezke hiányzott, de nem is tudom, hogy lehet-e ilyet beszerezni. Én egy mikrokapcsolót forrasztottam a helyére. Nem éppen eredeti, de tökéletesen működik.

>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2020-08-18

Több helyről vásároltam, így csak szépen sorban:
Motorolaj: Totoal Classic 10w40, (csak a bejáratás erejéig kb.1000-1500Km)
Motorolaj: 2x Motul 8100 X-POWER 10W-60 5liter (bejáratás után megy bele, meg marad belőle a következő olajcserére is.)
olajszűrő: Starline ez is csak a bejáratás idejéig.
olajszűrő: UFI, ez majd a bejáratás után lesz beszerelve.
Vezérműszíj készlet: Original Ricambi
Vízpumpa: Thermotec (Fémlapátos)
Balanszszíj készlet: Dayco
Hosszbordás szíj: Dayco
Hosszbordás szíj vezető görgö: BTA
Hosszbordás szíj feszítő: Ina
Pollenszűrő: JC Premium
Légszűrő: UFI
Hajtókar csapágy készlet: Glyco
Főtengely csapágy készlet: Glyco
Kipofogó bilincs
Gyertyák: Bosch
Főtengely szimering váltó oldali: Reinz
Főtengely szimering vezérlés oldali: Corteco
Kipofogó oldali vezérműtengely szimering: Corteco
Olajdekni tömítő Paszta: Corteco
Kipufogó cső rögzítő gumi: Walker
szervóba olaj: 1L Mobil ATF 320
Váltóba olaj: 2L Tutela ZC 75 Synth
Fagyálló hűtő folyadék: 4Kg Unx
Ioncserélt víz: 5L
Vezérlés rögzítő készlet: ebay

>> AutóápolásAlfa 147 Selespeed // 2020-08-12

Addíg, amíg nem kellett leszerelni, addíg, nem is tűnt olyan vészesnek az első lökhárító. Először azt hittem csak egy kis repedés van rajta. Közben egyengetni kellett a pajzsot és a helyét is. Illetve kísérleteztek egy kis műanyag hegesztéssel. Nem vittem túlzásba, mert alapból szépen állt a helyen, ezért csak belülről hegesztettem, hogy ne kelljen még festegetni is..

 
>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2020-08-10

A szervízben megjavították az autót.
Szerencsére csak egy kis kontakt hibát találtak.

>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2020-08-09

A zárhíd takarásából előbújt a kersztmerevítő, és a klíma hűtő görbesége. Ezek egyenlőre így maradnak...
A hűtőket tartó konzol leszerelésével az is kiderült, hogy a jobb oldali segéd tartó le van szakadva. Ezt a tartót visszahegesztettem ( addig sikerült méregetnem, hogy sikerült a másikhoz képest pár milivel feljebb raknom, de ettől még a zárhíd tökéletesen passzol...)
A flexibilis kipufogó csövet is kicseréltem, illetve a kis hővédő pajzsot is visszahegesztettem...

>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2020-08-06

Ki került a motor váltóval együtt az autóból.

>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2020-08-05

Hamarosan kinnt a motor...
Kimaradt egy pár dolog, de majd pótolni fogom...

 
>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2020-08-05

08,01 szombat reggel autó nem akar indulni, rámértem, aránylag jó volt az akku töltetsége, kis töltés, és indult is. Piacra mentünk. Hazaindulván, megint nem akart indulni. Bikázásra sem, viszont lökésre könnyebben indult, mintha indítóztam volna. Így az önindítóra gondoltam, hogy ott lehet a bibi. Barátom közreműködésével sikrült hamar polcról szénkefetartót szerezni az önindítóba. Érdekes, hogy otthonról már könnyen indult újra az autó. A boltnál nem is mertem leállítani. Az önindító csak kettő csavarral volt rögzítve a három helyett, a 147-ből pótoltam, majd abba kell szereznem egyet. Nem igazán volt indokolt a kefék cserélye, de legalább ez a hiba így már ki van zárva.
Összerakás után megint csak nem indul. akkura rámérve alig 11 voltot mértem. Mire kiszereltem és rá raktam a töltőt az már 12,5V mutatott, műszerrel rámérve is annyi volt. Érdekesség, hogy elméletileg viszonylag hamar feltöltődött. Mivel menni kellett a 147 régi akkuját raktam be igaz csak 56Ah-s, mégis simán rúgta be a motort. gondoltam, míg garanciáztatom a másikat bent maradhat.
08,03 Az autó reggel munkába menet könnyedén indul, majd a délelőtt folyamán még volt háromszori indítás leállítás. Műszak végén hazaindulván, az autó még mindíg könnyedén indul, majd kb. tíz centi gurulás után mintha csak elbénáztam volna az indulást és lefullasztottam volna. Hamar újra indítanék, de csak teker, és nem indul. Gyújtás levesz, vártam egy kicsit, majd megint gyújtás, és feltűnik, hogy nem jelezez az izzítás, nincs visszajelzése a víz a gázolajszűrőben lámpácskának, nem világít a tempomat lámpája sem, és az AC pumpát sem hallom zúgni. Még a motorhiba lámpa sem villant fel.
Délután a másik akku garanciába ki lett cserélve, ezt behelyezvén is ugyan az a helyzet. Az AC direktbe kötöttem, az jó... A motorvezérlővel nem tudtam komunikációt létesíteni, sem ELM327-el, sem VAG/COM kábellel. Szinte az összes biztosítékot átnéztem. Az akku körül is, és a kormány alatt is, mind jó. Ami vezetéket tudtam átnéztem, sajnos az én tudományom itt megállt.
08,04 Az autó szervízbe lett húzva, majd ott kiderítik, mi a baja...

>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2020-08-02

Kezdetnek összedobtam egy motorszerelő állványt, amíg az alkatrészekre vártam. Láncos emelőt kölcsönbe kaptam, azzal végeztem el, minden emeléssel kapcsolatos dolgot.

 
>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2020-07-30

Akku csere után még produkált az autó nehézkes indulást. Nem igazán tudtam már mihez kötni a dolgot ezért igazítottam kicsit a sarukon, hogy kicsit feszessbbek legyenek. Töltőre is raktam, látszólag segített is a dolog. Biztos ami biztos bekeszítettem plusz egy akkut a csomiba. Nem volt rá szükség. Majd már így estefelé kiszúrtam, hogy valami fény szűrődik ki az utastérből. A kondi kék ledjei világítottak, amit azért kötöttem be, hogy indítózasnál ne induljon újra a rádió. Közelebbről megvizsgálva némi olaj is folyott belőle, és már a pillanatnyi feszültségét sem jelezte ki.
Mire kiszereltem már csak 4.7V mértem rajta. Azt hiszem dísznek még jó lesz 😁
Ránéztem a korábban kivett akksira is, azon már csak 10.5V-ot mértem, és a töltő már szóba se áll vele..