Blog >> gt
Megvolt az idei nyaralásunk is, ezúttal Horvátország volt az úti cél. Az Alfa GT-vel mentünk szolidan négyesben. Óriási dugókat éltünk át a horvát fizetőkapus rendszer és a szombati turnusoknak hála, de az autó jól vizsgázott megint, nem forrt, végig hűtött a klíma, az ülések pedig megnyugtatóan tartották a gerincet, combokat, s nem fáradtunk el egyetlen egyszer sem. Kitűnő utazó autó! :)
Végigjártunk pár hegyet is vele, a tenger s rá fröcsögött a nagy szélben, de még autómosót is találtunk negyven kilométeren belül :D
Nagyon pozitív élményekkel gazdagított minket! Mindenkinek csak javasolni tudom, hogy próbálja ki a mediterrán partvidéket egy GT-ben4
Nagy vonalakban összegezve az "első 2 hónap után".
-Szívósor csere, ez talán jtdm-nél szokásos szeánsz ennyi kilométernél, bár lehetett volna talán menteni egy javítókészlettel a régit, viszont jobban szeretek autózni mint mindig autót szerelni (egy svéd márkánál vagyok "dróóótos":))
-Ablaktörlő mechanika, nos ez a saját hibámból, de orvosolva lett egy cseredarabbal nem is vészes áron.
-Apróbb esztétikai hibák javítása.. Sajnos külsőleg nem hibátlan az autó, ezzel vásárláskor kompromisszumot kötöttem hisz az autó többi része teljesen rendben van.
-Bőrápolás. Csodálatos színe van még ennyi év után is a bőrözésnek, igyekszem a lehető legjobbat adni neki (szintén a svéd márka ápoló készlete) egy alapos tisztítás és ápolás után még csodásabb lett. A sofőrülés támaszainak azért egy kis színező nem ártana, de ez idővel meg lesz oldva.
Nagyvonalakban ennyi, a vételt nem bántam meg, hisz ez egy régi álom volt és így is nagyon szeretem ezt az autót. Van aki szerint jobban jártam volna egy manapság kommersznek nevezett bajor hármassal, de ezt mindenki maga döntse el, én már eldöntöttem:-)
Hatodik, utolsó szezonjukat fejezték be a téli gumijaim, így gondoltam nyerek velük még pár kilométert a végén. Ezért csak most, májusban kerültek fel a nyári kerekek.
Ennek ellenére a téliekkel sem gurultam túl sokat ezen a télen(+tavasszal), összesen 7.347 kilométert. Így hat szezon után, 32.884 kilométerrel búcsúzom a Good Year gumiktól.
Búcsústatisztika a Good Year Performance 2 téligumiktól:
2009-2010 tél: 4.440 km
2010-2011 tél: 5.300 km
2011-2012 tél: 4.316 km
2012-2013 tél: 5.104 km
2013-2014 tél: 6.377 km
2014-2015 tél: 7.347 km
Látszik, hogy télen nem autózom valami sokat... A kerekek elmentek nyári álmot aludni a BudaGumi gumihoteljébe, majd ősszel gondolkozom azon, milyen gumit vásároljak rájuk.
A nyári gurulók harmadik szezonja következik. A Michelin Pilot Sportokban eddig 19.562 km van. (Leszámítva a tavaly nyáron defekt miatt cserélt jobb elsőt, abban csak 15.550 km) A nyári felnik átestek egy kis peremjavításon is, így most újra régi fényükben tündökölnek.
Ma lekerültek a nyári papucsok, vettem egy új garnitúra gumit, Nankang SV2 185/60 R15-re (DOT 2014. 33. hét) esett a választásom. A tavaly télre vásárolt acélfelnikre nem volt szívem felrakni az új gumikat, úgyhogy keresgéltem, és találtam 4db 15-ös tojástartós felnit. A fényezése kicsit rottyon volt, úgyhogy felújítottam, fehér lett.
