Buksi - főkép
>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2011-07-30

Elkezdődött ez is! Remélem gyorsabban fogok vele haladni, mint a klímával! :-)) Mondjuk ehhez meg van minden, már csak össze kell rakni! El is kezdtem az első féltengelyekkel! Úgy kezdődött, hogy a felújított, 2 éves féltengelyeim porvédői sorban adták meg magukat! A belsők, aztán a külsők is! És mivel a cseréhez ki kell venni őket, így már az ABS-es csuklókkal mentek vissza a helyükre és természetesen az új porvédő gumiharangokkal (6730,-)! Amiket vmaast kollega készletben szerzett be nekem! Köszi neki és Marklar-nak is féltengelyekért!

Folyt. köv.

>> EgyébAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2011-06-11

Végre jutott egy kis időm a motortér ccsinosítására is! A figyelem most a szívócsonk és a szelepfedélre irányult! Már elég régen lefestettem mindkettőt rosso-ra, csak valahogy sosem volt időm kicserélni őket, de most szakítottam rá! Kapott új szelepfedél tömítést (2490,-) is a kicsike, meg egy kis Berner pasztát alá a biztonság kedvéért! Összerakás és egy kis autókázás után semmi jele a szivárgásnak! ;-)) Nagyon szép lett a végeredmény! Annyi szépséghibája van a dolognak, hogy a szelepfedelet lakkoztam is és még a felrakás előtt megrepedezett a lakkréteg! :-( Ez mondjuk csak közelről látható, de azért nekem így is tetszik! :-)

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2011-01-29

Történt, hogy fel akartam applikálni a 156-os vonószemét a 155-re, mert az átalakított lökös miatt a gyári vonószemet nem tudtam visszatenni! Gondoltam így, hogy fényezésre vár a gép eleje bátrabban "faraghatok" egy kicsit! Hát sajna ennek a nagy bátorságnak az lett a vége, hogy saját balf@szságomból adódóan ki kellett cserélnem a hűtőt, mert kilyukasztottam! Ügyes, így legalább ennyivel is később lehet fényezni azokat az elemeket, amiket az őzike miatt cserélni kellett! :-( Viszont most már ez is új, igaz ez sovány vígasz! :-/
Ráadásul 1-2 liter hűtővíz is elfolyt, mire találtam egy tálkát, amibe a többit felfogtam! Valamennyi meg maradt is benne, majd kiderül, hogy mennyi! Igazából mindegy is, mert már úgy is megérett a cserére a fagyálló is! Egyébként nagy köszönet illeti vmaast kollegát, aki segített beszerezni az új hűtőt igen baráti áron (23.000,-)! Jah, és természetesen Tsiga-t is, aki másnap el is hozta nekem az alkatrészt akihez Marklar-on és két kollegáján keresztül jutott el! :-)) Köszi mindenkinek! :-))
És ha már kint volt a hűtő, akkor már a rozsdás tartóját is kezelésbe vettem! Szépen lecsiszoltam és lefestettem Hammerite-al! Sokkal szebb lett és remélem tartós is lesz! :-) Végül fel lett töltve a rendszer Paraflu fagyállóval (6000,-), amit meg Poló kollegának köszönhetek! A deszt. vizet meg a cégem állta! ;-))))



KM óra állása: 107786 Miles
Régi óra szerinti állás: 214595 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 63722 Km (39595 Miles)

>> EseményAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-11-30

Nah, Marklar-tól beszereztem mindent, amit cserélni kellett! Csere-bere biznisz volt, így szinte semmibe nem került nekem (10.000,-)! A mocitetőt TSiga kikalapálta amennyire tudta, a többi majd a fényező dolga lesz! De majd csak jövőre! A sérült elemeket szépen ki is cseréltem, a zárhídat festettem is! :-) A lökhárítót elvittem a helyi műanyagoshoz és nagyon szépen össze is legozta (5.000,-) pár nap alatt!

 
>> EseményAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-11-20

Soha nem gondoltam volna, hogy egyszer velem is megtörténhet, de sajnos így lett! Elütöttem egy őzet! :-(( Láttam, hogy az árokban áll és abban a pillanatban már lassítottam is, de pont akkor akart átszaladni előttem, amikor odaértem! Nem sikerült neki és elcsaptam! Sajnos a Brembo-k sem tudtak segíteni! Amikor megláttam a szanaszét repülő alkatrészdarabokat az olyan volt, mint ha a szívemet tépték volna ki! Az őz egyáltalán nem érdekelt! Az öröm az ürömben, hogy szerencsére nem lett nagy a kár, annak ellenére ahogy kinézett! Szerencsére a hűtőnek semmi baja nem lett! A lökhárító repedt el több helyen, de ez javítható! A hűtőmaszk az tejesen kuka, meg a jobb első fényszóró is és index is + kell egy zárhíd is, mert az is megroggyant egy kicsit! Irány Marklar Land! :-) A motorháztető szélét javítani kell, mert két helyen behajlott! Aztán jöhet a fényezés, na ez lesz a húzósabb! Na mindegy, ez van! :-(

