Kn[.]xX - főkép
>> EgyébAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-08-13

Mai napon (0813) megérkeztek a kb. 2,5-3 hónapja rendelt Alfissimo újságok a régmúltból. 9 számot rendeltünk, de csak 8 érkezett egyelőre, mert egyet még nem találtak meg. Ha meglesz egyszer, szeretettel várom azt is:)
Azóta egy újabb adag lett rendelve, az első 2-3 évfolyamból. Remélem, az már gyorsabban ideér majd.

[Költségeim: 5310Ft / 9 szám]

>> AutóápolásAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-08-03

Régóta szerettem volna a bőr belsőt leápolni erre való speciális tisztító és ápolószerrel, de az valahogy minden kocsimosás és belső takarítás után elmaradt. De ma (0803) végre eljött ez a nap is. Na nem mintha nem lenne vele minden oké, de kiváncsi voltam mit tud az a cucc, amit még tavaly novemberben az autó átvételekor kaptam a sráctól, akitől megvettem. Délelőtt még a nagy meleg előtt (így is 30 fokban:) lemostam kívülről az autót autósamponnal (szivaccsal), aztán áttöröltem szárazra, hogy ne pöttyösen száradjon meg, mert az elég csúnya, főleg az ablakokon. Ezzel elment kb. másfél órám. Lemostam az ajtókat és az ajtókereteket is a maga rendje és módja szerint. Az autó 11-re már csillogott villogott felnistől, kasznistól, ablakostól. Aztán visszatettem a garázsba, hogy kicsit lehüljön, meg én is rápihenjek a délutáni programra, ami inkább esti lett. Akkor ugyanis újra beálltam az udvarra, porszívó elő, aztán hagy szóljon, azaz hagy szívjon. Hozzáteszem nem volt mit:) mert általában (ez 99,9%:) tiszta az autó. De maga a tudat, hogy "mennyivel tisztább lett..!" :) Meg ugye a drágának is jól esik a kényeztetés. Miután 'kiporoltam':) és visszatettem a szőnyegeket is, jöhetett a bőrápoló szer. Erre sem volt olyan nagy szükség, de valamivel legalább puhább lett az ülés felülete úgyhogy megérte. Jó egy órát elidőztem a kenegetéssel és a simogatással. Mikor ez is megvolt, akkor már csak az ablakok maradtak hátra. De nincs más hátra, mint előre.. Jöhetett az ablakmosó folyadék és két tiszta rongy. Erre a műveletre az előzőekkel szemben nagy szükség volt, mert szeretek kilátni, hamár arra találtatott ki, akkor legyen is tiszta és átlátszó. Nekiestem először kívülről, aztán mire jól elfáradtam, beültem, zene bekapcs, és jöhetett a belső ablakpucolás, végre ülve:) Szép lett, jó lett, csillog meg villog. De én nem sokáig fogok vele így villogni sajnos, mert elég lesz egyszer végigmenni ezen a poros úton itt az utcánkban és mintha mi sem történt volna, kezdhetném előlről az egészet majdnem. De legalább most estére szép lesz és együtt világítanak a Holddal az éjszakában:)

>> AutóápolásAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-08-01

Mai nap (0801) Veresegyházon jártam munka ügyben és az egyik csatornafedél jól kibxszott velem. Nem elég, hogy le van ültetve porig az autó, sikerült belemennem a gödörbe.. Így még nem jártam. Olyannyira megkoccolta a kerék a sárvédőívet, hogy az ki is harapott a gumiból egy kis darabot (nem volt nehéz, kb. 1cm van az első kerék és az ív között), és el is deformálódott az ív. Régóta gondolkozok egy air ride-on, de mostmár asszem komolyabban utána néztek a témának.. Hívtam Csongort, hogy ráér-e azonnal. Otthon volt, úgyhogy meglátogattam. Meggyógyította gyorsan a sárvédőt mindenféle célszerszámmal:) Pöpec lett és ha már ott jártam, lebeszéltem augusztus második felére egy teljes polírt is. Azért csak akkorra, mert addig be van táblázva. :S Sebaj, legalább ma nem kellett fizetnem ezért a kis malőrért..

>> EgyébAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-07-27

Ma (0727) újra nekifogtam, azaz folytattam a visszapillantó felújítását. Reggelre szépen megszáradt a tegnapi munkám. Fogtam egy csiszolópapírt és nekiestem, ott ahol tegnap elrontottam. Miután lecsiszoltam a feles festéket róla, jöhetett a javító-festékréteg. Egész jól sikerült a végére. Délben már megszáradva újra az ajtón csücsült a szerkezet, és működik is. Úgyhogy véglegesen gyógyultnak nyilvánítottam a kicsikét.

>> EgyébAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-07-26

Ma (0726) délelőtt elgurultam egy festékesbe, ahol beszereztem egy Maestro alapozót és egy Maestro matt fekete festék spray-t, amivel majd a bal visszapillantó tükrömet próbálom új állapotába visszahozni, ugyanis az utóbbi időben hatalmas festék darabok potyogtak le róla. Mikor megvettem az autót, már akkor láttam, hogy nem 100-as az a visszapillantó, de akkor ez volt a legkevesebb, ami érdekelt, mert lenyűgözött az alfa romeo szépsége. Viszont azóta már nagyon csúnya lett, így muszály volt nekikezdenem. Először ledrótkeféztem a nagyja festéket, utána jöhetett a gépi csiszolás. Mikor az összes festéket eltávolítottam róla, bedugtam a csap alá, hogy a maradék por is kijöjjön a résekből. Az idő elég kedvező volt, gyorsan megszáradt és jöhetett az alapozó felhordása. 10 percet kellett csak várni a száradással és már jöhetett is a második réteg. Mikor ez is felkerült, 3 óra(!) száradás után felkerülhetett volna a matt fekete festékréteg a festékszóróból a visszapillantó tükör tartójára, de közbeszólt az alapozó, ami nem száradt meg.. Az alapozót hígítóval lemostam, lejött simán, akár egy vizes ronggyal is letörölhettem volna, olyannyira nem maradt rajta. Aztán megtakarítgattam mégegyszer a felületet, ott ahol nem jött le az eredeti festék elsőre (a sarkokban és a hajlatoknál). Ezután jöhetett végre a fekete spray. Minden szépen kezdődött, gyönyörűen fedett már a második réteg, de kb. a negyediknél kicsit belenyúltam. Gondoltam semmi gáz. 3-4 réteg majd befedi. Így is lett. De az 5. már nem kellett volna.. mert akkor olyan szinten sikerült belenyúlni véletlenül egy ronggyal, hogy csoda, hogy ha holnap nem kell elölről kezdenem az egészet hanem sikerül kicsit megcsiszolnom egy csiszolóvászonnal. Mára úgy éreztem ennyi elég volt.. Holnap majd folytatom. Az alapozó száradási ideje alatt az autón a tükör alatti részt szinte új állapotára törölgettem, hogy méltó legyen majd a felújított alkatrész fogadására:) Ha egyszer készen lesz.. Szegény autó most egyfülű:) De cserébe utántöltöttem a szélvédőmosót, kb. 2 liter már hiányzott belőle. A visszapillantóról kész képek később. Nem utolsó sorban megjegyzem, hogy még az eredeti Magneti Marelli van rajta.

Az ablakmosófolyadék tartályban már csak félig volt a cucc, úgyhogy azt is feltöltöttem. Hasznos volt a nemrég vásárolt tölcsér is. A folyadékot még tavaly vettem, úgyhogy erre most nem költöttem.

[Költségeim: Maestro fehér alapozó: 1100Ft, Maestro matt fekete festék: 1100Ft, csiszolóvászon, meg a stb. az volt itthon.]

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-07-20

Születésnapom alkalmából egy nem akármilyen tortával leptek meg..

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-07-19

Végre volt egy kis időm (0719) és az időjárás is kedvező volt ahhoz, hogy az autóval is foglalkozzak kicsit itt a nagy esőzések után, mert már elég koszos volt a drága. Kapott egy alapos nagynyomású előmosást, aztán aktív hab, és utána törölközés. Valahogy így hívnák ezt az autómosóban, csakhogy ismét itthon fürdőzött az udvaron, mert közelebb is van és tisztább is lesz ha én csinálom. Miután megmosdattam és szárazra töröltem, felkerült végre az amerikai típusú rendszámtábla. Igaz, nem kívülre, hanem a csomagtérajtó belső oldalára, ahol más autóknak nagy bután a piros háromszög van. A mosás érdekessége volt, hogy lekerültek az ajtókéderek és azok ill. azok alatt is ki lett törölgetve tisztára. Elvégre megérdemli :) Lássuk a képeket..

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-07-06

Reggel (0706) Pest felé menet átgurultunk a 119000. km-en. A fotó is tanusítja az esetet, ami Dunakeszin következett be a JET kútnál, ahová délután vissza kellett térnem a szélvédőstől hazafelé jövet, hogy csurgassak egy kis nyálat az autóba.

 
>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-07-06

Tavaly novemberben történt, hogy Gödöllő felé menet kaptunk egy kavicsot a szélvédőbe. De olyan szerencsétlenül, hogyha két centivel lejjebb kapja el, akkor már a műanyagot éri és nem kellett volna cserélnem az egész szélvédőt. Javítani nem lehetett volna, mert estére egész szépen felrepedt és azóta sem állt meg. Fél éve történt már, de még valamelyik héten is tovább repedt vagy 10 centit egyik reggelre. Ígyhát már ideje volt kicserélni (0706). Wikicicának köszönhetően (23%-os) kedvezménnyel cserélték ki a WestEnd spirál feljárójában (Autóüveg Centrum). Reggel 9-re kellett mennem és délután h2kor már újra nálam volt a gép, immáron egy új olasz (Splintex) üveggel, ami ugyanaz a márka, amit gyárilag az Alfa Romeo szerel be autóiba. Az első képen lehetne látni, ha jól sikerült volna a kép, hogy mindenféle irányváltással együtt kb. 50-60centit volt már felrepedve az üveg. A második képen a garanciát jelző matrica. A 3. és 4. képen pedig az új és az eredeti márkajelzés az első és a hátsó szélvédőn.

[Költségeim: első szélvédő: 16000Ft, szélvédő beépítő keret: 3250Ft, ragasztó szett: 3000Ft, munkadíj: 3000Ft ]

>> AutóápolásAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-07-04

Hogy a műszerfal se maradjon ápolóanyag nélkül, beszereztünk (0704) egy olasz (!) műszerfal ápoló spray-t, ami egy Alfa Romeo GTV/Spider belsőt (!) ábrázol :) Nem aprózzuk el, na.. Ha már boltban voltunk, akkor vettünk egy tölcsért is az ablakmosó kényelmesebb betöltéséhez a tartályba. Mindkét termékhez szuperolcsón sikerült hozzájutni, 500 ill. 200Ft-os áron :) Hétvégén ki is próbálom.