Kn[.]xX - főkép
>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-09-01

Úgy látszik ebből már havi bontás lesz.. Nézzük az augusztusi történéseket.

A Forensistől kaptam egy hírlevelet, melyben egy AM Bomba nevű klímatisztító sprayt hirdettek 690 Ft-os akciós áron. Mivel általában én ezeket ezerötszáz körül láttam, így gondoltam beruházok egyre, tavaly és idén úgysem lett feltöltve, kitakarítva a klímám, így legalább egy tisztítás már ráférne. Megvásároltam a sprayt (0731), majd az első hétvégén (0803) neki is álltam a leírás alapján kitisztítani. (Negyed óra járatás, amíg a flakonból kifogy a cucc – becsukott ajtókkal, majd negyed óra további járatás nyitott ajtókkal. Még jó, hogy előtte tankoltam, mert már eléggé piros volt a visszajelző, amikor nekiálltam.:) km óra állás: 195.640 km

Télen írtam postot arról, hogy meg kellene nézetnem még nyár előtt az ablakemelős komfort elektronikát, mert nem húzza fel az ablakokat központi zár zárásakor. Erre nem került sor, viszont egyik nap (0806) észrevettem, hogy újra működik! Jobb később, mint soha alapon végre ez is jó és nem kell elvinnem egy autóvillamosági szervizbe. :) km óra állás: 195.668 km

Úgy néz ki az izzó gondoktól viszont nem szabadulok. Három évig nem volt az első lámpatestekben lévőkkel gondom, (Pl. mert nem cseréltem ki mindig, mikor kiégett. :) Most már a bal oldali Osram NBR H7-es tompított izzóm is kiégett (0810). Helyére (mint a másik oldalra) az Osramok előtt lévő noname(?) izzók kerültek vissza „ha ló nincs..” alapon. Ez volt kéznél, ha ezek közül valamelyik kiég, majd kap megint normálisabbakat.

Ezután elmentünk egy majd’ 700km-es túrára, melyet mindenféle gond nélkül ’vészeltünk át’. A csereérett lengőkarok és lengéscsillapítók, stab.rudak és pálcák jól bírták – pedig nem autópályán mentünk – mondjuk az út sem volt olyan rossz. És csak egyszer-kétszer hallottam azt a ropogást is jobb elölről. Mondjuk annyira nagyon meleg talán nem is volt. A városban araszolgatást meg megúsztuk. Mikor hazaértünk (0820), észrevettem, hogy a tavaly télen (2012) a neten vásárolt Goodyear gumik közül a bal oldali köpeny külső oldalfala szétszakadt.. Még jó, hogy nem lett belőle baj útközben. És még "jó", hogy a külső oldalon, így legalább észrevettem, hogy cserélni kell.. Ennek nem túlzottan örültem így a kuplung, fék és futómű csere (szerviz) ill. a műszaki vizsga előtt. De hát az ilyen váratlan kiadások sosem jönnek jókor.. Viszont az út során fogyasztott üzemanyag átlaga megint egész jól alakult. A hajdúszoboszlói utat ugyan nem múlta felül (7,2), de az itt produkált kevesebb mint 7,5-es átlaggal is egészen elégedett vagyok. :) Utánanéztem, az ilyen hosszabb utak során mért átlagfogyasztásaim ezek előtt 8,2-8,4-9,9 liter / 100 km körül alakultak. Szerintem ezek az "új" átlagok egészen elfogadhatóak. :) Örültem neki. Jó lenne, ha napi szinten is ennyit fogyasztana. :)

