Ma rá szántam magam, és nekiestem a hátsó lökhárítónak. Gondoltam hátrébb igazítom mert kerék csere óta kanyarban bele-bele ért a kerék. Igaz kicsit a kerék is túl méretes 185/65 R15. A manuálba megnézve azt írta, hogy a csomagtartóból 4 csavar, ill. a kerekektől az apraja. Na már most a csomagtartóból nem találtam a csavarok fejét. Mint kiderült, jó hogy az öt és fél év alatt el nem hagytam. Valami őrült szerelő kívülről hajtotta befele a csavarokat, persze a 4-ből csak 3-at. Ezért is lógott nekem annyira a lökös. Most sem lett sokkal nagyobb a hely a kerék és a lökös között, de talán így már nem fog bele érni, meg elhagyni sem fogom az biztos.
Tényleg nagy szívás kicserélni, rendesen rá ment az egész napom, de legalább jó a tudat, hogy az is rendben van :)
Nem kommentálom, mert kész regény lenne...
Ma kicseréltem a kerékagy csapágyat a jobb hátsó keréknél, mert voltam olyan szerencsétlen és beletéptem épp a kerékőr csavart... Még jó hogy meg volt még a régi hátsó hidam arról vettem le, így akkor már mind a két csapágyat, még meg is lepődtem, hogy SKF csapágyak voltak rajta :), annyi, hogy ezek nem ABS jeladósak, de amúgy sincs ABS az autón...Még ami furcsaság, hogy a dobféknél a csapágy alatt menyivel vastagabb alátétet használnak....
Ma befejeződött a motorgenerál, volt gyűrű törés, és dugó törés a 3. hengernél. Majd később kiderült ugyanitt egy hidrotőke elnyalódás, ami a veztengelyt is megette. Cserélve lett az összes gyűrű, hajtókarcsapágyak, hidrotőkék, a jobbos veztengely, a 3-as dugó, tömítések olaj olajszűrő, be lettek csiszolva a szelepek szelepfészkek. Ha már szét volt szedve fagyálló folyadékot is lecseréltem alubarátra. A veztengely Ferke kollégának köszenhető, hengerfejjel együtt adta, párban a balossal, jól is jött mert összerakás után az 1 hengernél kompresszió 0 lett, vagy legalább is nagyon minimális, újra szétszedés után a szívószelep szára el volt görbülve nagyon minimálisan de épp elég volt, hogy ne feküdjön fel rendesen a tányér, ezek is ki lettek cserélve...
Ismerő rábeszélt, hogy cseréljünk kerekeket, mert úgy gondolta nekem az Alfán biztosan jobban állnak majd a gyári Alfa felnik mint neki a Fiaton... Igaza lehet :)))
Ma elvittem a gépet futóműbeállításra, meg is csinálták volt némi összetartása....
+ vettem még a nívópálcára új gumit, meg valeó ablaktörlőgumikat.
Ma megejtettem az AC pumpa cseréjét, nem volt probléma, előtét szűrőt amit adtak annak nem sok köze volt a gyáriéhoz, így az maradt a régi.
Cseréltem még a jobb külső kormányösszekötő gömbfejet is, ebből úgy fest elég gyalázatos minőségűt sikerült vennem, remélem nem mostanában kell hozzányúlni, az állító részén a menet eléggé passzos volt...
Csak mert már nem emlékszem mikor cseréltem utoljára, mintha valamivel tisztább lenne az új....
Km. állás: 191480
Majd elfelejtetem bejegyezni, még a múlt héten cseréltem gyertyákat, nem vettem észre változást. Mondjuk még csak 10e Km volt az előzőekben. Tegnap pedig raktam bilincseket a vákum csövekre, először csak arra amelyik az üzemanyag nyomás szabályzójára megy majd az összesre ami a torokra csatlakozik, na itt azért már lehetett tapasztalni némi változást...
Ma leellenőriztem a az AC pumpát és kitakarítottam az előtétszűrőt és a környékét. Volt ugyan rajta némi piszok, de biztos, hogy nem befolyásolta a helyes működésben.