Kn[.]xX - főkép
>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-07-06

És eljött (0706) a 127000. alfás km is:)

 
>> EgyébAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-07-06

Valeo SILENCIO X.TRM UM653 (550mm) vezetőoldali (0706) Norauto

"A VALEO a világ elsőszámú ablaktörlőgyártója. A legújabb fejlesztése az X.TRM SILENCIO váz nélküli lapát. A fém keretet a gumilapátba integrálták, így a lapát áramvonalasabb lett, csökkent a légellenállás, a szélvédőre ható törlőhatás pedig egyenletesebb lett. A lapátok elhasználódását jelző varázsszemmel rendelkeznek, így mindenki könnyen megállapíthatja a csere szükségességét."

Gyönyörűen töröl és nem utolsó sorban egy hangja sincs.. az áráról inkább nem beszéljünk, mert ez nem szett ár, hanem egy db-ra vonatkozik.. Remélem cserébe sokáig szolgál majd.

>> EgyébAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-07-06

4db-os hímzett szett (0706) www.autoszonyeg.com

[Költségeim: autószőnyeg szett 6000Ft + 4db hímzés 500Ft/db]

>> AutóápolásAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-07-01

A diplomamunkámra való koncentrálás miatt az alfára fordított idő rohamosan csökkent, majd elfogyott. Két hónapos kemény meló után (0701) 2 napos takarítás következett, mert már ráfért és megérdemelte. :) Az eredmények magukért beszélnek.. ;) khm.

...műszerfal ápoló 225ml (699) - törlőkendő (624)

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-28

Megvettem (0628) az új végeket a kipufogó tuninghoz. (két oldali kivezetés, dupla kerek végek).

"75mm-es, polírozott, rozsdamentes acél, felszerelése csavarozással vagy hegesztéssel." - Gondolom nem kell mondjam, hogy nem csavarozva lesz.. :)

Átmérő: 2x75mm
Teljes hossz: 240mm
Teljes szélesség: 160mm

[Költségeim: 2db vég 2x12.990Ft = 25.980Ft]

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-17

Elkészült. (0617) Szuper lett a futóműve nagyon, az új lengőkaroknak és a RAJ hátsó gátlóknak köszönhetően. Nagyon jól tart a kanyarban, nem dőlöngél, szépen fekszi az utat és nem utolsó sorban nagyon jól viseli a kátyúkat. Sokkal-sokkal jobb lett. Úgyhogy az elsőket is kezelésbe vetetem nemsokára.

Az olaj sem a kormányműből 'folyik'. Inkább a váltó lesz a hibás, ami viszont nem olyan nagy gáz, mintha a kormányművet kellene -esetleg- cserélni. Így ha minden igaz, elég lesz a tömítéseket kicserélni, csak ahhoz jól szét kell kapni, ahogy hallottam. - Legközelebb..

Helyére került az üléscsavar. Gergő szerint sem volt gyerekjáték a visszahelyezése, de megoldották. A xenon viszont nem javult meg. Arra azt mondták xenonos hozzáértők, hogy nem biztos, hogy a trafóval van a gond, az is lehet, hogy egyszerűen csak nem kap elég feszültséget, azért kapcsol le, vagy éppen azért nem kapcsol fel. De csak a jobb oldali..?! Mondjuk ez is magyarázható azzal, hogy az van messzebb az aksitól.. de mire nincs magyarázat? Egyszer kiderül mi a hunyó..

A rezonátor csövet éppen ideje volt már cserélnem.. Kicsit ki volt már szakadva, mert mindig az ér le először az alacsony hasmagasság miatt. Tehát ezért volt olyan érces, fura hangja a kipufogónak onnan alulról, nem pedig mert valahol kilyukadt a dob vagy a cső. Hál' istennek így egy dolog cseréjével megúsztam az egészet. Ami a rezonátorcsőtől hátrafelé van, az pedig úgyis kuka lesz nemsokára.

Ami legközelebbre maradt, az a jobb hátsó elektromos ablak vizslatása, hogy mitől nyikorog. Illetve a jobb első is kaphatna egy automata üzemmódot, hogy ne kelljen azt sem felfelé mozgatáskor végig nyomva tartani, ahogy a bal oldalit sem kell. A 'lefelé'-vel nincs gond, az úgy működik. Elképzelhető, hogy kicseréltetem a most benne lévő (2008.május, Selénia) motorolajat, arra, amit Egom-ban nyertem. Igaz, hogy még nem tettünk meg azóta 10.000km-t vele, de az egy év már letelt, és a nyeremény is itt fog csak álltában tönkremenni, ha nem használom el.. Ami még hátra van, az a vezérlés átnézése. Új vez.mód-ot 99%, hogy kapni fog lassan. Ha pedig a váltó szétszedésre kerül és kitömítik rendesen, akkor lehet, hogy megoldódik a hátramenet-recsegés időszakos problémája is egy váltóolaj cserével. Futóműveshez még nem lett elvíve. Sor kerül erre is, de lehet, hogy csak az első gátlók cseréje után. Igaz, hogy addig kapaszkodnom kell a kormányba és a gumik sem kopnak megfelelően, de jövőre úgyis kap újakat, addig meg csak kibírják. Hát ennyi. Jövő hónapban folyt.köv.