Huszadikán még csak azt észleltem, mintha a jobb oldali tompított izzóm nagyon lefelé világítana. Nem, vagy nagyon keveset mentem sötétben az utóbbi időben, így eddig nem tűnt fel. De a következő út előtt (0822) jobban megnéztem és nem ’nagyon lefelé’, hanem egyáltalán nem világított. Dejó.. Ezek az izzók lassan a sírba visznek.. :) Ez már egy, az Osram utáni noname izzó volt, de akkor is. A fura az volt, hogy a műszerfalon nem jelezte a hibát, viszont az izzó nem világított. Ezt a télen (1112) cseréltem vissza erre az izzóra, amikor kiégett a NBR több mint 3 év után.
Ennek az izzónak néztem utána ma (0901). Gondoltam, csak meg kell igazítani akkor (de hogy miért nem világít ilyenkor a hiba-visszajelzője a műszerfalon, azt még mindig nem értem), de nem csak igazítani kellett, hanem cserélni is.. Ugyanis el volt benne szakadva a szál. Hurrá. Nincs másik. És, hogy folytatódjon a „mizéria”, láss csodát, a bal oldali helyzetjelzőm se jó (pedig csütörtökön még biztosan, de talán még pénteken is jó volt..) Ezt már tényleg nem hiszem el.. Sosem fogok a végére érni? Legközelebb (kedden) veszek két új HELLA helyzetjelzőt (H6W) és két új HELLA (H7) tompított izzót, aztán kicserélem mindet és legalább egy évig hagyjanak békén most már.. :) Ha már úgyis ott szöszöltem az autónál (0901), kiporszívóztam az utasteret és a csomagtartót, ill. kitakarítottam a szőnyegeket is. A csomagtartó kárpitra ráfért egy alaposabb tisztítás is (Vanish Oxi Action szőnyeg- és kárpittisztító), mert virágföldtől kezdve a kristálycukorig minden volt már benne. Jobb lett, bár még egyszer majd meg kellene csinálni és olyan lenne mint az új. :) A folyadékszinteket is ellenőriztem - minden rendben volt most is. Kicsit letörölgettem a motortérben lévő műanyag burkolatokat, csöveket, hangcsillapító kárpitot, belső karosszéria elemeket, stb. Illetve az utastérben az ülések és a műszerfal is átestek egy kisebb tisztításon. Jöhet kedden az új izzó szett és a gumicsere, mert ezzel a gumival kevésbé merem használni az autót..

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-11-12

..megszületett a következő bejegyzés is. (1112) Közeleg a következő évfordulónk is, ideje egy kicsit rendezni a sorokat.