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-11-16

Először arra lettem figyelmes, hogy valami miatt olajos a felnim! Aztán az autó alá kukkantva láttam, hogy nem csak a felni olajos, hanem az egész bal első futómű! Na f@sza... szépen lemostam az alját és elkezdtem figyelgetni, hogy honnét is "folyik" az olaj! Kiderült, hogy a féltengely tövétől jön, tehát a szimmering lesz a bűnös! Szétkaptam hát (lengéscsillapító leköt, a féltengely a csonkállvánnyal együtt kiránt), vettem bele gyári Corteco-t (630,-) és most már nem ereszti az olajat! Nagyon remélem, hogy egy jó darabig ez így is marad! ;-)
Balos féltengely szimmering mérete: 29,8x52x10 / 13,5
Olajat nem kellett vennem, mert találtam itthon valami No Name 80W90-est, de cserélve lesz majd fincsi Tutela-ra! :-)
Viszont egy kis üröm is került az örömbe, mert szétszedéskor kiderült, hogy a kormányösszekötő és a kutyacsont gumibakjai már nem húzzák sokáig! Lassan azokat is cserélnem kell! :-((

>> EseményAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-10-30

Elékszültek a 155 naptárhoz a képek! Legalább a képek, mert sajna a naptárból érdeklődés hiányában nem lett semmi! :-( Remélem jövőre nagyobb szerencsénk lesz! Na mindegy, a képek meg vannak! ;-)

>> EgyébAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-10-28

Képek a Brembo-ról

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-10-27

Azt hittem, hogy a 284-es féktárcsák után már nem akarok nagyobbat! Tévedtem! :-D Akartam és meglett! Persze nem ilyen egyszerűen, mert először el kellett adnom a télikerék garnitúrámat, hogy megtudjam venni a 166-os első Brembo féknyergeit (40.000,-) (meg egyébként sem tudtam volna a 15"-os felniket feltenni már)! Pont annyiba kerültek, mint amennyiért eladtam a kerekeket! :-) Aztán kellett még féktárcsa, ami a Fiat Coupé 2.0i 20V Turbo 305mm-es tárcsája lett a QH-tól (28.000.-), mert ez is 4x98-as! Fékbetétből Delphi (9000,-/garn.) került beépÍtésre! De ezek még nem elegendőek ahhoz, hogy fel is tudjam rakni őket, mert a Brembo nyergek felfogatása nem egyezik a 155 csonkállványéval! Ezért Gery83 kollega segítségét kértem a tartókonzolok (5800,-) legyártatásában! Ha ezek is meg vannak, akkor még mindig nem lehet felrakni a cuccot, mert így a nyergek nekifeszülnének a tárcsákhoz! Ezért kell még 4db 8mm-es távtartó alátét a nyereg és a tartókonzol közé! Aztán 8db 10.9-es szakítószilárdságú M14x1,50-es 40mm hosszúságú csavar (5904,- kedvezménnyel) a nyergek és a tartókonzol felfogatásához + 8 db M14-es alátét (173,-) és 4db M14x1,50-es fémbetétes önzáró anya (1024,-)! És az utolsó dolog, amit el kell végezni, a csonkállványon a tartófülek 12-es furatát felfúrni 14-esre! Nah... így már össze lehet legozni a cuccot! :-)) Egyébként a 17-es gurulók alá pont befér minden! :-) Az egyedüli dolog, amin nem kell változtatni az a gumi fékcső, ugyanis ez szerencsére kompatibilis a Brembo nyergekkel! Sőt, a főfékhenger is maradt a gyári ABS-es 22,2-es belső átmérővel! A légtelenítés meg annyiból áll, hogy először a nyereg belső felét kell légteleníteni, utána pedig a külső felét! :-)
És ez a projekt nem jöhetett volna létre Gery83 kollega nélkül, akinek hatalmas nagy köszönettel tartozom a féktárcsák és betétek beszerzéséért és a tartókonzolok, ill. a távtartó alátétek legyártatásáért! Plussz még azért is, mert elviselte az állandó telefonos zaklatásaimat! :-DD Köszi mégegyszer! :-)
A Brembo matricákért (1000,-) pedig GT kollegát illeti elismerés! Köszi, nagyon szépek lettek! :-)

('98 Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V AR34301)

Eladva 2018.05.23-án Vitaprix Cartársnak!

>> EgyébAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-10-24

Azt hiszem egyelőre befejezettnek tekintem a LED-esítést, most hogy már elkészültek a helyzetjelzők is és a rendszámvilágítás is! Ugyanaz a srác csinálta, aki a beltérvilágítást is! Viszont mivel a középkonzolon mindegyiknek van visszajelzője, ezért kellett bekötni a rendszerbe ellenállásokat is, hogy ne azt érzékelje folyton, hogy ki vannak égve az izzók! Azt mondta a srác, mindegy hogyan kötöm be az ellenállásokat, mert mindegyiket párhuzamosra csinálta! Vagy mi! :-DD Nem értek a lovakhoz! :-D Csak annyit kellett tennem, hogy megbontom egy kicsit a kábelek szigetelését és hozzáforrasztom az ellenállásokat! :-)
Jah, az autót szemből nézve a jobb oldali LED a régi és a bal oldali a most készült! :-)