[Költségeim: rezonátorcső ~13.000Ft, munkadíj ~14.000Ft + 1.000Ft]

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-15

Ma (0615) elvittük az autót Gerissimoék műhelyébe, hogy utána nézzenek pár problémának a 'gátlók+stab csere+statisztika' c. bejegyzésben összegzettek közül, illetve kicseréljék a gyengélkedő hátsó lengéscsillapítókat a Raj Tamás (link1, link2) által készített egyedi, keményített (50%) és rövidített (2cm) gátlókra. Remélem nem fog beleérni a 17-es kerék ezután sem a kerékívbe nagyobb gödröknél. Állítólag komfortosabb lesz az autó, az eddigi sportos, feszes futómű után, mert az előző gátló csak befelé rugózott, kifelé nem, de feszes is lesz egyben a nagyobb kanyarsebesség elérés érdekében. :] Kiváncsian várom az eredményt. Ha megfelelő az élmény, akkor a nem régen beszerelt, elsők is követik a hátsók sorsát.

A jobb első lengőkarok a futóműves szerint cserések voltak, emiatt nem is lehetett beállítani rendesen, hogy ne húzzon balra az autó, úgyhogy az Erhardtól rendelt jobb első, alsó (OCAP) és felső (gyári!) lengőkarok is beszerelésre kerülnek.

A rezonátorcsövet is kértem, hogy rendeljék meg és cseréljék egyúttal, mert elég furcsa hangokat hallat a kipufogóm már jóideje, kicsit olyan mintha lyukas lenne valahol, de nem az. A rezonátorcső és a hátsó dob a gyenge pontja. A rezgőtag cserélve is lesz, a dob még marad, de már remélhetőleg nem sokáig:) (lásd: 'végekre fel!' c. bejegyzést)

Ezen kívül, apró idegesítő problémákat is megkértem, hogy orvosoljanak, ha lehet. Ilyen pl. a csomagtérvilágítás hiánya - mert kiégett az izzó :), a jobb első xenon bizonytalansága - szerintem érintkezési probléma lehet, vagy trafó.., a jobb hátsó elektromos ablak eléggé kínkeservesen működik - nagyon nyikorog, hasonlóképpen a múltkor berakott stabilizátor rudak - hiába újak, nyikorognak rajta a gumik :S. De ide tartozik még a hátramenet recsegése - nem mindig, de néha előfordul, mikor még hideg a motor (vagy még magas a fordulatszám) - elképzelhető, hogy a váltóolaj okozza..(?), és a hátsó üléstámla rögzítésekor egy csavar az istennek nem akart a helyére menni - természetesen ez is a jobb oldali.. (hi-fi szerelés után). Reméljük megoldásra talál minden apró probléma.

De ha már ott van, természetesen megkértem őket, hogy nézzenek rá a vezérlésre és a kormányműre is, amiből szivárog néha az olaj.. :S. Biztos, ami biztos alapon. Illetve gondolom a lengőkarok és a gátlók beszerelése után szükségessé válik egy futóműállítás is.

Hát ennyi. Optimistán, bizakodva várom a hívást, hogy minden ok, mehetünk érte:)

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-14

Vasárnap délután (0614) végre sikerült összefutnom toto mesterrel maglódi Auchan parkolójában, aki elhozta a készülő küszöbömet. Méretre jó lett, a formán még kértem, hogy alakítson kicsit, de minimális a javítandó rész. Bizakodva várjuk az eredményt. Szerintem szép lesz.

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-14

És eljött (0614) a 126000. alfás km is:)

 
>> EgyébAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-13

Új jövevények érkeztek (0613) boldognévnapom alkalmából húgoméktól egy ezüst 156, egy sötétkék gt és egy fekete brera személyében. mindegyik modell 1/43 arányú bburago termék. Fel is raktam gyorsan őket a polcra a többi közé. Gondolkozom egy 1/43-as gyűjtő vitrinen. Már kezdenek sokan lenni. :)