Az idei év elég eseménydús volt számunkra, így sajnos az autóra jutott a legkevesebb idő (és pénz) és ez meg is látszik.. Nézzük sorban, miket vettem észre és miket kell orvosolni rajta a közeljövőben.
Ma kiégett (vagy csak ma vettem észre?) a jobb első tompított izzóm. Fél óra szenvedés után sikerült cserélni egy meglévő, 1000Ft-os izzókészletbeli H7-esre. Még nem volt alkalmam este, útközben kipróbálni, de a garázsban (sötétben) ugyanazt a színt és fényerőt produkálja mint a bal oldaliban lévő Osram Night Breaker, ami a többszörösébe került.. Egy ideig biztosan ez marad benne. Majd cserélem ha nem elég..
Több mint egy hónapja kiégett a helyzetjelző is, ugyancsak a jobb oldalon, elől. Kivettük, megnéztük, nincs elszakadva a szál, de nem világít.. Biztos ami biztos alapon rendeltem egy pár LED-es helyzetjelzőt (eBay), mert benzinkúton, ahol néztem, nem volt kapható a H6W típus. Azóta anélkül járok. Remélem CAN BUS Errorokhoz nem lesz szerencsém a LED-esekkel. Igazából pontosan nem is tudom mi az. Talán az én autómban nincs is CAN BUS rendszer még. De egy olyan "félelmem" is van, hogy nehogy hibát jelezzen a LED kis ellenállása miatt a műszerfalon, mert akkor tényleg csak akkor fogom tudni, ha valami tényleg kiégett, ha körbeszaladom az autót. Emiatt nem vettem észre a tompított kiégését sem.
Az ablaktörlő lapátok eléggé csereérettek már. Kiszolgálták az idejüket a fent lévő Valeo-k. Már tavaly is le volt ragasztva a sárgával világító jelzés, hogy cserélni kellene. Most már tényleg eljött az ideje, mert hangos és ugrál. Lapátok megrendelve.
A műszerfal világításom egy része is feladta a harcot még a nyáron (0723). Na, ezzel még nem foglalkoztam részletesebben. De azt tudom, hogy vmi rizsszem izzó a bűnös, ami miatt nem látom a km óra állást, a napi km-t ,hőmérsékletet, stb. Talán egyszer ezt is kicserélem. Remélem nem kell lebontani hozzá a teljes műszerfalat, mint azt majdnem kellett a középkonzol világításokkal kapcsolatban anno..
A napokban észrevettem, hogy az ablakmodul nem akarja felhúzni az ablakokat, amikor bezárom az autót. Erre jó lesz odafigyelni és nem otthagyni valahol lehúzott ablakkal most már az autót. Bár vajmi kevés esély van rá ebben az időben..
A hátsó ablakok motorja - gondolom mert sosincs használva - beállt. Alig akarja mozgatni az ablakokat. Amikor mégis leengedi, akkor elég rémisztő hangot ad és úgy kell imádkozni, hogy fel is húzza őket sokadik nekifutásra.
A csomagtér világításnál vmi kontakt hibát vélek felfedezni, mert néha oda kell csapni, hogy felébredjen. :)
A hidegre való tekintettel minden indulásnál figyelmeztet a kinyomócsapágy a sípolásával, hogy ő is fázik, melyet már nyár végén észleltünk Zé.-vel, hogy cserélni kellene. A fele alkatrész kb azóta ott pihen a pincében és várja, hogy beköltözzön a régi, elhasznált helyére.. meg a másik felére, hogy ez tényleg megtörténjen..
A futómű azon hangja, ami miatt annyiszor Zolinál volt a vas, elhallgatott. Igaz, csak nagy melegben, vagy már nagyon felforrósodott motornál csinálta (a klíma használata ezt még jobban siettette), viszont helyette továbbra is hallom, ahogy kopognak az első stab.pálcák, szilentjeik miatt..
Ez mind mind cserélhető, már csak idő kérdése, de a legszomorúbb, hogy a küszöbön észrevettem pár rozsdafoltot. Amit utána több helyen ismételten láttam. Ilyen pl. az a lemez, ami diffúzorként ugyan nem funkcionál, de a hátsó lökhárító része. Ill. a rozsdamentesnek vett szárny csavarok, amivel az állíthatóságát rögzítem alulról.
A hátsó lökhárítóm megjelentek pókhálószerű repedések. Ill. az összeillesztésnél (toldat + eredeti lökös) apró lepattogzás a fényezésen. Nem késleltette ezt a folyamatot egy óvatos padkázásom a tavasszal parkolásnál.. - Ne ültessétek a napi használatban lévő autótokat.. :)
Az új Árkád II? kijáratánál, amikor még a csatornafedők jócskán kiálltak az aljzatból a parkolóból kivezető úton, akkor történt, hogy az egyikről lecsúszott a kerék, és ez pont elég volt ahhoz, hogy kb gyök2-vel haladva a jobb oldali visszapillantó tükrömön egy 4-5cm hosszú alig 1cm széles sávban lehámozza a fényezést a dryvit vakolat.. Örültem neki.
És akkor idén még a Cadamuro-GTA első lökös sem került fel a tél után.. Az építkezés, költözés és az ezzel járó mindenféle miatt úgy gondoltam inkább jobb azt megvédeni. kalizsoli tett rá egy elgondolkodtató ajánlatot, de nem adtam. Pedig senkinek sem ellensége a pénz, viszont jövőre szeretném használni..
Elég sokféle autó volt idén az alfa. Volt betonszállító, melósautó, költöztető, stb. Egyébként nagyon büszke vagyok rá, mert kis csomagtartója és beltere ellenére (hátsó ülések egyáltalán nem lehajthatók) szinte mindent ezzel szállítottam - éljenek az összeszerelhető bútorok - kivéve a nagyobb gépeket és a nagyobb, nem lapraszerelhető bútorokat. :)
Viszont bő egy hónap kihagyás után ismét garázsban állhatott (1001) (km óra állás: 191.484km), ami talán kicsit konzerválja ezt az állapotot,mert az eső és a hideg sem tenne jót neki nap mint nap. Főleg hogy pár nap után már látszott a rozsda a féktárcsákon, ha nem használtam az autót. A jobb első hangszórónál még mindig produkál beázást nagyobb esőnél. Illetve az indexek is párásodnak, amiből a bal oldalinak a rögzítőjét még az év elején eltörtem.. Az LCD kijelző körüli burkolatot is elengedte a ragasztó.. Sok apróság, de pl. a hátsó lámpák közül a két szélső helyére is visszakerült (0618) még a nyáron a gyári (talán akkor erről blog is készült) mert a belsejében egy elemet elengedett a ragasztó (0318), így nem épp pirosan világított, hanem rózsaszínes-fehéren, ami nem volt épp megnyerő :) Ahogy a belső tere sem volt minden pillanatban, még mindig nem teljesen az. Régen egy porszem nem lehetett benne, most kettőnél is több van:):S HoZeeval terveztünk egy nagy fullkitakaríttatást, az utolsó kis résig, ami idén elmaradt persze. De jövőre újra felhúzzuk a kesztyűt és remélem csak pozitív blogok kerülnek bejegyzésre.

