SanyiJTD - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-04-28

Mivel sírba vitt már a fehér felni, pedig nincs meg régóta, így míg kerékcsapágyat cseréltek aláraktam a télit, ezt meg lefényeztem.

Egy gyönyörű szép vörösréz színt kapott, xirallicot is raktam bele (mint mindenbe :D)
Kívül belül fényezve-lakkozva.
Csini :)

Ezzel egyetemben feljebb tekertem a gewinde-t 15mm-el a téli magasságot kapta meg, sajnos hobbi autóból mindennapos kocsi lesz belőle, és nagyon kényelmetlen volt (betonkemény volt, pattogott).

Így most ha csak +15mm is, de teljesen más az autó karakterisztikája!

>> SzervizAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-04-28

Nem tervezett csapágy csere.
Hirtelen rohadt hangos lett, kapott tökéletes bontottat, ez kihúzza még jóideig, kompletten csonkállvánnyal cseréltettem, sajnos a rossz hír,hogy az ABS jeladóm tönkrement, így azt is kell vennem.
Az összeg munkadíjjal értendő.

>> EgyébAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-04-17

Mivel 215/40R17-et nem találtam értelmes áron használtat, meg annyira már nem is ragaszkodtam a /40hez, ezért 215/45R17-t kezdtem el vadászni.

A végén arra jutottam ,hogy vásároltam 2 újat, bár sajnos a negatív dőlés miatt a belseje sokkal jobban kopik, ezért is nem akartam annyira újat venni rá, de aztán mégis új lett.

Sunny Sn3970-t választottam.

Idén lekoptatom elöl a /40-et ,és akkor oda is vásárolok /45-öt.
Most erre futotta, vagy nagyon erre se :)

A gumisnál persze nem tudták megemelni a kocsit emelőn :D
És az alacsony profilú krokodil is csak akkor ment alá ha megemeltük kézzel a sárvédőt :D
Na mindegy fent van, végre nem éktelenkedik ott az a ronda mankókerék (amit már lefújtam fehérre, és kapott olyan design-t ,mint a Japan Racing-ek :DDD)

>> EgyébAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-03-29

Jobb hátsó defekt, + gumi kuka, hála isten, nem is tudtam mi hiányzik az életemből.
215/40 úgyis olyan kva gyakori méret. JANEM! Szóva lehet váltok /45re!

Ja és ,hogy tetőzzük a boldogságot nem nyílik a bal első ajtó, szétakadtak a rudazatok, egyszer már jártam így... Gyerekek, kurva hülyén néz ki egy ilyen autóba jobb oldalt beszállni....

Nem az én napom...

>> EseményAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-03-25

Részt vehettem a Tuning Show-n az autómmal, kint voltam minden nap, sőt kiállítóknak már csütörtökön mennie kellett.

Reggel indultam Veszprémből (8kor még volt egy vizsgám) egy cimborámmal mentem, 2óra alatt felértünk. Elötte nap már kapták a tunerek a fülest,hogy NKH ellenőrzés lesz a Hungexpo elött, amire eddig még soha nem volt példa. (Ha lenne hányás smile tele raknám itt vele a blogpostot, gusztustalan dolognak tartom)

Végülis nagyon-nagyon jól éreztem magam, láttam sok gyönyörű autót, nagyon-nagyon szép hostess lányokkal dugig minden stand!
Amit látok,hogy van még hova fejlődni az autóval 90mm ültetésem sok autó mellett úgy mutatott ,mint egy terepjáró, a következő szezonra rágyúrok a sziszegős futóműre (air ride) :)

Elmaradhatatlan fotók a 4C-nél és az Alfás hostessekkel :)

Vasárnap kora este kellett kiüríteni a csarnokot, azt rebesgették a népek ,hogy mindkét oldalra kiállt az NKH, de egy privát kapun elhagyva az expot sikeresen kijutottunk!

Jövőre ugyanitt, keményebb összeállítással :)

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-03-24

A motortakarómat is lefényeztem ,holott már egyszer megtettem ,csak olajos lett ,és annyira nem szerette a lakk a féktisztítót :-)

A showra meg azért megcsináltam minden apróbb részletet amit csak tudtam, meg nem volt horribilis összeg.

Grafitszürke lett, a feliratot fehérrel húzkodtam ki ,így elmosván ecsettel, tehát nagyon érdekes ,és különleges, viszont lehet átfestem rendes fehérre, majd meglátom!

Kapott 2 réteg lakkot, megszáradt, felraktam. Kész!

