Blog >> lengőkar

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2019-08-04

Egy kis szerelés ismét. Valami kopogott elől és már csak ezek nem voltak kicserélve.
Kopogás megszűnt és sokkal egyenesebb az aszfalt a kerekek alatt.

Album...

Update: A sárvédő ív feljebb ment a gumitól vagy fél centivel.

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2019-07-31

Kapott két új, alsó lengőkart. A TRW kb. 30 000 km-t bírta (4. kép). A gömbfej lötyögős lett benne. most Febi Bilsteint kapott (2. kép). Szuper csendes (egyelőre). Hátsó fényergen az egyik csúszka berohadt, kapott egyúttal új betéteket is és le lett cserélve a fékfolyadék FERODO Dot4-re (3. kép) . Júliusban ünnepelte a születésnapját, pont alfacityben lett meg a 150 000-es jubileum (1.jép) és ma pedig két év friss műszaki! (utolsó kép) :)
5. képen egy tiszta diesel kartert is megcsodálhattok, az enyémét :D

>> SzervizATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2019-07-16

Felső lengők cseréje is megtörtént. 26.231 Ft volt darabja. TRW. Kicsit elvesztem a márkák között, mert mindenki szid valamit. Szóval ez maradt...munkadíj 5ezer volt. Szerintem az üzemanyag költség többe került. :-)
Írhatnék egy szép regényt, hogy hova nem szabad vinni autót, de nem teszem. Szilent a felsőben szét volt fingva rendesen, amit nem vettek észre.
És a gyönyörű hang! (köszönöm a videót fazeknak)
Egy másik video: LINK
Emiatt a kínlódás miatt majd eladtam a g....be az egész autót, úgy felmérgelt. Pedig csak néhány ember nem állt a helyzet magaslatán. Olyan feelingje volt az egésznek, mint, amikor kb 13 éve 100ezrekért "megjavították" a 156ot és jó lett...ja nem csak pénzt kértek.
Hatalmas tanulság, soha ne válts egy bevállt szerelőről, még akkor sem, ha nincs ideje az autódra. A másik pedig, ami nem az első esett volt, hogy nem minden cartársban lehet bízni, sajnos.

>> SzervizDante // Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive // 2019-06-08

Kezdjük azzal hogy az autónak 3 féltengely gumi harangja ki volt szakadva. Bal oldalon külső belső, jobb oldalon csak a belső. Emellett piros rugók voltak a kocsi alatt, amik legalább 5-6 cm-t ültették az autót. Veszélyes élet ez egy olajteknőnek...
A megoldás: féltengely gumiharangok cseréje, balos külső féltengely csukló csere (kattogott), és futómű felújítás.
Kapott 4 új gátlót (Magneti Marelli), H&R rugókat (hála ezeknek kb 3 centit magasabb lett), két felső lengőkart előre (TRW), 4 toronycsapágyat, 4 lengéscsillapító porvédő+ütközőt, előre 2 új stab pálcát. Meg egy új ablakmosó szivattyút.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2019-06-01

Bal első alsó lengőkar csere, az előzőn szétszakadt a gumi és megadta magát a golyóscsap. TRW-t vettem az Elaforgtól, kapott új csavarokat is.

Csavar (60689020) 2.107 Ft (2 db)
Csavar (60657242) 1.237 Ft
Csavar (60655492) 2.080 Ft
Csavar (7676542) 2.246 Ft
Lengőkar TRW 33.139 Ft
Munkadíj 10.000 Ft

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-05-10

Az idei olajcsere ideje is eljött. Most kicsit több km-t sikerült a kocsiba beletekerni egy év alatt, kb. 17000-et. Még januárban elmentem Csörihez, hogy ránézzen az autóra és megbeszéljük, hogy miket kell majd cserélni. A mai időpont is már jó egy hónappal ezelőtt le volt foglalva. Végül a következő beavatkozások lettek elvégezve:

-Olaj-, olajszűrő-, üzemanyagszűrő-, levegőszűrő- és pollenszűrő-csere;

-Preventív módon EGR szelep hűtő fedél csere;

-Főtengely ékszíjtárcsa csere (kicsi könnyezés volt, motortér takarítás után is mindig megjelent egy kis olaj a motorburkolaton. De kb. ez is preventív volt. A gumigyűrű benne már nagyon ergya volt);

-Első lengőkar hátsó szilentek cseréje (nem volt nagyon vészes, de azért már nem nézett ki jól, így nem autóztam ki belőle az utolsó csepp km-t is, inkább csere);

-Klímagáz lefejtés és feltöltés + klíma fertőtlenítés (Bő 3 éve van nálam, azóta nem volt a klímához nyúlva, de előtte sem. Baja nem volt, hűtött rendesen, szóval ez is preventív jelleggel történt. Amúgy 50 g gáz hiányzott belőle, most 460 g-al feltöltve rendesen);

-Fékolaj csere (ez is 2 éve volt utoljára).

Remélhetőleg egy évre újra le van tudva a szerviz látogatás

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-07-10

A mai nap kicserélték bent a melóhelyemen a lengőkarokat és a stab pálcákat. Most már értem miért volt borzasztó hangja a kocsinak. Remélem most csendes lesz.
Bár ilyet még nem láttam, hogy a gumi szilent ennyire elcsúszott volna. Gyakorlatilag nullára kopott a gumi.
A lényeg hogy most már ki van cserélve.
Lengőkar: Birth 2 darab
Stabpálca: Birth 2 darab

Műszakin szóltak, hogy a jobb oldali talpas cserés lesz. Vettem is egy lengőkart (TRW) és kicseréltük.
Már a kocsi megvétele után nem sokkal észrevettem, hogy a kuplungpedálnál lévő munkahenger tengelye olajos, de mivel volt rendesen kuplung és nem okozott problémát, nem foglalkoztam vele. De most ez is cserélve lett.
És ha már a dokibácsinál volt a kocsi a 8db gyertyát is kicserélte benne.

km állás: 108.884km

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-06-13

Ma megérkeztek Lengyelországból a lengőkar csavarok. Számszerint 8db.
Remélem jók is lesznek mert a fiat oldalán 3-om cikkszámot is dobott ugyan arra a csavarra. Na majd kiderül ha eljutok odáig.
8db csavar: 7000HUF

Na szóval az van, hogy kellett 2 új hátsó kerékcsapágy, mert már búgott.

Ha már Csörinél volt az autó, kapott 2 új első alsó TRW lengőkart, egy vadonatúj stabilizátorrudat (nem pálcát, piha! Komplett rúd, az kell ide!), és ha már gágog, fogyasszon is alapon két első féktárcsát betétestül, hiszen miért is ne?

Fun fact: a stabrúd 2009-ben elvileg már volt cserélve, nem a gyári volt benne már. Ebből le lehet vonni a következtetést, miszerint a 156 7-8 évente igényel ilyen beavatkozást. Persze a futáshoz biztos semmi köze, meg ahhoz se, hogy egy ideje kishazánkban használják szegényt :)))

A lengőkarokban csúnyán koppant a gömbfej, időszerű volt már..

Mintha új autóm lenne, de tényleg. Minden nyeklésnyaklás eltűnt, marha jó!!!

Diagolás közben kiderült egy jó hír is, de erről majd egy új bejegyzésben... :)
Km. óra állás: 279.400