Szándékosan nem akartam nagy felnit, szerintem télre felesleges, ezt legalább nem sajnálom annyira ha odaverem, viszont az acélfelnit sem kell bámulnom. Mindezek ellenére ennek az autónak tényleg nem áll jól a 15". Túlságosan kicsi. :)
Költségek:
Gumik: 52.000.-
Felni: 23.000.-
Alapozó, festék, lakk, csiszolóvászon: ~6.000.-
Szerelés, centír, új szelepek: 9.400.-
Km: 160.770
Már itt kellene lennie a télnek, de még 16 fok volt ma is, viszont emiatt alig voltak a gumisnál: 15 perc volt a nyári-téli gumik cseréje. Forma 1-es sebesség, köszi a BudaGuminak!
A nyári Michelinek felnistül elmentek aludni a BudaGumi gumihoteljébe, Mindössze 10.129 km-t koptattam őket idén.
A statisztika kedvéért: a nyári gumikban két szezon után 19.562 km van. (Leszámítva a tavaly nyáron defekt miatt cserélt jobb elsőt, abban csak 15.550 km)
A télieknek pedig ez lesz a hatodik szezonjuk, mindössze 25.537 km van bennük.
A téli 17-es felnik öt szezon után most kaptak egy új fényezést. Kicsit mattabbat szerettem volna, mint eddig, szerintem vagány lesz.
Új az autó, szinte gyári állapotú :O
NEM MARADHAT így.... tuning lököst rá, ültetni, bazi nagy papucsok .... még jó, hogy itt le tudtam magam állítani :D A következő gondolatok már az ésszerűség határain belül születtek: "milenne, ha csak simán feketére festeném a diffúzor helyét? "
Neki is láttam az anyag keresésnek ... pénztárca komoly határokat szabott így a fényezést egyszerűen kihagytam a pakliból... Mi van ha nem tetszik? Magam felszerelés hiányában meg sem tudtam volna csinálni és így az ára is jóval borsosabb lenne ... ez a lehetőség tehát kilőve...
Szóba jöhetett még a karbon fólia is de attól kicsit vásári hangulata lett volna a dolognak. Ott van még a sima , matt fekete fólia de valahogy az sem ízlett... Mi lehet még alternatíva? Van egyáltalán ? o.O
Majdnem egy heti keresgélésembe telt míg egy youtube videó leírásában először találkoztam a PlastiDIP kifejezéssel...
Számomra hihetetlennek tűnt de annyian dicsérték, hogy ki kellett próbálnom :D
Meg is rendeltem nagy sietségben egy flakon fekete PlastiDIP -et, 3 nap múlva már a kezemben tartottam ...
A FESTÉS:
Havert felhív... megjött, gyere át!
Amint nekiálltunk maszkolni elfogott egy kis kétkedés... Biztos jó ötlet ez? ..Jónak kell lennie, előre elterveztem mindent , menni fog :D
Maszkolás: 40 Kg papír és szalag ... még egy utolsó összenézés... MEHET!!!
A terv a következő volt:
mivel a Plastidip egy gumi felületet alkot a lefújt felületen ezért a maszkolószalag és a festeni kivánt felületet össze fogja ragasztani, ergo, ha még száradás előtt leszedem a szalagot, akkor az nem ragad össze a felvitt gumival... ez szép és jó de akkor hogy lesz ebből 3 réteg? o.O
Itt kezdődtek a bajok .... 1 réteg kevés ... a piros elég élénk ahhoz, hogy átüssön ... marad tehát a bohóckodás a harmadik réteg után ...
Így is lett... "okos" fejemmel elkezdtem leszedni a maszkolást, még jó hogy vitte a DIP et is ... MAJDNEM SÍRTAM :D direkt az alján kezdtem, ha valami gebasz van csak ott legyen. Szike elő, centiméterről centiméterre haladva vagdostam előre a gumit persze a fényezést épségben tartva...már amennyire lehetett.
