Kristyon - főkép
>> EgyébAlfa 147 Selespeed // 2020-10-06

Utolsó tankolás után közvetlenül, alapjáraton néha furán bedadogott a motor (tegnap előtt). Hibát viszont csak tegnap este tárolt be, alacsonyabb fordulatszámnál, kövérebb gázadásra. Kezdetnek a kettes hengernél ellenőriztem a gyertyákat (jónak tűntek), majd kicseréltem a trafót. Csak most vettem észre, hogy a trafóról lelehet húzni a gyertykábelt. Na ez jó oxidos volt. Átnéztem a többi trafónál is, még kettőnél nézett ki ugyan így. Kipucoltam őket. Remélem jó lesz.
A kulcs hiba, meg gondolom abból adódik, hogy másoltattam kulcsot, hogy legyen egy tartalék, és az immo, meg az elektronika még a régi központi egységhez való benne.
Illetve megejtettem a kerekek átforgatását is, így kb 3000km után.

>> AutóápolásAlfa 147 Selespeed // 2020-10-01

Sajnos rezawplast 147-hez nem gyárt, de úgy fest, ez a gledring típus is hasonlóképen gyárt, ennek is illatosított a gumija, elég puha is, és mellé méretpontos. Még tisztító szprét is kaptam mellé.
Ma ellenőriztem a pollenszűrőt, és a helyét. Az első elemet kivéve még örültem is mert meglepően tiszta volt, annak ellenére, hogy mennyi kosz hullott ki mellőle. Viszont fordítva volt berakva (lehet ez is közrejátszott a tisztaságban, vagy csak ezt valaki külön kitakarítgatta valamikor). A másik már viszont kellő képen el volt tömődve, és már mellette is ment már át a dzsuva. Amennyire tudtam kitakarítottam, és a klímafertőtlenítést is megejtettem, már a korábban jól bevált patronnal.

>> EseményAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2020-09-29

A mai nap folyamán eladtam az autót, 9,5év, és kb.169000Km együtt.
Egyik kollégám vette meg, úgy gondolom , hogy jó kezekben lesz nála a továbbiakban...

>> AutóápolásAlfa 147 Selespeed // 2020-09-20

Szántam ma egy kis időt a lámpák polírozására.
Mondjuk, hogy jobb lett mint volt :)

>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2020-09-19

Ma lecsereéltem az olajat és a a szűrőt. "Bejáratás után" most már bele való van benne...
Az olajleeresztő csavart, tömítéssel együtt cseréltem, még az előző feltöltésnél. Jó látni, ha a megfelelő nyomatékkal (20Nm) van lehúzva, illetve lehet a rövid idő is hozzájárult, hogy nem deformálódott a gumi kiegészítés az alátáten. Így most az alátátet nem is cseréltem. A gyertyákat is ellenőriztem, egyformán és szépen néznek ki.
Beraktam a lámpamosó egység Y elosztóját, amit tegnap vettem kedves Enitoth márkatárstól. Innen is köszönet érte :) Szuperul működik...
Még a lámpamosó fúvókáit be kell állítanom, mert egy kicsit lefelé hordanak, de az már a legkevesebb...

>> EgyébAlfa 147 Selespeed // 2020-08-22

Átraktam a 156-ról a nyári kerekeket, mégse a téli gumikkal mászkáljak. Más nem a bejáratás idejéig, addig pedig pihenget egy kicsit a 156.
Közben visszaraktam az első dobbetéteket is. Igazítottam egy kicsit a kipufogó rendszeren is, mert visszaváltásnál, belekopogott a hővédő lemezbe hátul. Javult is a helyzet, már csak leállításnál koporog be...

 
>> Tuning és extraAlfa 147 Selespeed // 2020-08-21

Ma bekötöttem a nappali menetfényt, egy relé segítségével.Nem akartam plusszba ez miatt felszerelni semmit, így jutott ezekre a LED indexekre a választás. Amiket pedig korábban ide előre raktam be, most hátra kerültek.. Ugyan CANbus barátnak írja, nem is jelzi a computer hibásnak, de a belső visszajelzés sűrűn villog még mindíg.
Korábban foglalkoztam a pótféklámpával is. Ebbe rizsszem izzók valók, a tízbő öt volt kiégve. Első nekifutásra csak elosztottam, hogy minden másodikba legyen egy jó. Majd kaptam 10db izzót ide. Közben pedig sikerült rendelnem ledből. Rendeltem fehéren világító rizsszem ledet is, de végül a piros vált be.

 
>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2020-08-20

Tegnap már indíthatóvá vált, és este mentünk is egy próbakört. Egy mosást is kapott, mert megigértem neki, hogy az első út a mosóba lesz :)
Ma tettünk még egy karikát, és bebizonyosodott, hogy a donor motoron, nem jó a termosztát. Így a kivett motorról ma délután meg is kapta.
Megoldottam, hogy lehessen felfelé is váltani a kormányról. Tulajdonképpen csak egy réz lemezke hiányzott, de nem is tudom, hogy lehet-e ilyet beszerezni. Én egy mikrokapcsolót forrasztottam a helyére. Nem éppen eredeti, de tökéletesen működik.

>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2020-08-18

Több helyről vásároltam, így csak szépen sorban:
Motorolaj: Totoal Classic 10w40, (csak a bejáratás erejéig kb.1000-1500Km)
Motorolaj: 2x Motul 8100 X-POWER 10W-60 5liter (bejáratás után megy bele, meg marad belőle a következő olajcserére is.)
olajszűrő: Starline ez is csak a bejáratás idejéig.
olajszűrő: UFI, ez majd a bejáratás után lesz beszerelve.
Vezérműszíj készlet: Original Ricambi
Vízpumpa: Thermotec (Fémlapátos)
Balanszszíj készlet: Dayco
Hosszbordás szíj: Dayco
Hosszbordás szíj vezető görgö: BTA
Hosszbordás szíj feszítő: Ina
Pollenszűrő: JC Premium
Légszűrő: UFI
Hajtókar csapágy készlet: Glyco
Főtengely csapágy készlet: Glyco
Kipofogó bilincs
Gyertyák: Bosch
Főtengely szimering váltó oldali: Reinz
Főtengely szimering vezérlés oldali: Corteco
Kipofogó oldali vezérműtengely szimering: Corteco
Olajdekni tömítő Paszta: Corteco
Kipufogó cső rögzítő gumi: Walker
szervóba olaj: 1L Mobil ATF 320
Váltóba olaj: 2L Tutela ZC 75 Synth
Fagyálló hűtő folyadék: 4Kg Unx
Ioncserélt víz: 5L
Vezérlés rögzítő készlet: ebay

>> AutóápolásAlfa 147 Selespeed // 2020-08-12

Addíg, amíg nem kellett leszerelni, addíg, nem is tűnt olyan vészesnek az első lökhárító. Először azt hittem csak egy kis repedés van rajta. Közben egyengetni kellett a pajzsot és a helyét is. Illetve kísérleteztek egy kis műanyag hegesztéssel. Nem vittem túlzásba, mert alapból szépen állt a helyen, ezért csak belülről hegesztettem, hogy ne kelljen még festegetni is..