Blog >> szerviz

>> Szervizsanyalfa 156 // Alfa 156 sw 1.9jtd 16v // 2017-05-20

Megvétel utáni első szervíz:Motorolaj cseréje SELENIA WR 5w-40
olajszűrő:BOSCH
Levegőszűrö:HENGST
Vezérműszíj készlet:GATES
Vízpumpa:VALEO
Fagyálló:PARAFLU
A vezérlést nem én cserélem szervízben csinálják,hétfőn viszem (2017.05.22).
A hosszbordás szíj teljesen új úgyhogy az természetesen marad.
A szervízbe kérek egy diagot is mert magasabb fordulatszámon (3500-4100) kigyullad a motor kontrol lámpa a műszerfalon és a következő indításig ott is marad.
Ez egyébként csak terhelés közben jelentkezik üresben pörgetve nem.Fogalmam sincs mi lehet remélem nem valami komoly.
Km óra állása:184.750km
A kötelezőkön kívül kitakarítottam a folytószelepet - nagyon ráfért - meg az egr szelepet - az nem volt vészes.
Jövő héten megírom mit mondott a diag,de ha valakinek volt már valami hasonló akkor megirhatná.
FRISSÍTÉS:Ma vagyis 2017.05.22-én megvolt a diag.A hiba pedig: "Töltő levegő mennyiség nem éri el az előírt értéket" Azt mondták lehet turbónyomás szabályzó szelep - de az tök új - vagy valahol szökik a nyomás.Van valamilyen technológia amivel felfújják a rendszert és megmutatja hol szökik a nyomás vagy higul a vákum,de nem értek rá vele foglalkozni mert el vannak havazva.
Minden esetre itthon átnéztem az összes vákumcsövet és mindegyikre tettem műanyag bilincset szakadás nem volt.Azóta nem próbáltam majd kiderül,ha nem jön be akkor jöhet a felfujás.
FRISSÍTÉS:
Felfújás megtörtént az EGR szelep engedte el a nyomást. + A turbó megtellett kokszal nem működött rendesen a változó geometria szabályzó ez is okozott gondot,de most már minden oké! Nem kellett szétszednem szerencsére elég volt kimozgatnom végállástól végállásig.

Nem kifejezetten kapkodós szervezésem következtében most sikerült eljutnia az Alfának szerelőhöz. Szerencsére a Dunántúlon lakom, így Csörihez vittem Várpalotára.
117767 km óra állásnál a következők lettek cserélve:
- vezérműszíj szett + vízpumpa, vezérműfedél
- vízhűtő
- gyertyák
- első felső lengőkarok
- vezérlésmódosító
- kézifékkötél, hosszbordásszíj, szelepfedéltömítés, ablaktörlők
Ezzel a beavatkozással már gond nélkül átmenne a műszakin is, ami szeptemberben lesz.

>> SzervizHPedro // Alfa 147 1.6 TS 120 LE // 2016-12-09

Termosztát csere (még a gyári volt bent), pollen és légszűrő csere.
Műszaki vizsga 18.12.11-ig, by D.Z tuning

Volt pár dolog ami zavart az autón, nyilván a márkaszervizek csak leszervizelik az autót, de apróságokkal nem foglalkoznak.

- a zárhídról a baloldalt le volt ütve a festék (vagy az alapozásával volt valami). Törésre utaló nyomot egyelőre továbbra sem találtunk. Nem tudom hogy egy 5 éves autón ez hogy és miért... Amit házi szinten meg lehet tenni az állagmegóvásért, azt megtettem, később majd alaposabban is foglalkozok vele.

-olajfolyást találtam a felső turbócső csatlakozásnál. Alapos tisztítás és O gyűrű csere.

- a baloldali xenon már rózsaszín volt mikor hazahoztam. Még egy hetet bírt, csere.

- a szélvédőn lévő, már javított(?) kavicsfelverődés is csak az első fagyokig bírta. A szélvédőjavítóhoz már nem jutottunk el, felrepedt. Jövőhéten ablak csere.

