Blog >> gt
Azért jó egy Giro, mert akkorra az embernek van egy határideje, hogy megcsinálja az apróságokat a kocsin. Az elmúlt pár hétben ezek az apróságok jó nagy tételt tettek ki (kuplung csere, új fék garnitúra, új gumi gar). A végére már csak a sportbetét tisztítása és a futómű beállítás maradt. Az előbbit Csörgő Műveknél végezték el lelkiismeretesen, és mellécsaptunk egy zöldkártyát is. Jó hely, ajánlom :)
A futómű már nehezebb kérdés volt, a héten három helyen jártam. Az első egy naiv próbálkozás volt, egy gyömrői úti kóklernél, kerüljétek el.
A második egy bevállt futóművesnél, aki anno a 146osommal csodákat művelt, de a GT kifogott rajta.
Kínomba elmentem a Budaörshöz, hála a jó kapcsolatnak, még ma be tudták vállalni. Nem volt egyszerű, de végre sikerült beállítaniuk. Ám egy hardverhibát is felderítettek, ami miatt nem lehet tökéletes - bal első csonkállvány kezdi megadni magát, emiatt a dőlésszög eltér elől. Remek bp utak, jó szórakozás, jobb helyre nem is költhetném a pénzem..
Két nyílt nap versenypályán, 2 nyári szezon plusz egy tél. Ennyit bírt az előző garnitúra. Egy cseppet sem csalódtam bennük, így maradtam ugyanennél. Tegnap megjött, ma felkerült a 4 új Pirelli P-Zero Rosso abroncs, igen baráti áron a Strausz Gumi által. Ajánlom őket mindenkinek, érdeklődés esetén mondjátok, hogy az Alfa Amore tagjai vagyok, megéri :)
A hétvégi kirándulásról hazahozott egyik emléket egy kátyú szerezte, a felnin és a gumin hagyott sérülés formájában. Azóta minden másnap elenged másfél bart. Szóval tényleg nem halogathatom tovább a gumicserét, egyébként is sokat láttak már, rájuk fér. De megvárhatták volna még ezt a hetet..
Mától végre működik az esőérzékelős ablaktörlőm... Ki kellett cserélni az üvegre ragasztott szerkezetet, mert az az átvétel utáni napon (!) leesett a helyéről...
Az autó bal oldalára egy új Bertone felirat került, mert a gyárban picit ferdén ragasztották fel.
Ugyancsak állítottak kicsit a kézifékemen is, mert amikor kiengedem, akkor a komputer még behúzottnak érzékeli, és ezért pittyeg.
Cserélni kell majd a pajzs motorháztetőn lévő részét is (amiben az embléma is van), az ugyanis nem matt króm, mint a Q2-es GT-k összes króm része, hanem fényes. Lehet, hogy direkt ilyen, de nem hiszem, mert a többi Q2-esen (meg a blackline verziókon ez a része is fényes króm a pajzsnak.) Gondolom épp az volt a polcon, amikor szerelték össze :)
És még egy apróság. Kicsit nehezen csukódik a bal ajtóm, ezen is kell majd még állítgatni, nem az igazi.
Hát ennyi. Új autóhoz képest tök jó, nem? :D Viszont az Autóház Budaörsnél nem győznek szabadkozni. Szegények :)
Pech! A két hetes autóm máris elszenvedte az első sérülését, kaptam egy követ a szélvédőre az autópályán. Kb. pont szemmagasságban, ahol kinézek. :( Szóval abszolút szem előtt van. Három kis apró repedés is lett tőle, úgyhogy vittem is gyorsan javítani...
A Budaörsi Tesco parkolójában lévő szélvédőjavító céget ajánlották. A repedések szinte eltűntek, a "golyónyom" is kisebb lett, de azért látom. Remélem megszokom, azért emiatt nem akarok egyből szélvédőt cserélni... :D
Hátul már erősen cserére érettek a fékek, elől pedig még bírták volna, de folyamatosan búgtak, vállasodtak, így inkább kikukáztam, és rendeltem szép finom új féktárcsákat előre, hátulra, betétekkel. Természetesen, ha már olasz, akkor Brembo Max Sport :) Csinos, lesz, holnap fel is kerülnek.
A legjobb, hogy ezzel a pakkal (Brembo Max Sport tárcsa előre-hátra + Textar betétek) anyagilag kb ott vagyok, mintha gyári szettet vettem volna csak előre.
Végre elérkezett ez a nap is. Több mint 60 nap várakozás után átvettem az autót. A felvezetés elég intenzív volt, teszteltem a 159-est három különböző motorral (2,4, 1,9 és 1,8 Tbi), aztán kimentünk Baloccoba, ahol ültem a 8C-ben! :) Aztán hazajöttünk és másnap átvehettem az autómat.
Rövid papírmunka és sok tízezres átadása után átmentünk az átadóterembe, ahol egy vörös lepellel letakarva várt a GT-m. Beülve igazi újautó illat fogadott, és egy ismerős környezet, amit ugyan az előző GT-ben már megszoktam, de itt azért sokminden változott. Más a bőr tapintása, más színűek a középkonzol műanyagai, másfajta a műszeregység, és még sorolhatnám.
A hétvégén belekerült majdnem 400 kilométer, próbálom óvatosan, 3000 fölé nem pörgetve bejáratni. Nehéz lesz megállni, de az első 1000-1500 km-t így szeretném megtenni :)
Az első szabadtéri fotókért köszönet Teddynek! :)
Költségek: forgalmi engedély és törzskönyv, rendszám illeték, hatósági matrica a rendszámra, vagyonszerzési illeték, zöldkártya adatlap, okmányiroda ügyintézési díj, regisztrációs adó ügyintézési díj, műszaki viszga és környezetvédelmi zöldkártya díja, új hologramos matrica a rendszámhoz, átadásra felkészítés, dewaxálás, kreszcsomag, csomagtérhálók, beszerelés.
