Blog >> gumi
Vettem két darab Vredestein ultrac sessanta gumit...ezek előre, Pzero rossok hátulra!!!
Kíváncsi vok ezek a Giugiaro dizájnos gumik hogy szuperálnak majd....
Mostanában sajnos elég keveset fut a vas, de a tavasz tiszteletére azért szántam rá egy kis időt. Az elmúlt két napban jártam Tottinál egy gumicserére (hogy ez a Sportrac 3 milyen marha hangos...), és kiszórtam a téli vackokat a csomagtartóból. Vagy 10 kilóval könnyebb lett az Alfa segge. :)
Belelapátoltam a fényszórókba a hónapok óta fiókban porosodó Osram Nightbreakereket. Nem égtek ki a régi izzók, csak zavart, hogy kissé felemásak. A bal sárgás, a jobb kékes fényű volt.
Nyári ablakmosót is vettem, de a tartályban még téli van. Addig nem öntöm bele, amíg a régi ki nem fogy.
Óraállás: 179 585
Rég nem írtam az autók blogjára/ba.
Ma vételeztem az 56-ra gyári 17 collos TI felnigarnitúrát, így eldőlt, hogy a Süsnye cartárssal elcserélt Barracudák (Neki 8 coll széles szett volt, nekem 7, ugyanabból a fajtából, ti. Indy) a GTV-re mennek fel.
A gumikat valószínű megcserélem a 2 garnitúrán, az 56-tal - természetétől és rendeltetésétől fogva - jóval többet megyek, legyen azon a mélyebb profilú szett. Különönesen, mert a Barracudákat SanyiJTD-hez viszem majd fényezni, így mindenképpen le- és fel kell majd gumizni, gazdagodjék csak a sarki gumis a 2 Subarujával :D
Úgy fest most, hogy a 215/45R17-es méretű garnitúra megy a GTV-re, illetve az egy kicsit ballonosabb 225/45R17-es mérettel bíró másik szett megy az SW-re. Isten áldja Itáliát. :)
Az első képen a konkrét, megvásárolt garnitúra gyermekkori képe látható, a második egy számomra is remek látványtervet vizionál és vizualizál.
Ma GabCsiék műhelyében jártam, felkerültek a nyári kerekek. Az ősszel náluk lett beállítva a futóművem is, és azt vettem észre miután akkor eljöttem tőlük, hogy a kormány picit jobbra áll. Az autó nem húz el, de a kormány csálé. Ezt akkor jeleztem is Nekik. Ma ez orvosolva lett, most már ha egyenesen megyek, akkor a kormány is megfelelően áll.
A téli felnikről levették a gumikat, a 4-ből 3-at görgőzni kell. Ha kész lesz, akkor vagy fényezve lesznek a felnik, vagy színterezve, aztán még be kell szereznem 4 téli gumit a következő szezonra, mert a mostaniak teljesen elhasználódtak.
Már fent vannak pár hónapja a Kormoranok, de eddig nem állított nagyobb kihívást eléjük az időjárás. Nameg én sem keveredtem nagyobb hóhelyzetbe.
Ma úgy alakult, hogy este hat körül a nulláson kellett végigsöpörnöm.
Belsősáv full havas, a külsőben némi keréknyom, itt mennek 60-70-el konvojban az autók, néhol hóátfúvás...
Olyan kényelmes 100-as tempóban magam mögött tudtam hagyni az autóstársakat.
Az autó nyugodtan viselkedett sávváltáskor, illetve ha néha szűz hóba gázoltam.
Persze nyilván a határát nem feszegettem, de most úgy érzem teljesen jó választás volt, a Kormoran Snowpro B2 abszolút alkalmas a normális tempójú közlekedésre havas körülmények közepette.
Ha meg az ár-érték arányát nézem, akkor méginkább elégedett vagyok vele :)
Sajnos úgy tűnik, hogy a szeretett Michelin Pilot Exalto-k nem fogják megérni a következő (ötödik) szezonjukat. Nem tudom pontosan hány km-t mentem velük, de biztos nem többet, mint 40ekm. A konklúzió az, hogy remek gumik, de a sportosság és a tartalékok közepes kopással párosulnak.
Olyan gumit szeretnék, ami harmonizál az autóval. Tehát legyen sportos, de ne legyen tőle ólomlábú az autó (mert a ménes nem hatalmas). Véleményem szerint egy 140LE körüli 156-ra a legjobb választás a 205/55R16-os méret. Természetesen egy 17-es gumi még szebb, ám annál már bizonyára kompromisszumokat kell kötni a komfort terén. Nálam emiatt nem játszik. (Update: A GTV nyárikerekei alapján már tapasztalatból is kijelenthetem, hogy a 156-nak, mint utazóautónak tökéletesen megfelelnek 16-os kerekek is. A GTV érezhetően sportosabb... vagyis rázósabb. 8-9 órás utaknál erre nincs szükség.)
Téliguminak a jövőben is GoodYear UltraGrip-et fogok használni. Ezekkel maximálisan elégedett vagyok. Külön kiemelném, hogy kifejezetten csendes gumik.
A jelöltek
Hankook Ventus Prime 2 K115 205/55 R16 94W Nagyon jókat írnak róla. A B-B-69dB minősítés pedig szintén kiváló. Az ára is viszonylag jó (bár nem ez a legfontosabb szempont most) és valószínűleg magyar gyártmány.
DUNLOP Sport BluResponse - 205/55 R16 91H
B / A / 68dB
GOODYEAR EfficientGrip Performance Mfs - 205/55 R16 91H
B / A / 68dB A teszteredményeket nézve úgy tűnik, hogy ez egy kimagasló gumi. Ezért immáron ez a jelenlegi favoritom.
(Érdekességképpen a GTV-re a jelengi favorit szintén Good Year, itt 225/45R17-ről beszélünk. Az információk alapján rákapcsoltak a fiúk a fejlesztésre... A régebbi Eagle NCT5 nem volt egy kimagasló gumi.)
Update 2015.03.21: Most jött el a vásárlás ideje. Meg is jöttek a GY EG Perf. gumik 205/55R16 91V méretben. A tapasztalatokról az első 5ekm után fogok beszámolni.
A besorolásuk B/A/68dB, ami nem kicsit jó.
Megérkeztek a téli gumik. Persze nem új.
Michelin Pilot Alpin PA2
Majd dobom fel a kocsira lassan...ideje lenne!
Mielőtt valaki megjegyezné, hogy nem tettem a kerekek alá semmit, az ne izguljon, mert nem sáros volt a kerék. :-) Egy kis port hiphop letörlök a bőrről.
Sajnos az eddig használt téli gumik elfogytak az évek során; ezért kapott 4 új papucsot az autó - NOKIAN W+ 185/65 R15 88T téli gumi ment fel a gyári alufelnikre.
Ma vettem új téli gumikat. Helyben fel is szerelték. Egy-két felnit egyengetni kellett, de 9 év után nem csoda (nem nálam kapták az ütéseket). A gyári Pirelli már kezdett repedezni.
Maradtam a 185/65/R15 méretnél. A Good Year UG8-ra esett a választásom. Az UG7-est már használtam másik autómon és elégedett voltam vele, gondoltam az újabb legalább olyan jó lesz.
Igazából viszonyítani csak a régi Pirellikhez tudom, de természetes, hogy azoknál jobb. Viszont elmondhatom, hogy nagyon halk (matrica szerint a leghalkabb az azonos méretkategóriában: 69dB 130km/h átlagos aszfalton).
Téli gumi fel! A múlt heti hypeból kimaradva, de jobb később mint soha.