Tegnap érkezett, ma beépítették a rendszámtábla világítás helyére rakható tolatást segitő kamerat.
A legmacerásabb része a vezetékeket kivezetni a kasztnin kívülre. Elég diszkrét, tetszik. Remélem hasznos is lesz...
A polírozás után sem voltam teljesen elégedett a lámpák teljesítményével, és a vetítési képe sem volt teljesen meggyőző, ezért vettem egy pár új lámpát. Úgy voltam vele ha jól világítanak, akkor csak simán kicserélem, de sajna összeszerelésükben is volt már egy kis baki. A tompított foglalatában a kupaknak annyira benyúlt a rögzítése, hogy billegett rajta az izzó.
Így még csúnyább volt a vetítési képe mint a gyári lámpának.
Maradt az átalakítás. Az új lámpakat könnyen melegítessel lehetett bontani, és már, ahogy a 156-nál korábban csináltam, kapott projektor.
Helyzetjelzőnek ledet szerettem volna bele rakni, érdekes módon a balosra nem reklamált, de a jobbos lámpába nem tetszett neki, és nem is adott neki teljes feszt. Gondoltam kiveszem a régi lámpákból, a balosból ahogy kivettem a H6W izzót rögtön meg is döglött. A jobbosba meg egy 4 wattos volt belerakva. Most ideiglenesen én is ezt raktam bele, és annak ellenére, hogy meg van feketedve, világít.
Próba képen beépítettem egy olcsó 2din-es fejegységet. Beépítéshez ezt a videót követtem, annyi külömbséggel, hogy inkább gyártottam egy ISO átalakítót, mintsem összegányoljam a gyári vezetékeket, és hiltiszalagot használtam a fejegység rögzítésére. Mert sem a videón használt, sem a beépítőkeret rögzítése nem tűnt elég jónak, illetve stabilnak. A GPS antenna jól működik a műzserfal alatt is. A multikormány gombjait jól be lehetett konfigurálni, és nem kelett hozzá megvenni semilyen plusz interfészt. A gombok világítását, a videó szerint a szivargyújtó világítására kötöttem. Amiben rossz volt az izzó, ezért nem is működött megfelelően, ezért még egy izzót is kellett itt cserélnem.
Jól néz ki, de aztán részemről kb. ennyi...
BOSE rendszer mellé valahogy nem az igazi, 1-es hangerőn is néha túl hangos, és a zene lejátszás közben van egy kis súgása, mintha rossz vételű rádiót halgatnék (magasabb hangerőnél ez megszűnik)... Gondoltam arra, hogy az aux kimenetét használom a fejegységnek, hátha így tisztább lesz a hang, de abból sajnos csak kettő van nek... (Lehet majd beszerzek egy kicsit komolyabb fejegységet, és akkor talán jól is fog szólni..)
Kicseréltem még az antenna gumi talpát. Idáig nem ázott be, remélem ez után sem fog...
Az emblémákat is lecseréltem, elől-hátul, meg még halovány kígyók kerültek fel az indexek alá...
Utolsó tankolás után közvetlenül, alapjáraton néha furán bedadogott a motor (tegnap előtt). Hibát viszont csak tegnap este tárolt be, alacsonyabb fordulatszámnál, kövérebb gázadásra. Kezdetnek a kettes hengernél ellenőriztem a gyertyákat (jónak tűntek), majd kicseréltem a trafót. Csak most vettem észre, hogy a trafóról lelehet húzni a gyertykábelt. Na ez jó oxidos volt. Átnéztem a többi trafónál is, még kettőnél nézett ki ugyan így. Kipucoltam őket. Remélem jó lesz.
A kulcs hiba, meg gondolom abból adódik, hogy másoltattam kulcsot, hogy legyen egy tartalék, és az immo, meg az elektronika még a régi központi egységhez való benne.
Illetve megejtettem a kerekek átforgatását is, így kb 3000km után.
Sajnos rezawplast 147-hez nem gyárt, de úgy fest, ez a gledring típus is hasonlóképen gyárt, ennek is illatosított a gumija, elég puha is, és mellé méretpontos. Még tisztító szprét is kaptam mellé.
Ma ellenőriztem a pollenszűrőt, és a helyét. Az első elemet kivéve még örültem is mert meglepően tiszta volt, annak ellenére, hogy mennyi kosz hullott ki mellőle. Viszont fordítva volt berakva (lehet ez is közrejátszott a tisztaságban, vagy csak ezt valaki külön kitakarítgatta valamikor). A másik már viszont kellő képen el volt tömődve, és már mellette is ment már át a dzsuva. Amennyire tudtam kitakarítottam, és a klímafertőtlenítést is megejtettem, már a korábban jól bevált patronnal.
A mai nap folyamán eladtam az autót, 9,5év, és kb.169000Km együtt.
Egyik kollégám vette meg, úgy gondolom , hogy jó kezekben lesz nála a továbbiakban...
Szántam ma egy kis időt a lámpák polírozására.
Mondjuk, hogy jobb lett mint volt :)
Ma lecsereéltem az olajat és a a szűrőt. "Bejáratás után" most már bele való van benne...
Az olajleeresztő csavart, tömítéssel együtt cseréltem, még az előző feltöltésnél. Jó látni, ha a megfelelő nyomatékkal (20Nm) van lehúzva, illetve lehet a rövid idő is hozzájárult, hogy nem deformálódott a gumi kiegészítés az alátáten. Így most az alátátet nem is cseréltem. A gyertyákat is ellenőriztem, egyformán és szépen néznek ki.
Beraktam a lámpamosó egység Y elosztóját, amit tegnap vettem kedves Enitoth márkatárstól. Innen is köszönet érte :) Szuperul működik...
Még a lámpamosó fúvókáit be kell állítanom, mert egy kicsit lefelé hordanak, de az már a legkevesebb...
Átraktam a 156-ról a nyári kerekeket, mégse a téli gumikkal mászkáljak. Más nem a bejáratás idejéig, addig pedig pihenget egy kicsit a 156.
Közben visszaraktam az első dobbetéteket is. Igazítottam egy kicsit a kipufogó rendszeren is, mert visszaváltásnál, belekopogott a hővédő lemezbe hátul. Javult is a helyzet, már csak leállításnál koporog be...
Ma bekötöttem a nappali menetfényt, egy relé segítségével.Nem akartam plusszba ez miatt felszerelni semmit, így jutott ezekre a LED indexekre a választás. Amiket pedig korábban ide előre raktam be, most hátra kerültek.. Ugyan CANbus barátnak írja, nem is jelzi a computer hibásnak, de a belső visszajelzés sűrűn villog még mindíg.
Korábban foglalkoztam a pótféklámpával is. Ebbe rizsszem izzók valók, a tízbő öt volt kiégve. Első nekifutásra csak elosztottam, hogy minden másodikba legyen egy jó. Majd kaptam 10db izzót ide. Közben pedig sikerült rendelnem ledből. Rendeltem fehéren világító rizsszem ledet is, de végül a piros vált be.