A szélvédő elötti műanyagokat, letakarítottam, újraragasztottam rájuk a gumicsíkokat, és az egyiken , már korábban letört fület visszaragasztottam. Majd lekezeltem fúróüregelő olajjal.
Raktam egy darab dryvit hálót a fűtőventilátor elé, hátha így nem jutnak be oda a falevelek, meg a magok. Úgy emlékszem az 56-ban gyárilag is van előtte valami durva háló.
Kicseréltem az ablakmosó kis darab csövét, ami a motorháztetőhöz vezeti át a vizet.
Alfa Depo-tól rendelt gyári szőnyegek, megérkeztek, és be is kerültek a helyükre...
Takarítgatás, és az immo gyűrű és vezetékének ellenőrzése.
Az ABS jeladó vezetékén némi rágcsálás nyom.
Ha már fedél alá került az autó jobban szét mertem bontani, és levettem a lökhárítót. Hamar meg is lett, hol pisálja el az ablakmosó folyadékot a rendszer. Az elosztó Y tetején van két mici lyuk abból az egyiken szépen átenged. Nekem hirtelen az jutott eszembe, hogy kompresszorrel nyomatták meg és azért ment tönkre annyi helyen, de barátommal beszélgetve arra jutottunk, hogy inkább belefagyhatott a folyadék, és ez tette tönkre. Ideiglenesen, egy csavart rektam az Y helyére, és lekötöttem a szivattyúról a vezetékeket, hogy véletlenül se akarjon abba az irányba folyadékot tolni.
A felfele váltás a kormányról nem működik, hát szétszedtem a váltófület. Gondolom valamikor letörhették, és kihullott a belseje. bár a balost nem szedtem szét, hogy, hogyan is kéne kinéznie, de tuti hiányos...
Ma elhoztuk a motort ami majd a beteg helyére kerül. Nem is kellett meszire menni érte, csak kb.50km. Annyit lehet tudni az előéletéről, hogy egy ugyan ilyen autóból lett kivéve, és kb. 150e.Km van benne. Élmény volt bevarázsolni, és kivarázsolni is 156-ból.
Segítség nélkül nem is ment volna, innen is nagy köszönet érte...
Mivel még mindíg nem lehetett indítani az autót, még egy kis segítséget kaptam, fedél alá löktük az autót, ezért is nagy köszönet...
Akku vásárlással indítottam a napot, 60Ah ír a könyv, persze csak kisebb, meg nagyobb volt a polcon. Ránézésre nem tűnt sokkal nagyobbnak a fizikai mérete a 70Ah-nak, ezért erre esett a választásom. Kb. 20mm-el még is csak nagyobb...
Az indítási gondokat sajnos nem oldotta meg, televágta mindenféle hibával a rendszert...
Korábban ilyet nem is láttam. Nem világít, hanem villog a motorhiba lámpa, persze az ECU hiba miatt dob váltó, és az immo hibát is.
Vettem még egy flakon fékfolyadékot is a váltórobotnak. Úgy néz ki akkor kell szintet nézni, mikor a rendszer még nem építi fel a nyomást. Azt meg csak lekötöt akkunál lehet megnézni, pár óra elteltével. Így most kapóra jött, hogy nem volt benne az akku, majd egy teljes napig. Még ellenőriztem a szervó olaj meglétét is..
Tanácsolták, hogy bontsam le a vezérmű fedelet, és ellenőrizzem a veztengelyek bütykeit, hogy rendben meg vannak-e. Látszólag rendben vannak. forgatásra szépen mozognak alattuk a hidrotőkék is...
Az autóval hazafele jövet nem szóltak az alső ajtókban a hangszórók. Hazaérve néztem meg a rádión a beállítást, teljesen a hátsó hangszórókra volt tolva a teljesítmény. Átállítottam, hogy elöl is szóljanak, de a balos, csak néha meg-meg szólalt, a jobbos meg teljesen csöndben volt. ma kezdtem el csak foglalkozni vele. Beugrott, hogy a 156-nak is az ajtóátvezető kábelének csatiját, néha meg kell egy kicsit fújkodni kontakt szprével. Itt is csak ennyi kellett, be is fújkodtam mind a négyet, és már szépen tisztán is szól mindegyik hangszóró. A csipogók irányából hiányoltam a zajt, de felvilágosítottak, hogy a Bose rendszernél az ott csak dísz...
Ui.: Akku sztornó, ment a másikba...(07.26.)
Kompresszió méréssel indítottam a napot, egyes, négyes henger gatya, kettes, hármas meg meglepően jó.
Mérés után összepakoltam, de már nem tudtam indítani. úgy tűnik nem túl sokat bír az akku, hiába lett feltöltve...
Ellenőriztem a vezérmű, és a segéd szíj állapotát, mert ezen a motoron egyenlőre nem akarok ilyesmit cserélni, ránézésre még vállalhatóak...
Közben azt is sikerült észrevenni, hogy az előző nap betöltött ablakmosó folyadék, eltűnt a tartályból. Töltöttem bele némi vizet, és már lehetett is látni, hogy pötyörészik a lökhárítónál a tartály alatt. Ezért kiszereltem a tartályt, de az feltöltés után szépen tartja a folyadékot, majd máshol kell keresni a hibát...
Még maradt egy kis időm arra, hogy a majdnem fehéren villogó index izzókat kicseréljem. LED-et kapott, érdekes, hogy a 156-ban jól működnek. Itt is kívül jó ütemben villognak, viszont a visszajelző a műszerfalon úgy villog, mintha kiégett volna valamelyik, egyenlőre marad, majd később hagyományos izzót kap...
Még felfedeztem egy motorvédő burkolat darabkát lógni az autó alján. Egyenlőre nem is tudom levenni, mert elforog a csavar...
Mára ennyi jutott...
Pár apróság javítása:
Első szélvédő mosó tömlő darab pótlása, ugyan nem elég hosszú, de ideiglenesen jó lesz. Próbánál kiderült, hogy üres a mosótartáy, feltöltöttem, az első spricnik már jól is működtek. A hátsó sajnos a csomagtartóba tolta a vizet. Ez is javításra került, le volt ugorva a spricniről a csatlakozás. Egy matricát távolítottam el a hátsó szélvédőről, és kicseréltem a hátsó ablaktörlő kart, egyszerűbb volt mint gumit cserélni benne. Még jó hogy pont olyan mint a 156-é, volt belőle tartalék. Még kitakarítottam a szélvédő előtti rácsot a falavelektől.
Ellenőriztem a gyertyákat, és mire mértem volna kompressziót sajnos lemerült az akku.
Így akku ment töltőre, autó összerak, és mára ennyi.
Megtörtént a névre írás, és bátorkodtam hazavinni az autót, aránylag könnyen indult, és a világítás felkapcsolása után hibamentesen. Élmény volt vele hazaautózni, még így betegen is elég szépen szedi a lábát. Raktam bele egy új első segély csomagot is.
Az autó HpeDave barátomnak köszönhetően, eljutott eredetiség vizsgára, hamarabb mint bármelyikönk gondolta volna... "ismét nehézkes volt az indítás" Közben gépre is dugták, és töröltek minden hibakódot. Indítás után az izzó hibán kívül más nem is jött vissza...
A motorhibákról nem, de a váltóhibákró készült kép is...