A végeredmény kárpótolt természetesen mert elképesztően szélesíti a kocsi farát látványilag, hogy nem egy nagy piros bálna hátsó az egész, van benne egy kis játék :)
A mellékelt képeken (bocsi a minőségért) látszik a folyamat és az elrontott él is amit nagy sietségben sikerült leszakítanom ..később ezt szikével és egy kis ügyeskedéssel szépen kijavítottam :D
Vélemények? :D
Régóta nézegettem a GT-ket. Mindig tetszettek, mint anno a GTV-k is. Utólag visszatekintve sorsszerű, hogy GT-t is vennem kellett. Vártam a jó alkalomra, sokat adtak-vettek, árultak és árulnak ma is. Durván szór(t) az áruk, állapottól sokszor függetlenül.
Miután eladtam az SW-t - amivel jó párszor megjártam a Budapest-Bonn vonalat, illetve sokat jártam Németországon belül, és még Amszterdamban, Párizsban is - gondoltam visszatérek a benzines vonalra. Nem kell nekem a kerregés, a bonyolult rendszer megannyi hibakódja, vagy akár az ezektől való félelem kis zöld lángja, ezért egy kis benzinest kerestem és vettem. Gondoltam városban praktikus, nem eszik sokat, hamar bemelegszik, kis helyen elfér, szerethető. Ilyen is volt a kis második generációs Y (ha az Y10-et is számolom, 3. gen). Kicsit nőies volt, bár a fekete szín sokat segített az összképen, a gyári 16"-os felnik mellett, jól evett, ha pörgettem jól is ment a kis Fiat motorral, de túl steril, túl unalmas volt nekem. Egyrészt csak jóval erősebb autókkal jártam, illetve ami gyengébb volt, az még az Y-nál is könnyebb, így agilisabb. Nem teljesen sikerült megbarátkoznunk, szeretni való volt, de nem hozzám való.
Nem néztem meg sok GT-t. Igazából egyet sem néztem meg ezen kívül. Azért hozzá tartozik a történethez, hogy sok GT-ben ültem, többet is vezettem, utoljára Csongor barátom GT-jét egy héttel a sajátom vásárlása előtt. Tudtam nagyjából hogy kell szólnia, mennie. Vittem magammal egy rétegvastagság mérőt, bár ilyet korábban sosem tettem, de volt ismerősnek, így gondoltam miért ne. Nem vittem exeminert, bár az volt is nekem, de olyan gyorsan történt az egész, hogy tulajdonképpen nem is gondoltam rá.
Felhívtam emberünket, mondom kezdjük a lényeggel: beszámítaná e az Y-t. Bár szeretek autókkal foglalkozni, de most sem időm, sem energiám, de leginkább kedvem nem volt a kis magyar valóságban olasz városi autót árulni. Érdekelelte a dolog, le is beszéltük a paramétereket telefonon. Ő is engedett az eredeti árból, mindketten rugalmasak voltunk, meg is köttetett az üzlet. Poroszlóra mentem le, ott nyaraltak éppen a GT-vel, egyébként debreceniek voltak. Úgy voltam vele, hogy ha nem tetszik a portéka, Poroszlóról fordulok vissza, de nem így történt. Már elsőre néztem, hogy hű és ha. Az egyik legolcsóbb GT volt a hahu-n, meg is lepett mennyivel szebb, mint sok másik amit ismerek, Alfacity-ben, vagy az utcán láttam. A nagy, 18-as, frissen fényezett (és most eladóóó :)) felnik persze sokat dobtak az első benyomás pozitív mivoltán, de a kocsi tökre egyben lévőnek tűnt. Mondom jó kezdett,
Szép volt kívül, szép volt belül. Beröffentettem, szépen szólt. OK, most álljunk meg, ne szóljon be senki, nekem is van V6-om, tudom mi a szép :P de dízelhez mérten egészséges hangja volt, csendesen járt, a kettőstömegű nem kattant leállításkor, a kuplung annyira volt puha, amennyire kellett. Előkaptam a rétegvastagság mérőt, meg is lepődtem. Bár mondta, hogy nem volt törve, de azt nem gondoltam, hogy szinte 100%-ban gyári a fényezés. A két küszöb alját fényezték, állítólag a gumisok rosszul emelték a kocsit, illetve a bal első sárvédő hátsó részén volt némi ködölés. 10 év után ez igazán remeknek mondható. A lökösök karcok miatt újra lettek fújva, de ez a legkevesebb a szememben. Bal hátul valami elektronyos gebasz van, mert sem a parkradar ottani érzékelője nem funkcionál, sem az ottani izzók nincsenek a helyzet magaslatán, erre hamarosan ránézünk.
