Blog >> csere
Nem tervezett csapágy csere.
Hirtelen rohadt hangos lett, kapott tökéletes bontottat, ez kihúzza még jóideig, kompletten csonkállvánnyal cseréltettem, sajnos a rossz hír,hogy az ABS jeladóm tönkrement, így azt is kell vennem.
Az összeg munkadíjjal értendő.
Két féle verziót hallani!
- Cserélni kell átvezetőt ,hogy belehessen rakni FL kormányt.
- Semmit nem kell csinálni, csak felrakod és jó.
Na akkor most írásban is megcáfolom mindkettő állítást.
Átvezetőt nem kell cserélni , először én is azt hittem ,mert az FL kormányon felül, még az FL elötti kormányon oldalt mennek be a kábelek!
Viszont a kis műanyag gyűrűt benyomva forgatható, így abba az állásba rakod, ami neked jó.
Felraktam a kormányt, fú de happy, dugnám össze a kábeleket, de hoppá!
Aztán ,hogy lesz nekem dudám? Ugyanis az FL elöttibe nincs olyan csatlakozó (legalábbis nekem nem volt)
Tanakodás, gondolkozás, semmire sem jutottam, így egy kis segítségért szaladtam.
Hamar megállapítódott,hogy a gyári duda vezetékeit hova kell majd forrasztani a kormányra (ja, felmegy egybe, semmit nem kell csinálni......:) )
A nyomó érintkezők ,vagy nem is tudom ,hogy jellemezzem fém részéhez kell forrasztani. Nem mindegy hova, de ha nekiállsz, és próbálgatod ráfogsz jönni hol szól!
Onnantól kezdve nem nagy ördöngősség!
A gyári kábel ehhez a művelethez rövid, meg kell toldani. Nekem forrasztva, és zsugorcsövezve is lett ,javaslom mindenkinek elvégezni!
Jó pár óra, de végre fent van az FL kormány,és működik a duda is!


Gyönyörű GT-nk elég sokáig állt a korábbiakban elvégzett szépészeti beavatkozások miatt. Még nyáron, a lerakása előtti utolsó nagyobb úton megszólalt halkan a jobb hátsó kerékagycsapágy, mely az elmúlt egy hónap alatt ( mióta újra használjuk ) karakteres morgássá alakult. A "szokásos", felső lengőkar szilent-sound is hallhatóvá vált az utóbbi napok kemény mínuszaiban. EDDIG. SKF csapágy került a régi helyére, a lengőkarok pedig át lettek szilentezve. Mindez Zé. mester műhelyében került ( szokásos módon ) kivitelezésre.
Le fogom írni, nem szerénykedem: érzetre tényleg olyan, mintha újszerű lenne az autó. A legjobb állapotúak között van hazánkban - HIBÁTLAN és GYÖNYÖRŰ.
Ide kell írnom Zé. szavait: ha GT-t keresne magának, gondolkodás nélkül az enyémet venné meg. Ennél jobb vélemény szerintem nincs. UFF.
ELADÓ.
Elérkeztünk a második olaj és szűrő cseréhez, kicsit későbbre terveztem, de úgy döntöttem megejtem. Gyári szűrők (Ufi) és gyári olaj (Selénia Racing 10W60) került bele. Az szettet Albáéktól rendeltem.
Előző olajcsere: 138.000km
Jelenlegi olajcsere: 147.346km
Megtett út: 9.346km
Ez bőven az előírt 20e km alatt van. A jövőben próbálom tartani a 12-14e km-es csereperiódust.
Költségek:
Selenia Racing 10W60 5L: 16990.-
Selenia Racing 10W60 2x1L (tartaléknak, utántöltéshez): 7780.-
Levegőszűrő: 2990.-
Pollenszűrő: 2990.-
Olajszűrő: 1990.-
Összesen: 32.740.-
Mindent magamnak cseréltem, így nem volt szervizdíj.




Jobb hátsó csapágy az idő múlásával csere éretté vált, így hát kicseréltem. Másodszorra sikerült is, beújítottam egy 3/8-os hosszabbító szárat amivel már hozzáfértem az alsó-hátsó csavarhoz is. Csönd van a kocsiban, boldogság...
Vezérlésmódosító em.vezérlőszelep pucolás, szelepfedél tömítés csere, téligumi.
Kopogásérzékelő következik+ olajcsere.



Rég írtam ide, nagyon keveset is használtam a kocsit. Most el kellett vinnem szervizbe, ugyanis csöpögött a szervóolaj. Plusz a hűtő is. Mindkettőből kap újat.
Emellett még a motor is meg lesz bontva, mert sajnos melegen van egy kopogó hangja, ami nagyon zavar, s bár mondták, hogy megy a kocsi szépen, nem olyan vészes a hang... Nekem az, vészes :) Korábban 24 gyári hidrotőke lett cserélve, ami sajnos nem orvosolta a problémát, most meglátjuk mi az ami segít majd...
Cirka 300ezer fog most ráugrani, remélem jó lesz utána :)
A mai nap jó híre, hogy nem lett rosszabb mint volt. Ezt is megtapasztaltam, csak az álljon neki aki nem normális. Fontos! Az eLearn ugyan nem írja, de a hűtővizet le kell engedni. Legalább a felét.
A szívósorral együtt az LMM ill. a komplett működtető szerkezet cserélve lett. Az EGR korábban lett cserélve egy úr darabra. Szívó rendszer tiszta és új. Pityukoma autójából cseréltük (kölcsön) a következőket: Légtömegmérő, légmennyiségmérő, turbó geometria izé ill. gázpedál elektronia. Ezek sem vezettek eredményre. Az autó jelenleg a gyári sw-vel rendelkezik, tehát most full gyári és mindene jó. Ami még játszik: porlasztócsúcsok, turbó geometria mechanika.
Mindezek után van egy jól működő 2007-ig szerelt , jelenleg koszos, szívósor a tartozékaival, ha valakinek kellene...






Eddig bírták az első gumik. Laci barátomtól ( Varga Laci, a Fiat/Alfa bontós ) nagyon korrekt áron kaptam két nagyon jó állapotú használt Goodyear Eagle F1 típusút, fel is kerültek a felnikre. A szereltetés GabCsi-nál, a Méta Gumiszervizben esett meg.
Mivel novemberben két éves lenne már a hűtőfolyadék valamint volt pár dolog, amit meg szerettem volna csinálni, ezért a szabi alatt nekiestem szétbontani a hűtést. :)
Kiegyenlítő tartály tisztítás és megkapta a Paraflu 11 mixet.







