Blog >> olaj

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2019-03-08

Tervszerű karbantartás:
- Motorolaj (FUCHS Titan Supersyn 5W-40)
- Olajszűrő (Mann HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S 7606 A SOF *GD)
- Pollenszűrő

Olajfolyás:
Az autó alatt a motortérnél olajfoltok jelentek meg. Mint kiderült két forrásból, amiket cserélni kellett:
- Vezérműdekli tömítés
- Vezérműlánc feszítő patron
+ szükséges lett még:
- Szelepfedél tömítés

Első futómű:
Bal oldalról erősödő kopogás volt hallható a kisebb úthibáknál. Szükséges volt cserélni:
- Lengőkar (első, felső, RUVILLE 35/18/AH, 41/18/AH)

Hátsó fék:
A hátsó féktárcsa már szépen kivállasodott, betétekkel együtt újakat kapott:
- Féktárcsa (hátsó, BOSCH 986 479 378)
- Fékbetét (hátsó, BOSCH 986 424 775)

Munka:
motorolaj+szűrők csere, hibakódkiolvasás, vezérlés javítás: láncfeszítő patron cseréje, tömítések cseréje, első futómű átvizsgálás, első fékek átvizsgálása, első felső lengőkarok csere, hátsó fékek átvizsgálása, hátsó féktárcsa+fékbetétek csere

Km óraállás: 121900

Szép napnak indult, de vontatás lett a vége.
Kocsikáztunk egyet a GTV-vel, majd egyszer gondolt egyet és nem akart beindulni. Forgatta az önindító, de semmi. Szerencsére nem voltunk mesze otthonról, hazamentem a laptopért és az adatkábelért, kiolvastam a hibát. Fordulatszám érzékelő végzetes hiba :-(
Gyors telefon Pisti haveromnak, aki elvontatott a műhelyébe. A főtengely jeladó adta meg magát. Ha már szerviz, akkor cseréljünk olajat is, meg a jobb első-külső féltengely gumiharang is elöregedett, azt is ki kellett cserélni.

km állás: 113.464km

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-06-17

141258 Km

Összerakást követő első olajcsere.
Lyqi Moli TopTech 4100 5W-40 C3

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2019-03-16

155640 Km

Most Castrol EDGE (Sport?) 0W-40 A3/B4 került bele.
Nem C3-as mint az előírás, de meggyőző a YouTube videón. Remélem nem csapja agyon a katalizátort, mással csak jót tesz ez az olaj.

14382 Km ment bele ebbe az olajba. Meglehetősen sötét cucc jött le a kocsiból és a MES szerint az olaj 0%-ra el van használódva. Olajwebshop embere szerint szar a LM olaj és egész egyszerűen megégett és azért ilyen ill. azért kezdte megenni a végén.

Droberto szerint meg jó ha fekete, rendesen működnek benne a detergens és a diszpergens adalékok.

Hidegindításnál nyoma sincs a szokásos kipuf. oldali vezérlésmódosító hangjának .

>> SzervizSanyi // Alfa Giulietta 1.6 JTDM-2 // 2019-03-07

Ma megtörtént a kötelező nagyszerviz. Cserélve lettek: komplett vezérlés görgőkkel vízpumpával, hosszbordás szíj, üzemanyag, pollen, olaj és légszűrő.
Selenia Forward 0W30 ment bele.
Km:210200

>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2018-03-18

A FIAT előírás szerinti S2-es 5W-30 viszkozitású Motul 8100 X-Clean FE olajat tettem bele. Cserélve lett az olajszűrő és a légszűrő is, piece of cake.

>> Szervizjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-09-08

Már a volt tulaj is említette, hogy az olajszűrőnél szivárog az olaj, mert egy O-gyűrűt cserélni kell. Azt az O-gyűrűt még az első szerviz alkalmával cseréltettem, elvileg.
Mint utólag kiderült lehet a szűrőt se cserélték ki...
Mindegy, majd Én kicserélem, az a tuti.
Minél kevesebb bontással próbáltam megoldani. Sikerült, de nem volt egyszerű művelet.

Hatásos volt a frissítés olajok,szűrők terén. fogyasztás 6.4- 6.6 között alakul stabilan, nem vagyok tojás lábú, de feleslegesen sem túráztatom ha nem muszály. motorikusan kifogástalan. nagyjából ennyi

Cserélve lett az olaj és a szűrők.

Liqui Molly 5W40 Top Tec 4100 6 liter 15990 Ft
Denckermann levegőszűrő 3439 Ft
Meyle olajszűrő 3000 Ft
Olajleeresztő tömítőgyűrű 290 Ft
Munkadíj 4000 Ft

Km: 150400

>> Szervizszelod9 // Alfa 159 SW Ti // 2019-01-19

Újabb 10 ezer kilométer telt el, érett a friss olaj is. Selenia 5W-30 WR és gyári szűrő került be. Az előző olajcserénél sajnos nem került nullázásra a szervízintervallum, most erre is sor került. Valamint az eredeti 30 ezer kilométeres intervallum át lett állítva 15 ezerre. Biztos, ami biztos.

Km: 187507