Blog >> csere
Két féle verziót hallani!
- Cserélni kell átvezetőt ,hogy belehessen rakni FL kormányt.
- Semmit nem kell csinálni, csak felrakod és jó.
Na akkor most írásban is megcáfolom mindkettő állítást.
Átvezetőt nem kell cserélni , először én is azt hittem ,mert az FL kormányon felül, még az FL elötti kormányon oldalt mennek be a kábelek!
Viszont a kis műanyag gyűrűt benyomva forgatható, így abba az állásba rakod, ami neked jó.
Felraktam a kormányt, fú de happy, dugnám össze a kábeleket, de hoppá!
Aztán ,hogy lesz nekem dudám? Ugyanis az FL elöttibe nincs olyan csatlakozó (legalábbis nekem nem volt)
Tanakodás, gondolkozás, semmire sem jutottam, így egy kis segítségért szaladtam.
Hamar megállapítódott,hogy a gyári duda vezetékeit hova kell majd forrasztani a kormányra (ja, felmegy egybe, semmit nem kell csinálni......:) )
A nyomó érintkezők ,vagy nem is tudom ,hogy jellemezzem fém részéhez kell forrasztani. Nem mindegy hova, de ha nekiállsz, és próbálgatod ráfogsz jönni hol szól!
Onnantól kezdve nem nagy ördöngősség!
A gyári kábel ehhez a művelethez rövid, meg kell toldani. Nekem forrasztva, és zsugorcsövezve is lett ,javaslom mindenkinek elvégezni!
Jó pár óra, de végre fent van az FL kormány,és működik a duda is!
Gyönyörű GT-nk elég sokáig állt a korábbiakban elvégzett szépészeti beavatkozások miatt. Még nyáron, a lerakása előtti utolsó nagyobb úton megszólalt halkan a jobb hátsó kerékagycsapágy, mely az elmúlt egy hónap alatt ( mióta újra használjuk ) karakteres morgássá alakult. A "szokásos", felső lengőkar szilent-sound is hallhatóvá vált az utóbbi napok kemény mínuszaiban. EDDIG. SKF csapágy került a régi helyére, a lengőkarok pedig át lettek szilentezve. Mindez Zé. mester műhelyében került ( szokásos módon ) kivitelezésre.
Le fogom írni, nem szerénykedem: érzetre tényleg olyan, mintha újszerű lenne az autó. A legjobb állapotúak között van hazánkban - HIBÁTLAN és GYÖNYÖRŰ.
Ide kell írnom Zé. szavait: ha GT-t keresne magának, gondolkodás nélkül az enyémet venné meg. Ennél jobb vélemény szerintem nincs. UFF.
ELADÓ.
Elérkeztünk a második olaj és szűrő cseréhez, kicsit későbbre terveztem, de úgy döntöttem megejtem. Gyári szűrők (Ufi) és gyári olaj (Selénia Racing 10W60) került bele. Az szettet Albáéktól rendeltem.
Előző olajcsere: 138.000km
Jelenlegi olajcsere: 147.346km
Megtett út: 9.346km
Ez bőven az előírt 20e km alatt van. A jövőben próbálom tartani a 12-14e km-es csereperiódust.
Költségek:
Selenia Racing 10W60 5L: 16990.-
Selenia Racing 10W60 2x1L (tartaléknak, utántöltéshez): 7780.-
Levegőszűrő: 2990.-
Pollenszűrő: 2990.-
Olajszűrő: 1990.-
Összesen: 32.740.-
Mindent magamnak cseréltem, így nem volt szervizdíj.
Jobb hátsó csapágy az idő múlásával csere éretté vált, így hát kicseréltem. Másodszorra sikerült is, beújítottam egy 3/8-os hosszabbító szárat amivel már hozzáfértem az alsó-hátsó csavarhoz is. Csönd van a kocsiban, boldogság...
Vezérlésmódosító em.vezérlőszelep pucolás, szelepfedél tömítés csere, téligumi.
Kopogásérzékelő következik+ olajcsere.
Rég írtam ide, nagyon keveset is használtam a kocsit. Most el kellett vinnem szervizbe, ugyanis csöpögött a szervóolaj. Plusz a hűtő is. Mindkettőből kap újat.
Emellett még a motor is meg lesz bontva, mert sajnos melegen van egy kopogó hangja, ami nagyon zavar, s bár mondták, hogy megy a kocsi szépen, nem olyan vészes a hang... Nekem az, vészes :) Korábban 24 gyári hidrotőke lett cserélve, ami sajnos nem orvosolta a problémát, most meglátjuk mi az ami segít majd...
Cirka 300ezer fog most ráugrani, remélem jó lesz utána :)
A mai nap jó híre, hogy nem lett rosszabb mint volt. Ezt is megtapasztaltam, csak az álljon neki aki nem normális. Fontos! Az eLearn ugyan nem írja, de a hűtővizet le kell engedni. Legalább a felét.
A szívósorral együtt az LMM ill. a komplett működtető szerkezet cserélve lett. Az EGR korábban lett cserélve egy úr darabra. Szívó rendszer tiszta és új. Pityukoma autójából cseréltük (kölcsön) a következőket: Légtömegmérő, légmennyiségmérő, turbó geometria izé ill. gázpedál elektronia. Ezek sem vezettek eredményre. Az autó jelenleg a gyári sw-vel rendelkezik, tehát most full gyári és mindene jó. Ami még játszik: porlasztócsúcsok, turbó geometria mechanika.
Mindezek után van egy jól működő 2007-ig szerelt , jelenleg koszos, szívósor a tartozékaival, ha valakinek kellene...
Eddig bírták az első gumik. Laci barátomtól ( Varga Laci, a Fiat/Alfa bontós ) nagyon korrekt áron kaptam két nagyon jó állapotú használt Goodyear Eagle F1 típusút, fel is kerültek a felnikre. A szereltetés GabCsi-nál, a Méta Gumiszervizben esett meg.
Mivel novemberben két éves lenne már a hűtőfolyadék valamint volt pár dolog, amit meg szerettem volna csinálni, ezért a szabi alatt nekiestem szétbontani a hűtést. :)
Kiegyenlítő tartály tisztítás és megkapta a Paraflu 11 mixet.
BAL ELSÖ LENGÖKAR,JOBB BAL OLDALON MENET STABILIZÁTOROKAT TRW KERÜLT BELE, 15000 KM KÉNT OLAJCSERE LÉGSZÜRÖ POLLEN GÁZOLAJ, OLAJSZÜRÖ ,KOMPLETT FÉK CSERE TEXTÁR BETÉTEK ÉS BREMBO TÁRCSA KERÜLT RÁ, 105000 NÉL RÉSZECSKESZÜRŐ TISZTÍTTÁS KÖLTSÉG 1 ÉV ALATT