Kristyon - főkép
>> SzervizAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-01-11

Beépítettem egy visszafolyás gátlót a hátsó ablakmosó körbe, mert nem volt ami megtartsa a folyadékot a rendszerben.

>> AutóápolásAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-01-02

Ma még kicseréltem a pollenszűrőt, mert korábban már nem volt energiám hozzá, Bár sokkal könyebb cserélni, mint az 56-ba volt.
Kiderítettem, hogy miért nem megy a hátsó ablakhoz a folyadék. A tömlő amit betoldottam, hogy véletlenül se csússzon ki belőle a gyári gumi cső, raktam rá egy bilincset. Túl szorosra sikerült húznom, és itt nem jutott át a folyadék. Még a szárnyat is lebontottam, hogy nem-e ott van eldugulva...
Meg kapott egy kis plusz szigetelést a motorháztető a gyárin fellül...
Még egy kép a végére, első alkalom, hogy lemostam.

>> SzervizAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2020-12-31

Megejtettem a vezérlés, olaj, és szűrők cseréjét, ehhez az alkatrészeket Erhard 242 intézte tegnap.
Kicseréltem még az ablakmosó szivazóttyút is, ezt pedig barátom intézte. Szélvédő mosás már van, de sajnos a hátsó fele valami dugulás lehet. Ezt már nem volt időm feltárni.
Vezérlést valamikor cserélhettek, de a vízpumpa szerintem még a gyári volt, elég jó válla volt már a görgőnek. A váltóból is lejött majdnem a 2L olaj. Lehet, hogy ezt még nem piszkálták előttem.
A Xenon jeladója elég bután állt a lengőkarnál, ezt megigazítottam. Ezek után jól felfele világított. Nem volt már lehetőségem újra kalibrálni, ezért csak igazítottam a konzolon, hogy jó helyre világítson. A korábbi állása szerint pont fordítva is szintezhetett...

>> AutóápolásAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2020-12-27

A nyári szélvédőmosó folyadékból kiindulva, ellenőriztem a hűtőfolyadékot. Ez -30 fokra van beállítva. A fékfolyadékot, a szint maxon, és teszterrel mintha új lenne. A motorolaj MES szerint 62%-os, bár már a szervízkönyvet nézve 1.5 éves. A légszűrő vatelin huzatját levettem, mert az elég koszosnak tűnik, úgy is hamarosan cserélem. A pollenszűrő meglepően tiszta volt, és a helyén sem volt különösebben sok kosz. A km óra állás az ecu-val tároltal tűréshatáron bellül van, és az itt tárolt olajcserék száma is megegyezik a szervízkönyvével. Az ecu-ban 2 hiba volt tárolva, engedte törölni. Este még kapott egy karbantartó töltést az akku, másnapra a start/stop rendszer is magáhoztért, bár nekem úgy tűnik a xenon annyira nem szereti (indításnál egy alig észrevehetőt pislant).

>> AutóápolásAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2020-12-26

Némi morajló hangot hallottam az autó bal elejéről. Csapágyra gyanakodtam, de úgy néz ki a féltengely hallatta magát. A belső oldalon szét csapta magából a zsírt. A gumiharang ép, viszont a bilincs hiányzott. Amennyire tudtam megtömtem grafitos zsírral, és gyorskötözővel rögzítettem a gumiharangot. Hiányzott egy kerékcsavar a bal első keréknél, végül is nem olyan nagy para, úgy is akartam kerékőrt rakni, így ezzel pótoltam.
Víszont azt felfedeztem, hogy a szélvédő mosó nem azért nem megy mert nincsen benne folyadék, hanem azért mert ennek a helyreállítását elsumákolták. Azért, hogy ne folyjon el a folyadék, összekötötte a két csöücsöt a szivattyún. A többit meg ott szabadon hagyták. Gondoltam márcsak annyira bekötőm, hogy legalább a szélvédőket tudjam mosni. Persze ahhoz, hogy a hátsó szélvédő tömlőjét rá tudjam kötni, majd fél méter tömlőt kellett betoldani. Az első szélvédőjé is csak épp, hogy elért a szivattyúig. Kötözgetés után teszt, a szivattyú felzúg, de sanos folyadékot nem szállít. Sem az egyik, sem a másik irányba. Igy most azt sem tudom, hogy egyáltalán jó helyre dugtam-e rá a tömlőket. A lámpamosó tömlőjét meg nincs is hova kötni, mert nem is lámpamosós tartály van beépítve. Ja és nyári szélvédőmosó folyadék volt a tartályban...
A lámpák, párátlanítás után, másnap délelőtt újra elkezdtek párásodni. A refi mögül levettem a takaró fedelet, hogy tudjon szellőzni. Este volt kiadós esső, amiben autóztunk, gondoltam na most rendesen tele lesz vízzel, de semmi, és azóta párának nyoma sincs. A kupakokat ezért nem is raktam vissza... (majd megpróbálok valami olyat gyártani oda aminél megmarad a szellőzés, és nem is megy tele porral.)

>> AutóápolásAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2020-12-23

Első alkalommal mikor voltunk megnézni az autót, akkor nem voltak bepárásodva a lámpái, elhozatalra viszont nagyon is durván. Ezt ma orvosoltam, legalább is páramentesítettem, de majd még meg kell keresni az okot, hogy miért jut be.
A start/stop rendszert nem vettem észre, hogy aktív lett volna, hibát ugyan nem jelez ezzel kapcsolatban, de elnézve az akkut, az nem start/stop-os, ahogy olvasgattam ezzel kapcsolatban, így nem is lesz aktív...

>> EgyébAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2020-12-22

70mai pro plusz kamerára esett a választás. A külömbség a pro-hoz képest annyi, a képre égeti a sebesség és GPS adatokat is. illetve valamivel nagyobb felbontással is bír, és beépített GPS-el rendelkezik. A tartókonzolt már a papirozáskor telepítettem az autóba, a kamerát csak elhozatalkor, így bőven volt ideje meghúznia magát a ragasztónak... Egyenlőre szivargyújtórol megy, de már rendeltem hozzá egy hardware kit-et.

>> Tuning és extraAlfa 147 Selespeed // 2020-11-11

Aliról rendeltem futófényes sötétített oldalindexeket. így a világos autón szerintem nagyon mutatós :)
Cserélni nagyon egyszerű...

>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2020-10-28

Sajnos csak eljött az ideje az akku cserének.
Eixide-re esett a választás a magas kapacitása miatt.
Már a múlt héten megrendeltem, ma hozta a futár.

>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2020-10-23

Cseréltem a hátsó féktárcsákat és fékbetéteket. A betétekben még lett volna, de a tárcsák már 2 tizeddel voltak a kopáshatár alatt, meg elég csúnyácskák voltak úgy egybevéve.
A jobb oldali nyeregbe az alsó csavart mintha már úgy ragasztották volna bele, látszólag nem most szakadt el, még is alig tudtam leveretni légkulcsal. A többi csavar meg simán indult villáskulcsal.
Beázás nyomait találtam a jobbos indexen. Szétszedtem kitakarítottam, de a krómozás is eléggé oda volt benne. Feltűnt, hogy valaki már megfúrta az alsó sarkát, hogy ki tudjon folyni belőle a víz. A beázási problémát kijavítottam de inkább vettem egy pár TYC füstüveges indexbúrát, és kicseréltem.
Eredetileg a jövő hétvégére terveztem a téliesítést, de a hajnali hidegek miatt előbbre hoztam. A téli szélvédő mosó folyadékot még februárban vettem. Ezt hétfőn már betöltöttem, mert kifogyott a tartály (Tök jó illata van :) ). A méretpontos gumiszőnyegek is bekerültek, bár a rögzítési pontjainak köze nincs a gyárihoz. Sajnos amit a szőnyegekhez kaptam rögzítőelemeket valahova elkevertem, de úgy tűnik nem csúszkálnak.
A nyári kerekeket úgy raktam el, hogy jelőlés szerint ugyan így kerüljenek vissza, mert átforgatásig még 2000km van bennük.
nyári gumikban: 22368km (2szezont futott)
Téligumiban meg nem tudni mennyi van. Mintázatra még elég jók. Nem is repedezett, viszont tíz évesek. Ezért a szezon után eldobós lesz.