Kapott új fékeket az autó, elöl, hátul.
Elöl Speedmax fúrt-mart tárcsa, hátul Textar.
Szétszedésnél kiderült,hogy a bal hátsó nyereg a végét járja, nagyon nehezen jár a dugattyú, így rendeltem egy pár hátsó nyerget ami tökéletes, még várja a beépítést!
Fékeket az autó színére fújtam, és eltérve az Alfa Romeo felirattól akartam valamit ,ami másnak nincs, így gyártattam " Stark Industries" feliratokat. Szerintem király :)
Kicseréltem a bőrbelsőm, egy másik bőrbelsőre.
1; Légzsákos (a gyári is az volt, így talán ki tudom majd ütni a hibát)
2; Kartámaszos
Szereztem már Audi TT kartámaszt, de macerás lett volna a beszerelés, így a gyári mellett döntöttem.
Rendeltem új szőnyegeket is , Alfa Romeo logo hímzéssel.
Bejelöltem ,hogy vannak rögzítési pontok, küldtek egy csomó patentnak látszó műanyagot, de a szőnyeg nincs kilyukasztva, ami bosszant, meg nem is értem ,hogy lehet rögzíteni igényesen. Akinek ilyen "Főnixes" szőnyege van , felvilágosíthatna...
Kicsit átalakítottam a lámpám (megint).
Mivel hiába a projector, és abban a xenon semmit nem láttam vele akár, hogy állítgattam ezért minek kockáztassak átalakítottam halogénre, a refibe viszont raktam 55W-os xenon szettet, ez az erdő között nagyon jól jön, évek óta így használom az autóim.
Ha már szétszedtem kapott szélességjező, avagy USA modult, eddig nem tudok ilyen 156-ról amibe lenne.
Van eredeti Californiai rendszámom, veszett jól néz ki vele az autó szerintem. Kár,hogy ilyen ocsmányak a magyar nagy dög rendszámok... Ez van.
Szerk. Kikötöttem az angyal szemeket, nem tetszettek, vissza lett csinálva gyári helyzetjelzőre, és kivettem az USA modult is ideiglenesen.
Újra fényeztem a vasat!
Nagyon jó állapotban volt, szinte semmit nem kellett javítani.
A géptető sarkán egy aprót, a tetején egy picit, meg a jobb hátsó sárvédőíven volt egy rozsdapötty. Horpadások nincsenek, így elég hamar végeztem.
A színe, Astra OPC gyöngyházbordó mattlakkozva.
Tető, tükrök meg még ahova még kitalálom Vajszínűek . Mobihell 240 (nehogy elfelejtsem)
Nincs még teljesen kész, az ajtók belsejét, és a falcokat is krémre szeretném kifújni, illetve a motortérben is ez a két szín fog feltűnni.
Ja meg egy jobbos küszöbspoiler csere lesz, már megvan az új, fényezésre vár, aztán ezt a töröttet lecserélem arra.
Egy picit szeretnék majd letekerni a gewinden kb -10mm-t hétköznapira.
Ha isten is úgy akarja ott lesz az AMTS (Auto Motor És Tuning Show-n) kiállított autóként. Sajnos nagyon későn kezdtem el szervezkedni,így már szinte minden klubb tele van. Hát max. kimarad.
Szerintem elég vagány lett, és megint csak elmondhatom, nincs még egy ilyen!!!
Szerk. Erőt vettem magamon, lefényeztem ,és felraktam a jobbos küszöböt, így már az is tökéletes!
Már tél elött eladtam az egyébként hibátlan Ducati Corse felnijeimet, gumistól melyek gyöngyházfehérben tündököltek ,ezért új szett után néztem.
BMW X5-re esett a választásom.
Na persze itt sem ment minden zökkenő mentesen.
A 156 hiába egy nagy khm: nagynak kinéző autó, nem lehet elég nagy és széles kerekeket bepaszírozni alá. Hát ez van, dolgozzunk amiből tudunk.
Így a 19-es X5-öt ki is húztuk a listáról ,mert elöl 9, hátul 10" széles.
Így esett a választás a 8.5X18-as méretre, melyek ET 48-al rendelkeznek.
Gondoltam ebből már talán ki tudunk valamit hozni.
A következő probléma a felnik felkutatása volt.
Sehol nem volt eladó, majd egyszer megjelent, valami 275-ös gumikkal.
Gyorsan írtam ,hogy azokra nekem nincs szükségem, megegyeztünk egy árba, cimborám elhozta nekem.
Hibátlan állapotúnak volt hirdetve, friss szinterezéssel (gondoltam ez majd jó alap lesz a fényezéshez, mert persze nem hagytam érintetlenül)
Mikor megkaptam akkor szembesültem ,hogy ez egy kész katasztrófa, tiszta rücskös, kráteres a felülete. Ilyen egy szart én még sosem láttam.
Még jó,hogy ezzel foglalkozom, így nagyon nem estem kétségbe, de azért na....
Első körben le lett fényezve matt feketére.
Elkezdődött a gumi vadászat.
Találtam egy jó áru szettet ,melyet meg is vettem. 215/35R18-as méretben.
Felgumiztattam, már ránézésre is igen beteg volt a falvastagság.
Akkor pihentek 2 hetet, mivel megoldást kellett találnom a következő problémára :
Az osztókör természetesen 5x120, Alfának 5x98, így osztókörmódosítót kellett legyártatnom. Megadtam a méreteket, és elindult a gyártás. Nagyon profi embernél készült, elöl 16, hátul 18mm szélességben. Galvanizálva lett, ahogy azt kell.
A módosítóba M14x1.5-ös méretet kértem, Így gyári Audi csavarokkal csavartam fel, nem ezekkel a nevetséges M12-es vékony ratyikkal (nem is értem...)
