Blog >> gt
Ma egy éve, hogy nálam az autó. Ilyenkor már hazafelé tartottam vele Zalaegerszegről. Imádom, minden autókázás egy élmény vele... :)
Egy év alatt megtett út: 11.143km
Jelenlegi km állás: 148.243km
Lefóliáztattam az autó üvegeit, régóta tervezem már, most jött el az ideje. B oszloptól hátra 5% fényáteresztésű fólia került, míg a vezető és anyós oldalira 50%-os, a gyári 70% helyett. Az első kettő nem legális, de nem feltűnő, annyira sötét a hátsó... :)
Műbizonylattal, ahogy kell...
A munkát Kinik Róbert csinálta, Miskolcon, hivatalos LLumar kivitelező.
Költségem: 21.000.-
Néhány napja felkerültek a felnik és a toldat, a képek annyira nem adják vissza (főleg, hogy telefonnal készültek), de élőben elég jó az összkép... :)
Utolsó képen látszik a különbség a fóliázott 50% és a gyári 70% között. Kicsit le kellett vágniuk a szélét, mert gyűrte az ablak...
Egy pár hete elkészült a toldatom is, amit sparco cartástól sikerült vásárolnom még novemberben. Sok munka volt vele, a fényezése nagyon haza volt vágva. Nagybátyám karosszériás, így végül ő csinálta meg. Szép lett. :)
Toldat: 10.000.-
Fényezés: 25.000.-
Össz: 35.000.-
Tavasszal kerül majd fel, a felnivel együtt.
Gyönyörű GT-nk elég sokáig állt a korábbiakban elvégzett szépészeti beavatkozások miatt. Még nyáron, a lerakása előtti utolsó nagyobb úton megszólalt halkan a jobb hátsó kerékagycsapágy, mely az elmúlt egy hónap alatt ( mióta újra használjuk ) karakteres morgássá alakult. A "szokásos", felső lengőkar szilent-sound is hallhatóvá vált az utóbbi napok kemény mínuszaiban. EDDIG. SKF csapágy került a régi helyére, a lengőkarok pedig át lettek szilentezve. Mindez Zé. mester műhelyében került ( szokásos módon ) kivitelezésre.
Le fogom írni, nem szerénykedem: érzetre tényleg olyan, mintha újszerű lenne az autó. A legjobb állapotúak között van hazánkban - HIBÁTLAN és GYÖNYÖRŰ.
Ide kell írnom Zé. szavait: ha GT-t keresne magának, gondolkodás nélkül az enyémet venné meg. Ennél jobb vélemény szerintem nincs. UFF.
ELADÓ.
Elérkeztünk a második olaj és szűrő cseréhez, kicsit későbbre terveztem, de úgy döntöttem megejtem. Gyári szűrők (Ufi) és gyári olaj (Selénia Racing 10W60) került bele. Az szettet Albáéktól rendeltem.
Előző olajcsere: 138.000km
Jelenlegi olajcsere: 147.346km
Megtett út: 9.346km
Ez bőven az előírt 20e km alatt van. A jövőben próbálom tartani a 12-14e km-es csereperiódust.
Költségek:
Selenia Racing 10W60 5L: 16990.-
Selenia Racing 10W60 2x1L (tartaléknak, utántöltéshez): 7780.-
Levegőszűrő: 2990.-
Pollenszűrő: 2990.-
Olajszűrő: 1990.-
Összesen: 32.740.-
Mindent magamnak cseréltem, így nem volt szervizdíj.
Tegnap megjöttek a rendelt alkatrészeim. Sikerült vásárolni h-arcos cartárstól egy bal hátsó lámpát és faceliftes multikormány kapcsolókat / konzolokat (ezúton is köszönöm neki!). A kapcsolókra majd egy másik postban térek ki, tavasszal.
Lámpa cserére azért volt szükség, mert egy kis helyen megpattant a plexi és folyamatosan párásodott. Így vettem, gondolom a hülye olasz kívülről akarta lefeszíteni a burát, izzócserénél. Javíthattam volna, de ilyen téren maximalista vagyok. :) Nem nagy ördöngösség a cseréje, kb. félórát vett el az életemből, még úgy is, hogy tegnap este elkezdtem melóban, de szerszám híján félbe kellett hagynom. Ma reggel fejeztem be, itthon, szakadó hóesésben (csodás volt).
A csomagtartóban az oldalsó műanyagrekeszből ki kell szedni a csavarokat és olyannyira elválik a kárpittól, hogy nem is kell tovább bontani, simán ki lehet csavarni az izzókat és a lámpát rögzítő 3db csavart. Összeszerelésnél ugyanez csak visszafelé. Kicsit aggódtam, hogy nem lesz majd egyforma, de ugyanolyan mint a másik. Pedig szokták mondani, hogy lámpát párban kell venni, hát egy nagy túrót... :)
Képeken a régi burától, a kiszedésen át, az új berakásáig.
A lámpa 10.000Ft-omba került.
Ma elvitték a 17-es felniket, Pest környékéről jöttek érte, és egy GTV-re vitték. Azt sem tudom hogy fent van-e amoren a vásárló, elfelejtettem megkérdezni. Mivel egy forintot nem alkudott, bevittem a felniket Egerbe, ott történt az átadás. 89.000-ért kelt el (mínusz az út), így bőven maradt az új felni fényezésére is... :)
Mellesleg megvan az első 10.000km a vásárlás óta, 137100km vásárláskor, 147270km jelenleg. Lassan olajcsere...
Ma elhoztam Zé.-től. Nem lett elkapkodva, igazából ráért a dolog. Gyönyörű, karc,-és horpadásmentes lett a nero bella. Kapott friss olajat, és az összes szűrőt is cseréltettem. Kaptam a Mestertől új márkajelzéseket előre és hátra. A napokban átszilenteztetem a felső lengőkarokat is...
Goodyear kuka, Nokia WRD3 felkerült. Internetes rendelés a Marsónál reggel 7kor, gumi 10-kor fent is.
Érdekes, ez nem csúszik :)
Valahogy sejtettem, hogy nem fogom kibírni a nyári garnitúra cserét 2014-ig. El sem hiszem, hogy Apródon találtam, gyári, Toora által gyártott (tehát nem replika) 18"-os GT felniket. Használtan elég nehéz beszerezni, az csak hab a tortán, hogy 2008 és 2010 gyártású 4-5mm profilmélységű 225/45-ös gumikkal van szerelve. 1 felnin minimális padkanyom, 2 hibátlan, a negyedik pereme kicsit meg van pattanva, de nem sokból tart kijavítani. Az már biztos, hogy újra lesz fényezve, grafit szürkére vagy gunmetalra. A felniközép újszerű, hibátlan. Ózdról hoztam el őket, oda-vissza 75km-t utaztam.
75.000Ft-ot fizettem a szettért, ennyiért szerintem igen csak megérte. :)
Már csak a 17-est kell eladni.