Viszont, ami pozitív, hogy az utcán még mindig megnézik, hallom hogy beszélnek róla, utánafordulnak, dicsérik, kérdeznek, stb. Ez továbbra is arra sarkall, hogy minden kisebb-nagyobb hibája ellenére ne adjuk fel a harcot az idő vas fogával szemben, és igenis karban kell tartani továbbra is, hogy győztesen kerüljünk ki ebből a csatából.

km óra állás: 192.140km

[Költségeim: LED helyzetjelzők H6W 2db 397, ablaktörlő lapát 689+1003, ...]

További képek később..

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-07-10

Végülis már egy nappal korábban, kedd délután (0710) visszavittem Zoliékhoz az autót, mert egy párszor előjött az a ropogás jobb elölről, ami a felső lengőkarok cseréje előtt is volt. És ha már ott hagytam megint pár napra, akkor a vezérlést is cseréljék ki (feszítő görgök, vezető görgők, vezérműszíj, vízpumpa, hosszbordásszíj, stb.), mert már a 73ezredik kilométer tekeredik bele, ami nem biztos, hogy egészséges hosszútávon. Hagytam ott egy hosszabb listát.. hát majd amire jutnak.. :) és majd a következő alkalommal (gyertya csere) folyt.köv. Mentünk vele egy kört, de akkor nem nagyon produkálta magát. Szerintem megijedt, hogy most már jó lesz végre:) Végtére én is félek a fogorvosnál :) akkor nem is fáj már, mikor a székben ülök, akár haza is mehetnék.. :) De nem. Ott hagytam, legyen csak végre tényleg jó, ne csak úgy tegyen néha. Csütörtök du. kiderül..

km óra állás: 188.181km(?)

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-07-06

Tegnap hazafelé hallottam apró zajokat elölről, de nem volt vészes, csak nem tökéletes. Ma (0706) viszont újra előjött ugyanaz a hang, ami volt a felső lengőkarok cseréje előtt, ami a kormány forgatásakor jobb elölről jön.. Tehát hiába volt kiszakadva a felső gömbfejnél a gumi, nem az adta a hangot. Zoliék bezsírozták a többit, gondolom az első ~60km-en még az hatott, aztán szépen lassan elfogyott belőle és emiatt kiújult a betegsége. Jövő héten, szerdán reggel viszem vissza hozzájuk, hogy az előző bejegyzésben írtakat cseréljék és ezt is megnézzék újra..

Hazafelé még azért biztonság kedvéért vettem egy WD-40-et (Smart Straw, 300ml) hátha segít túlélni neki addig ezt a pár napot. :) :\

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-07-05

Nem sokkal 5 előtt (0705) hívtam Zolit, hogy ott vagyok a környéken , ha kész az autó, akkor elhoznám, azt mondta még kb. fél óra és elkészül vele. Addig vettem magamhoz némi pénzmagot és elbékávéztam a műhelybe.
Mire odaértem már készen is volt. Bár még épp a kezében tartotta a kormány alatti biztosítékfedelet:) mert az egyik alsó patent háza eltört és nagyobb kátyúknál leesett a fedél a helyéről (Árpád hídon folyamatosan:) Száradás után visszarakta a helyére, aztán lassan indultam is.

Ami cserélve lett:
-két első, felső lengőkar (10.071 ill. 10.078Ft)
-motorolaj (Comma 10W40) (munkadíj: 500Ft:)
-olajszűrő
-levegőszűrő (Filtron)
-rendszámtábla világítás

Ami javítva lett:
-egyik levegőcső a motortérben, mert a flexibilis részénél ki volt szakadva
-a bal oldali ködlámpa vezetéke a helyére került, mert lógott
-a biztosítékfedél meg lett ragasztva

Ami kiderült:
-a küszöbnél rá fog férni egy lakatolás. még nem vészes, de inkább időben..
-a levegőcsövet lehetne cserélni
-az első, alsó lengőkarok és a stab.pálcák elvileg jók, aztán majd legközelebb kiderül melyik nem jó mégsem, mert valami halk kopogás-ropogás még mindig jön elölről.. Ha azok nem, akkor vagy stab.rúd szilent vagy motortartók szilentjei közül vmelyik..