Mentem vele. Motor, váltó, futómű kitűnő. Már-már kezdett zavarni a dolog, motoszkált bennem, hogy mi lehet a baj, hol a csapda, miért ennyiért hirdette meg a srác? Lekopogom, eddig nem jött elő olyan dolog ami rejtve maradt volna vételkor. A kuplungot a kettőstömegűvel 800EUR-ért cserélték még Olaszországban, ezért is volt puha. Vezérlést cseréltek, olajak, szűrőket, féktárcsákat és -betéteket is.
A srác, akitől vettem egy ismerősétől vette át, rendberakta a küszöböket, vett rá új emblémát és pár apróságot megcsinált rajta, majd kezdte árulni. Német autókban utazott, nem ért az olaszokhoz. Vicces, hogy mennyire pozitívan csalódott a márkában, azt mondta jobb a futóműve, mint a Merci és Bömös kupéknak. Azokból volt már neki 6-8 összesen. Lehet csak szövegelt, amolyan nepperes körmondatokkal, de jó volt hallgatni a GT dícséretét.
Az Y-t beszámolta, maradt Debrecenben, a GT-t elhoztam, megtankoltam Shell Nitro akrámi dízellel, mert elmondása szerint azt szereti és a környéken gyakoiri a siláény üzemanyag. Hazagurultam Budapestre, majd tovább a Balatonra. Az adás-vételnek és a ok utazásnak "hála" lemaradtam az M7-esen lévő dugókról, elég szépen lehetett haladni ezzel az imádnivaló olasz kupéval.
Szeretem a GTV-t, de a GT ezzel a motorral nagyon pozitív csalódást jelentett, mégha ismertem már a típust, de most már magaménak érzem. Ha minden jól alakul, sokáig lesz hű társam. Koppkopp...
Sikerült lemosnom a két Alfát, hogy aztán pár óra múlva óriási villámlásos-felhőszakadásos eső hulljon mindkettőre.
Jól néztek ki egymás mellett :)
Vettem egy új alsó turbó csövet (6400), meg egy BOSCH lambda szondát (29000). Mondjuk ha decat lesz, totál felesleges pénzkidobás, de most még új az autó, elnézem neki :)
Ellenben a féknyergeket tisztogattam, mivel arra az elhatározásra jutottam, hogy néha a kevesebb több, ezért nem lesz pirosra festve. Szóval a betétek elől ATE, hátul Brembo márkájúak, viszont a bal első kerékben ott figyelt egy lemezcsavar :( Így már érthető miért vol azon az oldalon 2 bar-nál kevesebb a levegő nyomás. Szombaton délutáni nyitva tartó MARSO gumis meg csodálkozott, hogy a felni belső felénél van az OUTSIDE felirat... Megforgatta, rögtön a rajta levő tíz ragasztott súly helyett elég lett kettő. Viszont le kellett szerelni a másikat is és elvinni OFFossal, mert azon is meg kellett forgatni és kicentírozni, aztán a két felnis kereket is megcserélni a forgásirány miatt. Így most azt is szívtam, hogy az apró padkás sérült jobb első került az én oldalamra, amit gyakrabban látok... 4500 Ft
Ami viszont tényleg nagyon szomorú, hogy nincs meg két hete az autó, de munkahelyemen máris lehúzták az elejét! Sajnos nem festék került a lámpatestre, hanem fél milliméter mélyen bele karcolódott 3 helyen. Lökös is kicsit leficcent Köszi :(
UPDATE: egy madár rá is kloákázott, fél óra megfeszített polírozással sikerült a nyomát eltüntetnem. Éljenek az állatvédők (is)
Olajcsere, filtron olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő.