Egy sima olajcserének indult az egész, de aztán egy kicsit elszaladt velem a paci! :-)) Kezdődött azzal, hogy megrendeltem az Oilcom.hu oldalról a 6 lityi Selenia 20K Alfa Romeo olajat (1L/1860,- + 5L/8600,-)! 1L-el mindig többet szoktam venni, ha kell, akkor után tudjak töltögetni! Aztán megvettem az olaj- (1429,-) és levegőszűrőt (2274,-)! Kellett venem még gyertyákat is, mert az előzetes szemrevételezés alapján nagyon nem voltak jó állapotban! Fekete kormos volt az összes! Először nem igazán értettem, hogy miért, de aztán a Cartársak és a net segítségével kiderült, hogy hőértékileg nem passzolnak a mocimba! (Itt van egy kis okosság ezzel kapcsolatban!) Na f@sza, kellett nekem Brisk sportgyertya, darabja 3500ft-ért! :-(( Ezek után nekem nem kell a flanc, vettem bele a szent manual által ajánlott Champion C6YCC (929,-/db) típusú gyertyát (mivel Golden Lodge már nem kapható)! És ez még mind semmi! Az olajhűtőhöz kellett csináltatnom két csövet is, mert a régiek teljesen elöregedtek és szivárgott rajtuk az olaj! Jó! Csövek az olajszűrő bakról leköt, olajhűtő a csövekkel együtt leszed! Innentől volt "érdekes" a dolog, mert az olajhűtőről már nem tudtam leszedni a csöveket, ill. a hollandereket nem lehetett meglazítani! Na mondom nehogymá' kifogjon rajtam két db cső! Olajhűtő satuba befog és adj neki! Jah, le is szedtem mindkét csövet, csak éppen a hűtő "csöcseiről" eltűntek a menetek! Telefon Marklar-nak, hogy küldjön bontott olajhűtőt! Igen ám, de ő is levette az egyik csövet és ugyanúgy eltűnt a menet, mint nálam! A másik csövet már nem is piszkálta! Na most mi legyen?? Érden megjavíttatta az ő hűtőjét, én meg elküldtem neki az én hűtőmet cserébe a 8.000ft-os javítási költséggel együtt! :-/ Oké, olajhűtőm már van (köszi Marklar), most még csöveket kellene hozzá gyártatni! Ezt Székesfehérváron tettem meg a Hidraszer Kft.-nél! Ott még elkértek a két csőért 6.000ft-ot! A fent hagyott csövet úgy kicserélték, hogy nem szedték le a csatlakozást a hűtőről, nehogy arról is lenyalódjon a menet! Hát ennyi! Ma meg kicseréltem és összeraktam mindent! :-)
Km óra állása: 105284 Miles
Régi óra szerinti km állás: 210568 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 59695 Km (37093 Miles)
Következő olajcsere 111498 Miles óra állásnál! :-)
Mióta megvettem az autót, azóta küszködöm a hátsó fékkel! Vagyis jobban mondva a nyergekkel, mert sajna állandó jelleggel berohadnak időjárástól függetlenül! Ilyenkor se rendes fék nincs, se kézifék! Sokan mondták, hogy a 155 16V-é már jobb, mert az nem rohad be! Ki is cseréltem a futómű felújításkor őket, de ugyanúgy megszívtam velük! Berohadtak! Illetve csak az egyik, de már ez is bőven elég volt ahhoz, hogy felmenjen bennem a pumpa! Megelégeltem az egészet és beszereztem egy pár '99-es GTV hátsó nyerget (8000,-) és ezeket tettem fel a 155-re! Semmi farigcsálás nem kellett, egy az egyben felment a régiek helyére, a gumifékcsövek is passzoltak! Az első szembetűnő különbség a GTV nyergek javára, hogy kb. 2-szer olyan könnyűek, mint a 155-é! Persze, mert ezek alumíniumból vannak! Egy kis légtelenítés, egy-két próbakör és minden rendben! Szóval most már hátul is van rendes fékem (kifényesedtek a tárcsák) és kézifékem is! :-)
Nah, ennyit bírtak a Sofita LED-es izzók az utastérben! Vagyis kb. 2,5 évet! Egy kivételével az összes (3, a csomitartóét is beleértve) megadta magát! Mindegyiknél úgy kezdődött, hogy először csak elkezdett vibrálni, aztán hol világított, hol meg nem! Végül kimúlt mindegyik! Gondolkodtam, hogy veszek bele újakat, de aztán egyik haverom mondta, hogy ő is ugyan így járt és az egyik ismerősével csináltatott (forrasztatott) LED-ekből világítást! Ráadásul kb. annyiba is kerül, mintha megveném az újakat annyi különbséggel, hogy a srác örök garit vállal a munkájára! Valami ipari LED-eket használ, de fogalmam sincs, hogy mi lehet a különbség a hagyományos LED (már ha van ilyen) és az ipari LED között! Na jó, próbáljuk meg, veszteni valóm nincs! Kiszereltem a foglalatokat és elvittem a gyerekhez! Másnapra már kész is volt, és a végeredmény is az lett, amit vártam! Az előzőekhez képest sokkal nagyobb a fényerejük (uccsó kép), pedig ezekben csak 6, míg a régiekben 9 LED van!
Ismét Marklar mindenessel boltoltam egy Q4-ből valósi ülésgarnitúrát! Az egyetlen szépséghibája, hogy a vezető oldali elég csúnyán ki van szakadva! :-( Meg a fekete színű ülések elég érdekesen néznek ki a világos szürke beltérben, ezért majd ha összegyűlik a jó sok máni, akkor ezek is világos szürke színű "ruhát" fognak ölteni! Terveim szerint bőrből! ;-)) De azt hiszem, ez még egy kicsit odébb lesz! :-D Egy hírtelen tisztításon már átestek, de vár rájuk még egy alaposabb "csutakolás"!
Eladva 2012.07.14-én broáfka (Vikking, most már Vitaprix) Cartársnak!
Az elmúlt héten arra lettem figyelmes autókázás közben, hogy kinyomott kuplungnál elkezdett az alapjárat 500-1000 RPM között ingadozni! Nem foglalkoztam vele különösebben, mert menni viszont ment rendesen! Egészen addig, amíg egy-két nap múlva már kinyomott kuplungnál le is állt és már csak fulladozva akart menni! Aztán beálltam az udvarba és onnantól meg már el sem akart indulni! Na mondom f@sza… Megint előjött egy korábbi (fényezés után) probléma, vihetem a villanyászhoz! De előtte még ellenőriztem, hogy az AC műkszik-e! Adtam neki direktbe tápot és semmi baja, nyomta szépen a benyát! Mivel nem sok ötletem volt, így kivettem az összes gyertyát (tiszta korom volt mindegyik, mert hőértékileg nem ebbe a mociba valósiak, de ez majd egy másik bejegyzés lesz) és megpucolgattam őket, aztán megnéztem, hogy van-e mindegyiknél szikra! És van!! Kipiálva! Aztán eszembe jutott, hogy némelyik típusnál ha leveszik az akksi sarut, akkor állítólag törlődnek a tárolt hibakódok! Levettem, gondoltam egy próbát megér! Majd másnap vissza és indítózás! Nagy megkönnyebbülésemre beindult egyből, viszont a fordulatszám ingadozás megmaradt! Így hát szétszedtem a szívóoldalt és A-tól Z-ig kipucoltam mindent (szívócsonkot, alapjárati motort, folytószelepet és LMM-t + a köztük lévő nagy csövet, kartergáz lecsapató tartályt és csöveit - ezekből rengeteg dzsuva jött ki, olyan volt, mint valami kutyahányás)! És ha már szét volt szedve, kicseréltem a benzincsöveket (500,-) is, mert egy kissé repedezettek voltak már, + az összes gyári roppantós bilincs helyére AWAB szorítóbilincsek (1655,-) kerültek! A széthullot folytószeleptömítés helyett meg kartonlapból vágtam ki "újat"! Összerakás után egy kicsit remegő kézzel indítóztam, de elsőre beindult! Szerencsére az ingadozás megszűnt, és az üzemi hőfokot elérve a mutatót mintha bebetonozták volna a 750-800 RPM közé, azt mutatta, amit egyébként is szerettem volna látni! :-) Kintről hallgatózva is sokkal szebben jár, mint előtte! Sőt, valamivel még jobban is megy! ;-) Azért a biztonság kedvéért még berendeltem egy vízhőfok jeladót (NTC) a termosztátba (3990,-)! Egyenlőre megnyugodtam! :-))
Még tavaly nyár végén teljesen szétrohadt a hátsó és középső dobom és szükségmegoldásként (pénzhiány miatt) a katalizátortól hátrafelé szimpla csövezés került beépítésre egyetlen hátsó dobbal! Az ember azt hinné, hogy megszabadult némi folytástól így jobban fog menni a gép! Hát nem így történt! Még a szétrohadt, szitaszerű rendszerrel is jobban húzott, mint így! Tehát ez az állapot nem maradhatott! Telt-múlt az idő és egyszer csak Thomika Cartársnak eladóvá vált a kipuff.rendszere, ami egy hátsó-, és középdobból állt, valamint egy gázgyorsítóból! Nem hagyhattam ki a kedvező ajánlatot és egyből le is csaptam rá (35.000,-)! Ma pedig fel is került a helyére mindez a katalizátor után (10.000,-)! Azt mondta Thomika, hogy a hátsó dob az egy BOSAL sportdob, de semmi hangja nincs! Ami nem is baj, mert nem szerettem volna, ha mondjuk 160-nál üvölt a rendszer, mint a sakál! :-) És ami a legfontosabb, hogy végre megy is az autó!!!!! Hurrá!! Köszi Thomika!! :-))
