Blog >> gt

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2013-04-03

Sok évnyi "pirellizés" után úgy adódott, hogy Michelin gumikkal folytatom. Egészen pontosan Pilot Sport 3-as gumikkal.
Sokat olvastam mostanában róluk, és mivel a tesztek alapján sokkal jobb, mint a Pirelli P Zero Rossók, ezért az elvárásaim is nagyobbak. Nem járok versenypályára, de szeretek tempósan autózni. Nem azt várom, hogy halkabb legyen és energiatakarékosabb, mert akkor eleve nem 18-as, peres gumikkal járnék. Viszont tapadjon jól szárazon és esőben is, illetve bírjon egy szezonnal többet, mint a Pirellik. Meglájuk.

Az összehasonlítás nem lesz nehéz, már a fekete GT-men is voltak Pirelli P Zero Rossók, a fehéren pedig két garnitúra is. A legutolsó szett gumijai 25.227 km-t futottak két szezon alatt, és most Bazsi GT-jén folytatják. Ennyi km után 5 illetve 5,2 mm a profilmélységük.

Az új szezonra mint a négy 18-as felni peremjavítva lett, az elmúlt két évben lett rajtuk pár "karc".

A szerelést és a felnijavítást is a Budaguminál végezték, innen is köszönet az odafigyelésért!

Holnap pedig irány Budaörs: kormánymű, lengőkarok cseréje és futóműbeállítás.

A szokásos statisztikából nem hagyom ki a téligumikat sem: a Good Year Performance 2 gumikba ezen a télen 5.104 km került, így összesen már 19.160 km van bennük, 4 szezon után.

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2013-03-20

Bal oldali Xenon kiment, így most mindkettőt kicseréltettem. Szerencsére most simán bevállalták a beszerelést.
A H7-es 6000K-es Xenon izzó most is innen volt.

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-02-19

Kellett egy pár ablaktörlő, Bosch Aerotwin AR 552 S-t kapott.
Eddig is ilyen volt rajta, de mint kiderült egy picit más méret... :S

Remélem ennyi pénzért sokáig húzza majd...

>> AutóápolásFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-02-16

Végre kisütött a napocska.
Gyorsan lemostam az autót, átkenytem a fekete műanyagokat bumper black-el, és így háromnegyed évvel a vétel után felkerültek a matricák is.
Utóbbiakat GT cartárs szállította, a tőle megszokott kiváló minőségben.

A váltógomb fém közepe elég karcos volt, már vétel óta zavart. Most ezt is kibányásztam egy csavarnyúzóval, lecsiszoltam és felpolíroztam. Ismét jól jött az eszterga a háznál :P

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2013-02-14

A rest kétszer fárad. Izzítógyertya csere még síelés előtt, szerviz után 1 hónappal.
Miután "Tibi" megjött az alkatrészekkel, 20 perc múlva kész is volt.
Persze a hó megint esett.

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2013-02-11

Az ötödik olajcsere a GT-n. Most 17.925 km után lett cserélve. Kicsit megint elcsúsztam, nem sikerült tartani a 15 ezres csereperiódust, de így is hamarabb megvolt, mint a gyárilag ajánlott 20 ezrenkénti csere.

Ismét az Elaforgnál vettem a szerviz szettet (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő), Karcsiék adatai szerint a gyár az 1,9-es, 170 lovas dízelhez már a Selenia Sport 5W-40 olajat ajánlja, legutóbb is ez került az autóba, és most is. A tapasztalat az, hogy talán nem annyira kopogós vele télen és hidegen a motorhang, mint amilyen az elején volt. Az olajcserét az Autóház Budaörsnél csináltattam.

Ellenőriztettem a fékfolyadékot is, rendben van.

A vezetőoldali ülésemmel megint volt egy kis gond: leesett a térképzseb a hátuljáról, ezt most új műanyag patentokkal rögzítették. Mivel már kétszer volt cserélve rajta a huzat, elfáradhattak az eredeti patentok.

>> EgyébFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-02-10

Már fent vannak pár hónapja a Kormoranok, de eddig nem állított nagyobb kihívást eléjük az időjárás. Nameg én sem keveredtem nagyobb hóhelyzetbe.

Ma úgy alakult, hogy este hat körül a nulláson kellett végigsöpörnöm.
Belsősáv full havas, a külsőben némi keréknyom, itt mennek 60-70-el konvojban az autók, néhol hóátfúvás...