Új autót rendelni egy külön élmény. Várni rá már nem annyira élvezetes, főleg, ha egy klíma és rádió nélküli, területi képviselős Opel Corsában kell szenvedni 60 napig. :) Vicces, amikor annak örül az ember reggel, hogy ne legyen 30 fok, különben egész nap izzadni fog egy dobozautóban :)
Az első Alfám is új volt, de azt raktárról vettem, akciósan. Jó érzés volt, hogy senki más nem használta előttem. Viszont most először történik meg az, hogy én dönthettem el, milyen extrák legyenek az autómban. Emiatt megérte rá várni!
A xenon egyértelmű volt, a többi pedig már csak hab a tortán. Gyakorlatilag csak a gyári navigációt nem rendeltem bele az extralistáról, amiről tudjuk, hogy egy hordozható Garmin is leveri.
A fehér színen sokat dilemmáztam, főleg azért, mert sehol nem láttam még élőben fehér GT-t. Képet is alig találni a neten, szóval valahol nagy bátorság volt látatlanban berendelni. De fekete és piros Alfám már volt :)
Amúgy azért fehér, mert ez volt a legolcsóbb :) Na jó viccelek, de tényleg vicces, hogy a fehér színnek semmilyen felára sincsen. A pasztel színekért és a metálért is pénzt kérnek, a sima fehérért 0 forintot :)
Szóval ma (2009. június 19-én) végre megérkezett. Érdekes volt így látni az autót, rajta voltak még a védőszivacsok, belül bezacskózva minden, lefóliázva az érzékenyebb felületek. És jó az új szaga! :)
Most még hátra van a vám és a forgalombahelyezés folyamata, a tervek szerint jövő pénteken vagy szombaton hozom el. Egy ideig nem fogok belőle kiszállni...
Itt is szeretném megköszönni Rohodi Misi (Autóház Budaörs) végtelen türelmét! Szerintem már a haja égnek állt, amikor naponta háromszor felhívtam, hogy megkérdezzem, ott van-e már az autóm :):)
Megtartottam a tízezres periódust, így a kötelező szerviz a Szamosiban letudva.
Egyúttal a lejárt zöldkártya is, meg lett hosszabbítva.
Extra javításként egy bal helyzetjelző izzó, a kézifék-bowden és a csomagtérháló pöcök lett javítva.
Makacs ember vagyok, szeretem kijárni az utakat. Így voltam/vagyok a teljesítménynöveléssel is. Eleinte nem voltam oda a könnyen járható boxos tuningnak, ám kaptam egy ajánlatot, ezért belekerült egy dobozka. Erről már írtam. Aztán többen ellenvéleményen voltak a boxszal kapcsolatban, amit addig nem akartam megfogadni amíg be nem bizonyosodik.
Hát igazuk volt. Ezért rövid informálódás után (tudod a megfelelő embereket kell kérdezni : ) kikötöttem a hazai autósport szerény megoldóemberénél, Bauer Mikinél. Így ma nála töltöttem a fél napomat.
A munka a gyári program lementésével kezdődött, ami cirka 40 (!) perc alatt le is jött a laptopra. Ez archiválásra kerül, így bármikor visszaállítható. Némi malőr miatt a folytatásra csak délután került sor. A fiúk elém álltak, hogy kezdjük a próbakörrel, aztán molyolunk a programokkal. Mondom, ok, és elhajtottak az autóval. Gondoltam, 3 kör a ház körül és megismerik az alapkarakterisztikáját az autónak. Egy órás malmozás után már kezdtem aggódni. Árokba mentek? Beugrottak a teszkóba? Végül megjöttek 3 kész programmal, csak be kellett ülnöm és finomhangolni, ahogy nekem tetszik. Egy köztes programmal indultunk, ami szinte füstmentes volt (teljes füstmenteset azért ne várjon az ember egy koromszűrő nélküli dieseltől) de már harapós volt. A próbakör után cseréltünk programot és egy durvább hangolást próbáltunk, ami gátlástalanul ment - de sajnos eregette is a ködöt. Így visszaálltunk az első verzióra, amit még 2x módosítottak próba közben. A végeredmény érzésre megegyezik a box teljesítményével, ám a karakterisztikája teljesen más lett.
A főbb módosítások csak alul és a fordulatszám végén történtek, ennek eredménye az lett, hogy lentebbről és tovább húz a kocsi. Most úgy 1700-tól 4200-ig tart a tolás. Ezt az eredményt pedig tényleg csak apró változásokkal érték el, elmondásuk szerint elég jól reagált az autó a módosításokra. Például sokkal kevésbé kellett az üzemanyag szintet emelni, mint azt megszokták. A turbó nyomásához hozzá sem nyúltak. Szóval igazából nem is tudom mit csináltak, de azt jól :)
Jövőhéten színt vall padon is, addig szokom, figyelem, majd ha az eredmény olyan egy kis fazonigazításra visszatérünk. Érzésem szerint olyan 170 LE és 350 Nm körül lehet most - a nyomaték talán még több.. Hármasban ebben az esős időben rendre elpörgeti a 18as kereket, ha azt akarom. Szárazon sajnos nem.. :) Ez az érték pedig a sportgombos új GT-k teljesítménye, ami szerint az autó stabil 8 mp-snek kell lennie. Ha tényleg így van, akkor sikerült hozni a gyári tuningot fél nap alatt, a gyári felár, de még a box árához képest is jutányosan.
Akkor olyan lenne az autó, amilyennek elvártam és nagyon boldog leszek vele :)
Ja, és mindezt úgy hogy a motorháztetőt fel sem nyitották. Hogy hol tart a technika már..