Jah... egy dolgot majdnem kifelejtettem! A két hátsó emelési pontot is kijavíttattam, mert a jobb oldali egy emelés során beszakadt és a balos is igen csúnyán nézett már ki! :-)
Ma én is felpattintottam a téli kerekeket a vasra! Először lemezfelniket akartam, de aztán a választásom a 15"-os gyári Speedline (tojástartós) felnikre esett, amiket Marklar kollégával gyorsan el is üzleteltem (20.000,-/ 4 db)! Jah, meg 4 kupakot (2000,-) a felnik közepére, mert azok nem voltak hozzá! Gumis-felnis haverommal gyorsan át is nézettem őket, de szerencsére nem kellett görgőzni egyet sem! Tőle szereztem 205/50 R15 méretű Dunlop SP Winter Sport M3-as gumikat is (30.000,-)! Nagyon jó állapotúak, majdhogynem kitűnőek a 8mm-es barázdákkal! :-) A szerelés elég baráti volt, a 4 kerék került 4000 ft-omba! ;-))))) Köszi mindkettejüknek! :-)
Most már jöhet a hó! :-)
Közben már eladva a Brembo nyergek miatt!
Ma megejtettem az akksisaruk cseréjét, mert a az egyik régi teljesen megadta magát! Vagyis az a tőcsavar, amelyikre a plussz kábeleket (pl. a hifi tápkábelét) kell csavaraozni egyszerűen kiszakadt a helyéből! A régiek helyére Audison Connection saruk kerültek a Paradox Autóhifi jóvoltából! A beszerzést pedig nagyon köszönöm knoxx kollégának! :-) Előzör is a gyári sarukat le kellett vágnom a kábelekről, aztán blankolás, majd GTVili tanácsára érvéghüvelyek kerültek a csupasz drótokra és így csavarozódtak az új sarukba! Nem volt vészes a folyamat, annak ellenére sem, hogy annyit értek az elektromos dolgokhoz, mint a harangöntéshez! :-D
Ma eAtis155-nél jártam és lettek TSW nevezetű 17"-os felnijeim! Neki meg 16"-ak, mert elcsereberéltük egymás garnitúráját! Nagyon örülök, hogy ezt így meg tudtuk oldani, mert minden vágyam volt a 17-es kerék, de eddig még pénzmag hiányában nem sikerült hozzájutnom! Egészen idáig! :-)) Mindkettőnk nemrég újíttatta fel a felniket (görgőzés, festés)! Az én gumijaim még vadi újak voltak, viszont a 17-es pacskerok már csak egy szezont bírnak, ahogy néztem! Ennek ellenére nem bántam meg a cserét, sőt! ;-) Nagyon tetszenek, rohadt jól néz ki a verda velük! :-)
Méret: 7.5JJ x 17 H2, ET 39 (ebben nem vagyok biztos)
Ma elhoztam a gépet Schulek Bélától, pár dolog ki lett rajta cserélve, amit a nagy futóműfelújításkor sajna pénzmag hiányában már nem tudtam megejteni! De ezek is meg vannak és végre már technikailag 100%-os a kicsike! És hogy mik lettek cserélve? Féltengelyek + féltengely szimmeringek + kuplung szerkezet + főtengelyszimmering + lendkerék szabályozás (nem könnyítés) + váltó olaj! De nem volt ilyen egyszerű! A felújított féltengelyekkel (26600,-), amiket vittem nem volt gond, de a török gyártmányú Valeo kuplungszettből csak a kinyomócsapágyat lehetett felhasználni, ami meg ráadásul francia gyártmány volt! A szerkezetet alapból nem rakta be Béla, mert járt már úgy hogy eltörtek a villák és szedhette szét mégegyszer! A tárcsával meg nem volt 2-es és rükverc! Ennyit a törökökről! Jól megszívtam! :-/ Úgyhogy Béla szerzett másik Valeo szerkezetet (45000,-), meg Schneider tárcsát (14629,-) és azzal már jó lett! Még szép, hiszen ez már mind olasz! ;-))
És most egy jó darabig KUSS!!!!! :-DD
Km óra állása: 102860 Miles
Régi óra szerinti km állás: 206667 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 55794 Km (34669 Miles)