Blog >> gt
Megvolt az első út a GT-vel. Jó sok pályázással. Végre használhattam tempomatot! Készültem és vittem magammal mp3-as CD-ket egy kis zippzáros táskában, amit még vagy tíz éve használtam. Mindegyiket beolvasta és le is játszotta! 192 kbit felettiek egész jól szólnak a BOSE rendszeren. A kocsi viszonylag könnyen gyorsít 110-ről 160-ra. Piros cérnás bőr ülések nincsenek kiszakadva. Kormánykerék egy helyen alul kopott meg kissé, de még javítható. Benzin, bocsánat üzemanyagszint jelző viszont rosszul mutat. Tele gázolajjal is marad még egy pár rovátka szabadon... Embernek, akitől vettem ez a harmadik Alfája volt 155 és 166 után. Nekem a negyedik. Meg az első dízelem. Nehéz lesz megszokni a tankolást! Erről jut eszembe, nem tudtuk kinyitni az első alkalommal, a kutas gyerek sem. Végül kisfiam segített, megtalálta az apró gombot az ASR alatt.
Ajtóhatárolók nem kattognak! Ezekre nem kell költenem. Meg első-hátsó emblémákra sem. Alu tükörházra és króm pálcákra sem.
A négy képen felül további képek ide GT 1.9 JTDm 16v kattintva ;)
Még a télen meghalt az egyik szenzorom. Ha nem volt mögöttem semmi is így sípolt. Most jutottam el a cseréhez, új, gyári SWF került bele. Ebayről rendeltem a motyót, 4 munkanap alatt itt volt.
Cseréje viszonylag egyszerű, alá kell feküdni, és egy kis kézügyességgel könnyen kicsavarható a szenzor. Hely nem sok van, egy kisebb kéz pont befér.
BMW dobozba küldték, azt gyorsan ki is dobtam. :)
Hibátlanul működik azóta.
Költségem: 6900.-
Kihasználtam az általános Alfa/Lancia/Fiat/Jeep akciót, kértem egy klímatisztítást és egy tavaszi átvizsgálást.
Cserélni kellett a pollenszűrőket, illetve lógott az egyik kipufogótartó, vissza kellett hegeszteni.
Ki kell cserélni a kézifék bowdent is, illetve a hátsó fékbetéteket, a következő hónapban az olajcserével együtt ez következik.
Nincs előzménye, egyszerűen csak nem volt még amióta nálam az autó. Gondoltam elviszem és beállíttatom. Olcsóbb mint egy új garnitúra gumi. :)
Átnézték a futóművet, rendben van, a szilentek kicsi öregek, de nincsenek kiszakadva. A 18-as kerekeimre nem tudták rárakni a gépet, így kölcsön kellett kérnem Peti téli garnitúráját, úgyhogy az került fel arra a kis időre. Éljen a narancs. :)
Futómű állítás: 5.000.-
Kerék le-fel: 1.000.-
A melót Kurityánba végezte a Gésa autószerviz. A tulaj megmutatta a limitált Porschéjét, amiből 12db készült összesen, és 2db van belőle Európában. Egyik az övé. Eszméletlen, bánom, hogy nem fotóztam le...
1év alatt a harmadik vagy negyedik ablaktörlő lapátom fogyasztottam el. A 2000ft-os Tescosok pár hónapig bírták, legutóbb egy Auchan saját márkás ablaktörlőt próbáltam ki, felrakás után, az első törlésnél már csíkozott. Akkor megfogadtam, hogy soha többet nem veszek olcsó selejteket. Pár napja ismét cseréltem, Bosch és Goodyear között vaciláltam, Goodyear árán két pár Bosch-t tudtam volna venni, mégis a GY-t választottam. Mondhatnám, hogy megetetett a marketinggal, ami félig igaz is (mert kíváncsi voltam rá), de kézben tartva is sokkal masszívabb és nehezebb volt mint a Bosch, így lehet nem feltétlen kamu ami a dobozon áll. :)
"Fejlett aerodinamikai kialakításu gumi él.
-A hajlított élek új profilja kiegyensúlyozott nyomást biztosít az egyenletes törés és az optimális kialakítás érdekében, bármilyen időjárási és klimatikus viszonyok között.
-Maximális érintkezés a szélvédővel.
-Ultracsendes ablaktörlő.
-Nagy kopásállóság, élettartam"
Törölni tényleg szépen töröl, az élettartamot pedig majd meglátjuk.
Költség: 7.000.-
Alfa Romeo Magyarország néhány napja indított egy játékot facebookon (bővebben itt) melyre beneveztünk a menyasszonyommal, és végül, 46 induló közül, sikerült a 2. helyen végeznünk, így nyertünk 2db jegyet a vasárnapi WTCC futamra! Ezúton is köszönjük a jegyeket! :)
Jó volt élőben is látni a 4C-t, a hangja és a gyorsulása is, fogalmazzunk úgy, hogy méltó a kinézetéhez.
Beszéljenek a képek... :)
Felújítottam az ajtónyitó fogantyúm, már a vásárláskor elég ramaty állapotban volt. Kezdésnek Cs. Attilától rendeltem két darab ovális gumidarabot ami a kárpitcsavart fedi el. Kellett még 1 flakon akril festék egy kis polírpapír. A kárpitot nem bontottam le, csak kimaszkoltam, mivel sok időm nem volt rá. Valószínűleg szebb lett volna ha leszedem, de így is sokkal jobb mint amilyen volt.
Költség:
Ovális gumidarab: 4.000.-
1 flakon akril: 1.100.-
Polírpapír: 150.-
...azaz miért nincs nekem basszus?! Ja, mert nincs is ami adja....
Februárban, amikor először ültem Peti GT-jében, feltűnt, hogy a gyári Bose rendszere mérföldekkel jobban szól mint az enyém. Pedig elméletben ugyanaz. Eddig azt hittem az enyém a normális, aztán csak lestem amikor megszólalt a mély. Nem túl gyorsan, de kiderült mi hiányzik, a mélyláda. Hívtam 1-2 bontót, mindegyik rajtam akart meggazdagodni, 18-20k-t mondtak, viccnek nem volt rossz, de ha nem ragaszkodnék a gyárihoz, ezért már egy komolyabbat is lehetett volna venni. Egy kis segítséggel azonban sikerült találnom, Exbléx GT cartárstól (ezúton is köszi!) vettem, baráti áron kínálta, az egyik ismerősöm pedig el is tudta hozni pestről. Rögzítettem a helyére, bekötöttem, gyönyörűen teszi a dolgát. Remélem az előző tulaj, aki kilopta belőle a ládát, eltörte azóta a kezét...
Költségem: 12.000.-