Az eredetileg utólagos xenon trafónak nézett dobozkáról is kiderült hogy mi. Nem remap van az autón, hanem egy Nerpel féle tuningbox van felcsatlakoztatva az injektorokra. A hozzáértők szerint (és szerintem is) ez különösebb gondot nem okozhat, ez egy injektornyitási időkkel operáló nem gagyi kategóriás box. Így benne is hagyom.
Aztán később meglátjuk. Ha igazán megszeretem a gépet, akkor írok neki is egy egyedi és megismételhetetlen remapot :-) Viszont ez nálam kb egy éves munka, szóval majd.. egyszer.

>> SzervizThompson1233 // Alfa 156 1.9 JTD 110LE // 2016-10-20

Sípolunk, kattogunk. Természetesen a kettő együtt jelent meg. :) Toronycsapágy(10), hosszbordás+görgő(8), féltengely csukló(17,5), szervószivattyú(13). Hosszú a névsor de túl kell esni rajta, és ha már hozzá van nyúlva akkor legyen all in a dolog.

>> Szervizssszasza // Alfa 147 1.6 t. spark progression // 2016-09-24

- Első futóműalkatrészek cseréje: Alsó-felső lengőkar (WSS536,WSS540 \
WSS534,WSS535) QWR bal/jobb oldalon
- Stabilizátor pálcák (WSS414) cseréje QWR,
- Hátsó fékbetétek (WBP390) cseréje QWR,
- Motorolaj cseréje (MOT 6100 SYN+ 5L)Motorolaj Motul 6100 Synergie+ 10W40,
- Olajszűrő ( 0451103300) cseréje Bosch,
- Pollenszűrő cseréje (CCF0302) Champion,
- Légszűrő cseréje (U710/606),
- Akkumulátor cseréje (WEP5600) QWR ULTRA POWER

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2016-08-31

Olajcsere alkalmával észrevettek pár hibát.
Mai nap cserélve lettek:
- hátsó stabilizátor pálca;
- első axiál csukló;
- kipufogó felfüggesztő 3 db ;
- futómű állítás;
- hátsó lengőkar 2 db;
- csavar.

Km. : 120 600

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2016-08-22

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

Km. : 120 178

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-07-13

Eljött az első olajcsere ideje. Mióta megvettem, nem volt rendes szerelőnél (leszámítva a gumist meg egy xenon izzó cserét), ezért már én is kíváncsi voltam, hogy mit látnak, ha belenéznek. Csörihez vittem, aki egy óra alatt lecserélte a motorolajat, az olajszűrőt, üzemanyag-, pollen- és levegőszűrőt.
A szíjakra ránézve, azt mondta, hogy azok is cserések lesznek, a következő olajcserénél megejtjük ezeket is (vezérműszíj, hosszbordás szíj stb.).
Egyébként az autó rendben van :)

>> SzervizSanyiJTD // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-06-16

Miután megvásároltam az új autót ( 2016.06.03 ) egy pénteki nap, hétfőn már rendeltem is a szervízhez az alkatrészeket.
Az autó nagyon-nagyon jó állapotú volt, olaszból jött, teljesen rozsdamentes, gyári fényezésű a gép. Ami feltűnt,nincs kézifék, és a hátsó féktárcsák csere érettek. Még ez-az beugrott, részletesebben :

-Olaj : Q8 5W40
-Olajszűrő : Bosch
-Levegőszűrő : Bosch
-Gázolajszűrő : Sofima
-Pollenszűrő : Aktívszenes, márka passz...
-Hátsó féktárcsa : Textar (a betétek újak voltak)
-Kézifék kötél , jobb-bal : Cofle
-Felső motortartó bak : Márka, passz

Előző tulaj cserélt elöl komplett féket (Textar), és hátul betétet, szintén Textar.
Nagy költség lett volna gondolom két hátsó tárcsa, így az rám maradt......
Így lényegében az egész fékrendszer teljesen új!!!
170.000km-nél történt vezérlés csere.

Szerelésért köszönet Hjuee Barátomnak!

189350km-nél történt a csere.