Módosítót felszereltem, fel a kerék, kigurultam, hát ez katasztrófa.
6centi ültetéssel (téli magasság) is olyan volt ,mint egy lovaskocsi.
Bementem ,lejjebb tekertem 1,5 centit, alakult ,de nem volt az igazi.
Eladtam a gumikat ,és vettem rá 215/40R18-at. Sikerült jó áron találnom patika 4000km-t futott darabokat. Persze itt elköszöntünk olyan 10.000ft gumis szerelési költségtől. Hát ilyen ez az autótuning...
Érdekesség képpen itt sem ment minden zökkenő mentesen, a környék legdrágább, és egyben lekomolybb műhelyében szetettem szét a felnit, és sikeresen kiszakították az egyik gumit. Ami megtörténik ,csak éppen a szerelő kolléga nem szólt róla.
Én meg észre vettem ,szóval jól kivertem a balhét, és hozattak egy zsír újat.
(Ez a minimum) nevet csak azért nem írok ,mert minden megoldódott, a szerelő csávó volt a paraszt, a főnökség nem tudott róla, míg nem szóltam.
Felraktam, közben a kerekek át lettek fényezve nagyszemcsés ezüstre, valami prémiumnémet verda színe alapján, tök lényegtelen. Csillog ,mint a Salamon töke.
Kész lett minden, felraktam, és már a téli magassággal sincs akkora hézag a kerékjárat, és a sárvédő között,hogy egy macska befeküdjön oda.
Szóval így maradt!
Még megy majd lejjebb olyan 1.5-2 centit, úgy még komolyabb lesz.
Jelenleg nem ér bele sehol, és kegyetlen mit mutatnak ezek a széles kerekek rajta!
BMW kupakkal is tetszett, de gyártattam rá GT-vel Alfás matricát, jelenleg az van rajta!
Szerintem korrekt :)
218.245 km-nél raktam fel a nyárit amivel már 800+km-t mentem.
Szóval a téli szettet idén 3265km-t használtam.
Sosem voltam megelégedve a 156 lámpáival, sőt, szó szerint botrányosan rosszak, hiába a Night Breaker + izzók se tesznek csodát.
Hogy most elégedett vagyok-e?
Arról majd kicsit lejjebb.
Valami jobbat, szebbet akartam, így megrendeltem egy szett Bi-Xenon projectort, hogy majd jól beépítem, és megváltom a világot. Gondoltam én. Néztem videókat, pofon egyszerű.
Ofkorsz a gyakorlatban már teljesen mást mutatott a helyzet, egy igazi rémálom volt, de azért ,ez sem fogott ki rajtam.
Olyan idegállapotba voltam ,hogy képek nem igazán készültek a munkafolyamat közben.
Beraktam, működik, fúdenagyonszép, fúderohadtul semmit nem világít. Állítottam rajta, na akkor sokkal sokkal jobb lett, de még így is egy vicc.
Egyszerűen nem tudom mit kéne már vele csinálni. Vissza fogom kötni az eredeti reflektor izzóit is,hogy még azok is világítsanak.
Ha őszinte akarok lenni nem jobb annyival a gyárinál amennyivel rizikósabb.
Szóval itt még lesznek változások.
Marha jól néz ki, és ennyi.
Állítva lett a sárvédő ,mert nagyobb volt a hézag, még mielött valaki megtalálna vele... :D
Kicseréltem a jobb hátsó ajtóm ablakemelő szerkezetét, mert eltört már régebben ,és random lecsúszott az üveg , a fával kitámasztós módszer meg már nem volt elegáns :)
Végre erőt vettem magamon,hogy nekiálljak.
Donor ajtóm volt, így abból lett első körben kiműtve az alkatrész.
Mondjuk megpróbáltam lepasszolni a munkát némi kp fejében ,de lassan már odaig jutunk ,hogy egy szerelőnek könyörögni kell ,hogy munkát adjak neki pénzért cserébe.
Ez azért már nevetséges, mikor ilyeneket mondanak,hogy "miért nem csinálod meg te" , "tudod te is bármi közbe jöhet, Olasz" .
Azt válaszoltam ,hogy akkor meg is csinálom én ,amire jött a válasz,hogy kezdjük elölről, mikorra kell az autó.
(Persze innentől kezdve már nem nagyon érdekelt a dolog)
Na hagyjuk is 1.5 óra alatt megvolt, köszi Apa a helpet.
Minden működik.
Mannol 5w40 Turbo Diesel-t valasztottam most.
Cserelve lett tovabba:
-olajszuro
-gazolajszuro
-legszuro
-pollenszuro
-ablaktorlo lapatok
-teli szelvedo moso
Szerelesert koszi Hjuee baratomnak, hogy nem kellett a hidegbe csinalnom ,az o garazsaba megoldottuk, es fokent az o keze lett piszkos. :)
215750 km
Csúnya hangja volt az egyik görgőnek, ez cserélve lett, gondolom nem is egyenesen járt, mert már megrágta a hosszbordás szíj szélét, így az is cserélve lett.
Hosszbordás : Bosch
Vezérműszíj: Gates
Görgő: Nem tudom.
Továbbá ki lett cserélve a vezérműszíj, mert olajat kapott ,így jobbnak láttam kicseréltetni.
Óra szerinti km : 215.700km
Valamelyik nap sort kerítek az olaj, és összes szűrő cseréjére.
Kicseréltem az index relém, mert random nem villogott az index.
Talán 1 éve kezdte el, kivettem, kontaktspray, és nem is volt vele gond, de most 2 reggel sem működött (délután igen) ,ez így nem elfogadott ,szóval cseréltem, és most remélem a legjobbakat.
update: tökéletesen működik
Start autoba vettem, mert a gyári valami 9 pisztolyorrú mátyás. No comment.