Blog >> gt
Tegnap a tatabányai Gyémánt strandfürdő előtt találkoztam ezekkel az Alfákkal, illetve, kifelé még egy 156-ost láttam a parkolóban. Ahhoz képest, hogy mekkora a parkoló, és mekkora az Alfák aránya Magyarországon, feltűnően nagy számú tulaj tette autójának jelenlétével szebbé a helyszínt :)
Ismét egy szuper Horvátország-túra. Az autó megint bizonyította, hogy igazi utazóautó, azaz Granturismo :) Imádtam vele végre nem Budapesten közlekedni, hanem autópályán, tengerparti országúton autózni. Ez az autó erre született azt hiszem. :) Nem a tötymörgős belvárosi ügyintézésre, hanem a nyaralásra, az utazásra. Egészen más élmény vele ez.
1365 km és 6,6 literes átlagfogyasztás.
Idén Rovinjban voltunk, eddig az Isztria kimaradt... szép hely, de nekem nem annyira vadregényes, mint Dubrovnik és környéke, szóval az marad az örök kedvenc.
Viszont Rovinj megér pár napot mindenképpen. A szigetből lett félszigetre egy gyönyörű kisváros épült. Zegzugos utcák, tengerparti sétányok a sziget tetején pedig egy templom. Kicsit olyan, mint Primosten, csak nagyban.
Ha ott vagy, ne hagyd ki a Valentino nevű koktélbárt, ahonnét a legszebb a naplemente! Igaz 70 kuna egy mojito, de esküszöm, megéri! :)
A téli-nyári gumicsere után elmaradt a futóműbeállítás, így ezt most a nyaralás előtt bepótoltam. A beállítást az Autóház Budaörsnél végezték.
Jobbra húzott az autó, illetve múltkor belementem egy nagyobb kátyúba is, jó volt, hogy átnézték. Az adatokból látszik, hogy főleg a kerékösszetartáson kellett állítani, de most minden rendben van. Picit most is jobbra húz, de sokkal hosszabb idő után kezd el kitérni, mint előtte.
Cserélték a rendszámtábla világítás izzóit is, mert az egyik kiégett.
Köszönöm Horváth Lacinak a segítséget!
Nem gondoltam volna, hogy a TomTom iPhone dokkolóját lehet majd überelni, de sikerült. Legalábbis nekem bejött a váltás. Ahhoz, hogy értsd, miért is van ilyen dokkolóra szükségem, kicsit korábbról kell kezdenem a sztorit.
Sajna GT csúcsmodelljében kicsit összekeveredtek a dolgok. Anno Blu&Me-t rendeltem az autóba, gondoltam jó lesz, ha az USB-csatira rádugom az mp3-lejátszóm, vagy a pendrive-omat, tele zenékkel. Ez egy ideig tetszett is, de aztán rájöttem, hogy minek hordozzak magammal ennyi mindent, ha az iPhone-omon is ott van egy csomó zene. Viszont sajna kiderült, hogy a Blue&Me nem kompatibilis az Apple cuccaival... Persze, hiszen a Windows a beszállító...
Az is érdekes, hogy a gyári fejegység nem játszik le mp3-as CD-ket, pedig a korábbi GT-mben ez működött. Biztos azt gondolták a gyárban, hogy felesleges, ha ott az USB-bemenet. Persze az már nem jutott eszükbe, hogy egy AUX In-t is tegyenek mellé...
Éppen az ilyen helyzetekre jó megoldás a Dension kütyüje, mert van benne egy elég jó minőségű FM Transmitter. Gyakorlatilag így "kicselezve" a dolgokat, rádiócsatornaként fogom az iPhone-omat :)
A a TomTom konzolja sajnos ezt nem tudta, így mennie kellett... Pedig az sem volt rossz szerkezet, de az inkább a navigációt helyezte előtérbe, egy beépített GPS-erősítővel.
A Dension kütyüjéről írtam egy hosszabb tesztet, így részletesebben itt nem taglalom, ha érdekel, olvasd el! :)
25 hónap, 40.000 km. Úgy érzem, nem hajtom szét a verdát :):)
És nemrég kiégett a rendszámtábla világítás, grrr.
Az utóbbi 3 hónapban nem sok minden történt, de megkaptam, hogy nem frissül a blog, így most szummázok.
AlfaCity kimaradt egy esküvő miatt.
Elmúlt a síszezon, nyaralni nem voltunk, így külföldi autós utazás nem volt.
Szerbiába is már az asszony céges autójával megyünk.
Balatonon is csak egyszer voltam, mert a ház van kiadva,
Munkaügyben sem kell autózni mostanában.
Így a szomorú statisztika: 1894 km/4 hónap, 9,8-as fogyasztás...
2 éve van nálam az autó, 32000 km-t tettünk meg együtt, megjártuk az északi sarkkört és többször síelni is voltunk, azt kell mondjam, hogy maximálisan elégedett vagyok vele. Eddig szervizre és üzemanyagra sem költöttem annyit mint azt előző autónál.
A 18-as kerekek nagyon jól néznek ki, mint mindig, de a szar magyar utakon még mindig nem szoktam hozzá, hogy szétrázza az agyam. Valamint arról is lemondtam, hogy 4 embert ültessek be csomagostul, mert akkor biza beleér a kerék a kasztniba :)
Így utólag kedvet kapva a statisztikákhoz (valami ugyan nem stimmel mert az 30000 km-re vonatkozik), 2352 liter dízelt vételeztem, 7,82-es átlagfogyasztással.
Legdrágább tankolás 419,4 Ft/l, Norvégiában.
Miután kitavaszodott és végképp meguntam, hogy állandóan kiesett a jobb oldalsó villogó, végre vettem egyet 1000 Ft-ért és kicseréltem. Ha már itt voltam a tavaly nyáron vett valószínűleg gyári hibás ablaktörlőt is kicseréltem, mivel állandóan lecsúszott a helyéről, és egyáltalán nem volt vicces és alfához méltó, hogy esőben papírral szorítsam oda.
Most végre minden nagyon szép és jó.
2009-ben pont ezen a napon vettem át a GT-t. Azt hiszem két év után érdemes egy kis számvetést csinálni :)
Az átlagosnál kicsit kevesebbet használtam, eddig összesen 38 ezer kilométer van benne. Ebből kb. 10-15 ezer volt az igazi élményautózás. A Giro-s találkozók, a Selénia Rallyk, és a horvátországi utak. Ezen a jövőben változtatni kell, mégtöbb kanyarra van szüksége Blankának!
A két év alatt szépen lassan elérte a végleges megjelenését az autó. Kapott télire sokküllős, egyedi 17-es felniket, fekete tetőt, lecseréltem a nyári Q2-es felniket grafitszínű sokküllősre, QV-lóherék kerültek az első sárvédőkre, majd a hátsó csomagtartóra felkerült egy Zender szárny. Sikerült így eléggé egyedivé varázsolni az autót.
Ennél több külső módosítást nem tervezek már, ez így már pont elég sportos, és feltűnő. Nem lesz mindkét oldalon kipufogó, nem lesz fólia az ablakokon, itt szépen megállunk! :D
A születésnapi ajándéka egyébként egy bőrápolás és egy alumínium tanksapka lesz :)