Blog >> gumi
Ma vettem új téli gumikat. Helyben fel is szerelték. Egy-két felnit egyengetni kellett, de 9 év után nem csoda (nem nálam kapták az ütéseket). A gyári Pirelli már kezdett repedezni.
Maradtam a 185/65/R15 méretnél. A Good Year UG8-ra esett a választásom. Az UG7-est már használtam másik autómon és elégedett voltam vele, gondoltam az újabb legalább olyan jó lesz.
Igazából viszonyítani csak a régi Pirellikhez tudom, de természetes, hogy azoknál jobb. Viszont elmondhatom, hogy nagyon halk (matrica szerint a leghalkabb az azonos méretkategóriában: 69dB 130km/h átlagos aszfalton).
Téli gumi fel! A múlt heti hypeból kimaradva, de jobb később mint soha.
Ez gyorsan eldőlt. Marek árult 17-es felniket - minő szerencse - téli gumikkal. Megalkudtunk, nyélbe ütöttük a bizniszt, ma fel is kerültek a Tecnomagnesio Indianapolis felnik egyenesen a GTV-ről. :-)
A látvány valamivel gyengébb, mint a nyári MOMO felnikkel, de azért az eddigi 16"-osoktól jobban néz ki. Mostantól ez a téli szett.




Fel akartam rakatni a téli kerekeket. Ez meghiúsult, mert az új fékek miatt nem fér el a 16"-os felni. Így jártam... Viszont a nyári első felniken lecserélődött a gumi, utána be lett állítva, át lett nézve teljesen a futómű, csak a szillenetek lesznek lassan cserések, minden más hibátlan és most ismét nagyon kellemes az autó, nem ráz az eleje egyáltalán. Minden GabCsiék műhelyében történt.
Hogy most pogácsával (kb 5mm-es kell) megoldom, vagy beruházok 17"-os téli kerekekre, még nem dőlt el.



Kellett négy téli abroncs is a korábban beszerzett gyári felnikre....
Már évek óta valahogy mindig a startguminál sikerül gumit venni, most is így alakult.
Kis olvasgatás és kérdezősködés után Kormoran Snowpro B2-t sikerült venni, meglátjuk milyen lesz
A Megyeri úti "Abroncs keresekedőház"-ba kaptam időpontot.
Itt kellően flegmán fogadtak, rábeszéltek egy ingyenes átvizsgálásra. A flegmaság némileg alábbhagyott miután nem tudták egyedül kinyitni a motorháztetőt sem :) Egyébként nem meglepő módon, mivel az előző napokban volt nagyszervíz, nem találtak semmi hiányosságot.
A négy abroncs felnire szerelése önmagában kb egy óra volt. A felnik végülis nem kerültek fel az autóra, mivel a meglevő kerékcsavarok rövidnek bizonyultak, és őnekik sem volt készleten hosszabb...
Sajnos így utólag a futóművet nem sikerült megfelelően belőniük... ezzel lesz még egy köröm - máshol.

Az egyik első gumim szálszakadt lett. Ennek köszönhetően egy kicsit tojás alakúvá vált, egyre jobban kezdett rázni. Egy kollégámtól minimálisan használt, szinte 100%-os Bridgestone Potenza gumikat sikerült vennem.


Állítólag mégsem lesz idén világvége, vagyis marad a B terv, a tél. Ennek örömére kipakoltam a fél pincét az Alfába. Gumiszőnyeget a szövet helyett, jégkaparót, hóláncot, jégoldót (ezt a táskámba). Lehet, hogy korai, de elég volt egyszer is rászánnom magam. Tavaszig nem akarom a pincét látni. :)
Gondoltam, akkor már téli Michelineket is feltetethetném. Megcsörgettem Tottit, aki gyakorlatilag azonnal tudott fogadni. Pikkpakk téliesítette kerekeimet. Köszi még egyszer!
November 1től törvényileg kötelező, így megkerülve a nagy tumultust, lecseréltettem a gumikat.
km állás: 156.950
Még a nagy tél eleji őrület előtt idejében lecseréltettem a gumikat. Sajnos ennek az ára is jócskán felment.
Reggel megvettem a hátsó kerekekre az abroncsokat.
Délben elvittem a gumishoz, kicserélte+centír.