Olyan kényelmes 100-as tempóban magam mögött tudtam hagyni az autóstársakat.
Az autó nyugodtan viselkedett sávváltáskor, illetve ha néha szűz hóba gázoltam.
Persze nyilván a határát nem feszegettem, de most úgy érzem teljesen jó választás volt, a Kormoran Snowpro B2 abszolút alkalmas a normális tempójú közlekedésre havas körülmények közepette.

Ha meg az ár-érték arányát nézem, akkor méginkább elégedett vagyok vele :)

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-01-28

Mióta megvan az autó valahogy sosem voltam elégedett azzal ahogy fűti az utasteret.
Mióta hűvös van, ha betekertem mondjuk 22 fokra, akkor sokáig semmi nem történt, majd egyszer csak azt vetem észre, hogy a fejemnél már 40 fokos a levegő, míg a lábam fázik.
Olyan szabályzásgyanús volt...

Az előlapon van egy kis rács, mögötte egy hengeres kis egység (2. kép).
Ebben van egy hőérzékelő, mögötte pedig egy mini villanymotor ventilátorral, ami az utastér levegőjét húzza a szondához. No ez némileg el volt retkelődve.
A 3. kép már az után készült, hogy az udvaron belefújtam...

Denszesszel és fülpiszkálóval kipucultam.
Tesztelni még nem tudtam, de azt remélem, hogy finomodik a beltér fűtése :)

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-01-28

Az én klímapanelemen a háromból egy tekerőnél nem volt meg a "klikk", az lépések érzékelése. Működött, de visszajelzés nélkül simán forgott körbe.
A bontottan vett egység mindhárom tekerője ilyen volt.

Miután a nyákokat kivettem, elég egyértelművé vált a probléma forrása: ropimódon törnek a belső műanyag részek. Azt tudnám, hogy mitől, hisz napfényt ez nemigen láthatott...

A tekerők valójában csőszerűek. (1. kép)
A belső végük "koronás" ezek a kis nyelvek egy dupla optokapun áthaladva adják a lépést és fordulat irányát.
Efelett van egy bordás rész, aminek rugóval előfeszített kis fehér műanyag tosz nyomódik. Ez adja a "klikkelést", a visszajelzést tekerés közben. (2.kép)

A tekerőnkénti egy darab rugós műanyag tosz egy-egy papírvékony műanyag papucsban ül. Addig amíg a műanyag el nem fárad... (3. és 4. kép)

Megoldásként mindhármat kétkomponensű epoxyval gazdagon beragasztottam a helyére. Azt hiszem maguktól már nem fognak elkóborolni :)

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-01-28

Vétel óta több alkalommal fel-feladta a klímapanel LCD kijelzője a rendes működését :S
Főleg párás időben összekócolódtak a karakterek, volt kisszék, hóember, halvány kocka, minden.
Vettem egy bontottat, de sajna az sem volt különb...

Szétszedtem tehát (1. kép)

A panel hátlapján levő nedvességre utaló száraz foltoknak (2. kép) "igen megörültem", de egy kis denszeszes tisztogatás után úgy látszott, hogy ép alatta a lakkozás, ez nem okozhat zárlatot, ami hatással lenne a kijelzőre.

Visszadugtam a kopasz panelt a kocsiba, és így hamar meglett, hogy a bűnös a nyákot és az LCD-t összekötő fólia szalagkábel. (3. kép)
Ez amolyan gazdaságos konstrukció, megspórolt a gyártó egy csatlakozót, helyette elektromosan vezető ragasztóval van feltapasztva a cucc. Ez a ragasztó az idő múlásával megvénül, elenged, és bamm, ott a kontakthiba. Újraragasztani nem lehet, ilyen ragasztót nem kapni akárhol, és különben is túl vékonyak a vezetékek...

Szerencsére kaptam egy tippet egy elektromos szakitól.
A kontakt felülere egy papírdarabot tettem, majd ezt kb két másodpercig átsimogattam forrasztópákával. (4. kép)
Bevált, a ragasztó megolvadt, a kontaktus újraépült. (A papír csökkentette a hőhatást, direkt pákával érintve az egész fólia elolvadt volna...)

Biztos ami tuti alapon az LCD-t a tartó-fényterelő műanyagjáról lehajtva a szalagkábel másik végével is megcsináltam ugyanezt. (5. kép)

Összerakásnál valahogy adta magát, hogy egy kisdarab ződ polifoamot begyömöszöljek a fehér műanyag alá, ezzel leszorítva szalagkábelt a nyákra. (6. kép)