Mára virradóan, megleptek azzal, nem minősíthető személy(ek), hogy lelopták mind a négy szelepsapkát az autóról... Azon kívül, hogy fémből voltak, de mivel feketék ezért nem is gondoltam, hogy annyira feltűnőek, hogy ilyen egyének érdeklődését felkelti....
Az egyik helyi gumis szerviztől kaptam ingyen műanyagokat, talán ezek nem kellenek majd senkinek...
Van két garnitúra alfás szelepsapkám is, az egyiket vettem a másikat ajándékba kaptam kulcstartó kíséretében, de ezeket biztos vétek lenne felrakni, pont az ilyen személyek miatt.
Ma kicserélődött az embléma az autó orrán.
Vettem gumibakokat a hátsó rugókhoz, hogy ne üljön annyira az autó feneke, nem sokat emelt rajta, de mintha így már nem ért volna bele a kerék a sárvédőbe a komolyabb huppanóknál. Kicseréltem a gumikédereket az ajtóknál, így már sokkal barátságosabb ránézni. Felkerült a helyére a lámpa takaró műanyag elem is. Meg elkezdtem behúzni a fesz kábelt, a majdani mély ládának. Az akku sarutól a hátsó ülésig jutottam. Kicsit olyan érzésem volt, mintha direkt ennek a kábelnak már elő lett volna készítve a hely. Sajna valaki már megbontotta a küszöbrésznél a műanyagokat, és nem sok rögzítő bolhát hagytak épségben...
Ma érkezett posta, egyből 2 is, az egyikben Alfa embléma gyantamatricából ezt egy netes oldalról rendeltem, majd a gépezet orrát fogja díszíteni. A másik csomagban 2 gumicsík ami a szélvédő aljától húzódik a csomagtér ajtóig felül, és egy takaró műanyag a csomagtartó ajtóra ami belül a lámpát védi a csomagoktól. Ezekért pedig Marek kollégának külön köszönet :)
Ma felraktam a nyári kerekeket! :)
Ismét azt kell megállapítanom, hogy nagyon ül a feneke...
Meg egy mosás is ráférne...
Tegnap szólt AlLFI156, hogy Csöri kolléga árul gyönyörű felniket, amik dögösen néznének ki az autómon. Ma meg is vettem őket, ez úton is nagy köszönet érte mindkettőjüknek! :)
Egyenlőre csak odapróbáltam, az átszerelés majd később...
Délután nekiálltam kitakarítani a szívó oldalt, sajna nem sokra jutottam, azt hittem kisebb munka lenne az egész szívó sort lebontani. Így csak kitakarítottam az EGR szelepet, meg a környékét...
Reggel leparkolás közben szétugrott a kuplung pedál a munkahengertől, a pedálban nem volt rendesen a helyén a tengely amire a munkahenger volt felfogatva, meg a sasszeg mellé egy kicsi alátétet raktak csak, így ahogy a munkahenger tengelye lemászott a szilentről könnyedén elhajtotta a sasszeget. Még jó hogy nem sokat kellett tolnom a parkolóban az autót, meg hogy pont üresben volt a váltó és akkor ugrott szét.
Helyére nyomtam a tengelyt, majd bezsíroztam a szilentet, már ami maradt belőle. Majd kerestem egy nagyobb alátétet, kiegyengettem a rögzítő csapot, és úgy raktam össze, így most nagyon jól szuperál :)
Így legalább azt is tudom, hogyan nyomódhatott be tökig a gomb a pedál felett, gondolom nem ez lehetett az első eset, csak nem megfelelően orvosolták...
Elöl lecseréltem a rendszámtábla tartó keretet, sajna csak egy volt belőle, így a hátsó az maradt, meg eltávolítottam a kereskedés reklámmatricáját a csomagtér ajtóról, annyira belejöttem, hogy a többi feliratot is leszedtem... A szárny alól levettem a gumi csíkot, hogy szabadon tudjon alatta áramlani a levegő, és ha már le kellett bontani a gázteleszkópokat így ezeknek bezsíroztam a gombjait. A turbó csövet akartam még betekerni, hogy védjem az esetleges eldurranástól helyette a pillangó szelepet takarítottam ki, a szívó torokra sajna nem maradt időm...
Ma ki lett cserélve:
vezérműszíj, feszítőgörgővel, vezetőgörgővel, Vízpumpa, motorkitámasztó bak, gázolajszűrő, pollenszűrő, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, meg a hűtőfolyadék is.
Ma elvittem az autót állapotfelmérésre! A szerelő szerint 160e-nél nem volt vezérműszíj csere, meg van némi olajfolyás a bal oldalán a motornak, de ez is egyszerűen orvosolható. Olaj és a szűrők cseréje is meg lesz ejtve. A futómű rendben.
Megdicsérte, szerinte is jó választás volt :))