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-03-24

Volt az elején pár kisebb hiba, így lefényeztem, fényes lett, xirallic szemcsékkel (barna és kék) , 2nap száradás után visszacsiszoltam az egészet 2000-es vízpapirral,majd kapott egy 2 lépcsős 3M polírt, aztán egy wax réteget.

Üvegtető feeling ON.

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-03-17

Minden esti autózásom gyertyafényes volt, és itt most nem a terülj-terülj asztalkámra kell gondolni, meg a csinos leányzóra az oldalamon ,hanem a lámpáim fényereje egy gyertyáéhoz volt mérhető körül-belül.

Beállíthatatlanok, az autó elött 2m-re elhaladó hangyákat kiválóan észleltem éjjel.

Ennek felelősei, az új, utángyártott DEPO lámpák, amibe új kora óta nem működnek a helyzetjelzők (se a led, se a halogén) , beállíthatatlanok, max állásba is a kocsi elé világít. Rendesen féltem közlekedni este az autóval...

Ennek véget kellett vetnem, 4 lámpából csináljunk 2-t.
Az új lámpákon a "búra" tökéletes volt 0 perces kora óta fóliázva volt, így azt szerettem volna átműteni a gyári CARELLORA. Sikerült is, a végén beleapplikáltam a hónapokkal ezelött megvásárolt xenon szettet is a refibe, itt az erdő között rengeteg a bambi...

(Nem azért nem került be a xenon ,mert lusta voltam, hanem mert állandóan gond volt a gyári kábeleivel, de karaktert erre az ügyre többet nem is ütnék le, mert biztos vagyok benne ,hogy valami szívbaj elvisz így a 20-as éveim elején... :D )

A xenon izzó se fért bele a gyári helyére, kicsit kellett fúrni faragni, megszoktuk már...
Végülis össze állt, a lámpafóliát le kellett szednem ,mert annyira nem "lájkolta" a 180fokot a sütőben, vagy fél óra volt lesikálni a lámpáról a ragasztót, frenetikus kikapcsolódás, próbáljátok ki. (ne!) :D

Persze rakok rá másik fóliát ,csak épp nincs. Azt a pár napot kibírja talán :P

A xenon 6000kelvin színhőmérsékletű, a tompított Osram Night Breaker +

Konklúzió : Látok éjjel is !

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-03-11

Két féle verziót hallani!

- Cserélni kell átvezetőt ,hogy belehessen rakni FL kormányt.
- Semmit nem kell csinálni, csak felrakod és jó.

Na akkor most írásban is megcáfolom mindkettő állítást.

Átvezetőt nem kell cserélni , először én is azt hittem ,mert az FL kormányon felül, még az FL elötti kormányon oldalt mennek be a kábelek!
Viszont a kis műanyag gyűrűt benyomva forgatható, így abba az állásba rakod, ami neked jó.

Felraktam a kormányt, fú de happy, dugnám össze a kábeleket, de hoppá!
Aztán ,hogy lesz nekem dudám? Ugyanis az FL elöttibe nincs olyan csatlakozó (legalábbis nekem nem volt)

Tanakodás, gondolkozás, semmire sem jutottam, így egy kis segítségért szaladtam.
Hamar megállapítódott,hogy a gyári duda vezetékeit hova kell majd forrasztani a kormányra (ja, felmegy egybe, semmit nem kell csinálni......:) )

A nyomó érintkezők ,vagy nem is tudom ,hogy jellemezzem fém részéhez kell forrasztani. Nem mindegy hova, de ha nekiállsz, és próbálgatod ráfogsz jönni hol szól!
Onnantól kezdve nem nagy ördöngősség!

A gyári kábel ehhez a művelethez rövid, meg kell toldani. Nekem forrasztva, és zsugorcsövezve is lett ,javaslom mindenkinek elvégezni!

Jó pár óra, de végre fent van az FL kormány,és működik a duda is!

>> EgyébAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-03-10

Végre sikerült szeretnem egy szett új mozgókúpos kerékőrt!
Nem egyszerű feladat, főként a mozgókúp végett, másrészről pedig az 1.25ös menetemelkedés miatt.

1.5el Dunát lehetett volna rekeszteni...

Egy szó ,mint száz, végre megvan, postával 4ezerért. Azért barátibb, mint 9.000 máshol.

Most már van aki vigyáz a japan racingre :)
A képen a felni elég retkes (pedig hátsó), háát igen. Fehér felnit mazohistáknak...... :)))