Kis érdekesség. Face csoportban téma volt a nívó pálca hossza. Kíváncsiságból lemértem a sajátot. Érdekes, hogy az előző motorban hosszabb volt a pálca. Egy A822 számozást találtam a nívópálca tetején az azonosításra, viszont ez megegyezzik, lehet ez csak a műanyag azonosítója. Szóval a hossz a műanyagig 548mm, és 558mm
Nem éreztem, hogy nehezen mozgott volna a napfénytető, de úgy gondoltam, hogy nem árt ránézni. Jól tettem, és ajánlom mindenkinek akinek van. A csavar eloldása után alig tudtam kézzel mozgatni a zsanért a sínben.
A menete: Az autó lemos, jól megveretni a sínnél, hogy minnél több kosz eltávolodjon. Így utólag, egy általános mosás is elég. A tetőablak megnyit, az üveg alátámaszt (én egy habszivacsot és egy darab hungarocelt használtam), majd a hátsó zsanérnál a csavar kivesz. Ítt az jönne más leirását követve, hogy a sínnél valamilyen kenőszprével (nem WD40-el) jól befujkodni, a zsanért közben kézzel megmozgatni, és jó lesz. Nekem valahogy így nem lett meg a várt eredmény, ezért inkább kibontottam a sínt zsanérostul. A sínt, és a helyét egy rongyal kitörölgettem, majd szilikonzsírral megkentem a csatlakozó felületeket. A zsanér a kialakításánál fogva így sem szalad a sínben, de sokkal könnyebben mozog, mintha csak befújkodtam volna.
Az első zsanérok szinte gondozásmentesek, gondolom még a gyári szilikonzsír lehet rajtuk.
Tegnap megérkezett az új akksi, még feldobtam töltőre, kíméletesen legyen teljesen feltöltve (Kb. félig volt töltve). Reggel ki is cseréltem, indult is könnyedén, de hirtelen úgy televágta magát mindenféle hibával, és törölni sem engedte, hogy inkább nem indultam el vele. Később ránéztem még mindíg ugyan úgy tele volt hibakóddal, kicsit megmozgattam előre hátra, és már elkezdtek fogyni a figyelmeztetések. Ezek után megint pihentettem egy fél órácskát, utána indításnál már semilyen hibalámpa nem maradt égve. Dátumot órát mindent szépen beállított, egyedül az anyósoldali lágzsákot kellett visszakapcsolni, ja meg persze a napiszámláló nullázódott...
Töltő feszültségnek csak 13.3V mértem, ezt egy kicsit keveslem, de nem tudom, hogy nincs-e köze hozzá a minusz nyolc foknak...(ennek még később utána járok.)
A hibák még be voltak tárolódva, de már engedte az összeset törölni...
Reggel érdekesen dobta el magát az akku. Ugyan is könnyedén beindult az autó, kis melegítés után Drágám indult volna vele, de nem volt hajlandó hátramenetbe kapcsolni, mikor ránéztem a start/stop-ra, illetve az autómata váltó hibájára panaszkodott.
Kulcsal leállítottam az autót, de a gyújtás ráadása után már nem volt hajlandó indítani. Mérésnél nem érte el a 12V az akku feszültsége. Hibákat kiolvastam az ECU-ból, és a váltóból, mind a kettő az akku gyengeségére utalt. Felraktam tölteni, szépen vette is fel a töltést az akku, öt óra töltés után már feltöltöttnek mutatta a töltő és 14,78V mértem.. Próbaképpen megnéztem indítható-e. A töltő levétele után 12,5V-ra esett a feszültség, mire az autóba ültem már csak 12V, gyújtás ráadás 11,8V, indítózásnál leesett 8V-ra, ahhoz képest könyedén indult, hogy így leesett a feszültség, és szépen elkezdte felvenni a töltést.
Közben mgrendeltem az akku utódját: Exide AGM 12V 70Ah jobb+ EK700 760A.
Xenon izzót cseréltem. Ahhoz képest, hogy xenon van benne, úgy éreztem, hogy egy jobb fajta halogén is világít így. Ezért rendeltem egy pár új xenon izzót 5500K. Néztem pár videót az izzó cseréről, és ha már feszegetni kéne a dobbetétet a lámpa kivételéhez, inkább kivettem a dobbetétet, és onnan megoldottam a cserét. A jobb oldalon kellett még a légszűrőházról eltávolítani a szívócsövet a konnyebb hozzáféréshez. Kiszerelésnél derült ki, hogy nem is egyformák vannak bent, baloldalon Philips, jobb oldalon Osram volt. Az izzókat elég egyszerű kivenni/berakni, bajonettzáras megoldással vannak rögzítve.
Lecseréltem a negatív akku sarut, igazándiból semmi baja nem volt az eredetinek, de ez jobban is néz ki, meg gyorsoldós. Meg, ha már áramtalanítottam, nekileselkedtem újra a proxi rendezésnek, de valamiért még mindig nem akar összejönni.
A Giuliettához rendeletm pár kütyüt, így pár apróságot még a csomagba rakattam a 47-hez is...
Egy kapaltartó patent szerencsére pont balosat rendeletem, amire szükségem volt a törött helyére. Idáig nem is figyeltem, hogy nem egyforma a két oldal...
Lehet rendelni az oldalról jobbosat is.
Egy kalaptartó betétet. Ez pedig a jobb oldalról hiányzott...
Ősszeszedtem pár apróságot az autóhoz:
Egy antenna szárat, ami sajnos az én autómhoz még sem jó...
Négy darab motorháztető szigetelés patent, mert kettő hiányzott, kettőt tartaléknak.
Kettő kis kárpitrögzítő patentet, mind két balos ajtónál hiánnyzott.
Rendszámtábla tartó konzol, ezzel határozottan szebben áll rajta a rendszám.
A sofőr oldali fűtőpanel, nagy valószínűséggel már újkora óta nem működhetett, mert odacsípték a fütőszalat a rögzítő bilinccsel, és letestelt. Ezt forrasztással lehetett javítani. Nem értem garanciába miért nem javítatták meg. Itt még a kapcsolót is javítani kellett, de itt csak igazgatni kellett egy kicsit az érintkezőkön, és már működik is. Az anyós oldalon csak kapcsoló baja volt, de sajnos itt már nem tudtam javítani a kapcsolót, de újat se nagyon volt kedvem venni, legalábbis gyárit. Egy 760ft-os kapcsólót raktam a helyére. Funkcióját teljesen jól ellátja.