Ami még hátra van:
-komplett vezérlés csere
-gyertyák cseréje
-pollenszűrő csere
-nagyobb, hűtött fékek előre
-stb.

km óra állás: 187.851km

Köszönöm neki a gyors diagnózist, alkatrészrendelést és a munkát és hogy az elején nem küldött el, hogy jöjjek vissza jövőhéten vagy utána.. A srácnak meg a fuvart az Örsre tegnap :)

[Költségeim: anyag + munkadíj ]

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-07-04

Ma úgy döntöttem (0704) nem várok tovább a futómű megnézetésével, mert elég aggasztó recsegő-ropogó hangokat hallatott magából mostanában jobb elölről, így hát HoZee ajánlására elgurultam Zé.-hez, aki felemelte és kiderült, hogy a porvédő gumik a felső lengőkaroknál (elöl) el vannak szakadva és szerintem emiatt tele ment porral, és azért nem tette már a dolgát úgy, ahogy azt kellett volna.
Utoljára egy éve 06.30-án cserélte ki nekem szatyi ezeket a lengőkarokat, amiket akkor Erhardtól vettem. Azóta 22.651 km-t beletéve (1év+1nap alatt) szépen tönkre is mentek az olcsó ocap termékek..
Zolival azt mondta, holnap délelőttre megvan az alkatrész, elég kedvező áron.. és nem ocap:) aztán délután viszem és helyben kicseréli őket. De mivel már nem akartam ropogó gömbfejjel még 90 km-t oda-vissza megtenni, így abban egyeztünk meg, hogy az autó marad én meg villamosra és vonatra szállok, aztán holnap mire megyek már készen lesz.
Hirtelen jött az ötlet, hogy az autó végül ott marad, így nem voltam felkészülve, hogy mit kellene még átnéznie rajta. Pár dolog ami eszembe jutott azt elmondtam, a többit telefonon egyeztettük. Ilyen például, ha már szét lesz szedve, akkor a másik két lengőkar és stab pálcák esetleges cseréje, a stab.rúd szilentjének a cseréje, ha arra szorul. Egy motorolaj csere szűrőkkel. Gyertyák ellenőrzése. Illetve egy komplett vezérlés csere, amire azt mondta, hogy nem fog most időben beleférni. Pedig már nagyon is aktuális lenne. A többi már apróság ezekhez képest. Azokat otthonról egy e-mailben küldtem utána :)
Remélem holnap már "minden" rendben lesz a géppel és nyugodtan autózhatunk tovább..

km óra állás: 187.851km

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-07-04

első, alsó-felső lengőkar csere, első stabilizátorok cseréje, fékolaj csere (07.04) by Szatyi (25.000Ft)

[165.200 km]


kerék centírozás, futóműállítás by akh.hu (10.717Ft)

[165.207 km]

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-04-02

Végre eljutottam (0402) a szervizbe, ahogy megtörtént az axiál csukló csere (8990) és futómű állítás (5490). Talán ezután már nem eszi annyira a gumi belső oldalát majd..

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-03-22

(0322) bal oldali axiál csukló átvétele Erhardtól, mert az utolsó szerviznél kiderült, hogy illő lenne lassan cserélnem.. Ezen ne múljon:) Aztán jöhet a futómű beállítása..

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-07-18

Volt egy kis időm (0718) és elvittem az autót a krecsi által ajánlott műhelybe Sződligetre, ahol beállították a futóművet a lengőkarok, gátlók, és stab.rudak cseréje után. Épp ideje volt már, mert ennek több mint egy hónapja is van és mint tudni illik, eléggé terpeszt így is a futóműve az olasz vasnak, nem még hogyha nincs is beállítva rendesen, úgyhogy szépen falta a gumit ezidő alatt is az aszfalt. Végeredményben nem volt nagy probléma a futóművel, egyedül a kerékösszetartáson kellett 2mm-t állítani, és a kormány is végre normálisan be lett állítva. Azaz, hogyha egyenesen megyek nem áll egy fokot balra. Úgyhogy jó munkát végeztek.

Km óra állás: 127.468km